زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

باید ها و نباید های پس از تزریق بوتاکس چیست؟

مجله آموزشی

باید ها و نباید های پس از تزریق بوتاکس چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

باید ها و نباید های پس از تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس یکی از روش های زیبایی درمانی می باشد که امروزه از آن استفاده های زیادی می شود. یکی از عمده موارد استفاده از بوتاکس، از بین بردن خط های ایجاد شده در قسمت های مختلف صورت مانند پیشانی، اطراف چشم، خط خنده، زیر بغل و …. می باشد که هر کدام دلایل مختلفی دارند. خط اخم، خط خنده و …. را می توان از طریق بوتاکس نیز محو کرد. ناگفته نماند که برای دریافت بهترین نتیجه باید دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق بوتاکس را جدی بگیرید. در اینجا قصد داریم به مراقبت بعد از بوتاکس، مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم و …. بپردازیم.

بوتاکس

بوتاکس صورت ، بوتاکس پیشانی و همچنین بوتاکس مو امروزه یکی از پرطرفدارترین شیوه بدون جراحی برای برطرف کردن چروک صورت که به علت حرکت ماهیچه به وجود می آیند شناخته می شود.در این قسمت اتفاقاتی را که ممکن است بعد از بوتاکس تجربه کنید و برخورد صحیح مقابل آن ها را برای شما مشخص خواهیم کرد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم شامل تغذیه درست، رعایت دستورالعمل های بیان شده توسط پزشک و …. می شود. به عبارت دیگر :

  • همان طور که می دانید، نور خورشید و اشعه های یو وی حاصل از آن برای پوست ضرر دارد، در نتیجه برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد از تزریق بوتاکس تا 48 ساعت در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. بعد از گذشت 48 ساعت حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و سعی کنید در مقابل نور مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. کرم ضد آفتاب بهتر است دارای اس پی اف 30 باشد.
    تا 48 ساعت از انجام ورزش های سنگین به شدت خودداری کنید. انجام ورزش های شدید و یا سنگین بعد از انجام بوتاکس ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.
  • یکی دیگر از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، عدم استفاده از محصولات آرایشی به مدت حداقل 24 ساعت می باشد. بعد از انجام تزریق بوتاکس به مدت 24 ساعت از مصرف محصولات آرایشی به شدت خودداری کنید.
  • بعد از تزریق بوتاکس ممکن است در ناحیه تحت درمان تورم و ی قرمزی مشاهده کنید که این امری کاملا طبیعی می باشد، ام اگر این علائم بعد از گذشت 3 الی 4 روز برطرف نشد با مشورت پزشک می توانید از کمپرس یخ نیز استفاده کنید.
  • از دیگر مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، حفظ ریتم و شدت ضربان قلب می باشد. سعی کنید بعد از انجام بوتاکس حداقل به مدت 4 ساعت ریتم و شدت ضربان قلب خود را در حالت طبیعی حفظ کنید، زیرا افزایش جریان خود می تواند باعث کبودی و التهاب پوست شود.
  • همان طور که گفته شد یکی از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، مربوط به تغذیه می باشد. بعد از انجام بوتاکس بهتر است از مصرف خوراکی ها و مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون مانند چای سبز، امگا 3، ویتامین ها مانند ویتامین ای و …. می شوند خودداری کنید.
  • بعد از انجام این روش به مدت یک الی دو روز از رفتن به حمام ، سونا و استخر خودداری کنید.

باید های روز اول بعد از تزریق بوتاکس

یک روز بعد از تزریق بوتاکس ممکن است کمی تورم و کبودی در محل های تزریق مشاهده نمایید. نرمش صورت با حرکاتی مثل اخم کردن یا چپ چپ نگاه کردن ممکن است باعث جاگیری بهتر بوتاکس شود.

بوتاکس

نباید های روز اول بعد از تزریق بوتاکس

  • ماساژ دادن یا مالیدن صورت
  • دراز کشیدن برای حداقل چهار ساعت بعد از تزریق
  • ورزش سنگین
  • مسکن های ضد التهاب مثل ایبوپروفن
  • سیگار کشیدن و نوشیدن الکل
  • حمام با آب داغ، سونا یا جکوزی
  • روز دوم بعد از بوتاکس

باید ها و نباید های روز دوم بعد از تزریق بوتاکس

  • شما می توانید به ورزش معمول خود بازگردید.
  • می توانید بدون این که بر نتایج بوتاکس اثری وارد شود سفر هوایی داشته باشید.

باید ها و نباید های روز سوم بعد از تزریق بوتاکس

  • تورم و کبودی ها باید کاهش یافته باشند. شما هنوز قادر به دیدن نتایج نیستید ولی ممکن است احساس کشیدگی در پوست ناحیه تزریق داشته باشید.

باید ها و نباید های روز چهارم تا ششم بعد از تزریق بوتاکس

  • ممکن است شروع به دیدن نتایج مثل شل شدن ماهیچه و کاهش چروک کنید.

 

  • بوتاکس

باید ها و نباید های روز هفتم بعد از تزریق بوتاکس

  • صورتتان شاداب تر به نظر خواهد رسید. در این زمان اگر درمان دیگری بر روی پوستتان می خواهید انجام دهید مجاز هستید.

باید ها و نباید های دو هفته بعد از تزریق بوتاکس

  • در این زمان نتایج تزریق بوتاکس شما در بهترین حالت است و می توانید از یک صورت صاف تر و جوان تر بهره مند شوید. برای جلسه بررسی روند درمان به پزشکتان مراجعه نمایید.

چگونه درد و ناراحتی های بعد از تزریق بوتاکس را کنترل کنید؟

استفاده از یخ

بعضی افراد از یخ تا کمپرس های خنک قبل و بعد از تزریق استفاده می کنند تا درد را کنترل کنند.در بوتاکس کاملا قابل تحمل است ولی اگر ناحیه کبود یا متورم باعث اذیت شدن فرد شود می تواند از یخ استفاده نماید و تا یک روز بعد از بوتاکس می توان این کار را چند بار در روز و هر بار ده تا بیست دقیقه تکرار کنید.

مصرف مسکن بعد از بوتاکس

پارلاستامول یا استامینوفن را می توانید قبل و بعد از بوتاکس به عنوان مسکن استفاده نمایید ولی از مسکن های ضد التهاب مثل ایبوپروفن و آسپرین خودداری کنید زیرا این مسکن ها سبب رقیق شدن خون و در نتیجه افزایش کبودی می شوند.

سوزن های تزریق بوتاکس بسیار کوچک و مناسبند و بسیاری افراد درد کمی را حس می کنند. همیشه پزشک را از داروهایی که قبل از تزریق استفاده کرده اید اگاه کنید.

بوتاکس

پس از بوتاکس چه کار می توانید بکنید و چه کار نباید بکنید؟
خوابیدن

فقط چهار ساعت پس از تزریق نمی توانید بخوابید زیرا در این مدت بوتاکس در حال مستقر شدن است و دراز کشیدن موجب حرکت آن به ماهیچه های دیگر می شود.

حالت خاصی برای خوابیدن لازم نیست فقط سعی کنید طوری بخوابید که به ناحیه تزریق فشاری وارد نشود.

اثر گرما و آفتاب گرفتن

باید پس از تزریق بوتاکس از حرارت دادن به ناحیه تزریق خودداری کنید زیرا امکان کبودی و میزان آن را افزایش می دهد.حداقل برای بیست و چهار ساعت از حرارت دادن و دوش اب گرم خودداری نمایید.

حداقل برای چهار ساعت از قرار گرفتن در آفتاب مستقیم خودداری نمایید زیرا ممکن است بوتاکس بر دیگر ماهیچه ها اثر بگذارد.

هم چنین اشعه UV نمی تواند بر نتیجه بوتاکس اثر بگذارد ولی عامل اصلی و مهم در چروک ها است بنابراین اگر می خواهید از نتیجه بوتاکس به طور پیوسته و موثر بهره مند شوید بهتر است از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

مراقبت9

ورزش و تحرک

برای یک روز بعد از بوتاکس ورزش سنگین توصیه نمی شود زیرا باعث افزایش کبودی ها و در مواردی سبب حرکت بوتاکس می شود و ماهیچه های ناخواسته به صورت موقت ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند و فلج شوند.

نوشیدن الکل، سفر هوایی یا رانندگی

توصیه شده است برای یک یا دو روز بعد از تزریق بوتاکس الکل ننوشید. کبودی های مجل تزریق در صورت وجود الکل که سبب رقیق شدن خون می شود می توانند شدید باشند. هم چنین فراموش نشود که نوشیدن الکل می تواند در طولانی مدت باعث کاهش کیفیت پوست شود.

به علت تغییر در فشار هوا در حین سفرهای هوایی توصیه می شود یک یا دو روز از سفر با هواپیما خودداری کنید تا تاثیری بر نتایج بوتاکس وارد نشود. هم چنین تغییرات فشار هوا ممکن است باعث حرکت بوتاکس به دیگر بخش های صورت شود.

برای رانندگی کردن بعد از بوتاکس هیچ مانعی نیست زیرا بوتاکس بر رانندگی یا استفاده از وسایل نقلیه خللی وارد نمی کند.

بوتاکس

آرایش، شستن صورت یا درمان های دیگر

یکی دیگر از سوالات بعد از انجام بوتاکس این است که چند رو بعد از بوتاکس می توان صورت را شست ؟

 پاسخ به این سوال خیلی ساده است، می توانید به صورت آرام و با احتیاط حتی بعد از تزریق نیز صورتتان را بشویید. هر چند باید از مالیدن یا ماساژ صورت که به طور مستقیم به پوست فشار وارد می کنند برای حدود یک هفته خودداری کنید

بری لمس صورت یا استفاده از محصولات روتین مراقبتی مثل ضد آفتاب، مرطوب کننده و تمیزکننده ها مشکلی وجود ندارد فقط نباید به پوست فشار وارد شود.

برای استفاده از روش های درمانی دیگر بر روی پوست بهتر است حداقل هفت روز صبر کنید. هم چنین از قرص های شیمیایی، درمان با لیزر و آفتاب گرفتن نیز بهتر است یک هفته صبر نمایید.

بسیاری افراد می خواهند بدانند که آیا نباید بعد از تزریق بوتاکس آرایش نمود؟ می توانید چهار ساعت بعد از تزریق آرایش نمایید ولی بهتر است دقیقا بعد تزریق از آرایش کردن خودداری کنید زیرا حساسیت پوست بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

بوتاکس یکی از فعالیت های زیبایی و همچنین درمانی می باشد که در بین افراد رواج یافته است. اگر این روش به درستی انجام نشود مخصوصا در قسمت های حساس صورت مانند اطراف چشم و … ممکن است باعث بروز مشکلات متعددی شود. کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری یکی از مراکز معتبر و با کیفیت است که تزریق بوتاکس را به صورت فوق تخصصی انجام می دهد و به بیان مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس متناسب با نوع پوست و شدت عارضه می پردازد.

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 3.9]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷