زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مراقبت های ضروری پس از کاشت ابرو چیست؟|پس از کاشت ابرو چه کنیم؟

مجله آموزشی

مراقبت های ضروری پس از کاشت ابرو چیست؟|پس از کاشت ابرو چه کنیم؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مراقبت های ضروری پس از کاشت ابرو چیست؟|پس از کاشت ابرو چه کنیم؟

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

ابروها به آسانی می توانند به چهره جلا و زیبایی دهند. متاسفانه همه افراد ابرو های بی نقصی ندارند و در بعضی افراد برداشتن اشتباه ابرو ممکن است منجر به عدم زیبایی و در نیامدن دوباره آن ها شود.بنابراین اگر جز این دسته هستید احتمالا به کاشت ابرو به عنوان یک گزینه دائم فکر کرده اید زیرا معمولا آرایش هر روزه ابرو ها مطابق میل کاری زمان بر است و همانگونه که مو روی خط رویش در سر کاشته می شود می توان برای کاشت ابرو نیز از همین روش استفاده نمود.

کاشت ابرو

کاشت ابرو تنها برای افرادی که می خواهند ابرو های بزرگتری داشته باشند توصیه نمی شود بلکه بعضی افراد در نتیجه اسکار یا جراحت بخشی از ابروی خود را از دست داده اند و مایل به ترمیم آن هستند.

کاشت ابرو

اگر شما کاشت ابرو انجام داده اید یا می خواهید انجام دهید باید این نکته را در ذهن داشته باشید که این کار شما را از آرایش های طولانی مدت ممکن است بی نیاز کند اما هم چنین به مراقبت های خاصی نیاز دارد. مو هایی که کاشته می شود احتمالا از سر شما برداشته شده اند و بنابراین رشد آن ها مثل مو های ابرو نیست و به همین دلیل توجه بیشتری لازم دارند.

نکاتی هستند که باید بعد از کاشت مو به خاطر داشته باشید و برای آن برنامه ریزی کنید که در زیر به آنها اشاره می شود:

1-پس از کاشت مو از کسی بخواهید شما را تا خانه برساند.

قبل از درمان شما تحت بیهوشی قرار خواهید گرفت که به احتمال زیاد به طور کامل بلافاصله پس از جراحی برطرف نخواهد شد. به همین دلیل بهترین و امن ترین راه برای رفتن به خانه این است که از کسی بخواهید شما را تا خانه برساند. البته بیهوشی موضعی است و بهتر است برای اطمینان خاطر به این نکته عمل کنید.

کاشت ابرو

هم چنین برای رانندگی کردن اصرار و عجله نکنید زیرا آثار بیهوشی در بدنتان وجود دارد و می تواند عکس العمل های شما را کند و نامناسب کند. می توانید از یک دوست یا عضو خانواده بخواهید در ان روز شما را تا خانه همراهی کند و مطمئن شود همه چیز مرتب است.

2-بعد از کاشت مو به حرف پزشکتان به خوبی گوش کنید.

جراح و یا پرستار قبل از درمان به شما نکاتی را گوشزد خواهند کرد و به شما لیستی می دهند که شما طبق آن باید از ابرو هایتان به خوبی مراقبت نمایید.به حرف آن ها به خوبی گوش کنید و اگر فکر می کنید ممکن است این نکات را فراموش کنید اماده باشید تا از نحوه کارهایی که برایتان توضیح می دهند یادداشت تهیه کنید تا کاشت ابروهایتان موثر واقع شود.

 

کاشت ابرو

3-شماره اورژانسی پزشک یا کلینیکتان را دریافت کنید.

پزشک یا کلینیک مورد نظر به احتمال زیاد شماره ای را برای حوادث اورژانسی قرار داده اند که بهتر است ان را دریافت و ذخیره نمایید.

به طور معمول به این شماره نیازی نخواهید داشت زیرا پزشک قابل اعتمادی را انتخاب کرده اید و نمونه کارهای او را قبل از عمل دیده اید. هر چند بهتر است این شماره را داشته باشید تا در مواقعی که تجربه ناخوشایند غیر عادی داشتید از کمک آن ها بهره مند شوید.

کاشت ابرو

4-از زخم یا اسکارتان به خوبی مراقبت کنید.

پس از کاشت ابرو احتمالا با نوعی زخم در آن ناحیه مواجه خواهید شد. ممکن است این ناحیه دچار خارش یا ناراحتی شود. پزشک در اختیار شما انواع محصولات مراقبتی مثل محصولات حاوی الوئه ورا تجویز می کند که بهتر است به نحوه استفاده از آن ها به خوبی گوش کنید.

هم چنین ممکن است کبودی یا خونریزی پیش بیاید که به همین دلیل پزشک از قبل مصرف دارو ها و غذا های رقیق کننده خون را برای شما ممنوع می کند و احتمال این خونریزی کاهش می یابد.

لازم است هر روز زخمتان را تمیز نمایید و آن را از آلودگی و باکتری دور نگه دارید تا خطر عفونت را کاهش دهید. برای این کار یک اسپری آنتی باکتریال در اختیار شما قرار می گیرد. پس از شستن ابرو ها با قرار گرفتن زیر دوش (بدون لمس، مالیدن و فشار) می توانید ان ها را تمیز کنید و سپس به طور مداوم از اسپری آنتی باکتریال که پزشک در اختیارتان قرار داده است استفاده نمایید.

کاشت ابرو

می توانید برای کاهش جلب توجه به ابروهایتان از یک عینک استفاده نمایید که فریم بزرگی داشته باشد. پس از چهار ماه می توانید از ژل های حالت دهنده و دیگر محصولات برای حالت دادن به ابرو هایتان استفاده نمایید.

کاشت ابرو

در دوره ریکاوری چه کارهایی باید انجام دهید؟

ریکاوری این درمان تقریبا آسان است و بعضی افراد آن را با ریکاوری بعد از تتو مقایسه می کنند و ممکن است دچار کمی کبودی در صورت یا پوسته شدن پوست اطراف ابرو شوید اما تقریبا تمام بیماران بعد از سه روز احساس کاملا عادی خواهند داشت.

از ان جا که کاشت ابرو یک روش تهاجمی است به طور معمول فقط بیهوشی موضعی نیاز دارد. پزشک به شما خواهد گفت که کبودی طبیعی است و نباید برای حداقل 24 ساعت ابروهایتان را لمس کنید.به علاوه برای چند روز لازم است ابروهایتان را خیس نکنید و آرایش ننمایید.

 از آن جا که ریکاوری در مقایسه با حجم زیاد مو کاشتن روی سر بسیار سریع است تنها چهار ماه طول می کشد تا موهای جدید ابرو ها شروع به رشد کنند و در یکسال به بیشترین میزان رشد خود می رسند. این ها به این دلیل است که موهای تازه کاشته شده شروع به ریزش می کنند اما فولیکول یا ریشه مو باقی می ماند و با شدت بیشتری رشد خواهد کرد. بنابراین باید انتظار ریزش مو ها را داشته باشید و نگران نشوید.

کاشت ابرو

چگونه ابروهایمان را بعد از کاشت ابرو حالت دهیم؟

برای این که بعد از کاشت ابروهایتان زیبا به نظر برسند باید بدانید چگونه آن ها را حالت دهید و مرتب کنید.در قسمت بعدی این مقاله به این موضوع می پردازیم.

برای رشد دوباره آن صبر کنید.

نتیجه نهایی بعد از کاشت ابرو بالافاصله مشخص نخواهد بود زیرا پزشک بین 50 تا 600 فولیکول مو را بسته به حجمی که می خواهید به ابروهایتان دهید می کارد. به طور متوسط این تعداد حدود 50 تا 350 گراف مو می باشد.

یک لایه پوسته روی این منطقه شکل می گیرد که در ابتدا قرمز به نظر می رسد و به مرور تیره و خشک می شود و بعد از چند روز شروع به ریزش می کند. چند هفته بعد از این درمان، مو ها شروع به ریزش می کنند که ممکن است شما را نگران کند اما فولیکول آن ها در پوست باقی می ماند و با سرعت بیشتری به رشد ادامه می دهد و بعد از چند ماه تا یکسال به طور کامل رشد می کنند و می توانید نتیجه ای که منتظرش بودید را ببینید.

کاشت ابرو

پس از کاشت مو مو ها را مرتب نگه دارید.

مو های روی سر با مو های ابرو تفاوت زیادی دارند. اگر از مو های پشت سر برای کاشت استفاده کرده باید به نوعی به موها آموزش دهید مثل ابرو رشد کنند.بخشی از این کار توسط جراح انجام می شود که مو ها را در الگویی قرار دهد که مو های ابرو معمولا در ان بخش رشد می کنند.

بخش دیگر بر عهده شماست زیرا این مو ها طوری رشد می کنند انگار هنوز روی سر هستند و وقتی ابرو ها معمولا وقتی به یک سانت یا بیشتر رسیدند رشدشان متوقف می شود ولی مو های کاشته شده رشدشان را ادامه می دهند. شما باید مدتی را در هفته برای کوتاه کردن این مو ها اختصاص دهید و ان را مرتب نگه دارید. اگر فکر می کنید که نمی توانید این کار را انجام دهید یا نگرانید مو ها را کوتاهتر از حد لازم کنید بهتر است به سالن های زیبایی مراجعه کنید.

کاشت ابرو

پس از کاشت ابرو با احتیاط ابروهای خود را تمیز کنید.

شاید همین زیاد برداشتن ابرو باعث کاشت ابرو شده باشد اما سوال باقی می ماند: ایا می توان مو های کاشته شده را با موچین در آورد؟ جواب به چند مورد بستگی دارد. در بیشتر موارد با موچین چیدن گاه به گاه مو هایی که از خط رویش ابرو بیرون هستند ایرادی ندارد اما جراح به شما توصیه می کند بعد از جراحی مدتی فرصت دهید و سپس این کار را کنید زیرا امن تر است. هم چنین زیاد در آوردن این مو ها و به تعداد زیاد و در فاصله های نزدیک به هم ممکن است نتایج جراحی را کاملا از بین ببرد.

کاشت ابرو

شکل دادن و مرتب کردن به ابرو پس از کاشت ابرو

پس از این که مو های کاشته شده دوباره رشد نمودند می توانید ابرو های طبیعی تان را حالت دهید. یعنی می توانید از یک شانه ابرو برای مرتب نمودن و در آوردن مو های اضافی با موچین استفاده کنید. حتی می توانید از یک مداد ابرو برای پر کردن آن ها استفاده کنید.

کاشت ابرو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ابرو و انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷