زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

عوارض تزریق ژل گونه چیست؟

مجله آموزشی

عوارض تزریق ژل گونه چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

عوارض تزریق ژل گونه چیست؟

امروزه، زیبایی برای تمام افراد چه مرد و چه زن از مهم ترین معیارها است، و به همین دلیل همیشه به دنبال راه هایی هستند که بتوانند خود را زیباتر و شاداب تر کنند. یکی از بهترین راه های جوان سازی و زیبایی پوست و صورت، تزریق ژل گونه است. امروزه تزریق ژل گونه، برای جوان سازی و زیباسازی و برجسته کردن قسمت های مختلفی از صورت مورد استفاده قرار می گیرد که این روش زیبایی مرد و زن نمی شناسد و هر فردی با هر سنی علاقه مند به تزریق ژل گونه است.

عوارض تزریق ژل گونه

کاربرد تزریق ژل گونه

  • برجسته کردن گونه
  • جلوگیری از افتادگی گونه
  • زیبایی و جوانسازی پوست

عوارض تزریق ژل گونه

در واقع تزریق ژل دارای برخی عوارض عمومی است که به وجود آمدن بعد از عمل بسیار طبیعی است و این عوارض در عرض چند روز الی چند هفته کاملا از بین می روند. اما برخی از افراد از عوارض تزریق ژل گونه به صورت دائمی سوال می پرسند که در پاسخ این سوال باید گفت تزریق ژل و فیلر‌ها هیچ عوارضی ندارد اما بنا به دلایلی تزریق ژل سبب عوارض طولانی مدت می شود.

به طور خلاصه می توان گفت که این دلایل شامل استفاده کردن از ژل ‌ها و فیلرهای ارزان قیمت است که این ژل ها مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد، استفاده کردن از ژل ‌ها و فیلرها با ماندگاری دائم است که این ژل ها در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و تزریق ژل و فیلر در مراکز و کلینیک های غیر معتبر می باشد.

عوارض تزریق ژل گونه

عوارض طبیعی بعد از تزریق ژل گونه

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم تزریق ژل گونه دارای عوارضی است که این عوارض معمولی است و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. از جمله عوارض تزریق ژل گونه که معمولی می باشد عبارتند از:

  • یکی از رایج ترین عوارض تزریق ژل گونه کبودی خفیف در نواحی اطراف محل تزریق که معمولا این کبودی بعد از مدت 2 تا 3 روز از بین می روند و حتی می توانید در این مدت نیز با آرایش این کبودی را بپوشانید.
  • ورم کردن نقطه تزریق ژل که این عارضه نیز خفیف است که پس از گذشت 48 تا 72 ساعت از بین می رود.
  • بی‌ حس شدن ناحیه‌ های تزریق شده و یا بخش‌ هایی از صورت از دیگر عوارض تزریق ژل گونه است که دلیل این عارضه این است معمولا اکثر مواد و ژل های تزریقی حاوی مقداری مواد دارویی بی حسی هستند و همین مسئله سبب می شود پس از تزریق ژل، بیمار احساس بی حسی در بخشی هایی از صورت داشته باشد. البته باید بدانید که این عارضه نیز کوتاه مدت است و معمولا اثر بی حسی دارو پس از دو تا سه ساعت از بین می ‌رود و پس از این دوره حس به صورت برمی ‌گردد.
  • از دیگر عوارض تزریق ژل گونه، قرمز شدن پوست است که این عارضه نیز از عارضه های کوتاه مدت این عمل زیبایی است. در واقع قرمز شدن پوست به دلیل تزریق، ماساژ شدید و واکنش خفیف پوست به وجود می آید که این عارضه نیز پس از دو تا سه روز برطرف می‌ شود.

عوارض تزریق ژل گونه

عوارض غیر طبیعی ژل گونه

بعضی از عوارضی که بعد از تزریق ژل گونه پدیدار می شوند، طبیعی و کوتاه مدت هستند. ولی اگر در مراکز غیر معتبر و یا با هزینه های کمتر عمل تزریق ژل گونه انجام شود، احتمال بروز مشکلاتی جدی مانند:

  • آسیب عصبی
  • خونریزی شدید محل تزریق
  • کبودی و برامدگی شدید در محل تزریق
  • تجمع ژل و گلوله شدن در ناحیه تزریق
  • درد شدید در نایحه تزریق
  • بروز حساسیت
  • عدم نتیجه دلخواه از تزریق
  • ماندگاری کم
  • ثابت نبودن و حرکت ژل در نایحه صورت
  • امکان عفونت در محل تزریق

علت بروز عوارض جانبی دائمی و موقتی تزریق ژل گونه؟

همان طور که تا این قسمت از مطلب توضیح دادیم این روش زیبایی دارای برخی عوارض است که این عوارض تزریق ژل گونه بسیار عادی و معمولی است و پس از دوره کوتاهی از بین می روند. اما بنا به دلایلی مثل مراجعه به مراکز و کلینیک های غیر معتبر، انجام تزریق ژل توسط افراد غیر متخصص، استفاده از ژل‌ ها و فیلرها با ماندگاری دائم و استفاده از ژل‌ ها و فیلرهای ارزان قیمت سبب می شود که شما دچار عوارض تزریق ژل گونه دائمی شوید. در واقع تمام این دلایل بستگی به کلینیکی دارد که شما به آن مراجعه کرده اید. چرا که کلینیک های غیر معتبر هم از ژل های نامرغوب و ارزان استفاده می کنند و هم عمل تزریق ژل را به افراد غیر متخصص می سپارند که سبب می شود افراد دچار عوارض تزریق ژل گونه شوند.

عوارض تزریق ژل گونه

لازم به ذکر است بدانید عوارض تزریق ژل گونه در اکثر موارد بستگی به نوع ژل دارد. در این راستا باید گفت ژل هایی برای تزریق گونه مناسب هستند که اولا بدن به آن‌ ها واکنش ندهد و دوما این ژل ها نباید به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست بدهند.

نکاتی حین تزریق ژل گونه باید رعایت شوند

در برخی از مواقع نیز بروز عوارض تزریق ژل گونه به ژل هیچ ربطی ندارد و به دلیل تکنیک غلط تزریق ژل رخ می دهد. به عنوان مثال اگر موضع خوب ضد عفونی نشود و یا اگر شرایط تزریق استریل رعایت نشود سبب می شود که در محل تزریق عفونت ایجاد شود. که در صورت بروز چنین مشکلی می توان با درمان مناسب ضد میکروبی این مشکل را رفع کرد. از جمله عوارضی که در صورت مراجعه به کلینیک پوست و مو غیر معتبر و یا تزریق ژل نامناسب در فرد ایجاد می شود عبارتند از:

  • از عوارض تزریق ژل گونه جابه جا شدن ژل که ژل تزریق شده بعد از مدتی از نقطه اولیه خود حرکت می کند.
  • ایجاد برجستگی و گلوله گلوله در زیر پوست که تخلیه آن بسیاردشوار است و با انجام جراحی می توان آن را درمان کرد.
  • گرفتگی رگ که این عارضه ممکن است باعث مرگ بافت، نابینایی دائم و یا آمبولی ریه شود.

عوارض تزریق ژل گونه

مراحل تزریق ژل گونه

  1. مشخص کردن محل تزریق
  2. بی حس کردن محل تزریق
  3. تزریق ژل

جمع بندی

تزریق ژل یکی از رایج ترین عمل های زیبایی و جوان سازی پوست و صورت است که این عمل دارای برخی عوارض معمولی مانند کبودی و قرمزی و بی حسی ناحیه تزریق است که این عوارض کوتاه مدت هستند و بعد از 2 الی3 روز از بین می روند. البته این در صورتی امکانپذیر است که شما به کلینیک های معتبر مراجعه کنید و این عمل را زیر نظر پزشکان متخصص پوست و مو انجام دهید که در غیر این صورت شما به عوارض شدیدی چون گرفتگی رگ و برجستگی در زیر پوست و جابه جا شدن ژل تزریق شده می شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ی “دانستی های تزریق ژل به گونه” از همین سایت مراجعه نمایید و یا به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷