زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

تقارن پس از تزریق چربی چیست؟

مجله آموزشی

تقارن پس از تزریق چربی چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تقارن پس از تزریق چربی چیست؟

تقارن پس از تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی برای رفع چین و چروک پوست و جوانسازی پوست از روش­ های پرکاربرد در درمان­ های زیبایی است. یکی از موارد قابل توجه در تزریق چربی؛ تقارن پس از تزریق چربی است.

در این روش از چربی بدن فرد متقاضی استفاده می­شود. این چربی عموماً از شکم، ران­ ها و باسن بیمار و با لیپوساکشن استخراج می­گردد و با استفاده از کانولا به ناحیه تحت درمان تزریق می­گردد.

اما نکته مهم در این روش درمانی، تقارن پس از تزریق چربی است. به این معنا که میزان و حجم چربی تزریق شده در نقاط تحت درمان مانند گونه­ ها، فک و زیر چشم­ ها کاملاً مشابه و یک اندازه باشد. عدم تقارن پس از تزریق چربی موجب می­شود شکل ظاهری صورت نامتناسب شود. به این ترتیب علاوه بر این که هدف درمان حاصل نمی­شود، بلکه مشکلی نیز بر مشکلات قبلی افزوده می­شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به مقاله ی “تزریق چربی و کاربردها و مزایای آن” از همین سایت مراجعه نمایید.

تقارن پس از تزریق چربی

دلایل عدم تقارن پس از تزریق چربی

عدم تقارن پس از تزریق چربی به عنوان یکی از مهمترین معضلات تزریق چربی شناخته می­شود. این مشکل به دلایل مختلفی بروز پیدا می­کند. از جمله مهمترین این عوامل می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تزریق غیر اصولی: اولین و عمده ­ترین عامل در عدم تقارن پس از تزریق چربی مراجعه به فرد غیر متخصص است. مانند تمامی روش ­های درمانی زیبایی محور، تزریق چربی نیاز به دانش و تخصص دارد. پزشک متخصص پوست و مو از نحوه استفاده اصولی از کانولا، حجم چربی مورد نیاز با توجه به عمق مشکل پوست و همچنین نحوه تزریق با توجه به سن و نوع پوست فرد متقاضی آگاه است. مطمئناً این مهارت و آگاهی موجب می­شود که شاهد تقارن پس از تزریق چربی در ناحیه تحت درمان باشیم.
  • کیفیت چربی استخراج شده: در تزریق چربی عموماً چربی مورد نیاز از قسمت­ هایی از بدن استخراج می­شود که حجم چربی به سختی از بین می­رود. برای مثال چربی ران­ها، پهلو و شکم که خیلی دیر از بین می­روند برای تزریق چربی مورد استفاده قرار می­گیرند. کیفیت چربی مورد استفاده نیز نقش مهمی در تقارن پس از تزریق چربی دارد.
  • مراقبت­ پس از تزریق چربی: یکی دیگر از مواردی که در تقارن پس از تزریق چربی تأثیرگذار است، مراقبت­ های لازم پس از تزریق است. بسیاری از متخصصان معتقد هستند پس از تزریق چربی باید از ورزش ­های سنگین و همچنین رژیم­ های غذایی خودسرانه اجتناب کرد. این موارد می­تواند موجب کاهش حجم چربی تزریق شده و عدم قرینگی گردد.

 

تقارن پس از تزریق چربی

مراقبت ­های لازم برای حفظ تقارن پس از تزریق چربی

توجه به توصیه ­های پزشک پیرامون مراقبت­ های پس از تزریق، از جمله عواملی است که در تقارن پس از تزریق چربی مؤثر است. این توصیه ­ها هرچند جزئی نقش مهمی در حفظ قرینگی پس از تزریق دارد.

تورم و کبودی دو عارضه طبیعی پس از تزریق چربی و فیلر است. این عوارض زودگذر هستند و در هفته اول و دوم پس از تزریق، به کلی محو می­شوند. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

یکی از مهمترین موارد برای حفظ تقارن پس از تزریق چربی، عدم ماساژ دادن و فشار دادن ناحیه تحت درمان است.  بعضی افراد پس از تزریق چربی و فیلرهای مختلف، محل تزریق را دستکاری کرده و یا فشار می­دهند این امر موجب می­گردد چربی جابجا شود و به بافت­ های مجاور نفوذ کند و به این ترتیب عدم قرینگی به وجود می­آید.

از دیگر مراقبت ­های ساده اما سودمند پس از تزریق چربی که به کاهش تورم و کبودی کمک می­کند استفاده از کمپرس سرد بلافاصله پس از تزریق است. اگر این کار انجام نشود ممکن است ورم برای هفته­ ها در محل تزریق باقی بماند و موجب عدم تقارن شود. 

نحوه استحمام مورد دیگری است که در تقارن پس از تزریق چربی اثرگذار است. استحمام پس از 24 ساعت از تزریق بلامانع است. اما باید توجه داشت که دمای آب مناسب باشد و استحمام زمان زیادی به طول نینجامد. همچنین بهتر است در هفته­ های نخست پس از درمان از سونای خشک و بخار پرهیز شود.

از آنجا که تزریق چربی روشی غیرتهاجمی است نیاز به دوران نقاهت طولانی مدت ندارد. به این معنا که بسیاری از افراد ترجیح می­دهند بلافاصله فعالیت­های روزمره خود را از سر بگیرند. در این صورتی بیمار باید مراقب باشد که در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرد. استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب نقش عمده ­ای در کاهش عوارض جانبی دارد.

تزریق چربی در نقاط مختلف صورت بسیار معمول است. در صورتی که تزریق بر روی صورت انجام شده است برای کاهش تورم و کبودی، در زمان استراحت و خوابیدن باید سر بالاتر از بدن قرار گیرد تا از ورم جلوگیری شود.

احتمالاً پزشک متخصص زیبایی، برای جلوگیری از نکروز و عفونت بافت، آنتی بیوتیک­ هایی را تجویز می­نماید. مصرف این داروها از عفونت بافت که یکی از عوامل عدم تقارن پس از تزریق چربی است جلوگیری می­کند.

رژیم غذایی صحیح، استفاده از میوه ­ها و سبزیجات حاوی ویتامین ث مانند آناناس و کاهش مصرف نمک از عواملی هستند که در کاهش تورم و حفظ تقارن پس از تزریق چربی ثمربخش هستند.

علاوه بر این موارد برای جلوگیری از جابجایی چربی لازم است در روزهای اولیه پس از تزریق، از انجام ورزش های سنگین و یا فعالیت­ هایی که نیاز به تحرک زیاد دارند خودداری شود.

تقارن پس از تزریق چربی

اصلاح عدم قرینگی پس از تزریق چربی

غیر قرینگی جزئی در روزهای اولیه پس از درمان تا حدودی طبیعی است، چرا که در حالت طبیعی نیز تمامی اجزای صورت کاملاً قرینه نیست. به هر حال اگر پس از تزریق چربی، عدم تقارن مشاهده شد لازم است به پزشک مراجعه شود.

پزشک معالج، با توجه به میزان عدم تقارن، اقدام به ترمیم می­نماید و با تزریق حجم لازم از چربی تقارن را ایجاد می­کند. با این حال اگر غیر قرینگی در سطح قابل توجهی باشد لازم است چربی به صورت کامل تخلیه گردد.

البته عدم تقارن در صورت مراجعه به پزشک متخصص و باتجربه در موارد بسیار نادر اتفاق می­افتد. بنابراین باید در انتخاب پزشک دقت نمود.

تقارن پس از تزریق چربی

جمع­ بندی

تزریق چربی از روش­ های زیبایی درمانی است که در درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می­گیرد. یکی از مهمترین عوارض جانبی ناشی از این درمان، عدم تقارن در محل تزریق مانند گونه­ ها است. برای تقارن پس از تزریق چربی لازم است تزریق توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت پذیرد. همچنین مراقبت از ناحیه تحت درمان نقش مهمی در حفظ قرینگی در محل تزریق دارد.

رفرنس مقاله

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷