زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

راه های تقویت پوست

مجله آموزشی

راه های تقویت پوست

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

راه های تقویت پوست

راه های تقویت پوست

راه های تقویت پوست صورت

اگر شما جزو کسانی هستید که یکی از دغدغه ها و نگرانی های شما ظهور نشانه های پیری بر روی پوستتان است و یا شما از ضعیف شدن و شکسته شدن پوست صورتتان و ایجاد چین و چروک ها رنج می برید و دنبال راهکاری طبیعی و درمان های خانگی برای تقویت پوست صورت خود هستید توصیه میکنیم که خواندن مطالب این مقاله را از دست ندهید.

امروزه استفاده از مواد طبیعی و همچنین ماسک‌هایی که از آنها برای تقویت پوست تهیه می‌شوند طرفداران بسیاری دارند. به این نکته نیز باید توجه کرد که این موضوع تنها محدود به خانم‌ها نیز نمی‌شود و بسیاری از مردان نیز ویژگی‌ها و فواید آن ها را پذیرفته و از آنها استفاده می کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای زیبایی پوستتان به دنبال استفاده از این مواد طبیعی هستید؛ مطالب زیر را به دقت خوانده و با است

فواید سیب زمینی برای پوست

سیب زمینی علاوه بر این‌که به عنوان یک منبع غذایی استفاده می‌شود، می تواند  نقش مهمی در مراقبت از پوست نیز ایفا می‌کند. از آنجا که سیب زمینی غنی از ویتامین C است و حضور ویتامین C برای حفظ سلامت پوست حیاتی است، سیب زمینی می تواند به عنوان یک عامل زیبایی ضد پیری موثر به خصوص برای از بین بردن چین و چروک و تقویت پوست صورت در نظر گرفته ‌شود. برخی از فواید استفاده از سیب زمینی برای پوست به صورت زیر می باشد.

استفاده‌ی منظم از آب سیب زمینی در رفع لک های صورت موثر بوده و به پوست شما روشن ساخته و به آن درخشش و سلامتی می‌دهد و همچنین کمک می‌کند که پوست‌تان نرم شده و چین و چروک کاهش یابد.
سیب زمینی دارای تاثیری فوق‌العاده برای درمان آفتاب‌سوختگی است.
استفاده از سیب زمینی له شده بروی پوست صورت و ماساژ با آن در رفع نقاط تیره موثر بوده  و حلقه‌های تیره‌ی دور چشم را نیز از بین می‌برد.
اگر پوست‌تان خشک است، سیب زمینی به شما کمک می‌کند که در عرض چند دقیقه به پوستی نرم دست پیدا کنید.
سیب زمینی می‌تواند سلول‌های مرده‌ی روی پوست صورت را از بین ببرد. انجام این کار به طور منظم، پوست شما را جوان و پرطراوت می‌کند.
سیب زمینی پاک‌کننده‌ی طبیعی پوست به شمار می رود.

به درمان چشم های پف کرده کمک می کند.

استفاده از خیار

خیار به عنوان یک آب رسان بسیار عالی است و با بستن  منافذ پوستی جلوی نفوذ میکروب ها را در پوست میگیرد. به دلیل هزینه پایین و ساده بودن ان بهترین کار برای طراوت پوست است.

فواید گلاب برای پوست

امروزه در تمام دنیا خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلابی که از قرن ها  پیش مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کرده اند. گلاب به دلیل داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، به صورت مجزا  وهمچنین در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلاب برای انواع پوست ازجمله پوست‌های خیلی حساس هم مناسب است. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد. گلاب می تواند به عنوان یک تونرصورت، پاک کننده طبیعی آرایش، جهت آب‌رسانی به پوست و تامین رطوبت آن جهت افزایش لطافت و نرمی استفاده شود.

ماست گهوه

ماسک قهوه با پاک سازی سلول های مرده پوست شمارا شفاف میکند. بدانید استفادده هفتدگی ار قهوه نیز میتواند پوستتان را محکم میکند.

برای درست کردن این ماسک، نصف فنجان پودر قهوه را با ماست یا عسل مخلوط کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید، بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را بشویید.

راه های تقویت پوست

فواید لیمو بر شفاف سازی

وجود ویتامین c به تولید کلاژن و شفاف سازی پوست کمک میکند. لیمو خاصیت ضد باکتریایی دارد و پوست شما را پاک سازی میکند و برای پوست های حساس عالی است. پیشنها میشود از لیمو به دلیل خواص عالی که دارد در ماسک هایتان استفاده کنید

فواید ژل آلوئه ورا برای پوست

اغلب مردم با خواص بسیار زیاد آلوئه ورا این گیاه شگفت‌انگیز آشنایی دارند، برای همین است که در بسیاری از خانواده‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. ژل گیاه آلوئه ورا یک ماده تسکین دهنده و زیباکننده پوست است که به شما کمک می کند پوستتان سالم و شاداب بماند و آسیب های آن ترمیم شود.

ماده لزج و ژلاتینی برگ گیاه آلوئه ورا که ژل یا شیره آلوئه ورا نیز نامیده می شود،  برای پوست های خشک بسیار مفید است این گیاه یک مرطوب کننده عالی و طبیعی است. این ژل پوست شما را هیدراته نگه میدارد و قابلیت ارتجاعی اش را افزایش میدهد. همچنین اکسیژن را به پوست میرساند که باعث بهبود بافت پوست میشود. همچنین به دلیل رطوبت بدون چربی برای پوست های چرب هم بسیار مناسب است.

هنگامی که از آلوئه ورا روی پوستتان استفاده میکنید، ویتامین ها را به طور طبیعی روی پوست شما منتشر میکند و آنزیم ها روی پوستتان تولید رطوبتی عمیق میکنند که برای تعادل pH پوست بسیار عالی است.یک نکته خوب در مورد ژل آلوئه ورا این است که هر فردی با هر نوع پوستی می تواند از آن استفاده کند، مانند افراد دارای پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس و یا پوست طبیعی. خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان لکه های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است.

باید به این نکته نیز توجه داشت که یکسری مواد شیمیایی و عناصر دیگری هم در این گیاه است که ممکن است باعث ایجاد حساسیت روی پوست نیز شود.

راه های تقویت پوست

مصرف پروتئین را رعایت کنید

مصرف پروتئین های مفید بسیار بر پوست شما میتواند تاثیر گزار باشد و به محکم سازی بسیار مفید

خواص سفیده­ ی تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در جهان است که سرشار از مواد مغذی ضروری و مواد معدنی مفید است. همانطور که می دانید تخم مرغ از دو قسمت زرده و سفیده تشکیل شده است. با وجود اینکه بیشترین میزان مواد مغذی تخم مرغ در قسمت زرده آن قرار دارد، اما سفیده آن نیز برای مراقبت از سلامتی و زیبایی بسیار موثر است. سفیده تخم مرغ خواص قابض دارد، یعنی اینکه منافذ باز پوست را کاهش می دهد و التهاب و قرمزی پوست را از بین می برد.

بنابراین یک ضدالتهاب قوی محسوب می شود. به همین دلیل در حوزه زیبایی هزاران استفاده از از سفیده تخم  مرغ می شود. یکی از مزایای سفیده تخم مرغ این است که قیمت بالایی ندارد و به راحتی قابل تهیه و استفاده می باشد. پروتئین آلبومین و سایر مواد مغذی ضروری در تخم مرغ ها، با بهبود الاستیسیته ، پوست شما را تقویت می کند . و این به بازسازی مجدد سلول های پوستی کمک کرده و ظاهر خود را جوان تر و طبیعی تر می کند .

لیپید های هیدراته تغذیه کننده ی پوست هستند که در سفیده ی مرغ وجود دارد و می تواند به شما در از بین بردن شل بودن پوست کمک کند و در نتیجه پوست شما درمان می شود .

سفیده ی تخم مرغ دارای ریبوفلاوین است که منجر به از بین بردن رادیکال های آزاد و سموم می شود و میتواند چین و چروک را از بین ببرد.

از دیگر خواص سفیده تخم مرغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به لایه برداری پوست کمک می کند. این ماده به برطرف کردن کثیفی پوست کمک کرده و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند.

  • ضدالتهاب و ضد آکنه : اگر از آکنه رنج می برید می توانید از این ماده برای کنترل و کاهش جوش هایتان استفاده کنید. سفیده تخم مرغ حتی به برطرف کردن کامل جوش ها نیز کمک می کند.
  • کاهش سیاهی دور چشم
  • کاهش منافذ باز پوست
  • رطوبت بخشی پوست
  • رفع خال‌های قهوه‌ای روی پوست

خواص عسل برای پوست

عسل علاوه بر خواص غذایی و دارویی، یکی از قدیمی‌ترین مواد طبیعی موثر و مفید برای زیبایی و شادابی پوست نیز به شمار می رود. عسل رطوبت لازم را برای پوست فراهم می ‌کند و یکی از بهترین درمان ها برای رفع خشکی پوست است. همچنین عسل پاک‌کننده‌ای قوی بوده و پوست و سلول‌های خشک و مرده را از بین می‌­برد و به علت خاصیت مرطوب‌کنندگی و تقویتی در ساخت کرم­ها و ماسک­های خانگی برای شفافیت و درخشندگی صورت کاربرد فراوان دارد.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش چین و چروک و مقابله با پیری پوست کمک می کنند. افزون بر این، ویژگی های ضد باکتری عسل در کاهش آکنه نیز موثر می باشند. همچنین، ویژگی مرطوب کنندگی عسل برای رفع سوزش و لکه های پوستی موثر بوده و با اثر تمیزکنندگی خوب برای منافذ پوست، به باز شدن آنها کمک می کند.

وازلین برای پوست

تاریخچه استفاده از وازلین به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد، زمانی که یک شیمیدان اهل بروکلین به نام روبرت آگوست (Robert Augustus) اولین درمان طبیعی پوست را به منظور برطرف کردن ساییدگی یا خراش روی آن در سال ۱۸۶۹ ابداع کرد. وازلین ترکیبی از پارافین، ریزبلورین‌های مومی شکل و روغن معدنی است.

برخی از فواید استفاده از وازلین برای پوست صورت شامل موارد زیر می باشد:

  • مرطوب کننده و روشن کننده پوست

وازلین رطوبت پوست‌تان را حفظ می‌کند. این ماده شیمیایی با مهر و موم کردن منافذ پوستی و نفوذناپذیری پوست مانع از خشکی آن خواهد شد. علاوه بر این با جلوگیری از تعریق بیش از اندازه میزان آب لازم برای پوست را حفظ خواهد کرد و به تدریج باعث نرم و روشن شدن رنگ پوست نیز می شود.

  • نرمی پوست

وازلین حاوی پارافین مومی شکل است. پارافین مومی موجب نرمی و رطوبت پوست می‌شود و در نتیجه پوستی نرم و صاف خواهید داشت.

  • ترمیم زخم‌، خراشیدگی و لب‌های ترک خورده

خاصیت انسدادی وازلین باعث جلوگیری از آسیب‌های مختلف پوستی خواهد شد. به علاوه، وازلین مانع از ورود انواع باکتری‌ها و سایر ناخالصی‌های مضر به داخل زخم‌ها خواهد شد و بدن می‌تواند بی‌وقفه و به شکل طبیعی شروع به ترمیم و درمان زخم‌ها کند. همچنین وازلین می‌تواند یک بالم لب قوی و موثر باشد و رطوبت را به لب‌های شما بازگرداند.

علاوه بر این وازلین می‌تواند برای رفع چین و چروک‌های پوست صورت هم مورد استفاده قرار گیرد. واضح است که وازلین نمی‌تواند چین و چروک‌های روی پوست‌تان را پاک کند و به طور کامل از بین ببرد. اما این ماده شیمیایی با حفاظت از پوست‌تان و حفظ رطوبت درون آن می‌تواند نمایان شدن آن‌ها را کمتر کند به طوری که کمتر قابل دیده شدن باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.6]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷