زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

تزریق ژل چیست؟

مجله آموزشی

تزریق ژل چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تزریق ژل چیست؟

یکی از روش های زیبایی و جذاب شدن صورت و جوانسازی، تزریق ژل است. این روش درمان کاربردهای فراوانی از قبیل رفع چین و چروک صورت، زیبا و حجیم کردن لب، پر کردن چین و چاله های عمیق در پوست، رفع خطوط عمیق در ناحیه اخم دارد. همچنین این روش برای گونه گذاری افرادی که لاغری صورت نیز دارند مفید است.

در برخی موارد مواد غیرطبیعی و مصنوعی مانند پلی متیل متاکریلات، سیلیکون مایع و یا کلسیم هیدوسکی لاپاتیت به ژل اضافه می کنند. این مواد با اسیدهیالورونیک ترکیب شده و سپس به ناحیه ی مورد نظر تزریق می شود.

نکته ی قابل توجه این است که نوع ژل انتخاب شده و ترکیبات آن وابسته به ناحیه ی کاربرد آن است. به عنوان مثال، ماده ی استفاده شده برای درمان در بافت صورت برای چین و چروک صورت و بینی با ماده ی استفاده شده برای تزریق ژل در لب متفاوت است. تشخیص مواد مناسب تزریق برای هر فرد بر عهده ی پزشک متخصص است.

نواحی تزریق ژل

تزریق ژل

1-تزریق ژل لب

برای حجم دادن به لب روش ها و فیلر لب زیادی از جمله تزریق بوتاکس، تزریق چربی و … وجود دارد اما یکی از بهترین روش های تزریق ژل لب است. تزریق ژل لب می تواند لب های شما را پر تر و زیباتر نشان دهد. یکی از پر طرفدار ترین مدل لب، تزریق ژل لب مدل عروسکی است که می تواند لب های شما را خیلی بهتر از آن چیزی که فکر می کنید نشان دهد.

2-تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم با تزریق اسید هیالورونیک عمل می کند. گاهی اوقات اثرات آن بلافاصله بعد از تزریق مشاهده می شود. در صورت مراقبت درست از آن تا یک سال نیز میتواند ماندگاری داشته باشد.

تزریق ژل زیر چشم برای صاف کردن چین و چروک های صورت، رفع گودی و سیاهی زیر چشم و هر نوع آسیبی که به آن وارد شده است انجام می شود.

3- تزریق ژل گونه

اگر احساس می کنید گونه هایتان گود رفته و کوچک شده است. تزریق ژل گونه بهترین راه برای برجسته سازی و فرم دادن به گونه هایتان برای بازگرداندن زیبایی است. با افزایش سن، حجم سطح چربی پوست نیز کاهش می یابد و باعث شل شدن و افتادگی پوست می شود. به تدریج چین و چروک های بیشتری در سطح پوست ظاهر می شود و کم کم علائم پیری شکل می گیرد. ژل گونه، درمانی است که می توان از آن برای بازیابی، استحکام و جوانی پوست استفاده کرد. تزریق ژل گونه برای افرادی که به دنبال چهره ای خاص نیز هستند کاربرد دارد. با تزریق ژل گونه می توانید گونه های خود را برجسته کنید که تاثیر زیادی در زیبایی و خاص شدن شما دارد.

4-تزریق ژل خط خنده

حتما برای شما نیز این اتفاق افتاده است که وقتی جلوی آینه می خندید یا به عکس های با خنده خود نگاه می کنید. نگران خط خنده خود می شوید. البته این نگرانی طبیعی است زیرا ناحیه خط خنده تأثیر اساسی در زیبایی چهره دارد. پس اگر به دنبال درمانی موثر برای خط خنده خود هستید، ما تزریق ژل خنده خنده را پیشنهاد می کنیم.

شاید برای شما نیز این سوال به وجود بیاید که اصلا خط خنده کجاست؟ خط خنده ناحیه اطراف لب است که هنگام خندیدن به ترتیب به صورت دو خط عمودی در کناره های لب دیده می شود. منطقه خط خنده به دلیل کاهش وزن ناگهانی و قابل توجه، افزایش سن، بی خوابی و استرس های محیطی به سرعت عمیق تر می شود. یکی از بهترین راه ها برای درمان خطوط خنده تزریق ژل با کیفیت است.

5- تزریق ژل چانه

افرادی که از ظاهر خط فک یا چانه خود احساس نارضایتی می کنند، ممکن است بخواهند پر کننده ای به آن ناحیه تزریق کنند. یکی از بهترین پر کننده های موجود ژل است.

فیلرهای فک، ژل هایی هستند که به پوست تزریق می شوند. این فیلر ها حجم می دهند و هیالورونیک اسید یا تولید کلاژن را تحریک می کنند. تزریق ژل چانه می تواند افتادگی، گشادی پوست و تحلیل استخوان اطراف فک را کاهش دهد.

6-تزریق ژل به پیشانی

همان طور که تا الان یاد گرفتیم، ژل یک ماده مصنوعی خاص است که می تواند برای پر کردن برخی از شیارهای عمیق صورت از جمله پیشانی استفاده شود. چین و چروک های پیشانی عمدتا 2 عامل دارد اولین و مهم ترین آن پیری پوست و بعدی انقباض ماهیچه های پوست است. تزریق ژل به پیشانی میتواند تا حد زیادی و گاهی اوقات کاملا این چین و چروک ها را از بین ببرد.

7-تزریق ژل به بینی

استفاده از پر کننده ها برای اصلاح ناهنجاری بینی قبل و بعد از عمل می تواند جذابیت متفاوتی به بینی شما بدهد. یکی از بهترین پرکننده ها تزریق ژل به بینی است. تزریق ژل یک روش کم تهاجم برای افرادی است که از رفتن به زیر تیغ جراحی می ترسند. همچنین هزینه تزریق ژل نسبت به روش های دیگر بسیار به صرفه تر است.

8-تزریق ژل خط اخم

استفاده از ژل در منطقه بین دو ابرو و محل خط اخم بسیار موثر و در عین حال نیازمند دقت زیادی است. یکی از دلایلی که تزریق ژل خط اخم را محبوب کرده است ناتوانی دیگر روش ها مثل تزریق بوتاکس خط اخم است. بوتاکس در جلوگیری در ایجاد چین و چروک اهمیت و نقش پیشگیری دارد ولی در مورد چروک هایی که حتی بدون اخم قابل مشاهده هستند ناتوان است. به همین دلیل تزریق ژل خط اخم برای افرادی که دیگر در حالت ساکن صورت هم خط اخمشان قابل توجه است پیشنهاد می شود.

یکی از بهترین برند های حال حاضر ژل در ایران، ژل پروفایلو است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از کیفیت و ماندگاری این برند به مقاله ” ژل پروفایلو ” مراجعه کنید.

9-تزریق ژل در صورت

تزریق ژل برای صورت دقیقا همان تزریق این دو ماده برای جوان ماندن صورت است. امروزه تزریق ژل به یکی از محبوب ترین روشهای حجیم کردن صورت تبدیل شده است. بر اساس اطلاعاتی که از جراحان پلاستیک در آمریکا به دست آمده، بیش از دو میلیون نفر تزریق ژل انجام داده اند. این آمار نسبت به سال های اخیر ۳ درصد افزایش یافته است. تزریق ژل به صورت ژل یا فیلر جهت حجم دهی و زیباسازی چهره می باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با انواع ژل صورت به مقاله ی ” بهترین مارک ژل برای تزریق صورت ” مراجعه کنید.

موارد استفاده از تزریق ژل 

تزریق ژل

 

ژل ماده ای است که در علم پزشکی زیبایی برای اصلاح عیوب پوستی مانند چین و چروک یا جای زخم (ناشی از آکنه، جراحی و غیره) استفاده می شود. در عین حال می توان از ژل برای «پر کردن» قسمت های خاصی از صورت یا بدن که حجم از دست داده اند نیز استفاده کرد.

 

در حال حاضر ژل ها عمدتاً در پزشکی زیبایی برای مقابله با علائم پیری و جوانی بخشیدن به چهره استفاده می‌شوند. در واقع، در بیشتر موارد برای صاف کردن چین و چروک ها، یا افزایش حجم و یا تغییر شکل نواحی مختلف صورت مانند لب ها، استخوان های گونه، چانه و پیشانی اقدام به تزریق ژل می کنند.

نحوه تزریق ژل به صورت

تزریق ژل با استفاده از سرنگ های از پیش پر شده مجهز به سوزن های بسیار ظریف به بافت زیر جلدی و یا درم انجام می شود. لازم است توجه داشته باشید که تزریق ژل یک روش تهاجمی نیست و برای انجام آن نیازی به استفاده از هر نوع بیهوشی نمی باشد. با این حال، این کار باید فقط و منحصراً توسط متخصصان پزشکی در این زمینه انجام شود.

میزان ماندگاری تزریق ژل

میزان ماندگاری تزریق ژل و نتایج درمان به مهارت پزشک، محل درمان و نیز شرایط بیمار وابسته است.  نوع مواد تشکیل دهنده ی ژل نیز مهم است، اگر مواد مورد استفاده در ژل مانند اسید هیالورونیک طبیعی باشد توسط بدن جذب شده و میزان ماندگاری نتایج نیز کمتر خواهد بود. اما اگر مواد مصنوعی نیز به آن اضافه شود با توجه به غیر قابل تجزیه بودن این مواد، میزان ماندگاری نتایج نیز بیشتر خواهد بود. در حالت کلی و در بیشتر مواقع میزان ماندگاری نتایج 6 ماه است که به 2 سال نیز طول میکشد.

 

کاربردهای تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل

  • این روش کابردهای مختلفی دارد که در ادامه به برخی از مهم ترین کابردهای تزریق  اشاره می شود:
  • جهت حجیم و پر کردن لب های نازک
  • از بین بردن چین و چروک های روی صورت به ویژه اطراف گونه ها، دهان، چشم و پیشانی
  • بزرگ تر کردن سینه ی بانوان که از کوچک بودن سینه ی خود ناراضی هستند.
  • گونه گذاری برای افرادی که صورت آنها لاغر است.
  • زاویه سازی فک
  • تزریق ژل به باسن به منظور حجیم کردن حجم آن

مزایای تزریق ژل چیست؟

کلینیک پوست و مو- بوتاکس لب

تزریق ژل برای بسیاری از اهداف زیبایی قابل انجام است. مهم ترین مزیت این روش این است که چربی اضافه شده از نقاط دیگر بدن برداشته نمی شود. از اینرو نیاز به ایجاد زخم و برش در ناحیه دیگری از بدن نیست. همچنین در صورت کیفیت کار پزشک و نیز مناسب بودن ماده ی اضافه شده میزان ماندگاری نتایج نیز بالا خواهد بود.

مزیت اصلی تزریق ژل به دست آوردن نتایجی هماهنگ و طبیعی است به گونه ای که به صورت ما یک حالت مصنوعی نمی دهد. علاوه بر این، در مقایسه با جراحی پلاستیک، تزریق ژل را می توان روشی نسبتاً ایمن با عوارض جانبی کمتر در نظر گرفت.

در حالی که تزریق ژل روشی ایمن و موثر در نظر گرفته می شود، اما ایجاد علائم کوچک در محل تزریق را می توان از عوارض جانبی آن محسوب کرد. خوشبختانه این علائم در عرض چند روز ناپدید می شوند. قرمزی و ایجاد تورم و کبودی های کوچک از عوارض جانبی رایج پس از تزریق ژل هستند، اما عموماً در مدت کوتاهی ناپدید می شوند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

  • ممنوعیت از مصرف آسپیرین و هر داروی حاوی اسید استیل سالیستیک
  • ممنوعیت از مصرف ویتامین E و مکمل های حاوی سیر، جنسینگ و جینگکو
  • ممنوعیت از مصرف ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، روغن ماهی و نیز هر نوع نوشیدنی الکلی
  • مشخص شدن دقیق نقاط تزریق ژل قبل از انجام زیبایی
  • کسب اطلاعات لازم در مورد تزریق ژل جهت کسب اطمینان بیشتر و آرامش خیال
  • رعایت نکات گفته شده به آرامش بیشتر فرد هنگام درمان کمک می کند. همچنین خودداری از مصرف مواد ذکر شده کبودی پس از درمان را کاهش می دهد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

  • نحوه ی خوابیدن پس از تزریق: هنگام خواب سعی کنید تا جایی که ممکن است از تماس صورت به بالش خودداری کنید. به این منظور از دو بالش زیر سرتان قرار دهید.
  • جلوگیری از انجام تمرینات سخت ورزشی به مدت 24 ساعت پس از تزریق
  • جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب به مدت 24 ساعت پس از تزریق
  • جلوگیری از نوشیدن الکل به مدت 24 ساعت پس از تزریق
  • جلوگیری از استفاده از لوازم آرایشی و کرم های ضدآفتاب به مدت 24 ساعت پس از تزریق
  • نوشیدن روزانه 8 الی 12 لیوان آب در هفته ی اول پس از تزریق
  • انجام پیاده روی سبک پس از تزریق به بهبودی سریع تورم کمک می کند.
  • جهت کاهش تورم پس از تزریق، از خوردن نمک و غذاهای شور دوری کنید.
  • از فشار و یا ماساژ دادن محل تزریق جلوگیری کنید.

 

بهترین نوع ژل تزریقی

با توجه به اینکه ژل ها انواع مختلفی دارند، نوع ژل مناسب برای هر فرد توسط پزشک تعیین می ­شود. نوع ژل انتخاب شده به ناحیه ی درمان و اهداف زیبایی بستگی دارد. در درمان چین و چروک موضوع مهم عمق چین در ناحیه ی تحت درمان است. برای خطوط عمیق بهتر است از ژل های غلیظ مخصوصا آنهایی که دوام و ماندگاری بیشتری دارند استفاده شود.  اما اگر عمق چین در ناحیه ی تحت درمان کم باشد بهتر است که از ژل های رقیق و با دوام کمتر استفاده شود. با این حال پزشک نوع ژل مناسب شما را تشخیص می دهد.

معایب تزریق ژل

یکی از موضوعات بسیار مهم در تزریق ژل انتخاب پزشک مناسب برای تزریق است. زیرا اگر تزریق توسط پزشک خوب انجام نشود خطرات و مشکلاتی را برای بیمار به همراه دارد. از اینرو قبل از انجام تزریق ژل در مورد کلینیک پوست و مو مناسب تحقیق کنید و نیز در مورد عوارض و مراقبت های بعد از تزریق نیز بیشتر بدانید.

در برخی از موارد، افراد پس از تزریق  دچار حساسیت شده و سیستم ایمنی بدنشان در مقابل ماده ی تزریق شده واکنش نشان می دهد. از اینرو انتخاب پزشک و در نتیجه ماده ی مناسب برای تزریق  قبل از انجام درمان ضروری است.

هزینه ی تزریق ژل چقدر است؟

هزینه ی تزریق ژل با توجه به ناحیه درمان و نیز نوع ژل استفاده شده و مسائل دیگر متغیر است. همچنین انتخاب کلینیک پوست و مو نیز در هزینه ی تزریق  تاثیر گذار است به عنوان مثال هزینه تزریق ژل در تهران با شهر های دیگر متفاوت تر خواهد بود. هیچ وقت به علت هزینه پایین یک نوع ژل آن را انتخاب نکنید. زیرا بعدا ممکن است دچار عوارض ناخوشایندی شوید.

انواع فیلر تزریقی 

فیلر دائم

 این فیلرها پس از تزریق جذب نمی شوند و ماندگاری آنها در زیر پوست برای همیشه است. برای تزریق فیلر دائمی لازم است که با توجه به عواقب و عوارض آن انتخاب شود. دانه های پلی متیل متاکریلات تنها فیلر دائمی است که مورد تایید میباشد. پلی متیل متاکریلات یک فیلر دائمی بوده و برای از بین بردن چروک ها تزریق می شود. این فیلر دائمی مخصوص قسمتهایی از صورت مانند بینی، لب و پر کردن جای زخم است. حجیم سازی با استفاده از این فیلر دائمی به تزریق چند باره نیاز دارد و مدت زمانی که اثرات آن نمایان شود سه ماه است.

فیلر موقت

فیلر های موقت همان ژل ها هستند که با تزریق به بدن پس از مدتی جذب شده و با آن سازگار هستند. به دلیل جذب سریع این ژل ها به آن فیلر موقت می گویند. این ژله ها برای دفعات اول تزریق ژل، مناسب و مورد تایید هستند.

یکی دیگر از ژل های مورد تایید که موقت است، هیالورونیک اسید بوده که به طور طبیعی در بافتهای نرم پیوندی یافت میشود. هیالورونیک اسید جهت تزریق ژل برای صورت لاغر، یکی از محبوب ترین ها است. این نوع از ژل برای حجیم سازی صورت و رفع چروک ها بسیار مناسب بوده و تنها ماده ای است که مورد تایید وزارت بهداشت است. به دلیل وجود این ماده در بدن، میزان بسیار کمی عوارض و را به همراه دارد. در صورت صرف نظر از تزریق این ژل و یا بروز حساسیت میتوان با تزریق آنزیم، این ژل را از بین برد.

 

برای  انجام تزریق ژل و کسب اطلاعات بیشتر به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷