زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بوتاکس درماتوکس | برسی تمامی نکات

مجله آموزشی

بوتاکس درماتوکس | برسی تمامی نکات

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بوتاکس درماتوکس | برسی تمامی نکات

بوتاکس درماتوکس چیست؟

بوتاکس درماتوکس یک روش درمانی و آرایشی نوآورانه است که برای درمان منافذ باز پوست، قرمزی صورت، گرگرفتگی، آکنه، جای زخم آکنه و خطوط ریز و بدون خرابی و رفع چین و چروک مورد استفاده قرار می­گیرد. جهت کسب اطلاعات جامع در مورد مارک های بوتاکس به مقاله ی “بهترین مارک های بوتاکس کدامند؟” از همین سایت مراجعه کنید.

درماتوکس شامل تزریق مقادیر جزئی از سم رقیق شده بوتولین به لایه­ های سطحی پوست و ایجاد کلاژن جدید است.

سم بوتولین یک ماده شیمیایی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می­گردد. بوتاکس یک ماده مشتق پروتئین از سم است که با تزریق در عضله باعث ضعف یا غیرفعال شدن آن می­شود. این ماده با مسدود کردن انتقال عصبی عضلانی، عملکرد عضله را متوقف می­کند و پیام ­های شیمیایی را از عصب به ماهیچه متوقف می­کند.

استفاده از عضلات به صورت بطور مکرر در طول زندگی موجب می­گردد در مناطقی از صورت و بدن پوست دچار چین و چروک شود. پیری باعث کند شدن تولید کلاژن و الاستین در پوست می­شود، بطوریکه هرچه پیرتر می­شویم، پوست در برخی مناطق مانند صورت بیش از حد آسیب دیده و دارای خطوط دائمی می­شود. با کاهش حرکت ماهیچه­ ها در این مناطق، چین و چروک شدن پوست متوقف می­شود و اجازه بهبودی می­یابد و باعث می­شود خطوط کمتر شوند یا حتی از بین بروند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همیت سایت مراجعه کنید.

بوتاکس درماتوکس

عملکرد بوتاکس درماتوکس

درمان با بوتاکس درماتوکس حدود 15 دقیقه طول می­کشد. در کلینیک پوست، پزشک از شما می­خواهد برای مشاهده نحوه عملکرد پوست و میزان چین و چروک، از عضلات خاصی از صورت استفاده کنید.

یک سوزن کوتاه بسیار ریز یا کانولا برای تزریق بوتاکس به ناحیه مدنظر استفاده می شود. این تزریق ممکن است باعث ناراحتی جزئی شود. پزشک متخصص پوست و مو بنابه درخواست شما می­تواند از ژل بی ­حسی موضعی در ناحیه تحت درمان استفاده کند.

 ممکن است پس از تزریق کمی قرمزی و تورم بر روی پوست ایجاد شود که به طور معمول طی یک یا دو ساعت برطرف می­شود. اثرات درمان بطور معمول بعد از یک تا دو هفته کاملاً بر روی پوست مشخص می­گردد.

 

دکتر مسعود جعفری

اگر برایتان سوال است که این نوع تزریق چه مقدار زمان میبرد، باید گفت بین 15 تا 20 دقیقه طول میکشد و بعد از تزریق عوارضی همچون سوزش و با قرمزی در فرد پدید می آید که طبیعی است و بعد از گذشت چن ساعت از بین میرود.

بوتاکس درماتوکس بین 4 الی 10 روز زمان نیاز دارد تا نتیجه نهایی را در پوست شما پدیدار کند.

بوتاکس درماتوکس

بوتاکس درماتوکس چه مزایایی دارد؟

بوتاکس درماتوکس یک درمان قابل توجه برای رفع علائم رایج پیری و مشکلات پوستی است. استفاده از این بوتاکس دارای مزایای متعددی است که از مهمترین آنها موارد زیر است:

  • بوتاکس درماتوکس تأثیر آنی در محکم کردن پوست دارد. درماتوکس حاوی ویتامین­ ها ، مواد معدنی و اسید هیالورونیک است و برای پیشگیری طولانی مدت از چین و چروک، بسیار مؤثر است.
  • با تضعیف عملکرد غدد عرق اکرین در پوست، اندازه منافذ را کاهش می­دهد و به این ترتیب در درمان هایپر هیدروز مفید است.
  • بوتاکس درماتوکس کلاژن و الاستین سازی می­کند و به این ترتیب به زیبایی پوست کمک می­کند.
  • تولید سبوم (چربی) را کاهش می­دهد که به کنترل آکنه و کاهش منافذ مسدود شده کمک می­کند.
  • بوتاکس درماتوکس اسکار ناشی از جوش و آکنه را بهبود می­بخشد.
  • منافذ پوست را منقبض کرده و بافت پوست را بهبود می بخشد.
  • اثرات ناشی از آفتاب سوختگی پوست را کاهش می دهد.
  • خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را حفظ می­کند.
  • قرمزی و گرگرفتگی صورت را کم می­کند.

بوتاکس درماتوکس

مراقبت­ های پس از بوتاکس

پس از بوتاکس ممکن است کمی تورم و قرمزی بر روی پوست ایجاد شود. اولین و مهمترین قانون این است که از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری شود.

ممکن است فعالیت ­های بدنی شدید مانند ورزش در فرد ایجاد ناراحتی کند. بنابراین بهتر است پس از بوتاکس برای مدت 24 ساعت از فعالیت شدید اجتناب نمود.

در صورت احساس درد باید از داروهای مورد تأیید استفاده کرد. استفاده خودسرانه از داروهای مسکن و یا نوشیدنی­ های حاوی الکل روش صحیحی به نظر نمی­رسد.

پس از بوتاکس، پوست نسبت به آفتاب حساس­تر می­شود. بنابراین لازم است در صورت نیاز از کرم­ ضدآفتاب استفاده کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ی “ضروری ترین مراقبت های پس از تزریق بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

عوارض جانبی بوتاکس درماتوکس

از آنجا که بوتاکس درماتوکس در دوزهای بسیار پایین در زیبایی درمانی مورد استفاده قرار می­گیرد، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

عوارض جانبی این درمان نادر است. بیشتر افراد در زمان تزریق فقط ناراحتی خفیفی را تجربه می­کنند. بلافاصله پس از تزریق ممکن است تورم خفیف در ناحیه تزریق وجود داشته باشد که معمولاً ظرف 48 ساعت فروکش می­کند. در عین حال اگر بوتاکس توسط فرد غیر متخصص انجام شود عوارض زیر غیر قابل اجتناب است:

  • ضعف عضلانی غیرمعمول یا شدید (خصوصاً در ناحیه بدن که به دارو تزریق نشده است).
  • مشکل در تنفس، بلع و صحبت کردن
  • صدای خشن
  • تغییر دید، درد چشم، خشکی چشم یا حساس شدن چشم به نور
  • درد قفسه سینه یا فشار، درد در فک یا شانه شما، ضربان قلب نامنظم
  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن و مشکل در تخلیه مثانه
  • گلو درد، خشکی دهان، سرفه، گرفتگی سینه، تنگی نفس
  • تورم پلک، افتادگی پلک و مشکلات بینایی
  • ضعف عضلات در نزدیکی محل تزریق دارو
  • سفتی عضلات، درد گردن، درد در بازوها یا پاها
  • سردرد و خستگی
  • افزایش عرق در مناطقی غیر از زیر بغل
  • کبودی، خونریزی، درد، قرمزی یا تورم در محل تزریق

میزان ماندگاری بوتاکس درماتوکس

ماندگاری بوتاکس درماتوکس بسته به مواردی مانند محل تزریق، سن فرد تحت درمان، میزان چین و چروک پوستی و دفعات تزریق متغیر است.

عموماً بسته به این پارامترها انواع بوتاکس بین سه تا نه ماه دارای ماندگاری هستند. پس از طی این زمان، لازم است با مشورت پزشک درمان با دوز و مقداری که پزشک معالج تشخیص می­دهد تکرار شود.

بوتاکس درماتوکس

جمع ­بندی

درماتوکس از جمله بوتاکس­ هایی است که علاوه بر درمان چین و چروک­ های عمیق پوستی، در درمان اسکارهای آکنه نیز مؤثر هستند. هزینه تزریق بوتاکس درماتوکس با توجه به ناحیه تحت درمان و سن فرد متقاضی متغیر است. برای نتیجه ­گیری حداکثری از بوتاکس لازم است مراقبت­ های پس از بوتاکس را به خوبی رعایت نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷