زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

قوز بینی از علت تا درمان|قوز بینی چیست؟

مجله آموزشی

قوز بینی از علت تا درمان|قوز بینی چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

قوزبینی

قوز بینی از علت تا درمان|قوز بینی چیست؟

قوز بینی از علت تا درمان

 وجود قوز در بینی و ایجاد ظاهر ناخوشایند سبب شده بعضی افراد روی به عمل های زیبایی بیاورند. ابتدا لازم است ببینیم قوز بینی چیست و در چه شرایطی به وجود می آید. سپس باید دانست تشخیص قوز بینی توسط پزشک انجام می گیرد و راه های درمان قوز بینی به چندین روش ممکن خواهد بود.

قوز بینی

تصورات اشتباهی گاهی در میان مردم رواج دارد و احتمالا مراجعه شما به این مقاله برای افزایش اطلاعات و رفع تصورات اشتباه درباره قوز بینی است.پس ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

قوز بینی چیست؟

قوز  همان برآمدگی روی بینی است که ظاهر بینی مخصوصا در نمای نیم رخ را نامناسب می کند. هم چنین وجود برآمدگی سبب استخوانی و عقابی به نظر آمدن بینی در چهره بعضی افراد و عدم تناسب بینی با اجزای دیگر صورت می شود.

قوز بینی

شاید نمی دانستید که برآمدگی روی بینی هم انواع مختلفی دارد که پزشک برای درمان باید ابتدا آن را تشخیص دهد. برآمدگی قوز می تواند شدید، پنهان یا کاذب باشد. بر حسب نوع قوز بینی روش درمانی که پزشک به شما پیشنهاد خواهد داد می تواند متفاوت باشد.

نکته دیگری که افراد می خواهند بدانند این است که آیا برآمدگی از جنس استخوان است یا غضروف؟ بینی از غضروف، پوست و استخوان تشکیل شده است. استخوان و غضروف به صورت یک پایه محکم عمل می کنند و پوست پیرامون آن ها را می پوشاند.

قوز معمولا در محل تلاقی استخوان و غضروف در پشت بینی قرار می گیرد و افراد برای ایجاد تناسب در اجزای چهره خود نیاز به جراحی بینی را در خود احساس می کنند. به عنوان مثال اگر قوز واقعی باشد باید هم از استخوان و هم از غضروف برداشته شود تا قوز کوچکتر یا ناپدید شود. هم چنین این قوز ها هم متفاوتند و می توانند بیشتر استخوانی یا غضروفی باشند.

اگر برآمدگی روی بینی خیلی شدید باشد ممکن است به همراه استخوان بخشی از راه تنفسی نیز مورد صدمه قرار بگیرد و افراد بعد از عمل جراحی بینی دچار مشکلات تنفسی شوند. پزشکان این موارد را شناسایی می کنند و با نصب گرافت در قسمت بالاتر و در غضروف جانبی قوفاتی جلوی این مشکل را می گیرند.

علل ایجاد قوز بینی

علل ایجاد قوز  می تواند ژنتیکی یا در اثر ضربه باشد.مشکل اغلب افراد به دلایل ارثی می باشد ولی دسته ای دیگر به دلیل ضربات و شکستگی بینی در دوران کودکی و جوش خوردن نامناسب استخوان مراجعه می کنند.

قوز بینی

یک گرافت غضروفی کوچک در ناحیه زیر چشم برای بالا بردن این ناحیه و در نتیجه رفع قوز وجود دارد. در بعضی افراد این غضروف کوچکتر از ان است که بتواند برآمدگی را محو نماید. ضربه به استخوان بینی نیز سبب کاهش سپتوم یا ارتفاع بینی می شود که معروف به دفورمیتی زینی است. هم چنین علت دیگر قوز بینی می تواند فرورفتگی پیشانی باشد.

راه درمان قوز بینی

  • لیزر: لیزر در جراحی زیبایی بینی جایگاهی ندارد زیرا به کمک لیزر نمی توان در بافت بینی تغییر ایجاد کرد و یا فرم استخوان ها را تغییر داد و فقط برش های پستی با لیزر انجام می شود. البته در صورتی که پولیپ یا کوچک کردن توربین استفاده شود می توان گفت جراحی بینی با لیزر انجام شده است.
  • لیفت با نخ: در این روش با فرستادن نخ های قابل جذب از جنس نخ بقیه در نوک یا پره های بینی می توان افتادگی نوک بینی را جبران کرد یا ظاهر استخوانی بینی را کاهش داد. این روش حدود شش ماه ماندگاری دارد و سپس جذب کلاژن و الاستین در پوست می شود.

قوز بینی

  • تزریق ژل یا چربی: در این روش از چربی یا فیلر در اطراف برآمدگی روی بینی استفاده می نمایند تا ظاهر قوز برطرف شود. این روش موقت بوده و در تزریق ژل حدودا شش ماه و تزریق چربی حدود دو سال ماندگاری خواهد داشت. این روش روی اندازه قوز اثری ندارد ولی اطراف آن را از حالت فرورفته در می آورد تا قوز خود را نشان ندهد.

قوز بینی

  • سوهان کشیدن یا رسپینگ: در این روش بدون بیهوشی و جراحی روی پوست بینی و روی قوز خراشی ایجاد می شود و با یک سوهان فلزی دندانه دار روی قوز با سوهان می کشند و در پایان آن را با سرم شستشو می دهند.در این روش امکان اعمال تغییرات زیبایی دیگر ممکن نیست و قابلیت آن محدود است.

قوز بینی

  • عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی: این روش جراحی نوین و دائمی است و پزشک می تواند تغییرات دیگری را نیز اعمال نماید. این روش از نوع جراحی است و با بی هوشی کامل انجام می شود و به همین علت مراقبت بعد از این روش نسبت به بقیه روشها طولانی تر است و هزینه های پرداختی بیشتر خواهد بود.

قوز بینی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوز بینی و روش های درمان به مقالات “بهترین روش از بین بردن قوز بینی” و “راحت ترین و بهترین روش از بین بردن قوز بینی” داخل همین سایت مراجعه کنید. جهت انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷