زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

روش های جایگزین مناسب برای تزریق چربی چیست؟

مجله آموزشی

روش های جایگزین مناسب برای تزریق چربی چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

روش های جایگزین مناسب برای تزریق چربی چیست؟

روش های جایگزین تزریق چربی

تزریق چربی یک روش مفید و سودمند است که با استفاده از چربی های بدن خود فرد و معمولا با بی حسی موضعی و در مواردی با بی هوشی عمومی انجام می شود. این روش یک روش تهاجمی است و با ایجاد برش های کوچک دسترسی به چربی های بدن فرد ممکن می شود که معمولا با روش لیپوساکشن چربی ها گرفته می شوند.

چربی های گرفته شده سپس به بخشهایی که علائم پیری مانند چروک بر آن ها نمایان شده است یا بخش هایی که حجم خود را از دست داده اند مثل گونه ها تزریق می شود. حدود نیمی از این چربی ها جذب می شود و ما بقی به صورت طولانی مدت باقی می مانند.

تزریق چربی

مزیت های این روش مثل بدون ایجاد حساسیت بودن و عمر طولانی اثرات آن افراد زیادی را به این روش علاقمند کرده است. اما نکاتی نیز هستند که این روش را برای بعضی افراد نامطلوب کرده است. از این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چربی از بدن خود فرد برداشته می شود و بنابراین افراد لاغری که بانک چربی کافی ندارند نمی توانند از این روش استفاده نمایند.
  • ممکن است به بی هوشی عمومی لازم باشد که بعضی افراد به علت بیماری های متفاوت نمی توانند تحت بی هوشی قرار بگیرند.
  • با توجه به ابعاد این تزریق، نیاز است فرد چند روزی را استراحت نماید. اگر تزریق چربی در صورت انجام شود ممکن است کبودی و تورم مانع از فعالیت های اجتماعی در چند روز پس از عمل شود و اگر این تزریق در باسن انجام شود نیازمند مراقبت های ویژه مثل نحوه نشستن و خوابیدن کنترل شده است.

موارد بالا سبب شده است بسیاری افراد که تمایل به انجام این روش و استفاده از فواید آن داشتند به فکر جایگزین های دیگر بیفتند که هم از خواص آنها بهره مند شوند و هم از موارد نامطلوب آن در امان بمانند.

تزریق چربی

جایگزین های عمل تزریق چربی

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از روشهایی است که برای افزایش چربی بافت هایی است که چربی خود را از دست داده اند. این افزایش حجم می تواند به دلایلی مثل کاهش وزن یا در روند پیری رخ دهد.

این روش بدون بی هوشی انجام می شود و از کرم های بی حس کننده استفاده می شود و سپس تزریق با سوزن های کوچکی انجام می شود که فرد حتی پس از تزریق می تواند به فعالیت های عادی باز گردد.کمی سرخی یا تورم ممکن است رخ دهد که طی یک روز از بین می رود.

تزریق چربی

فیلر ها یا ژل ها همانطور که از نامشان پیداست طوری طراحی شده اند که مانند چربی به زیر پوست تزریق می شوند و سبب افزایش حجم و کشیده شدن پوست می شوند. این ژل ها از مواد زیستی قابل جذب و سازگار با بدن تشکیل شده اند و سبب تحریک ترشح کلاژن در پوست می شوند.

فیلر ها انواع متفاوتی دارند ولی یکی از پرطرفدارترین آن ها ژل هیالورونیک اسید است.این ژل طی چهار ماه جذب می شود و اثراتش بین چهار تا شش ماه روی پوست قابل مشاهده است و با جذب کلاژن در پوست سبب برطرف شدن چروک های پوست و افزایش حجم می شود.

لیفت با نخ

این روش برای افرادی مناسب است که می خواستند با تزریق چربی گودی های ایجاد شده روی پوست را برطرف کنند یا چروک های ایجاد شده را به وسیله کشش پوست برطرف نمایند.

در این روش نخ های قابل جذب مخصوص PDO که از جنس نخ بخیه است به وسیله سوزن های مخصوص به زیر پوست منتقل می شود و سبب کشش پوست و افزایش ترشح کلاژن می گردد.

تزریق چربی

آثار این روش بسته به نخ های استفاده شده بین شش ماه تا یکسال است و همچنین این روش با بی حسی موضعی انجام می پذیرد و فرد بلافاصله پس از لیفت می تواند به کارهای روزمره خود بازگردد.

پروتز ها

در صورتی که شخصی بخواهد با تزریق چربی عدم تقارن و نقص در حجم اندامها یا صورت را برطرف می کند می تواند از این روش استفاده کند که یک روش دائمی است و نیاز به عمل روی دیگر اجزا برای کشیدن چربی نخواهد بود. این روش نسبتا سریع است و نتایج دائمی دارد.

تزریق چربی

جهت کسب اطلاعات بیشتر به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷