زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

مجله آموزشی

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) چیست؟

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با موضوع جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) (blepharoplasty) است. در واقع جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) در ایران بعد از جراحی بینی، یكی از رایج ‏ترین عمل‏ های زیبایی بشمار می رود. حال اصلا جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در واقع پلک های انسان چه پلک های بالایی و چه پلک های پایینی بنا به دلایلی مثل پیری یا ارثی دچار افتادگی و یا ضعیف و شل شده باشد. جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) روشی است که به وسیله ان می توانید طی 1 الی 3 ساعت حالت خسته و افتاده چشم ها و افتادگی پلک های خود را درمان کنید و دارای چشمی جذاب و شاداب و جوان شوید. با استفاده از این عمل می توانید افتادگی پلک های بالا و همچنین پف زیر چشم را کاملا اصلاح کنید.

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

لازم به ذکر است بدانید اکثر افراد جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) را یک عمل زیبایی می دانند اما باید بدانید که با استفاده از این عمل می توان میدان دید افرادی که به دلیل افتادگی پلک کم شده است را با رفع افتادگی ‌های شدید پلك بهبود بخشید.

از این رو می توان گفت که جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) هم یک عمل زیبایی برای زیبا سازی نواحی پیرامون چشم است و هم روشی درمانی برای درمان مشکلات عملکردی پلک.

حال اگر تمایل دارید که بیشتر با جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) آشنا شوید می توانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

همان طور که در بالانیز اشاره نمودیم جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) روشی است برای اصلاح افتادگی پلک های بالایی و پایینی. به همین دلیل اکثر افرادی که متقاضی جراحی پلک هستند می خواهند افتادگی و پوست اضافه پلک‌ های خود را از بین ببرند.

در واقع این جراحی می تواند با سفت و لیفت کردن نواحی اطراف چشم سبب جذاب تر و زیباتر شدن چشم ها شود. البته کاربرد جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) به همین مورد ختم نمی شود و در برخی مواقع از این روش برای رفع و بهبود موانع بینایی ناشی از پلک ‌های افتاده استفاده می‌ شود.

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

روش درمانی جراحی پلک به این صورت است که گاهی تنها پوست اضافه و گاهی نیز پوست اضافی به همراه عضلات و در برخی مواقع بافت چربی از نواحی پلک بالایی و پایینی برداشته می‌شود. البته لازم است نکته ای که یاداوری کنیم که شما نباید جراحی پلک بالا که به ﺁن لیفت پلک هم گفته می شود را با با جراحی رفع افتادگی پلک (جراحی پتوز) اشتباه بگیرید. روش انجام دو روش جراحی متفاوت است ولی هر دو سبب رفع افتادگی پلک می شوند.

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) زیبایی

در واقع جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی زیبایی یک روش جراحی است که انجام آن از نظر پزشک متخصص پوست و مو ضرورتی ندارد. ولی انجام آن سبب زیبایی و جوانی می شود. همان طور که اشاره نمودیم پلک ها به دلیل افزایش سن و تجمع چربی پف می کنند و متورم می شوند و در نهایت این عوامل سبب افتادگی پلک می شوند. این مساله سبب کاهش زیبایی افراد می شود و سبب می شود که افراد پیرتر و خسته تر به نظر ایند.

لذا بسیاری از افرادی که با این مشکل مواجه هستند به دنبال جراحی پلک هستند. لازم به ذکر است بدانید در این حوزه پزشکان متخصص مختلفی می توانند این جراحی را انجام دهند که از جمله ان ها می توان به متخصصان چشم، جراحان پلاستیک و متخصصان گوش و حلق و بینی اشاره کرد.

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) درمانی

اما انجام این روش جراحی پلک بر عکس جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) زیبایی از نظر پزشکی ضروری و مهم است چرا که این روش جراحی به سبب وجود مشکلی در پلک ‌ها و یا ساختارهای آن انجام می شود. در واقع در اکثر موارد زمانی این روش جراحی استفاده می شود که بینایی فرد به دلیل سنگین شدن پوست اضافی پلک ها مختل شده باشد. در برخی مواقع نیز وجود تورم و افتادگی پلک های بالایی و پایینی سبب می شود که عینک زدن و یا لنز گذاشتن دشوار باشد که در این صورت هم می توان جراحی پلک درمانی را استفاده کرد.

این روش درمانی نیز مانند روش زیبایی توسط متخصصانی نظیر متخصصان چشم، جراحان و متخصصان گوش و حلق و بینی انجام می شود.

کاربردهای جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

به طور کلی می توان گفت که کاربردهای جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) شمل موارد زیر می باشد:

  • درمان افتادگی یا شلی پوست پلک بالا که باعث ایجاد چین و چروک روی پلک می‌شود
  • درمان افتادگی پلک که با سنگین شدن پوست اضافه سبب مختل شدن دید افراد می شود.
  • رفع تورم و پف پلک ها و زیر چشم
  • بر طرف کردن افتادگی پلک پایین که سبب می شود نواحی سفید چشم در زیر قرنیه بیشتر دیده شود.
  • رفع چین و چروک و برداشتن پوست های اضافی پلک پایینی

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

هزینه جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم جراحی پلک در ایران بعد از جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی محسوب می شود و به همین دلیل اکثر افراد به دنبال کسب اطلاعات در مورد هزینه جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) هستند. در این راستا باید بدانید که عوامل مختلفی تعیین کننده هزینه جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) می باشند که از جمله ﺁن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه ﺁزمایش های پیش از عمل جراحی مثل ﺁزمایش خون، هزینه‌ی داروها و مراقبت‌ های بعد از عمل و هزینه های اقامت برای مراجعه کنندگان شهرستانی و یا افراد ساکن خارج از کشور.

لازم به ذکر است بدانید جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی به گونه ای است که بعد از عمل نیازی به بستری شدن ندارید و می توانید بلافاصله به خانه بروید. این مساله سبب می شود که این روش جراحی پلک هزینه ای بابت بستری شدن نداشته باشد. نکته دیگری که تعیین کننده هزینه جراحی شما است نوع کلینیک و متخصصی است که به ﺁن مراجعه می کنید.

جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)

جمع بندی

در واقع روش جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی روشی است برای برداشت پوست و چربی‌ های اضافی پلک بالا و پایین که در اثر افزایش سن ایجاد شده‌ اند. که با این عمل می توان چین و چروک اطراف چشم را از بین برد و از افتادگی پلک جلوگیری کرد. این ویژگی سبب شد که امروزه عمل جراحی پلک بلفاروپلاستی یکی از بهترین روش های جوان سازی نواحی پیرامون چشم باشد.

این روش هم به عنوان یک عمل زیبایی و هم یک عمل درمانی شناخته می شود که انجام ﺁن نیازی به بستری شدن ندارد و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. این عمل زیبایی دارای دوره نقاهت بسیار کوتاهی است به گونه ای که عوارض بعد عمل در عرض چند روز خوب می شود. لازم به ذکر است بدانید در صورتی که این عمل را در یک کلینیک معتبر پوست و مو و زیر نظر پزشکان متخصص و حرفه ای انجام دهید بسیار بی خطر و کم عارضه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی پلک ( بلفاروپلاستی)  و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷