زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

مجله آموزشی

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

ماندگاری تزریق ژل یکی از مهم ترین سوالان بسیاری از افراد قبل از تزریق ژل برای زیبایی است. ژل ها برای درمان چین و چروک های صورت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج رضایت بخشی را به همراه دارند. اگر شما جز دسته افرادی هستید که قبلا از این روش استفاده نموده اید یا قصد دارید از این روش درمانی بهره ببرید خوب است در مدت ماندگاری تزریق ژل  نیز اطلاع کسب نمایید. حتما جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ای در مورد تزریق ژل در سایت مراجعه کنید. در مقاله ی حاضر در مورد عوامل موثر در ماندگاری ژل بحث می شود.

 

دلایل از بین رفتن اثر ژل

ماندگاری تزریق ژل چقدر است

برای پیش بینی زمان ماندگاری ژل ابتدا لازم است بدانیم چه مواردی سبب از بین رفتن اثر آن یا سرعت دادن و کند کردن این روند می شوند.ماندگاری تزریق ژل به مواردی مثل نوع، محتویات و ضخامت ژل، منطقه تحت درمان و سرعت متابولیسم بدن هر فرد بستگی دارد.

وقتی یک فیلر یا ژل به بدن تزریق می شود به طور طبیعی بدن ما شروع به تجزیه آن می کند. به محض تزریق ژل مکانیسم آن نیز آغاز می شود هر چند چندین عامل سرعت آن را کنترل می کنند.

جنس فیلر

فیلر های مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا از جنس های زیر تهیه شده اند:

هیالوورونیک اسید 

هیالوورونیک اسید (HA) که یک ماده طبیعی است که در بدن نیز وجود دارد و سبب جوانسازی و جذب آب توسط پوست می شود. این ژل روان و ژله مانند است. از آن جا که ضخیم نیستند حدود 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند.

کلسیم هیدروکسیل اپاتیت

کلسیم هیدروکسیل اپاتیت (CaHA) این ماده به طور طبیعی در بدن و به خصوص استخوان ها موجود است. در ژل به صورت ذرات حل شده و میکروسکوپی در می آید و ضخیم تر از هیالورونیک اسید است که حداقل 12 ماه ماندگاری دارد.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید(PLLA) یک ماده زیستی سازگار با بدن است و سالها در درمانهای مختلف استفاده شده است. معمولا از این ماده برای درمان چروک های عمیق تر پوست استفاده می کنند و ماندگاری آن حدود دو سال است.

پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات (PMMA) یک ماده زیستی سازگار با بدن است و در زیروست به شکل میکروسفر در می آید و هم چنین این فیلر حاوی کلاژن است. تزریق این ماده برای همه مناسب نیست چون ممکن است زیر پوست حس شود و باید با نظر پزشک انتخاب شود. این ژل تا پنج سال هم می تواند اثرگذاری خود را حفظ نماید.

تاثیر مناطق تحت درمان در ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل

 هر چه حرکت بخشی از بدن که تزریق به آن صورت می گیرد بیشتر باشد ژل سریعتر جذب می شود مثلا تزریق ژل بینی و دهان که مدارم در حال حرکت هستند با تزریق ژل گونه و تزریق ژل زیر چشم متفاوت است . یکی از راه های جلوگیری از این حالت درمان با تزریق بوتاکس است که هم حرکت ماهیچه کم می شود و هم از ایجاد چروک های جدید جلوگیری می شود.

تاثیر متابولیسم بدن افراد در ماندگاری تزریق ژل

یکی دیگر از عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل، متابولیسم بدن افراد است. در افراد مختلف سرعت متابولیسم بدن متفاوت است. مثلا در ورزشکاران که از متابولیسم بالایی برخوردارند ژل ها زودتر شروع به تجزیه می کنند. البته بسیاری ژل ها تا ماه ها پس از جذب اثرگذارند زیرا سبب ترشح طبیعی کلاژن در پوست می شوند.

تزریق ژل چقدر ماندگاری دارد.

در مقاله ی حاضر در مورد ماندگاری تزریق ژل و عوامل موثر بر آن بحث شد. امیدواریم که از مباحث فوق لذت برده و برای شما مفید واقع شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تزریق ژل و انجام مشاوره پوست و مو به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷