زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

لاغری تهاجمی و مزایای آن

مجله آموزشی

لاغری تهاجمی و مزایای آن

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

لاغری تهاجمی و مزایای آن

لاغری تهاجمی و مزایای آن

با اینکه امروزه روش های غیرتهاجمی بسیار محبوب شده اند اما به علت ماندگاری کوتاه مدت، تعداد جلسات و اثر گذاری کمتر، هنوز هم روش های لاغری تهاجمی و مزایای آن هنوز مورد توجه افراد بسیاری است. در این مقاله شما را با روش های لاغری تهاجمی و مزایای آن ها آشنا می کنیم تا اگر یکی از متقاضیان لاغری هستید، این روش ها را در نظر بگیرید. روش های لاغری تهاجمی به صورت جراحی و در یک نوبت انجام می شوند و انواع مختلفی دارند.

لاغری تهاجمی

لاغری تهاجمی با جراحی های موجود به روش های مختلف به کاهش وزن کمک می کنند:

جراحی های محدود یا کوچک کننده با کوچک شدن اندازه معده و کاهش سرعت هضم عمل می کند. یک معده طبیعی می تواند حدود 3 پیمانه غذا نگه دارد. بعد از جراحی ، معده در ابتدا ممکن است به اندازه یک اونس نگه داشته شود ، اگرچه بعداً می تواند به 2 یا 3 اونس برسد. هرچه معده کوچکتر باشد ، کمتر می توانید غذا بخورید. هرچه کمتر غذا بخورید ، وزن کم می کنید.

جراحی های سو جاذب / محدود کننده نحوه مصرف غذا را تغییر می دهند. آنها شکم کوچکتری به شما می دهند و همچنین بخشی از دستگاه گوارش را از بین می برند یا دور می زنند ، که جذب کالری را برای بدن دشوار می کند. پزشکان به ندرت به دلیل عوارض جانبی ، جراحی های کاملاً سو جاذب را انجام می دهند – که به آنها بای پس روده نیز گفته می شود.

کاشت یک دستگاه الکتریکی ، جدیدترین روش از بین سه روش ، باعث کاهش وزن با قطع شدن سیگنال های عصبی بین معده و مغز می شود.

1-باند معده قابل تنظیم

باند معده نوعی جراحی کوچک کننده معده برای کاهش وزن است.

لاغری تهاجمی

جراح از یک باند بادی برای فشار دادن معده به دو بخش استفاده می کند: کیسه بالایی کوچکتر و قسمت پایین تر بزرگ تر می شود. این دو بخش هنوز توسط یک کانال بسیار کوچک به هم متصل شده اند که باعث کند شدن تخلیه کیسه بالایی می شود. اکثر افراد فقط قبل از احساس سیری زیاد یا مریضی می توانند 1/2 تا 1 فنجان غذا بخورند. غذا همچنین باید نرم یا خوب جویده شود.

مزایا: انجام این عمل ساده تر و ایمن تر از بای پس معده و سایر اقدامات است. شما جای زخم کوچکتری دارید ، بهبودی معمولاً سریعتر است و می توانید برای برداشتن باند جراحی کنید.

همچنین می توانید باند را در مطب پزشک تنظیم کنید. برای محکم کردن باند و محدود کردن بیشتر اندازه معده ، پزشک محلول نمکی بیشتری را به باند تزریق می کند. برای شل شدن آن ، پزشک با استفاده از یک سوزن مایعات را از باند خارج می کند.

نکات منفی: افرادی که با باند معده درمان می شوند ، در مقایسه با افرادی که جراحی های دیگر انجام می دهند ، کاهش وزن کمتری دارند. همچنین ممکن است در طی این سالها مقداری از وزن خود را بدست آورند.

2-گاستروکتومی آستینی

این فرم دیگری از جراحی محدود کننده کاهش وزن است. در عمل جراح حدود 75٪ از معده را خارج می کند. آنچه از معده باقی مانده ، یک لوله باریک یا آستین مانند است که به روده متصل می شود.

مزایا: برای افرادی که بسیار چاق یا بیمار هستند ، سایر جراحی های کاهش وزن ممکن است بسیار خطرناک باشد. گاسترکتومی آستین یک عمل ساده تر است که راهی کم خطر برای کاهش وزن به آنها می دهد. در صورت نیاز ، هنگامی که آنها وزن کم کردند و سلامتی آنها بهبود یافت – معمولاً پس از 12 تا 18 ماه – آنها می توانند جراحی دوم مانند بای پس معده انجام دهند.

از آنجا که روده ها تحت تأثیر قرار نگرفته اند ، گاسترکتومی آستین بر نحوه جذب غذا توسط بدن تأثیر نمی گذارد ، بنابراین احتمال کمبود مواد مغذی در شما زیاد نیست.

نکات منفی: برخلاف باند معده ، گاسترکتومی آستین قابل برگشت نیست.

3-جراحی بای پس معده

بای پس معده هر دو رویكرد محدود كننده و سو جذب را تركیب می كند.

در این عمل لاغری تهاجمی جراح معده را به دو قسمت تقسیم می کند و قسمت فوقانی را از قسمت پایین جدا می کند. سپس جراح قسمت فوقانی معده را مستقیماً به قسمت پایین روده کوچک متصل می کند.

اساساً ، جراح در حال ایجاد میانبر برای غذا است و بخشی از معده و روده کوچک را دور می زند. پرش از این قسمت های دستگاه گوارش به این معنی است که بدن کالری کمتری جذب می کند.

لاغری تهاجمی

مزایا: کاهش وزن با این روش لاغری تهاجمی سریع و چشمگیر است. حدود 50٪ آن در 6 ماه اول اتفاق می افتد. بعد از عمل ممکن است تا 2 سال ادامه یابد. به دلیل کاهش سریع وزن ، شرایط تحت تأثیر چاقی – مانند دیابت ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، آرتروز ، آپنه خواب و سوزش معده – اغلب به سرعت بهبود می یابند.

بای پس معده نیز نتایج طولانی مدت خوبی دارد. مطالعات نشان داده است که بسیاری از افراد با ماندگاری 10 سال یا بیشتر وزن خود را با این روش تهاجمی لاغری کاهش می دهند.

نکات منفی: مواد غذایی را مانند گذشته جذب نخواهید کرد و این باعث می شود که مواد مغذی کافی دریافت نکنید. از دست دادن کلسیم و آهن می تواند به پوکی استخوان و کم خونی منجر شود. تا آخر عمر باید بسیار مراقب رژیم خود باشید و از مکمل استفاده کنید.

 دیگر عوارض این روش لاغری تهاجمی این است که مواد غذایی خیلی زود از معده به روده ها ریخته می شوند ، قبل از اینکه به طور مناسب هضم شوند. علائم شامل حالت تهوع ، نفخ ، درد ، تعریق ، ضعف و اسهال است. این حالت که به دامپینگ معروف است اغلب با خوردن غذاهای شیرین یا پر کربوهیدرات اتفاق می افتد و تنظیم رژیم غذایی شما اغلب می تواند کمک کند.

4-محاصره واگال یا vBloc

این دستگاه لاغری تهاجمی دستگاهی است که مانند ضربان ساز کاشته شده ، تکانه های الکتریکی منظمی را به عصب واگ می فرستد ، که به مغز نشان می دهد معده پر است. عصب واگ از مغز تا معده امتداد دارد. دستگاه محاصره در زیر قفسه دنده قرار می گیرد و توسط کنترل از راه دور قابل تنظیم در خارج از بدن است

مزایا: کاشت این دستگاه کمترین تهاجم را در بین جراحی های کاهش وزن دارد. این روش سرپایی ممکن است یک ساعت و نیم طول بکشد در حالی که بیمار تحت بیهوشی عمومی است.

نکات منفی: اگر باتری کاملاً خالی شود ، پزشک مجبور است دوباره آن را برنامه ریزی کند. عوارض جانبی می تواند شامل حالت تهوع ، استفراغ ، دل درد ، مشکلات بلع ، آروغ زدن ، حالت تهوع خفیف و درد قفسه سینه باشد.

5-انحراف Biliopancreatic

این روش لاغری تهاجمی این یک نسخه شدیدتر از بای پس معده است. جراح تا حدود 70٪ از معده شما را از بین می برد و حتی بیشتر از روده کوچک را دور می زند.

یک نسخه تا حدودیبا شدت کمتر ، انحراف بیلیوپانکراس با سوئیچ دوازدهه یا “انحراف دوازدهه” است. هنوز بیشتر از بای پس معده شدید است ، اما این روش کمتر معده را برمی دارد و روده باریک را کمتر از انحراف بیلیوپانکراتیک تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین باعث می شود سندرم دامپینگ ، سو تغذیه و زخم نسبت به انحراف استاندارد بیلیوپانکراتیک شایع نباشد.

لاغری تهاجمی

مزایا: انحراف بیلیوپانکراس می تواند حتی بیشتر از بای پس معده باعث کاهش وزن سریعتر شود. اگرچه قسمت عمده ای از معده برداشته می شود ، اما آنچه که باقی مانده هنوز بزرگتر از کیسه های تشکیل شده در طی انجام بای پس معده یا باندینگ است. بنابراین ممکن است با این جراحی بتوانید وعده های غذایی بزرگتری نسبت به دیگران بخورید.

موارد منفی: انحراف بیلیوپانکراس نسبت به بای پس معده کمتر دیده می شود. یکی از دلایل محبوبیت کمتر این روش لاغری تهاجمی این است که خطر عدم دریافت مواد مغذی کافی بسیار جدی تر است. همچنین خطرات مشابه بای پس معده از جمله سندرم دامپینگ را به همراه دارد. اما سوئیچ اثنی عشر ممکن است برخی از این خطرات را کاهش دهد.

6-بالون معده

دیگر روش لاغری تهاجمی بالون داخل معده نوعی جراحی محدود کننده کاهش وزن است که در آن بالن در معده (از طریق دهان) قرار می گیرد. با قرار گرفتن در محلول ، آن را با محلول نمکی پر می کنند که احساس سیری را فراهم می کند ، در نتیجه گرسنگی را مهار می کند. بالون داخل معده برای افرادی که جراحی کاهش وزن انجام داده اند یا مبتلا به بیماری روده یا نارسایی کبدی هستند مناسب نیست

مزایا: هیچ جراحی انجام نمی شود و نیازی به اقامت در بیمارستان نیست. بالون موقت است. شش ماه در جای خود باقی می ماند. فرد می تواند در این مدت حدود 10 درصد از اضافه وزن بدن خود را از دست بدهد.

نکات منفی: معده درد ، حالت تهوع و استفراغ چند روز پس از قرار دادن بالون.

7-AspireAssist

دیگر دستگاه مناسب برای لاغری تهاجمی AspireAssist دستگاهی است که رویکرد سو جذب / محدودکننده ای در کاهش وزن دارد. یک لوله از طریق یک شکاف شکمی  در معده قرار می گیرد که دارای یک درگاه دیسک شکل است که در خارج از شکم قرار دارد. حدود 20-30 دقیقه بعد از غذا ، بیمار لوله را به دستگاه تخلیه خارجی متصل می کند که مواد غذایی را به توالت خارج می کند. دستگاه کاهش وزن در سال 2016 توسط FDA مورد تأیید قرار گرفت، حدود 30 درصد کالری مصرفی را از بین می برد.

لاغری تهاجمی

مزایا: در یک مطالعه کنترلی در مورد مزایای این روش لاغری تهاجمی ، بیماران مبتلا به AspireAssist به طور متوسط ​​12 درصد از کل وزن بدن خود را از دست دادند در مقایسه با 3.6 درصد در بیمارانی که رژیم و ورزش را برای کاهش وزن ترکیب کردند. مطالعه دیگر نشان داد که بیماران نیمی از اضافه وزن خود را در سال بعد از قرار دادن دستگاه از دست دادند. قرار دادن لوله می تواند به سرعت ، تحت بیهوشی سبک انجام شود.

نکات منفی: با کاهش وزن بیماران ، لوله و دیسک آنها که دسترسی به درگاه را فراهم می کند باید به گونه ای تنظیم شود که دیسک در برابر پوست قرار بگیرد. مراجعه های مکرر به پزشک برای نظارت بر دستگاه و ارائه مشاوره نیز لازم است. بیماران باید پس از تعداد مشخصی استفاده ، یک لوله تخلیه جایگزین دریافت کنند. طبق FDA ، سو هاضمه ، حالت تهوع ، استفراغ ، یبوست و اسهال از عوارض جانبی آن است.

در نتیجه جراحی ایده آل برای کاهش وزن یا لاغری تهاجی به سلامت و نوع بدن شما بستگی دارد.

به عنوان مثال ، اگر شما بسیار چاق هستید ، یا اگر قبلاً عمل جراحی شکم انجام داده اید ، انجام جراحی های ساده تر ممکن نیست. با پزشک خود در مورد جوانب مثبت و منفی هر روش صحبت کنید.

در صورت امکان به یک مرکز پزشکی متخصص جراحی کاهش وزن مراجعه کنید. مطالعات نشان می دهد وقتی لاغری تهاجمی توسط متخصصان انجام می شود ، عوارض کمتر است.

مهم نیست که کجا هستید ، همیشه مطمئن شوید که جراح شما در انجام روش مورد نیاز شما تجربه زیادی داشته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷