زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

مجله آموزشی

مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

هدف از نگارش مقاله امروز پرداختن به موضوع جراحی پلک و مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی است. بلفاروپلاستیی یا جراحی پلک ابتدا توسط پزشکان مطرح اروپایی پا به عرصه ظهور گذاشت و کم کم به دلیل محبوبیت و انواع جراحی پلک در سلامتی و زیبایی صورت گسترش یافت.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در مراکز معتبر جراحی زیبایی توسط پزشکان و جراحان متخصص انجام می گیرد و مهمترین نکته در این جراحی، مراقبت های بعد از جراحی پلک است که باید به آن دقت شود.

برخلاف تصور برخی، جراحی پلک تنها برای زیبایی نیست بلکه از مزیت های جراحی پلک برطرف نمودن معایبی همچون افتادگی پلک است و همین موجب شده است نسبت به سایر جراحی های صورت، بلفاروپلاستی پرطرفدار باشد.

برای آنکه با جراحی پلک، مراقبت های بعد از جراحی پلک و مزیت های جراحی پلک بیشتر آشنا شوید این محتوا را از دست ندهید.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی، یکی از متدهای بافت برداری از پوست ناحیه پلک است. در قسمت بالا و پایین چشم ها چربی هایی وجود دارد که از حالت عادی بیشتر است و حالت ناخوشایندی در فرد به وجود می آورد.

برطرف نمودن این چربی از ناحیه پلک عملی است که بلفاروپلاستی انجام می دهد. این جراحی به منظور از بین بردن چربی های مضاعف در اطراف چشم که فرد را دچار مشکلات دیداری و خستگی های مفرط کرده است می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

با توجه به اینکه جهان رو به سمت مد گرایی وزیبادوستی سوق پیدا کرده است، انواع جراحی ها در قسمت های مختلف صورت در میان مردم جهان شهرت یافته است که در این میان تعداد متقاضیان جراحی پلک بی شمار است.

هنگامی که سن افراد افزایش می یابد چربی های پشت پلک کم کم نمایان می شود و بهترین زمان برای بلفاروپلاستی فرا می رسد که مسلما برای بهبود عملکرد، مراقبت های بعد از جراحی پلک کارساز تر خواهد بود.

نکته مهم در مورد جراحی پلک و مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی قدمت این نوع عمل است. زیرا بعد از انجام جراحی، به مدت بالای ده سال پلک ها کاملا فرم زیبا به خود گرفته و از حالت افتادگی خارج می شود.

بلفاروپلاستی با دقت فراوان و به کمک تجهیزات مدرن و استاندارد انجام می شود چرا که پلک قسمت حساسی از صورت است و تعداد حرکات آن به نسبت دیگر قسمت های صورت بیشتر است. اکثرا به دلیل تابش آفتاب شدید، فشردن چشم به دلیل خستگی یا آفتاب زدگی، آلرژی ها و … پوست بالا و پایین پلک تحریک می شود و به همین دلیل به مرور زمان و با گذر سن، افتادگی پلک بیشتر میشود.

خوشبختانه در کشور ما ایران جراحان زیبایی خبره و با تجربه انواع جراحی های چشم و پلک را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و نتایج مطلوبی نیز به دست آمده است که تمام مشکلات افتادگی پلک ها جبران شده است.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

مزیت های جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

شکی نیست که جراحی بالا و پایین پلک از ویژگی های متمایزی برخوردار است اما باید به یاد داشت که مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیز دارای اهمیت زیادی است. زیرا تنها با چند فرمول ساده می توان مراقبت های بعد از جراحی پلک را انجام داد و تا سالیان سال از افتادگی پلک دور بود.

یکی از دلایل جراحی پلک در افراد مختلف، برطرف نمودن ضعف عضلات اطراف چشم و همچنین از میان برداشتن چربی های برآمده یا همان پف چشم است. در واقع از مزیت های جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، ایجاد شادابی در صورت به ویژه چشم است که با گذشت ساعت ها نیز خستگی را از صورت پنهان می دارد.

به طور کلی مزیت های جراحی پلک که بعد از مراقبت های جراحی پلک یا بلفاروپلاستی بیشتر خود را نمایان می کند عبارتند از :

  • رفع تمام افتادگی های تحتانی و فوقانی چشم
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • برطرف کردن چهره خسته در فرد
  • صاف کردن اطراف چشم
  • درشت نشان دادن چشم ها
  • روشی ایمن و کارساز برای جوان سازی و شادابی صورت
  • ایجاد فاصله مناسب بین چشم ها و ابروها
  • هزینه های کاملا مقرون به صرفه
  • ماندگاری بالا بعد از جراحی
  • مراقبت های بعد از جراحی پلک در زمان محدود
  • پشتیبانی و مشاوره لحظه به لحظه پزشک متخصص پوست و مو

• مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

انجام بلفاروپلاستی یا برطرف نمودن افتادگی پلک با دقت تمام توسط جراح انجام می شود و دیگر بعد از آن مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی است که اهمیت پیدا می کند. دوره بهبودی که بعد از این جراحی نیاز است بسیار کوتاه مدت است و می توان در مدت زمان چند روز صورتی طبیعی، چشمانی درشت، پلکانی صاف و چهره ای شاداب داشت.

پزشک معالج برای مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی توصیه های می کند که عمل به آن ها به بهبود سریعتر شما بعد از جراحی کمک خواهد کرد. به عنوان نمونه بعد از جراحی با چه موادی چشم ها را شست و شو دهید یا اینکه باندها را بعد از چه مدت تعویض نمایید.

همچنین در مورد مراقبت های بعد از جراحی پلک می توان به طریقه دقیق مصرف انتی بیوتیک اشاره کرد که باید طبق تجویز پزشک  متخصص پوست سر وقت مصرف شود. پایین آوردن سر به مدت طولانی، نخوابیدن روی صورت، پرهیز از آب بسیار گرم و عدم بلند کردن اجسام سنگین می تواند جزء مراقبت های بعد از جراحی پلک باشد.

اگر در اطراف چشم مقداری تورم مشاهده شد یا روز اول احساس درد اندک و تاری چشم نمودید، کاملا طبیعی است که با استفاده از پمادهای تجویز شده و آنتی بیوتیک ها برطرف می شود.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

مسئله قابل اهمیت در مراقبت های بعد از جراحی پلک دوره استراحت یا مراقبت در هر فرد است. با توجه به مکانیزم و بافت چشمی هر فرد، میزان مراقبت و درمان می تواند متغیر باشد که قطعا با عمل به توصیه های پزشک نتیجه بخش است.

گزارش شما به جراح و توجه به مشاوره های کلینیک درمانی و جراحی پلک می تواند به بهبودی سریع و داشتن چهره ای شاداب و جوان منتهی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی پلک (بلفاروپلاستی) و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷