زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

روش های موثر در از بین بردن جای جوش چیست؟

مجله آموزشی

روش های موثر در از بین بردن جای جوش چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

از بین بردن جای جوش

روش های موثر در از بین بردن جای جوش چیست؟

از بین بردن جای جوش

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که در سنین کم مستعد جای جوش بوده اید یا دستکاری کردن جوشتان منجر به ماندن جای جوش روی صورت شده است؟ راه های درمانی و خانگی زیادی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که با توجه به نظر شما و پزشک معالج شما انتخاب می شوند.

از بین بردن جای جوش

پیشگیری نکته مهمی در به وجود آمدن جای جوش دارد ولی جاهای جوش به وجود آمده به سادگی پیشگیری از بین نمی روند و برای مدت طولانی روی پوست خودنمایی می کند. جای جوش، جوشگاه یا آکنه اسکار به فرورفتگی های باقی مانده از جوش می گویند. پوست بعضی افراد بیشتر از بقیه مستعد ایجاد آکنه اسکار است.

مشورت با پزشک در از بین بردن جای جوش

در مشورت با پزشک خود باید نگرانی ها و انتظارات خود را بیان کنید. همانطور که می دانید درمان جای جوش ضروری نیست و ممکن است بسیاری از افراد با وجود این عارضه هیچ مشکلی نداشته باشند اما نمی توان تاثیر قابل ملاحظه ی آن بر زیبایی پوست را نادیده گرفت. روش های متعددی وجود دارند و به همین علت باید انتظارات خود را بیان کنید تا پزشک روش پیشنهادی خود را ارائه دهد و سپس چند سوال مهم است که باید پاسخ آن را بدانید:

1.می خواهم پس از عمل چه تغییری کنم؟

بعضی درمان ها ممکن است تغییرات کوچک و کم اثر بگذارند در حالی که بعضی دیگر کاملا پوست فرو رفته را تحت تاثیر قرار دهند به همین علت خیلی مهم است به پزشک خود بگویید که شما دنبال چه تغییراتی هستید.

2.تا چه مقدار هزینه می کنید؟

از آن جا که بیمه این درمان را پوشش نمی دهد بنابراین باید راجب هزینه ها و میزانی که قصد دارید به این کار اختصاص دهید اطلاع حاصل کنید.

3.آیا به زمان استراحت و بستری بودن نیاز است؟

بعضی درمان ها نیاز به استراحت پس از درمان دارند بنابراین لازم است برای آن ها برنامه ریزی کنید و با محل کار خود هماهنگ کنید.

از بین بردن جای جوش

درمان آکنه اسکار توسط متخصص پوست و زیبایی

پس از اینکه مشورت های لازم انجام شد پزشک بهترین روش را پیشنهاد می کند که با توجه به عوامل گوناگونی مثل نوع جای جوش و جایی که ظاهر شده است می تواند متفاوت باشد. اگر از هر گونه آنتی بیوتیکی برای درمان استفاده می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید.

ممکن است برای نتیجه بهتر پزشک بیش از یک راه را پیشنهاد دهد. مثلا اگر چای جوش خیلی فرو رفته دارید بهتر است از نوعی لیزر به همراه یک درمان دیگر استفاده نمایید تا نتایج بهتری کسب شود.

عمل اکنه اسکار

اسم این روش ترسناک تر از انجام آن است. هدف از این درمان کم کردن وضوح و عمق آکنه اسکار است و باقی مانده اسکار به مرور زمان از بین می رود. بیمار نیاز به بی هوشی ندارد و در کلینیک ها این جراحی کوچک با بی حسی انجام می شود تا دردی حس نشود.

یک نوع جراحی اسکار بالا کشیدن و لیفت اسکار است تا کمتر مشخص شود و در روش دیگر ممکن است نیاز به تخریب بافت اسکار باشد. این روش برای بعضی اسکار های عمقی مناسب است.

  • از بین بردن جای جوش

    روش های صاف کردن پوست

زمانی که آکنه اسکار خیلی گشترده باشد و بیمار بخواهد آن ها را از بین ببرد این رو ها موثرند. در واقع با تخریب یا آسیب به لایه ای از سلول های پوست کهنه که به صورت فرورفتگی شکل گرفته اند پوست تازه در محل ایجاد می شود و ظاهر آن بهبود می یابد.این روش ها با نام های زیر موسومند:

  • لیزر صاف کننده پوست
  • لایه برداری شیمیایی
  • درم ابریشن
  • میکرودرم ابریشن

این روش ها بیشتر برای اسکارهایی جواب می دهند که زیاد فرو رفته نیستند و حتی درم ابریشن که لایه بالایی و بخشی از لایه میانی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد نمی تواند بر اسکارهای خیلی عمیق موثر باشد. همین که لبه های اسکار با این روش مسطح می شود سبب کم شدن ظاهر خشن آکنه اسکار می شود.

از بین بردن جای جوش

  • تاثیر ژل ها و فیلر در از بین بردن جای جوش

ممکن است پزشک از ژل ها برای برطرف کردن جای جوش های عمیق استفاده کند. این روش می تواند به وسیله تزریق کلاژن، چربی خود فرد و بسیاری از ترکیبات دیگر انجام شود. این درمان ها به طور معمول 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند و نیاز است تمدید شوند تا نتایج حفظ شوند.

این روش برای  پر کردن جوشگاه های عمقی مناسب است و هر نوع پر کننده خواص و ویژگی مخصوص به خود را دارد بنابراین لازم است از پزشک متخصص پوست و مو نوع و مزایای آن را جویا شوید.

از بین بردن جای جوش

  • تاثیر کشش پوست در از بین بردن جای جوش

این روش جدید با رادیوفرکانس ها کار می کند و  استفاده از آن سبب کشیده و تنگ شدن پوست صورت می شود. هر چه پوست کشیده تر باشد آکنه اسکار ها هم کمتر قابل رویت خواهند بود. در این روش نیاز به جلسات متعدد است مثلا به مدت چهار ماه ماهی یکبار باید تکرار شود و بعد از هرجلسه ممکن است احساس سوزش دست دهد که طی یک ساعت برطرف می شود ولی سرخی پوست ممکن است تا چند روز باقی بماند.

این روش های رادیوفرکانسی نیاز به مراقبت هایی در خانه دارند مثل استفاده از کرم های ضد آفتاب هر صبح و استفاده از کرم مرطوب کننده در شب ها که باید حتما رعایت شوند. این روش برای جای جوش های عمیق موثر است.

از بین بردن جای جوش

تاثیر درمان با تحریک ترشح کلاژن در از بین بردن جای جوش

این روش با نام های نیدلینگ یا میکرو نیدلینگ نیز شناخته می شود که در ان با سوزن های مخصوص کوچگی در محل آکنه ها پوست را آسیب می زنند و با بهبود پوست کلاژن نیز ترشح می شود. این روش به جلسات متعددی در هر دو تا شش هفته نیاز دارد و نه ماه یا کمتر طول می کشد.

بسیاری افراد به سه تا شش جلسه درمان نیاز خواهند داشت. ممکن است کمی تورم یا کبودی در پوست مشاهده شود و عوارض بین دو تا پنج روز پس از درمان از بین می روند.برای آکنه های عمیق که در پوست پخش شده اند مناسب است.

از بین بردن جای جوش

جای جوش های فعال و دردناک

ممکن است پزشک تزریق های مختلفی را پیشنهاد کند و دارو را مستقیما به محل آکنه ها تزریق نماید و لازم است یکبار طی دو تا شش هفته باز گردید. بعضی بیماران با کورتیاستروئید تحت درمان قرار می گیرند که یک ماده شیمیایی و در درمان آکنه اسکار های پیشرفته و فعال مفید است.

فلور اوراسیل هم یک نوع ماده شیمیایی دیگر است که تزریق آن با کورتی استروئید نتیجه بیشتر و بهتری را در بعضی افراد به همراه دارد.این روش ها برای افرادی که آکنه اسکار فعال و دردناکب دارند مناسب است.

از بین بردن جای جوش

جراحی آکنه اسکار

این جراحی به همراه تزریق برای آکنه اسکار های فعال توصیه می شود و یکی از موثرترین روش ها در از بین بردن آکنه های فعال است.

اگر پس از جراحی آکنه اسکار از درمان با تابش تشعشعات استفاده شود سبب جلوگیری از بازگشت آکنه اسکارها می شود. اما چون این تشعشعات ممکن است مشکلاتی را برای فرد پیش آورد توسط بسیاری از پزشکان توصیه نمی شوند.

از بین بردن جای جوش

تاثیر درمان با لیزر در از بین بردن جای جوش

این درمان آرام و ملایم می تواند آکنه اسکارهای فعال را از بین ببرد. لیزر PDL می تواند به کاهش درد و خارش کمک کند و رنگ اسکار ها را از بین ببرد و اسکارهای فعال را صاف نماید.

برای افراد با پوست های روشن IPL هم برای درمان استفاده می شود. این روش روی تمام آکنه اسکار ها اثر گذاری دارد.

از بین بردن جای جوش

تاثیر کرایوتراپی در از بین بردن جای جوش

در این روش با سرما دادن به پوست و منجمد کردن بافت آن را می کشند و سپس ریزش لایه اسکار می شود. این روش همراه با تزریق کورتی استروئید می تواند موثرتر نیز واقع شود و به جلسات متعددی نیاز دارد.

از بین بردن جای جوش

کرم های ضد اسکار و ژل ها

از این محصولات می توان در خانه برای از بین بردن جای جوش و هم چنین ناراحتی هایی مثل خارش اسکار استفاده نمود که تاثیراتی در از بین بردن آکنه اسکار هم دارد.برای اثر بیشتر این محصولات باید به طور مداوم استفاده شوند و برای اسکارهایی که در صورت است ممکن است رعایت این نکته سخت باشد. این روش سبب کاهش ظاهر اسکار می شود.

از بین بردن جای جوش

روش های خانگی موثر در از بین بردن جای جوش

این روش ها ژل ها، اسکراب ها و ماسک هایی را شامل می شود که با محصولات خانگی تولید شده اند مثل عسل، سفیده تخم مرغ، آب لیمو، جوش شیرین، گلاب و گلیسرین، زردجوبه و دیگر موادی که موثر پنداشته می شوند. تاثیر این موارد ممکن است در جهت کاهش ظاهر اسکار ها مفید باشد ولی برای صاف کردن آن ها کافی نخواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷