زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

زیبایی پوست در طب سنتی

مجله آموزشی

زیبایی پوست در طب سنتی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

زیبایی پوست در طب سنتی

زیبای پوست در طب سنتی

زیبایی پوست به علت داشتن تاثیر مستقیم بر اعتماد به نفس از اهمیت بالایی برخوردار است و همه ی افراد به دنبال یافتن راه های مختلف برای تقویت پوست خود هستند و داشتن پوستی زیبا عاری از آکنه و جوش آرزوی همه است. یکی از بهترین و آسان ترین و کم هزینه ترین روش ها برای داشتن پوستی زیبا استفاده از طب سنتی است. بسیاری از متخصصان طب سنتی بر این باورند که داشتن تغذیه مناسب تاثیر قابل توجهی بر زیبایی پوست دارد. در این مقاله شفاف و زیبایی سازی پوست صورت در طب سنتی بررسی می شود.

شفاف‌ سازی پوست با کمک طب سنتی

خون سالم در بدن تاثیر قابل ملاحظه ای بر شفاف بودن پوست صورت دارد. کبد یکی از اعضای مهم بدن است که در نقش مهمی در تصفیه ی خون دارد و در صورت ابتلا به کبد چرب میزان ابتلا به بیماری های پوستی و جوش و آکنه نیز افزایش می باید. به همین دلیل اولین قدم در حفظ شادابی پوست توجه به تغذیه و حفظ سلامتی بدن است. از اینرو حتما  از خوردن غذاهایی با ادویه زیاد، انواع سس‌ها، مواد غذایی سرخ کردنی، شکلات و غذاهای فست فود پرهیز کنید و به فکر سلامتی خود باشید.

خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری روغن کنجد تاثیر به سزایی در سلامت پوست دارد. همچنین میتوان می توان جهت شفاف سازی پوست، می توان پوست را توسط کرم کنجد مالش داد. در صورت ترکیب کرم کنجد با عسل نتایج آن بهتر نیز می شود. علاوه در کرم کنجد و عسل در میان گیاهان دارویی، دم کرده انواع بنفشه و پنیرک، پوست را زیبا و سالم می کند. (بنفشه و پنیرک برای زنان باردار ممنوع است) . همچنین مصرف کاهو نیز در حفظ سلامتی پوست کمک می کند.

رطوبت پوست

مهترین جنبه یک پوست،  رطوبت آن می‌‌باشد. عوامل مختلفی سبب از بین رفتن رطوبت پوست می‌‌شوند که از جمله این عوامل می‌‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مواجهه با آب و هوا یا باد گرم
  • استفاده مکرر از مواد شوینده و پاک کننده
  • ابتلا به بعضی از بیماری‌ها مانند درماتیت آتوپیک و…

از بین رفتن رطوبت پوست میتواند سبب ایجاد چین و چروک­های پوستی شود. جهت حفظ شادابی و طراوت پوست استفاده موضعی از روغن هایی مانند بادام شیرین، کنجد، تخم کتان، نارگیل و زرده تخم مرغ توصیه می شود. ترکیباتی مانند لانولین خالص به همراه روغن بادام شیرین، ویتامین هایی مانند E و C و امگا 3 نیز در رفع چین و چروک دور چشم تاثیر چشمگیری دارند.

راه هایی جهت پر و زیبا نمودن صورت

لاغر شدن صورت یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که غالب زنان و مردان در سراسر جهان با آن روبه‌رو هستند و برای درمان آن تلاش میکنند. روش های مختلفی جهت پر نمودن صورت وجود دارد که استفاده از روغن زالو یکی بهترین روش ها جهت حفظ زیبایی صورت است. روش مصرف بدین صورت است که روزانه یک ساعت روغن زالو به گونه بمالید و سپس بشویید؛ در صورتیکه با پوست شما سازگار بود می‌توانید تعداد دفعات تکرار را افزایش دهید واگر بعد از مصرف، جوش و آکنه در پوست شما ظاهر  شود می توانید از ماسک آب خیار جهت خنک نمودن صورت خود استفاده کنید.جوانه گندم نیز سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن است. جوانه گندم شامل ویتامین­هایی مانند A وE بوده و استفاده از آن موجب زیبایی پوست میشود.

بار دیگر ذکر این نکته کلیدی ضروری است که اصلاح کبد و رعایت تدابیر ضروری برای حفظ سلامت کبد از مهم‌ترین نکات برای داشتن پوستی سالم و باطروات است و در صورت ابتلا به “کبد چرب” باید سریعاً برای درمان آن بر اساس روش‌های ساده طب سنتی اقدام کرد.

در طب سنتی “سرکه انگبین عسلی” برای درمان کامل مشکلات کبدی، تقویت کبد، کمک به عملکرد منظم کبد همچنین پیشگیری از بروز بیماری‌های کبدی مورد استفاده قرار میگیرد. اصلاح نوع روغن مصرفی روزانه نیز یکی موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال روغن کنجد، روغن زیتون، روغن شحم گاوی و روغن دنبه از روغن‌های سالمی هستند که باید جایگزین روغن‌های مایع موجود در بازار شوند. همچنین ترک نوشیدن “آب یخ” و آب هنگام صرف غذا نیز برای درمان کبد چرب، بسیار ضروری است.مصرف سرکه انگبین عسلی همچنین موجب رفع سیاهی دور چشم و تغییر واضح رنگ پوست صورت و شادابی و طروات آن میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷