زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

تزریق چربی معمولا از کجا گرفته می شود؟

مجله آموزشی

تزریق چربی معمولا از کجا گرفته می شود؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تزریق چربی معمولا از کجا گرفته می شود؟

تزریق چربی (autologous fat transplantation) در دهه های گذشته رواج زیادی پیدا کرده است.در این روش چربی از یک بخش بدن به بخش دیگر منتقل می شود. این روش برای پر کردن خط اخم ، خط خنده و چین و چروک های صورت بسیار موثر است.البته این روش برای حجم و فرم دادن به بعضی اندام ها مثل باسن هم استفاده می شود.تزریق چربی دائمی نیست و ممکن است به جلسات و برنامه ریزی مشخصی نیاز داشته باشد. اما به دلیل استریل بودن و طبیعی بودن بافت چربی  از تزریق ژل یا فرآورده های مصنوعی بی خطرتر است.

مزایای تزریق چربی

مزیت های این روش نسبت به روش های دیگر:

طبیعی بودن بافت چربی

بدون حساسیت

یک روش سرپایی است که وقت زیادی نمی گیرد

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

تزریق ممکن است از حداقل چند ماه تا بصورت دائم ماندگاری داشته باشد. ناراحتی و درد بسیار کم که قابل کنترل با دارو است. چون چربی از بدن بیمار برداشته می شود نیاز به آزمایش شدن قبلی ندارد و امکان پس زدن مطرح نیست. اگر بیمار حساسیت به کلاژن داشته باشد این روش مشکلی برای او ایجاد نمی کند و هم چنین چون همراه لیپوساکشن و کم کردن بافت چربی از یک بخش دیگر انجام می شود مبلغی که هزینه می شود کاملا به صرفه است.

یکی از موضوعات مهم در تزریق چربی محل برداشتن چربی است. با ما همراه باشید تا نکات مهمی در مورد تزریق چربی و محل برداشتن آن کسب کنید.

تزریق چربی

در تزریق چربی، چربی معمولا از کجا گرفته می شود؟

محل برداشت چربی طبق نظر بیمار انجام می شود . معمولا محلی انتخاب می شود که دارای چربی های ثابت و زیادی باشد. محل برداشت چربی ها چه شکم باشد چه پاها، جراح تزریق چربی با استریل کردن آن ناحیه و سپس با بیهوشی موضعی، یک یا دو برش را در آن ناحیه ایجاد می کند تا به چربی ها دسترسی پیدا کند . به این ترتیب فرآیند برداشت چربی ها شروع می شود. دکتر تزریق چربی با استفاده از سرنگ های مخصوصی چربی ها را خارج می کند. تحقیقات این احتمال را داده اند که بهترین مکان برای تزریق چربی ممکن است قسمت های اطراف خاجی یعنی قسمت نشیمن گاه باشد. چون برداشتن و تزریق چربی آن با خطر کمتری همراه بوده است.

تزریق چربی

شایع ترین مکان برای برداشت چربی کدام نواحی است؟

دیده شده است بافت چربی که از منطقه ران و باسن تامین می شود در مقایسه با بافت چربی تامین شده از شکم، سلول های چربی بزرگتری دارد و این سلول ها ذخیره چربی بیشتری دارند. کوچک ترین سلول های چربی در قسمت صورت یافت می شوند که فعالیت چربی سازی بسیار کمی هم دارد.

مهم است که چربی از کدام بخش گرفته می شود.معمولا قسمت خارجی ران محل تزریق است ولی چربی از نواحی مقاوم به رژیم غذایی از جمله شکم، باسن و … هم قابل استخراج است.

تزریق چربی

بهترین مکان برای برداشتن چربی کجاست؟

بهترین محل‌هایی که می‌توان چربی را برداشت کرد در افراد مختلف متفاوت است. منطقه‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی‌شود .عموما بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی  تقریبا از چربی زیر پوست در هرنقطه ای از بدن میتوان بدین منظور استفاده کرد ولی نواحی پهلو ها، ران ها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاوم تری دارد.

تزریق چربی

چه مقدار چربی برای تزریق چربی باید برداشته شود؟

بسته به نوع عمل جراحی میزان برداشت چربی متفاوت است و جراح دقیقا باید تخمین بزند چه میزان چربی نیاز دارد تا بتواند آن میزان را از بدن خود فرد تهیه کند.

به طور عمومی 40 تا 50 درصد از حجم چربی های تزریق شده بعد از چندین ماه از بین می رود. راه حل دیگر این است که بعد از عمل تزریق چربی بررسی کنیم که چه مقدار آن از بین رفته است و سپس مجددا تزریق چربی را بعد از چند ماه انجام دهیم.

تزریق چربی

چگونه چربی مورد نیاز را از بدن فرد بر می دارند؟

می بایست از نواحی واجد شرایط مانند باسن و شکم به کمک روش لیپوساکشن چربی گرفته شود. این مرحله با یک میله بنام کانولا و ایجاد برش های ریز و کوچک صورت می گیرد. طراحی این میله به گونه ای می باشد که کمترین آسیب را به سلول های چربی وارد می کند.

تنها زخم‌های شما از لیپوساکشن ایجاد می‌شوند که برای حذف چربی از محل اهداکننده بکار می‌رود.چون که برش‌های لیپوساکشن کوچک می‌باشند از این رو زخم‌ها نیز کوچک می‌باشند و در قسمت‌های پنهان قرار می‌گیرند. گاهی اوقات بسته به محل رسوب‌های چربی روی بدن، برش‌ها را نمی‌توان پنهان کرد.

چه مشکلاتی ممکن است برای محلی که از آن چربی بر می دارند یا محل تزریق چربی پیش بیاید؟

تزریق چربی هیچگونه خطری مانند جابجایی و یا آلرژی را ندارد. زیرا چربی یک سلول زنده است .فقط از بخشی از بدن فرد گرفته میشود و به محل موردنظر منتقل میشود. اگر شرایط استریل باشد هیچگونه خطر عفونت و یا انتقال بیماری را ندارد زیرا این چربی از خود فرد گرفته شده است. این روش ایمن، طولانی مدت و تحمل‌پذیر می‌باشد که نتایج طبیعی را به دنبال دارد. رعایت شرایط استریل ، استفاده از وسایل یک بار مصرف و انتقال چربی در یک سیستم بسته از بروز این عارضه جلوگیری می کند. در گذشته برای جدا کردن چربی از صافی استفاده می شد که تماس چربی با هوا علاوه بر کاهش ماندگاری آن، ریسک عفونت را بالا می برد و روش های بسته با استفاده از سرنگ های Leur Lock و جدا کردن محصولات با سانتریفیوژ از بروز عوارض فوق جلوگیری می نماید.

میزان یا درجه‌ی زخم‌شدگی به تکنیک جراح و گرایشات ژنتیکی آنها بستگی دارد.بیشتر زخم‌های لیپوساکشن با گذر زمان ناپدید می‌شوند و بندرت مشخص می‌باشند.

موارد منع تزریق چربی چیست؟

۱- مشکلات انعقادی خون ( مصرف داروهای ضد انعقاد ، هموفیلی و…)

۲- اختلالات متابولیسم چربی

۳- بیماری های شدید داخلی

۴- عفونت حاد یا نارسایی ارگان های داخلی

۵- سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پاDVT و یا آمبولی ریوی

۶- بیماران خیلی لاغر

۷- ضعف در سیستم ایمنی( دیابت کنترل نشده)

۸- بیماری عروق کرونر

۹ -HIV

تزریق چربیروش تزریق چربی روش نسبتا بدون خطری نسبت به سایر روش ها است برای مقایسه بهتر تزریق چربی با سایر روش ها می توانید به مقاله “تزریق ژل بهتره یا چربی و تزریق بوتاکس بهتره یا چربی” مراجعه کنید. البته که مهارت پزشک و تکنیک های مورد استفاده در این روش بی تاثیر نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره ای بیشتر و رایگان به کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری و یا به بهترین کلینیک تزریق چربی در تهران مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 2.8]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷