زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

معرفی بهترین ماسک ها برای برای رفع سیاهی زیر و دور چشم

مجله آموزشی

معرفی بهترین ماسک ها برای برای رفع سیاهی زیر و دور چشم

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

استفاده از ماسک برای رفع سیاهی زیر چشم

معرفی بهترین ماسک ها برای برای رفع سیاهی زیر و دور چشم

رفع سیاهی دور چشم

این طبیعت وذات انسانهاست که همه دوست دارند زیبا باشند و این یک خواسته قابل احترام است. یکی از مواردی که در زیبایی چهره اثرمنفی دارد، سیاهی زیرچشم است. حلقه های سیاهی که بعضی اوقات دور و اطراف چشم ظاهر می شوند، در واقع مویرگ های خونی هستند که هاله ای سیاه به وجود می آورند و عللی دارند که پیش از این در بخش علل سیاهی دور چشم با جزئیات کامل به آن پرداخته شده است. اما برای از بین بردن سیاهی زیر چشم راهکاری وجود دارد؟ آیا می توان در خانه و با ماسک های طبیعی و بدون هزینه زیاد  سیاهی زیر چشم را درمان کنیم؟

اگر چه محصولات شیمیایی برای درمان رفع سیاهی زیر چشم کمک کننده است، اما برای بسیاری از افراد که دارای پوست بسیار حساس هستند، تنها درمان های خانگی مناسب و استفاده از ماسک ها می تواند به رفع سیاهی دور چشم آنها کمک کند.

انواع ماسک ها برای رفع سیاهی دور چشم

در این مقاله قصد داریم روش های خانگی و برخی از ماسک ها و درمان های طبیعی که جهت رفع و بهبود سیاهی دور چشم می توانند موثر باشند را با شما در میان بگذاریم.

ماسک زردچوبه برای رفع سیاهی زیر چشم

زردچویه برای رفع سیاهی زیر چشم
زردچویه برای رفع سیاهی زیر چشم

زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کوچک شدن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. همچنین پوست اطراف چشم را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند. در زیر تهیه دو نوع ماسک رفع کننده سیاهی دور چشم با  اسفاده از زرد چوبه آورده شده است.

1- دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا به صورت خمیری سفت در آید.

  • این خمیر را دور چشم بمالید.
  • بگذارید ۱۰ دقیقه بماند بعد با یک پارچه‌ی نرم و مرطوب آن را پاک کنید.
  • این کار را روزانه تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه دهید.

2- نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک قاشق چای خوری آرد یا عسل و یک قاشق غذاخوری چای مخلوط کنید. و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را اطراف چشمان خود بمالید. در آخر با آب سرد و یا پنبه آغشته به شیر پوست خود را تمیز کنید.

ماسک خیار جهت رفع سیاهی زیر چشم

ماسک خیار برای رفع سیاهی زیر چشم
ماسک خیار برای رفع سیاهی زیر چشم

خیار دارای خاصیت خنک کنندگی است و باعث روشن شدن پوست اطراف دور چشم می شود بنابراین بهتر است از ماسک خیار برای رفع تیرگی دور و زیر چشم ها استفاده کنید.

ابتدا یک خیار به صورت درشت برش دهید و برش های خیار را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده برش های خیار را از درون یخچال بیرون آورید و در اطراف و زیر چشم هایتان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را بشویید و این کار را روزانه دوبار انجام دهید تا تا بهبود سیاهی دور چشم تان مطلوب تر شود. همچنین می توانید آب خیار را بگیرید و با آبلیمو ترکیب کنید سپس پنبه ای تمیز را به آب خیار آغشته کنید و پنبه را به مدت ۱۵ دقیقه در زیر و دور چشم هایتان قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را بشویید. سعی کنید از ماسک دور چشم خیار و لیمو برای رفه سیاهی دور چشم روزانه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

روغن گیاهی برای رفع سیاهی دور چشم

ماساژ نواحی تیره با یک روغن گیاهی مناسب می‌تواند به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک کند. روغن زیتون بهترین گزینه برطرف کننده سیاهی دور چشم است چون خواص درمانی برای کبودی زیر چشم دارد. همچنین می‌توانید نوع دیگری از روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم را امتحان کنید روغن هایی نظیر نارگیل، روغن بنفشه و کرچک.

کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم

کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم
کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم

یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از چای سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا چای بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

گوجه فرنگی یک روشن کننده طبیعی برای تیرگی های پوست

گوجه فرنگی یک روشن کننده طبیعی برای تیرگی های پوست
گوجه فرنگی یک روشن کننده طبیعی برای تیرگی های پوست

گوجه فرنگی هم برای روشن کردن پوست و بهبود لک ها و تیرگی های پوست و بخصوص سیاهی دور چشم بسیار موثر می باشد. یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی رو به همراه نصف قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. این مخلوط رو به آرامی روی قسمت های تیره پوستتان قرار دهید و حدود 10 دقیقه بعد با آب ولرم رو به خنک پوسستان را بشویید.

انواع گیاهان دارویی برای رفع و درمان سیاهی دور چشم 

1- رفع سیاهی دور چشم با گل همیسه بهار

1- گل همیشه بهار یک ماسک برای رفع سیاهی دور چشم
گل همیشه بهار یک ماسک برای رفع سیاهی دور چشم

یک ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم گل همیشه بهار است که معمولاً برای کاهش التهاب و بهبود زخم استفاده می شود. همچنین می‌تواند برای کاهش تورم و سیاهی دور چشم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

– یک مشت گلبرگ تازه گل همیشه بهار را به یک فنجان آب داغ بیفزایید.

– بگذارید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

– یک لیف حمام تمیز را در این محلول سرد فرو برید و حدود ۵ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده چشم بگذارید.

– این کار را چند بار در روز انجام دهید.

پماد گل همیشه بهار یا همان پماد کالاندولا از بهترین کرم ها برای رفع سیاهی دور چشم محسوب می شود.

2-رفع سیاهی دور چشم با آرنیکا (تنباکوی کوهی)

رفع سیاهی دور چشم با آرنیکا (تنباکوی کوهی)
رفع سیاهی دور چشم با آرنیکا (تنباکوی کوهی)

به منظور رفع سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی می‌توانید از گیاه آرنیکا استفاده کنید. آرنیکا گیاهی است که برطرف کننده سیاهی دور چشم بوده و تورم چشم را کاهش می دهد. همچنن باعث التیام عضلات چشم و بافتهای آسیب دیده می شود.

برای جلوگیری از بیشتر شدن کبودی در اسرع وقت از آرنیکا استفاده کنید. یکی از بهترین کرم ها برای رفع سیاهی دور چشم کرم موضعی یا پماد آرنیکا است. همچنین در صورت تمایل به استفاده از روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم می‌توانید از روغن آرنیکا استفاده کرده و سه بار در روز آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

3- رفع سیاهی دور چشم با نارون کوهی

2- نارون کوهی، داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم
نارون کوهی، داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم

می توانید از نارون کوهی به عنوان یک ماسک برای رفع سیاهی دور چشم استفاده کنید. نارون کوهی یک داروی گیاهی برای سیاهی دور چشم است که برای بسیاری از مشکلات مفید است. در ذیل چند روش استفاده از نارون کوهی آورده شده است.

  • یک تکه پنبه را در نارون کوهی بخیسانید و برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده و یا تیره چشم قرار دهید.این کار اثر تسکین دهندگی و شفابخشی دارد.
  • همچنین می‌توانید محلولی از اسانس بابونه، نارون کوهی و آب تهیه کنید.پارچه ای تمیز را در محلول بخیسانید و روی پلک‌ها و نواحی آسیب دیده بگذارید.سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

4- رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی 

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی
رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی

 سیب‌زمینی به دلیل دارا بودن عوامل سفید کننده طبیعی به روشن کردن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم و از بین بردن پف چشم‌ها و سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

  • یک یا دو سیب‌زمینی خام را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را به آب سیب‌زمینی آغشته کنید و آن را درست طوری روی حلقه‌های دور چشم بگذارید که همه‌ی قسمت‌های تیره را پوشش دهد، اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشم‌تان بماند و سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را روزی یک یا دو بار در طول چند هفته، انجام دهید.
  • می‌توانید به جای گرفتن آب سیب‌زمینی، خود سیب‌زمینی را ببرید و آن را مستقیما روی حلقه‌های دور چشم بگذارید.

ماسک سیب زمینی دیگری که می توانید برای بهبود سیاهی های دور چشم استفاده کنید، ماسک روغن زیتون و سیب زمینی است. برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک عدد سیب زمینی  پخته شده کوچک (به صورت رنده و کاملا سرد) و دو قاشق غذاخوری شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و به زیر چشمهای خود بمالید. بعد از نیم ساعت چشمان خود را با آب ولرم و صابون به آرامی بشویید. اگر چربی ها از دور چشمتان پاک نشد نگران نباشید.در شستشوی بعدی حتما تمام چربی ها از بین خواهد رفت. این ماسک به شما کمک می کند تا سیاهی دور چشمانتان از بین برود.

5- رفع سیاهی دور چشم با روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای سیاهی دور چشم
روغن سیاه دانه برای سیاهی دور چشم

روغن سیاه دانه که به عنوان روغن کلونجی هم شناخته می شود، به دلیل داشتن ویژگی های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، زیاد برای اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. همین ویژگی هاست که باعث می شود اگر روغن سیاه دانه را برای درمان سیاهی دور چشم به کار ببرید، شما را شگفت زده کند.

مواد مورد نیاز:

  • نصف قاشق چایخوری عسل
  • ۲ تا ۳ قطره روغن سیاه دانه

نحوه استفاده:

  • روغن سیاه دانه را با عسل مخلوط کنید و آن را زیر چشمان خود بمالید.
  • بگذارید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید.
  • این کار را هر روز تکرار کنید.

روش های پزشکی برای برای رفع و درمان سیاهی دور چشم

با پیشرفت روز افزون علم پزشکی روش های بسیار متعددی برای رفع و درمان سیاهی دور چشم به وجود آمد که در ادامه به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از این روش ها با کلیک بر روی روش مورد نظر به مقاله آن مراجعه کنید

تزریق آنزیم زیر چشم

مزوتراپی دور چشم

کربوکسی تراپی زیر چشم

سخن نهایی

سیاهی زیر چشم از مشکلات شایع و نا خوشایندی است که ظاهر افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد که می تواند متاثر از عوامل متعددی مانند ژنتیک، افزایش سن، کم خوابی و حتی آلرژی باشد. داشتن تغذیه سالم، استرس کم و استفاده از ضد آفتاب می تواند در جلوگیری از به وجود آمدن سیاهی دور چشم موثر باشد. اگر سیاهی دور چشم شما به صورت مداوم است و روش های گفته شده بر روی آن تاثیری ندارند بهتر است به کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷