زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

ترمیم تزریق چربی صورت چگونه انجام می شود؟

مجله آموزشی

ترمیم تزریق چربی صورت چگونه انجام می شود؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

ترمیم تزریق چربی صورت چگونه انجام می شود؟

ترمیم تزریق چربی صورت چیست؟

ترمیم تزریق چربی صورت، به انجام مجدد تزریق برای دستیابی به نتایج بهتر و ماندگارتر اطلاق می­شود. تزریق چربی یکی از کم عوارض ­ترین تکنیک ­ها در درمان آسیب­ ها و مشکلات پوستی است. از آنجا که در این روش از فیلرها و مواد خارجی و شیمیایی استفاده نمی­شود عوارضی چون نکروز بافت، تورم­ و ادم طولانی مدت و عفونت بسیار به ندرت اتفاق می­افتد.

در تزریق چربی، از بافت چربی فرد متقاضی درمان استفاده می­شود و به همین دلیل کاملاً با بدن سازگار است، با این حال ممکن است به دلایلی چون کاهش وزن و انجام فعالیت­هایی چون ورزش ­های سنگین، اثرات تزریق چربی از بین برود. در این موارد برای حصول نتایج بهتر از ترمیم تزریق چربی صورت استفاده می­شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به مقاله ی “تزریق چربی و کاربردها و مزایای آن” از همین سایت مراجعه نمایید.

ترمیم تزریق چربی صورت

عوامل مؤثر در ماندگاری اثرات تزریق چربی صورت

بقای چربی و ماندگاری نتایج تزریق چربی صورت به مهارت پزشک متخصص پوست و مو، نحوه برداشت و خالص سازی چربی، چگونگی تزریق چربی و محل تحت درمان بستگی دارد. برای انجام موفقیت آمیز تزریق چربی نیاز به یک جراح با مهارت ­های بالا و  صاحب تجربه و دانش است.

اگر تزریق چربی صورت با موفقیت انجام شود، چربی تزریق شده خون جدید را از بدن تأمین می­کند و تغذیه مورد نیاز برای بقا را دریافت می کند و ماندگار می­شود. هنگامی که این اتفاق می­افتد، نتایج می­توانند اغلب پایدار باشند و نیاز به جلسات متعدد ترمیم تزریق چربی صورت نیست.

مهم ترین نکته برای رسیدن به بهترین نتایج همراه با ایمنی بالا این است که برای ارزیابی نتیجه و پیگیری جلسات درمانی در فواصل معین به مطب پزشک خود مراجعه کنید. پزشک با آنالیز نتایج، در صورت نیاز ترمیم تزریق چربی صورت را پیشنهاد خواهد کرد و توصیه ­های لازم الاجرا در فواصل تزریق­ ها را به شما گوشزد می­کند.

ترمیم تزریق چربی صورت

مزیت ترمیم تزریق چربی صورت

در بسیاری از افراد به دلیل فعالیت­ های روزانه، نوع رژیم غذایی و سبک زندگی و یا سن، اثر تزریق چربی صورت پس از چند ماه کاهش پیدا می­کند. مهمترین مزیت ترمیم تزریق چربی صورت این است که موجب می­شود اثرات تزریق ماندگارتر شود و انتظارات بیمار برآورده شود.

در مواردی که تزریق چربی برای رفع مشکلاتی چون اسکارها و فرورفتگی­ های پوست ناشی از زخم ­ها و آکنه ­ها روی می­دهد نیاز به ترمیم تزریق چربی صورت بیشتر احساس می­شود. چرا که این مشکلات پوستی معمولاً عمیق هستند و نیاز به دفعات متعدد تزریق چربی دارند تا پوست کاملاً صاف و جوانسازی شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای ترمیم تزریق چربی صورت

تعداد جلسات درمانی برای تزریق مجدد چربی در نواحی تحت درمان با توجه به فاکتورهای مختلف و بنا به تشخیص پزشک تعیین می­شود. مهمترین عوامل تعیین کننده تعداد جلسات در ادامه ذکر می­شود:

  • سن فرد متقاضی: سن فرد تحت درمان یکی از اساسی­ترین فاکتورها در تعیین تعداد جلسات ترمیم تزریق چربی صورت است. از آنجا که در سنین بالاتر بافت پوست آسیب ­پذیرتر می­شود ممکن است در برخی افراد اثر تزریق چربی طی مدت کوتاه از بین برود. بنابراین پزشک با توجه به سن کاندیدای تزریق، جلسات درمانی را برای رسیدن به مطلوب­ترین نتایج تعیین می­کند.
  • میزان آسیب پوستی: از روش تزریق چربی برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوست مانند رفع چین و چرو­ک­­ های پوستی، رفع اسکارهای ناشی از آکنه و حجم­ دهی به لب ­ها استفاده می­شود. تعداد جلسات ترمیم تزریق چربی صورت ارتباط مستقیم با عمق مشکلات پوست دارد.
  • ناحیه تحت درمان: از تزریق چربی در ناحیه لب ­ها، گونه­ ها، چانه، اطراف چشم و پیشانی استفاده می­شود. در برخی قسمت­ های صورت مانند گونه­ ها و پیشانی، ماندگاری اثرات تزریق چربی بسیار خوب است و با یک تا دوبار تزریق شاهد اثرات ماندگاری هستیم. اما در ناحیه لب ­ها یا سایر نواحی متحرک مانند خط اندوه نیاز به سه تا چهار جلسه تزریق در برخی افراد وجود دارد. بنابراین دفعات مراجعه برای تجدید تزریق چربی صورت به ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

علاوه بر این موارد، کیفیت استخراج چربی، کیفیت تزریق، توجه به توصیه­ های پزشک پیش از درمان و مراقبت از ناحیه درمان شده و رعایت رژیم غذایی اصولی عواملی هستند که در ماندگاری نتایج و به تبع آن تعیین دفعات تزریق مؤثر هستند. 

ترمیم تزریق چربی صورت

میزان فاصله بین جلسات تزریق چربی صورت

یکی از پرسش­ های مطرح درباره ترمیم تزریق چربی صورت این است که تزریق یا تزریقات مجدد باید طی چه فواصلی صورت پذیرد. همانطور که گفته شد پزشک زیبایی با توجه به مواردی مانند سن، میزان جذب چربی در ناحیه تحت درمان و نتایج اولیه تزریق تشخیص می­دهد که آیا به جلسات درمانی بیشتری نیاز هست یا خیر.

عموماً برای رسیدن به نتایج و اثرات ماندگار به دو تا چهار تزریق نیاز است تا نتایج پایدار و ماندگار حاصل شود. هرچند که پس از تزریق چربی عوارض طبیعی مانند تورم و قرمزی در ناحیه تزریق وجود دارد، اما بلافاصله پس از تزریق اثر آن مشخص می­شود.

برخی از چربی­ ها طی شش هفته اول پس از تزریق به طور طبیعی توسط بدن جذب می­شوند، اما چربی ­های زنده مانده، درست مانند سایر بافت­ های زنده بدن به حیات خود ادامه می­دهند. مقدار کمی از چربی ممکن است در طی شش ماه پس از درمان جذب شوند. بنابراین می­توان گفت حداقل ماندگاری تزریق چربی شش ماه است.

اگر نیاز به ترمیم تزریق چربی صورت توسط پزشک شما تشخیص داده شود چهار تا شش ماه پس از تزریق اولیه و قبلی، تزریق جدید صورت می­پذیرد.

ترمیم تزریق چربی صورت

 هزینه­ های ترمیم تزریق چربی صورت

هزینه ترمیم تزریق چربی صورت از پزشکی به پزشک دیگر، از یک منطقه جغرافیایی به منطقه دیگر و با توجه به تکنیک مورد استفاده در تزریق چربی متفاوت است.

هزینه­ های کلی ترمیم تزریق چربی صورت شامل هزینه­ های جراحی استخراج چربی، بیهوشی، آزمایش ­های پزشکی، نسخه ­های دارویی و دستمزد پزشک متخصص است.

باید توجه نمود از آنجا که تزریق چربی صورت، یک عمل جراحی زیباییِ انتخابی است، بیمه این هزینه ­ها را پوشش نمی­دهد. اما بسیاری از جراحان و متخصصان، برنامه ­هایی مانند تخفیفات و پرداخت تقسیطی را برای بیماران در نظر می­گیرند تا این روش مقرون به صرفه­تر باشد.

توجه به این نکته لازم است که بهتر است برنامه مالی خود را بررسی کنید و بهترین پزشک را بر اساس میزان رضایت بیماران، تجربه و تخصص پزشک انتخاب کنید. همچنین بهتر است ترمیم تزریق چربی صورت به دلیل اشراف به روند درمانی شما، توسط پزشکی که کار درمان را آغاز کرده صورت پذیرد.

جمع­ بندی

ترمیم تزریق چربی صورت بنا به تشخیص پزشک درمانگر و طی فواصل منظم انجام می­پذیرد. میزان چربی تزریق شده در ناحیه صورت بنا به دلایلی چون نوسانات وزن و فعالیت­ های مختلف کاهش پیدا می­کند و تزریق مجدد چربی موجب می­شود اثرات تزریق ماندگارتر شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷