زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

دانستی های ضروری بوتاکس ابرو

مجله آموزشی

دانستی های ضروری بوتاکس ابرو

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

دانستی های ضروری بوتاکس ابرو

بوتاکس ابرو

اولین علائم بالا رفتن سن در اوایل سی سالگی شروع به بروز می کند و به صورت چین و چروک دور چشم، خط اخم و چین و چروک گوشه خارجی چشم ممکن است دیده شوند که بوتاکس ابرو این موارد را به خوبی اصلاح می کند و از افتادگی پلک و ابرو ها در سنین بالاتر نوعی جلوگیری به عمل می آورد.

ابروهای کمانی نشانه زیبایی و شادابی است و هرچه این ابرو پایین کشیده شود پوست پلک بالایی را می پوشاند و چشم ها خسته به نظر می رسند.در سنین خیلی بالا که افتادگی قابل درمان با بوتاکس نیست و شدت آن بالا می رود از روش های دیگری مثل بالا کشیدن ابرو استفاده می شود که بر خلاف تزریق بوتاکس  این روش پیچیده تر است. همچنین  عوارض و دوران ریکاوری آن نسبت به بوتاکس ابرو طولانی تر است.

بوتاکس ابرو

با افزیش سن میزان کلاژن در لایه های عمیق پوست به شدت کم می شود. کلاژن سبب استحکام و جوانسازی پوست می شود و با از دست دادن آن پوست شروع به شل شدن می کند.

وقتی اخم می کنیم پیشانی و ابرو ها با فعالیت ماهیچه های دور چشم به پایین کشیده می شوند.به این ماهیچه ها عضلات اخم یا دقت گفته می شود که در افتادگی ابرو نقش دارند.

به این ترتیب از دست دادن کلاژن و کشیده شدن مکرر روزانه پوست توسط عضلات اخم در طول یک دوره زمانی، باعث می شوند که ابرو و پیشانی روی پلک حالت افتادگی به وجود بیاورند و سن بالاتر به نظر برسد.

احتمالاً تا الان می دانید که ما از بوتاکس برای پر کردن بین ابروها یا شیارهای پیشانی شما استفاده می کنیم. یکی از رایج ترین درخواست هایی که در مورد بوتاکس ابرو از طرف مشتریان می شود، “لیفت ابرو” است. بوتاکس می تواند این کار را انجام دهد. اما گاهی اوقات افراد فکر می کنند با تزریق زیاد بوتاکس ابرو هایشان بالاتر خواهد رفت که بهتر است بگوییم اینطور نیست و تا یک حد استاندارد این اتفاق می افتد.

آیا بوتاکس ابرو، ابرو ها را بلند تر میکند؟

همان طور که در پاراگراف قبلی گفتیم از بوتاکس برای لیفت ابرو استفاده می شود. اما این که بوتاکس ابرو ها را بلند می کند یک باور غلط است.

برای درک بهتر این موضوع با ما همراه باشید.

نحوه عمل بوتاکس بر لیفت ابرو

بوتاکس برای لیفت ابرو روش درمانی است که در آن خطوط اخم بین ابرو ها اصلاح می شود. این روش هم چنین ابرو ها را به سمت بالا می برد و به آسانی با چند تزریق بوتاکس به اطراف ابرو صورت می گیرد.نحوه عمل این تزریق ها به این صورت است که ماهیچه های زیر پوست را آرام می کند تا پوست کشیده و صاف شود.این کار به پیشانی اجازه می دهد که ماهیچه در حال استراحت بین دو ابرو را بالا بکشد و در نتیجه ابرو به سمت بالا کشیده شود.

بوتاکس ابرو

ما بقی بوتاکس به انتهای ابرو ها تزریق می شود تا ان ماهیچه ها را وارد فاز استراحت نماید و به عضلات پیشانی اجازه بالا کشیدن آن ها را دهد.میزان این تزریق بستگی به سن و میزان توانایی ماهیچه های فعالی دارد که ماهیچه های در حال استراحت را بالا می کشند.

دو عضله بزرگ فرونتالیس پیشانی را به بالا می کشند در حالی که عضلات بین دو ابرو و عضلات دور چشم سبب پایین کشیدن ابرو و متعاقبا پیشانی می شوند و چروک های بین دو ابرو را ایجاد می کنند.

وقتی بوتاکس به بخش بالا، جانبی یا خارجی عضله حلقوی چشم و یا عضله بالایی دور چشم تزریق شود، عضله شل می شود و قسمت خارجی پیشانی را به پایین نمی کشد و سبب بالا رفتن پوست پیشانی و کاهش چین و چروک می شود.

یک مشکل جدی در تزریق بوتاکس ابرو!

همان طور که یاد گرفتیم، بوتاکس، کمپرسورهای ابرو را ضعیف می‌کند، که به ماهیچه‌های ابرو اجازه ‌دهد تا کار خود را بدون مشکلی انجام دهند. اما اگر ماهیچه‌های پیشانی قوی نداشته باشید، چه می‌کنید؟ اگر عضلات پیشانی شما قدرتمند نباشند و نتوانید ابروهایتان را زیاد به سمت بالا بکشید، چه کار باید کرد؟

یا اگر وضعیت ابروهای شما آنقدر پایین باشد که عضلات بالابر شما نتوانند به اندازه کافی سخت کار کنند تا آنها را به جایی که می خواهید برسانند از چه روشی باید استفاده کرد؟

راه حل:

تزریق بوتاکس بیشتر، هیچ یک از این مشکلات را برطرف نمی کند. در این مواقع جراحی لیفت ابرو یکی از بهترین گزینه ها می باشد. اما قبل از انجام هرکاری حتما از یک متخصص پوست خوب مشاوره بگیرید.

آیا شما کاندید خوبی برای این روش هستید؟

بوتاکس تنها به افراد بالغ بالای هجده سال توصیه می شود. هم زنان و هم مردان می توانند از این روش برای درمان چروک ناشی از اخم و بالا کشیدن ابرو استفاده نمایند.

این روش بالابردن ابرو برای افتادگی های قابل رویت پوست بسیار مفید است. بعضی افراد ممکن است همزمان بلفاروپلاستی نیز انجام دهند تا نتیجه بیشتری از این روش بگیرند. بلفاروپلاستی نوعی عمل برای افتادگی پلک است که با برداشتن چربی های اضافی پلک سبب بالا بردن پلک بالا و پایین چشم می شود.

بوتاکس ابرو

بوتاکس ابرو برای بانوان باردار یا در حال شیردهی مناسب نمی باشد زیرا ممکن است سم و توکسین موجود در تزریقات به بچه یا جنین آسیب برساند.

قبل از انجام بوتاکس ابرو برای در نظر گرفتن خطرات و نتیجه نهایی به پزشک مراجعه نمایید و مشورت های لازم را دریافت کنید.

چه چیزی باعث اوج گرفتن ابرو می شود؟

گاهی اوقات افراد پس از تزریق بوتاکس نتیجه ی شگفت انگیزی می بینند و شاهد اوج گرفتن ابرو می شوند. این اتفاق می تواند شما را شگفت زده کند.اوج گرفتن ابرو ها با تزریق بوتاکس دلایلی دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم. به عنوان مثال، گاهی اوقات زمانی که فقط ناحیه گلابلا با بوتاکس درمان می شود، ابروی اوج گرفته دیده می شود. این کار باعث شل شدن عضلات بین ابروها می شود. معمولاً مقدار کمی از بوتاکس به ناحیه مرکزی نزدیک عضله فرونتالیس پخش می شود.

این روش کار بالا بردن ابروهای داخلی را سخت تر می کند. با این حال، قسمت بیرونی عضله فرونتالیس به طور طبیعی کار می کند. بنابراین ابروهای بیرونی بلند می شوند و اوج می گیرند. راه دیگری که می توانید بعد از بوتاکس ابروهای بلند تری را ببینید این است که عضله فرونتالیس خود را توسط دکتر بررسی  و درمان کنید، اما نه به طور کامل. این امر مستلزم آن است که وقتی ابروهای خود را بالا می‌برید، پزشک به دقت به پیشانی شما نگاه کند. وقتی ابروهای خود را بالا می برید، می توانید تشخیص دهید که این عضله کجا قرار دارد. این عضله، در برخی افراد بسیار پهن است در حالی که در برخی دیگر باریک است. اگر عضله فرونتالیس شما پهن است، به این نکته توجه داشته باشید که بوتاکس ابرو در قسمت بیرونی عضله تزریق شود. اگر این گونه نباشد ، قسمت بیرونی عضله کار می کند و ابروهای بیرونی شما را بلند می کند در حالی که قسمت داخلی این کار را نمی کند. این نیز منجر به اوج ابرو می شود. در برخی موارد، بوتاکس به قسمت بیرونی عضله در یک طرف گسترش پیدا می کند، اما نه در طرف دیگر. در این موارد ممکن است فقط یک ابرو اوج گرفته را ببینید.

بوتاکس ابرو

خطرات تزریق بوتاکس ابرو

بوتاکس برای بسیاری از مردم امن است هرچند در صد کمی امکان عوارض جانبی نیز وجود دارد.ممکن است مقداری قرمزی ملایم، تورم و کبودی در ناحیه تزریق مشاهده کنید که در چند روز به طور کامل از بین می روند.

عوارض جانبی ملایم تزریق بوتاکس ابرو شامل:

  • سر درد
  • سوزش
  • بی حسی

بوتاکس ابرو

عوارض جانبی شدید که هرچند بسیار نادرند ولی باید با آن آشنا باشید و در صورت بروز بسیار سریع به پزشک خود مراجعه کنید شامل:

  • مشکلات تنفسی
  • افتادن مژه یا ابرو
  • مشکلات در خوردن و قورت دادن غذا
  • مشکل در حرف زدن
  • اگر در حین بوتاکس ابرو از روش های جراحی دیگری استفاده کرده اید باید عوارضی همچون عفونت را هم در نظر بگیرید که از عوارض معمول جراحی است.
  • هرگز بوتاکس را به صورت آنلاین خریداری نکنید یا برای تزریق به مراکز نامعتبر مثل آرایشگاه ها مراجعه نکنید زیرا ممکن است به مشکلات بسیار جدی حتی فلج شدن ختم شود.

نکات قبل از تزریق بوتاکس ابرو

  • تزریق بوتاکس یک روش سرپایی است و بعد از این روش می توانید در طی چند دقیقه از مطب دکتر خارج شوید. اما پیش از شروع این درمان باید قدمات مقدماتی را بردارید.پزشک به شما توصیه خواهد کرد که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، روغن ماهی، سیر، ویتامین E ،اکسردین و جنسینگ خودداری کنید زیرا سبب کبودی در محل تزریق می شوند.

 

بوتاکس ابروقبل از تزریق بوتاکس ابرو پزشک برای راحتی شما از کرم های بی هوشی موضعی یا پمادهای بی حسی استفاده می کند. معمولا این روش درد ناراحت کننده ای ندارد و کاملا قابل تحمل است.

بوتاکس ابرو

نکات بعد از تزریق بوتاکس ابرو

برای بیست و چهار ساعت پس از درمان:

  • از فعالیت های شدید و ورزش های سنگین خودداری کنید.

بوتاکس ابرو

  • ناحیه تزریق را ماساژ ندهید یا لمس نکنید و سعی کنید فشار به ان وارد نشود.

بوتاکس ابرو

  • رو به بالا بخوابید و زیر سرتان را با زاویه چهل و پنج درجه ارتفاع دهید.
  • از لایه بردار استفاده ننمایید.
  • می توانید از کمپرس یخ برای کبودی استفاده نمایید.

بوتاکس ابرو

ّعلت این که بسیاری مردم بوتاکس را به جراحی ارجحیت می دهند مدت زمان کوتاه ریکاوری این روش است.بالافاصله بعد از بوتاکس ابرو می توانید به فعالیت روزانه برگردید.هر چند توصیه می شود که حداقل دو ساعت بعد از این روش فعالیت نکنید.

نتیجه ی بوتاکس ابرو چه زمانی قابل رویت است و چقدر ماندگاری دارد؟

نتیجه و هم چنین ریکاوری این روش بسیار سریع است. روند درمان چند دقیقه به طول می انجامد و شما می توانید نتایج را در حدود یک هفته بعد مشاهده نمایید ولی نتایج قابل رویت در حدود یک ماه بعد به بیشترین حد خود می رسند.

بوتاکس ابرو

ماندگاری بوتاکس ابرو متوسط بین سه تا چهار ماه است و برای بعضی افراد تا شش ماه هم ماندگاری دارد.

برای حفظ نتایج لازم است هر چند ماه برای تمدید تزریقات به پزشک مراجعه نمایید.پس از چند جلسه ترمیم این تزریقات تاثیر گذاری آن بر ماهیچه بیشتر می شود و اثر آن برای مدت طولانی تری حفظ خواهد شد. پزشک به شما در مورد زمان جلسه ترمیم توصیه خواهد کرد تا نتایج این درمان را حفظ نمایید.

آیا نتایج بوتاکس ابرو طبیعی است؟

بسیاری افراد نگران اینند که نتایج بسیار زیاد و غیر طبیعی بروز کنند ولی این طور نیست.بوتاکس ابرو به میزان خیلی کمی صورت می گیرد که البته برای دادن ظاهر جوان و شاداب کافی است ولی سبب ایجاد نتایج غیر طبیعی و نامعمول نمی شود.

بوتاکس ابروجهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ی تزریق بوتاکس ابرو به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری یکی از بهترین کلینک تزریق بوتاکس در تهران مراجعه کنید.

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷