زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

درمان عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

مجله آموزشی

درمان عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

درمان عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

درمان عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

هدف از نگارش محتوای حاضر پرداختن به عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی و نحوه درمان آن است. جراحی پلک یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است که همراستای جراحی بینی قرار دارد و می توان گفت بیشتر از هر نوع جراحی دیگر برای زیبایی چهره مورد توجه قرار می گیرد.

بلفاروپلاستی به عنوان یک جراحی محبوب، موجب جذابیت، شادابی و جوان تر شدن صورت می شود. یک نکته بسیار حائز اهمیت در مورد این نوع جراحی که بعضا ممکن است عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را نیز به همراه داشته باشد، ایجاد فاصله متناسب بین چشم و ابرو است.

 خیلی اوقات جلو آینه می ایستید و احساس می کنید چشمانتان پف کرده و خسته به نظر می رسد و بعد از آرایش چشم و ابرو تفاوت آشکاری در چهره شما ایجاد نمی شود. رفع این نارضایتی تنها با یک جراحی ساده و ماهرانه توسط متخصص و جراح زیبایی انجام می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی پلک( بلفاروپلاستی)، مزیت های جراحی پلک، شناخت عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، درمان عوارض جراحی پلک، همچنان با ما همراه باشید تا به دستاوردهای جدیدی برسید. در ابتدای مقاله به معرفی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک می پردازیم تا با شناخت بهتر از این نوع عمل زیبایی محبوب، وارد مباحث دیگر آن شویم.

عوارض جراحی پلک

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

همه افراد دوست دارند که یک چهره زیبا و دوست داشتنی داشته باشند. گاهی به طور ژنتیکی برخی دارای فرم صورت متناسب هستند و گاهی نیز برخی از قسمت های چهره هارمونی ندارند. افتادگی پلک یکی از این مشکلات است که علاوه بر ایجاد ظاهری نه چندان متناسب، چهره فرد را خسته و کلافه نشان می دهد و گاهی حتی موجب کاهش دید می شود.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی عملی است برای برطرف نمودن عارضه پف پلک و یا هرگونه پوست نامناسب و اضافه که در اطراف چشم ایجاد می شود. در سال های اخیر تقریبا اکثر خانم های جوان که از این افتادگی پلک رنج می برند، به یاری علم متخصصان و جراحان حائذ زیبایی، به چهره دلخواه خود دست یافتند.

مانند هر نوع جراحی دیگر این نوع عمل نیز کم و بیش دارای عوارضی است. عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی محدود است اما شناخت آن و در واقع پیشگیری از مسلما کارساز خواهد بود.

یکی از نکات مهم در مورد این عمل زیبایی که از عوارض جراحی پلک جلوگیری می کند، توجه به دستورات پزشک معالج قبل و بعد از جراحی است. همچنین بسیاری از پزشکان در ابتدا به متقاضیان مشاوره هایی می دهند تا اگر فرم صورت آن ها نیازی به جراحی ندارد و تنها می خواهند بنا به مد و خاص بودن چشمانی گربه ای یا غیر عادی داشته باشند، به عوارض جراحی پلک هم توجه نمایند.

عوارض جراحی پلک

این مطلب مهم به این دلیل ذکر شده است که مخاطبین بدانند در صورت نیاز و به صلاح دید پزشک متخصص پوست و مو به جراحی پلک بپردازند و یا در حالت متعارف این عمل را انجام دهند.

مزیت های جراحی پلک

در نگاه اول جراحی پلک تنها به صورت یک عمل زیبایی به نظر می رسد اما باید گفت برخلاف دیگر جراحی هایی که روی صورت انجام می گیرد این عمل جدا از عوارض جراحی پلک که امری طبیعی است، از محاسنی نیز برخوردار است.

یکی از مزیت های جراحی پلک که بسیار حائز اهمیت است، برطرف نمودن تاری و کاهش دید است. تصور کنید مدام در حال رانندگی هستید. افتادگی پلک شما منجر به کاهش دیدتان می شود و ممکن است بعضا خطر آفرین باشد.

یا شغل شما طوری است که نیاز به مطالعه زیاد دارید، مسلما این مدل از پلک چشم می تواند شما را خسته کند و دیدتان را کاهش دهد. به همین دلیل جراحی پلک علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز خواهد داشت. به طور کلی از مزیت های جراحی پلک می توان موارد زیر را نام برد:

  • رفع خستگی چشم
  • از بین بردن پف پلک
  • درمان افتادگی پلک های پایین و بالا
  • افزایش میزان دید
  • ایجاد فاصله بین چشم و ابرو
  • داشتن چهره جوان، دلنشین و دوست داشتنی

عوارض جراحی پلک

عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

همان طور که می دانید چشم عضوی مهم و اثر بخش در زیبایی چهره به شمار می آید و زیبایی و سلامت آن بسیار اهمیت دارد. چشم، پلک و اطراف چشم می تواند سریعا علامت های گذر عمر را نمایان کند.

این عوامل و بسیاری از عوامل محیطی و ژنتیکی دیگر باعث شد تا کم کم جراحی زیبایی پلک به میدان بیاید و بازدهی خوبی نیز داشته باشد. قبل از این عمل تمام افرادی که متقاضی جراحی پلک هستند برای آنکه کمتر دچار عوارض جراحی پلک شوند باید به طور کامل مشکلات و بیماری های خود را با پزشک در میان بگذارند تا این عوارض به حداثل برسد.

در واقع برای دچار نشدن به عوارض جراحی پلک می بایست پزشک را از وضعیت بینایی، مقدار اشک، استفاده از عینک، یا لنزگذاری و … مطلع سازید تا جراح با علم کافی از وضعیت شما به جراحی پلک قسمت های بالایی یا پایینی بپردازد.

با توجه به نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن، در هر شخصی ممکن است عارضه های خفیفی بعد از جراحی رخ دهد که بعد از مدتی نیز برطرف خواهد شد، برخی از این عوارض عبارتند از:

  • دو بینی در لحظات اول جراحی
  • تورم و پوسته شدن
  • نامتقارن بودن برش ها
  • جوش های ریز و سفید

عوارض جراحی پلک

درمان عوارض جراحی پلک

برای آنکه حتی المقدور عوارض جراحی پلک کاهش یابد بهتر است به مراقبت های قبل و بعد از جراحی دقت شود. قبل از عمل جراح ممکن است آنتی بیوتیک، آزمایشات لازم بینایی، شست و شو، خواب کافی و …  را برای شما در نظر بگیرد.

بعد از جراحی نیز لازم است تا چند ساعت برش های ناشی از جراحی چرب نگه داشته شود و به کمک چشم بند و یا یخ طبق دستورات پزشک از پلک و چشم مراقبت کرد و اینگونه به درمان عوارض جراحی پلک یا بلفاروپلاستی کمک کرد. اگر بخواهیم به نکات مهم درمانی عارضه های جراحی پلک یا در واقع مراقبت های بعد از جراحی اشاره کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • چرب کردن با پماد برای پیشگیری از تورم
  • استفاده از قطره چشمی
  • استفاده از گاز استریل
  • قرار نگرفتن در معرض نور
  • باز کردن به موقع بخیه
  • انجام تمرینات چشم و پلک
  • اجتناب از نگاه کردن مستقیم به تلویزیون
  • رعایت دستورات پزشک

 

جمع بندی

زیبایی حق طبیعی برای هر فردی است و زیبایی چشم ها و پلک ها می تواند یکی از مهمترین بخش های زیبایی چهره باشد و بهمین منظور جراحی پلک برای افرادی که علاقه دارند از چشمانی زیباتر و درشت تر لذت ببرند و همچنین از بروز مشکلات ناشی از دید و پف پلک خلاصی یابند به سمت عمل زیبایی بلفاروپلاستی می روند.

اگر چنانچه در این فرایند جراحی عوارض جراحی پلک اتفاق افتاد نگران نباشید زیرا تمام این عوارض در مدت کوتاهی با رعایت کامل شما برطرف خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی پلک یا بلفاروپلاستی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷