زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

لیفت بینی با نخ

مجله آموزشی

لیفت بینی با نخ

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ

در گذشته وقتی افراد راجب بهبود ظاهر بینی تحقیق می کردند تنها روش معمول جراحی بینی بود. اما جراحی بینی زمان بهبودی طولانی دارد و تحت بیهوشی کامل انجام می شود و معمولا فرد باید دو هفته از کار خود دست بکشد.

اما روش های مدرن جایگزین عمل جراحی بینی شده اند که می تواند برای افرادی که وقت کمی دارند و در عین حال به دنبال اصلاح ایرادات بینی هستند بسیار مفید باشد.یکی از این روش ها لیفت بینی با نخ است.

از آن جا که لیفت بینی با نخ تحت بیهوشی موضعی انجام می گیرد، بسیاری از افرادی که شرایط جراحی ندارند و دچار مشکلات وابسته به سن مثل فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی هستند می توانند به آسانی این درمان را انجام دهند.

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ و تاثیر آن بر زیبایی کلی صورت

لیفت بینی با نخ چه تغییری در وضعیت ظاهری ایجاد می کند؟ این مداخله در مقایسه با جراحی پلاستیک بینی چه مزایایی دارد؟ زیبایی بینی با لیفت آن توسط نخ چگونه ممکن می شود؟

اصلاح و بلند کردن نوک بینی که با جراحی زیبایی بینی به دست می آید، مطمئناً ظاهر بینی را بهبود می بخشد. با این حال، مداخله جراحی پلاستیک، فرد را در معرض یک دوره نسبتاً مهم پس از عمل همراه با تورم، درد و ناتوانی در انجام کارهای عادی و فعالیت های روزمره قرار می دهد. این دوران نقاهت بعد از عمل در برخی افراد بسیار طولانی و اغلب با زندگی اجتماعی آنها ناسازگار است.

با تزریق اسید هیالورونیک متراکم در نوک بینی و در پایه سوراخ های بینی می توان به صورت گذرا همین اثر اصلاحی زیبایی را به دست آورد که نتیجه آن بالا کشیدن نوک بینی است که مطمئنا در زیبایی آن تاثیر دارد اما این اثر قطعی نخواهد بود.

اما لیفت بینی با نخ چیست و چرا نسبت به روش جراحی زیبایی تهاجمی یا تزریق ژل بهتر است؟

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت بینی با نخ یک روش غیر جراحی است که در آن از نخ های قابل جذب استفاده می شود که از جنس PDO هستند و کاملا با بدن انسان سازگار هستند. بسیاری از آسیایی ها معتقدند بینی شان فاقد برآمدگی یا ارتفاع است که این موضوع توسط لیفت بینی با نخ کاملا قابل ترمیم است.

یک تکنیک سریع و کم تهاجمی با نتایج شگفت انگیز از نظر سرعت و فوریت برای زیبایی بینی، لیفت بینی با نخ است. این عمل با بی حسی موضعی و از طریق قرار دادن نخ الاستیک در پلی کاپرولاکتون انجام می شود. نخ بینی ماده ای کاملاً سازگار با بدن است که در مورد بسیاری از بخیه ها نیز استفاده می شود و ظرف 2 تا 4 سال قابل جذب مجدد می باشد. در این نوع مداخله، نخ به بافت پوست بینی وارد شده و با کشش باعث بالا آمدن نوک بینی می شود.

در این روش لیفت بینی، نیازی به بخیه نیست و تاثیر آن فوری است. این تاثیر از عکس لیفت بینی با نخ کاملا مشهود خواهد بود. دوره نقاهت بعد از عمل نیز کوتاه می باشد. نخ بینی روی پل بینی به گونه ای محکم می شود که یک لنگر عالی برای بلند کردن نوک آن ایجاد کند. سوراخ های کوچک ورودی و خروجی نخ ظرف چند روز بسته می شوند. عملکرد بینی به هیچ وجه مختل نمی شود، زیرا نخ در زیر پوست قرار دارد و به هیچ وجه ساختار استخوان و غضروف آن را تغییر نمی دهد. این عمل را می توان دائمی در نظر گرفت حتی اگر نخ در طول زمان جذب شود زیرا یک رباط فیبری طبیعی جایگزین خواهد شد.

لیفت بینی برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت بینی برای بینی هایی با پره های بزرگ یا نوک افتاده مناسب است.ولی برای انحرافات شدید کاربرد ندارد. لیفت بینی برای بالا کشیدن بینی یا تغییر شکل درپره های بینی کاربرد دارد و این درمان بدون تغییر صدا یا مشکلات رایج در جراحی بینی صورت می گیرد.این روش روی استخوان ها اثری ندارد و تغییرات بوجود امده توسط آن طبیعی و معقول است.

لیفت بینی با نخ

مدت زمان لازم برای استراحت بعد از این روش

بلافاصله پس از دریافت این درمان می توانید به محل کارتان بروید ولی اگر سوزش یا قرمزی در محل احساس کردید می توانید یک روز زمان بدهید تا بهبود یابد. بعضی پزشکان برای یک شب چسب مخصوصی پیشنهاد می کنند که نتایج درمان را بهبود بخشد.

مزایای لیفت بینی با نخ

این روش به شما بینی صاف تر و با تعیین حدود واضح تری می دهد. در عین حال ظاهر طبیعی بینی حفظ می شود.

زمان استراحت پس از این روش بسیار کوتاه است و افراد شاغل نیاز نیست نگران از دست دادن ساعات کاری خود باشند.

لیفت بینی با نخ یکی از روش های جدید غیر تهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می کند .با توجه به عوارض و خطات جانبی کم که به دلیل استفاده از کانولا و سوزن های مخصوص است برش های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی شود نگرانی ها در مورد عوارض جانبی به حداقل می رسد.

در این روش نیاز به شکستن استخوان یا بیهوشی عمومی نیست و بنابراین افرادی که قادر به جراحی نیستند هم می توانند از این روش استفاده کنند. این روش مراقبت های پس از جراحی ندارد.

هم چنین این نخ ها موجب ایجاد کلاژن و جوانسازی در پوست می شوند و چین و چروک ها را کاهش می دهند و پوستی محکم و کشیده تر فراهم می کنند.

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ چگونه انجام می شود؟

پماد بی حسی به محل تحت درمان زده می شود و سپس بی حسی موضعی به اطراف بینی تزریق می شود. به همین علت درد حاصل از این روش کاملا قابل تحمل بوده و بیماران به خوبی با آن کنار می آیند.

سپس نخ ها بصورت افقی در دیواره های بینی و به صورت عمودی در نوک بینی قرار می گیرند. این روش وقت زیادی نمی برد. این نخ ها پس از بی حسی موضعی جاگذاری می شوند و برای این کار از سوزن های مخصوصی استفاده می شود و بدین ترتیب برش های بزرگ در سطح پوست ایجاد نمی شود.

لیفت بینی با نخ

آیا انتخاب پزشک جراح زیبایی اهمیت دارد؟

انتخاب پزشک برای اجرای درمان اهمیت دارد. با اینکه این روش نسبت به روش های دیگر مثل ژل های پرکننده بینی و جراحی بینی آسان تر است ولی باز هم بهتر است در انتخاب پزشکتان صبر و دقت به خرج دهید. مواردی که می توانید برای تصمیم گیری استفاده کنید در زیر امده است:

  • درخواست تعدادی عکس قبل و بعد از درمان کنید تا از نتایج نهایی آگاهی بهتری حاصل کنید.
  • تعداد درمان های لیفت با نخ او را بدانید.
  • عوارض احتمالی را از پزشک بپرسید.
  • نوع نخ هایی را که استفاده می کند بدانید.
  • تعداد نخ هایی که در درمان استفاده می شود.
  • روند پس از درمان و جلسات پس ازآن را پرس و جو کنید.

بسیاری از پزشکان از نخ های تک رشته ای صاف و کوتاه استفاده می کنند که نتایج ضعیفی را ارائه می دهند. نخ های کاگ بسیار مناسب تر از نخ های صاف هستند. هم چنین مهارت پزشک و تجربه او در انجام این روش غیر جراحی می تواند نتایج کار او را تا حدی بیمه کند.

لیفت بینی با نخ

تفاوت بین ژل های پرکننده بینی و لیفت با نخ

  • لیفت با نخ سبب ایجاد نوک بلند تر در بینی می شوند و هم چنین نوک بینی در این روش تیز تر می شود که امکان آن در استفاده از ژل های پرکننده کم تر و سخت تر است.
  • لیفت با نخ عوارض جانبی جدی ندارد که نسبت به پرکننده ها مناسب تر است.
  • لیفت با نخ پخش یا جابجا نمی شود که موجب وسیع شدن بینی شود ولی در مورد پرکننده ها این عارضه ممکن است بوجود آید.
  • با وجود این ها باز هم ممکن است اشخاصی نتایج خوب از پرکننده ها بگیرند اگر به درستی تزریق آن ها صورت بگیرد.در واقع پرکننده ها و لیفت با نخ می توانند با هم ترکیب شوند تا نتایج موثرتر و طولانی مدت تری ارائه دهند. بهتر است در مورد روش هایی که برای شما مناسب ترند با پزشکتان مشورت کنید.

ماندگاری لیفت بینی با نخ

با توجه به نخی که در این روش استفاده می شود ماندگاری این روش متغیر است.نخ های تک رشته و صاف معمولا زودتر جذب می شوند و تحریک کلاژن در آن ها محسوس نیست ولی نخ های خاردار ماندگاری بیشتری دارند.

ماندگاری لیفت با نخ در این روش قبل از جذب شدن 6 تا 8 ماه است. البته نتایج حاصل از آن 8 تا 12 ماه باقی می ماند.در صورت تمایل پس از این دوره می توانید دوباره لیفت بینی را انجام دهید.با تکرار روش شما می توانید انتظار نتایج طولانی تر را داشته باشید.پس از تکرار متداوم این روش بسیاری از نتایج ایجاد شده برای همیشه حفظ خواهند شد.

لیفت بینی با نخ

نخ های مورد استفاده در لیفت بینی

انواع نخ برای لیفت غبغب با نخ، لیفت گونه با نخ و لیفت ابرو با نخ و .. وجود دارد. اما برای لیفت بینی، دو نوع نخ وجود دارد، یکی برای تقویت پل بینی و دیگری برای بالا بردن نوک بینی. این نخ‌های بینی که پس از وارد شدن، عملکرد هوشمندانه‌ای را انجام می‌دهند، مانند داربستی عمل می‌کنند که ماتریکس کلاژن بدن فرد تشویق می‌شود روی آن رشد کند. عمل لیفت بینی با نخ فوراً بینی شما را دارای منحنی، مشخص، سربالا می کند و به نمایه دلخواه شما شکل می دهد.

اگر می خواهید بینی بلندتر، تیزتر و صاف تر بدون جراحی تهاجمی داشته باشید، لیفت با نخ بینی ممکن است روش مناسب شما باشد. به طور قابل توجهی، افزایش تناسب بینی می تواند پتانسیل زیبایی کلی شما را نیز افزایش دهد.

نخ های تک رشته ای (mono filament)

این نخ ها تک رشته ای هستند و اثرات ناشی از آن ها کوتاه مدت است و برای لیفت بینی زیاد کاربردی نیستند.

نخ های کاگ (PDO-COG)

با اینکه نخ کاگ تک رشته ای است ولی حاوی خارهای بسیار ریزی است که موجب تحریک ساخت بیشتر کلاژن می شود.این نخ با توجه به سطح تماس بیشتر و ایجاد خواص لیفت قابل مشاهده بلافاصله پس از درمانف گران تر و موثرتر از بقیه نخ ها است.

نخ های چند رشته ای (polyglycolide)

این نخ ها چند رشته ای اند و باعث التهاب بیشتری در پوست می شوند که به سبب آن تحریک ترشح کلاژن افزایش می یابد.این نخ ها همچنین حاوی گلیکولیک اسید هستند که سبب التهاب و کلاژن رسانی بیشتر به پوست می شوند.

نخ های مارپیچی (hurricane)

این نخ ها بصورت مارپیچی جاگذاری میشوند که علاوه بر التهاب و کلاژن سازی برای لیفت مناسب هستند و در کنار نخ های کاگ بسیار کاربردی اند.

لیفت بینی با نخ

عوارض و خطرات لیفت بینی با نخ

با توجه به اینکه یک یا دو محل برای فرستادن نخ در نوک بینی وجود دارد این روش عوارض جانبی بسیار کمی دارد.بیمار ممکن است احساس ناراحتی مثل کبودی یا ورم کند که زیر یک هفته کاملا بهبود می یابد.مهمترین عوارض لیفت با نخ که معمولا رخ نمی دهد عفونت است که پس از مشاهده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

درک اثر لیفتینگ با نخ

نخ های مخصوص لیفتینگ از طریق یک سوزن یا کانول بسیار ظریف وارد پوست می شوند که باعث ایجاد زخم مصنوعی می شود. این عمل باعث ایجاد یک اثر درمانی می شود که بهبود پوست ناحیه را می توان نتیجه ای مشهود برای آن در نظر گرفت. پس از ورود به پوست، نخ با ایجاد انقباض بالا و پایین بین پوست و ماهیچه ها یا استخوان ها، اثر لیفتینگ ایجاد می کند. در این زمینه توجه داشته باشید که وقتی بافت ثابت در بافت جامد، نزدیک استخوان یا رباط قرار می گیرد، اثر چسبندگی بیشتری روی پوست دارد.

طول ها و ضخامت های مختلف سیم یا نخ برای لیفت نواحی مختلف صورت و بدن استفاده می شوند. رشته های کوتاه اغلب برای درمان خطوط ریز اطراف چشم استفاده می شود، در حالی که رشته های ضخیم تر را می توان به عنوان جایگزینی برای بوتاکس به عضلات ابرو استفاده کرد. برای لیفت بینی نیز از نخ های مخصوصی استفاده می شود که در بالا به آنها اشاره کردیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام نخ ها برای لیفت مدنظر شما مناسب هستند، می توانید با متخصصان پزشکی زیبایی مشورت نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لیفت با نخ بینی و انجام مشاوره به بهترین دکتر لیفت با نخ در زعفرانیه، کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷