زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین روش های کوچک کردن بینی چیست؟

مجله آموزشی

بهترین روش های کوچک کردن بینی چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

کوچک کردن بینی

بهترین روش های کوچک کردن بینی چیست؟

شکل صورت افراد به طور زیادی که بینی که در مرکز صورت قرار دارد وابسته است. بینی بزرگ در گذشته مقیاس زیبایی محسوب می شود و حتی کلئوپترا نیز بینی بلند و کشیده ای داشت ولی مشکل اغلب افراد این است که علاوه بر اندازه بزرگ بینی، شکل آن نیز دارای نقایصی است.

اگر شما هم جز افرادی هستید که از شکل بینی خود ناراضی هستید حتما تا کنون توسط درمان های خانگی معرفی شده به فکر کوچک کردن بینی خود افتاده اید. این درمان ها  ادعا می کنند که می توانند بینی را تیز، کوتاه یا لاغر کنند. در ادامه این مطلب روش های موثر کوچک کردن بینی را بررسی می کنیم.

2 نوع اصلی بینی 

1: بینی گوشتی 

این نئع بینی دارای استخان های ریز و سست میباشد که پوشش ان یک پوست ضخیم است.

اگر بینی شما دارای چنین ویژگی هایی است شما دارای بینی گوشتی هستید که پیشنهاد میشود از روش های غیر تهاجمی استفاده کنید زیرا استخان های بینی شما به دلیل ریز بوردن خاصیت انعظاف پذیری دارند. در ادامه به برسی روش هایی که به کمک شما می آیند تا بینیتان خوش فرم و گوچک تر شود میپردازیم.

2: بینی استخانی

بینی های استخانی دارای شکلی حرمی است که از ویژگی های ان میتوان به پوستی نازک و استخانی محکم اشاره کرد.

پیشنهاد میشود اشخاصی که این نوع بینی را دارند از روش های جراحی کمک بگیرند.

کوچک کردن بینی

درمان های غیر جراحی

تمامی روش هایی که به شما پشنهاد میوشد اگر به طور مرتب انجام دهید میتواند بینی شما را خوش فرم و زیبا تر نشان دهد ولی اگر با این روش ها به نتایج مطلوب نرسیدید با مشورت پزشک میتوانید اقدام به جراحی کنید.

1-استفاده از کمپرس های یخ

یکی از روش های ساده که میتواند پف بینی شما را بگیرد و کوچک تر نشان دهد استفاه از کمپرس یخ است که مقداری یخ را در کیسه قرار داده و روزانه به مدت 10 دیقه بر روی بینی خو قرار میدهید.

 

2-ماساژ بینی  

ماساژ بینی میتواند در بلند مدت بر روی فرم بینی شما تاثیر بسزایی بگزارد و تفس شمارا بسیار بهتر کند. در طول روز به آرامی از پل بینی به سمت پایین و کناره‌ها و بالعکس به مدت 5 دیقه ماساژ دهید.

 

3- استقاده از گیره های فرم دهی بینی

ابزاری که میتوانید برای کوچک کردن بینی خود استفاده کنید گیره هایی است که در بازار میتوانید تهیه کنید، این گیره ها با فشار یک نواختی بر روی کل بینی فرم آن را برای طولانی مدت کوچک نشان میدهد.

این ابزار را به مدت 20 دقیقه بر روی بینی خود قرار دهید.

4-ماسک زنجبیل

یک ماسک صورت از ترکیبات پودر زنجبیل و آب تهیه کنید و به مدت 15 دیقه آن را در ناحیه مدنظر قرار دهید و اگر پوست نازک و حساس دارید از این ترکیب استفاده نکنید.

 

کوچک کردن بینی

5-تزریق فیلر برای کوچک کردن بینی

با تزریق فیلر می توان به طور موقت و با نتایج حدود شش ماهه شکل بینی را به حالت ایده ال در آورد. دو طرف قوز را پر نمود تا دیگر به چشم نیاید و دیگر نقایص بینی را جبران کرد. این روش غیر جراحی با چند تزریق کوچک و ساده ممکن می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی “تزریق ژل چیست؟” مراجعه نمایید.

6-تزریق چربی

این روش نیز مثل تزریق فیلر عمل می کند با این تفاوت که چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و ریسک آلرژی به همراه ندارد. هم چنین ماندگاری تزریق چربی بیشتر است و تا دو سال ماندگاری دارد. چربی نیز می تواند از شکم، ران و باسن گرفته شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به مقاله ی “تزریق چربی و کاربردها و مزایای آن” از همین سایت مراجعه نمایید.

7-لیفت با نخ

برای نوک بینی افتاده لیفت با نخ بسیار موثر است و پزشک با قرار دادن نخ های مخصوص قابل جذب در بینی سبب بالا کشیدن نوک بینی می شود. این روش غیر جراحی کوتاه و ساده است و نتایج ان یک تا دو سال ماندگار می ماند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت با نخ به مقاله ی “تاثیر لیفت با نخ بر جوانسازی پوست” از همین سایت مراجعه نمایید.

 

کوچک کردن بینی

8-سوهان کشیدن یا رسپینگ

در این روش بدون بیهوشی و جراحی روی پوست بینی و روی قوز خراشی ایجاد می شود و با یک سوهان فلزی دندانه دار روی قوز بینی را سوهان می کشند و در پایان آن را با سرم شستشو می دهند.در این روش امکان اعمال تغییرات زیبایی دیگر ممکن نیست و قابلیت آن محدود است.

راه حل جراحی

حتما افرادی را دیده اید که با عمل بینی توانستند بینی خود را کوچک کنند. البته که این روش جراحی، پر دردسر و با زمان ریکاوری طولانی است ولی احتمال جواب گرفتن از این روش زیاد است هر چند عوارض و نارضایتی ها هم کم نیست.

در این روش از بی هوشی عمومی استفاده می شود و پزشک متخصص پوست و مو با برش پوست بینی و دسترسی به غضروف و استخوان تغییراتی را در بینی ایجاد می کند. این عمل ها بسیار رایج هستند و تحت پوشش بیمه نیستند.

کوچک کردن بینی

نسخه های سرسری موجود در اینترنت

تعداد زیادی شایعه در اینترنت راجب راه های کوچک نمودن بینی مطرح شده است. بعضی وبسایت ها پیشنهاد می دهند گذاشتن یخ روی بینی می تواند سایز ان را کاهش دهد ولی باید مدت زیادی با مداومت این کار را انجام دهید. بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ این کار جواب نمی دهد!

بعضی می گویند قرار دادن مقداری سیر له شده، خمیر دندان، سرکه سیب، پودر زنجبیل و دیگر مواد ضد التهاب باعث از بین رفتن قوز بینی می شود. به همین سادگی که این درمان ها معرفی شده اند بی قایده و ناکارآمد نیز هستند!

افرادی هستند که قسم مس خورند انجام چند تمرین و ورزش صورت با انجام دادن یا نگه داشتن چند حالت باعث کوچک شدن بینی می شود. اما این کلاژن است که به صورت شکل می دهد و بینی از غضروف ساخته شده است. اگر از ماهیچه یا چربی بود ممکن بود این روش ها جواب بدهند ولی تاثیری روی غضروف نخواهد داشت.

بعضی از تزریقات و قالب های بینی نیز در بازار موجود هستند که ادعا می شود موثر و کاربردی اند ولی بسیاری از این محصولات توسط سازمان غذا و دارو به رسمیت شناخته نشده اند و شواهدی که ثابت کند موثر هستند وجود ندارد.

آرایش مناسب برای فرم بینی

استفاده از درمان های خانگی برای کوچک کردن بینی بی نتیجه به نظر می رسند ولی تکنیک محبوب آرایشی برای کوچک کردن بینی موثر و پر طرفدار است. بسیاری از فیلم های آموزشی کانتور صورت این مرحله مهم را آموزش داده اند ولی مشکل این است که این روش بینی را کوچک نمی کند و فقط باعث کوچک دیده شدن آن می شود.

روش و ایده اصلی این کار ساده است:

  1. از یک برنزر که دو شماره تیره تر از رنگ پوستتان است دو طرف تیغه بینی بکشید و کمی به زیر آن نیز بکشید.
  2. از یک هایلایتر مات برای نوک بینی و تیغه استفاده کنید تا نازک تر به نظر برسد و توجه را به خود جلب کند.
  3. از یک بلندر یا پد استفاده کنید و به خوبی مواد فوق را روی سطح پوست ثابت کنید. ممکن است نیاز به تمرین داشته باشید ولی روش میک آپ بینی بسیار محبوب و کاربردی است.

روش های غیر جراحی دیگری نیز وجود دارد ولی هیچ کدام بینی شما را کوچک نمی کند ولی کار مهمتری انجام می دهند. این روش ها کمک می کنند بینی شکل مناسبی بگیرد تیز تر و نازک تر شود، افتادگی آن جبران شود و قوز بینی از بین برود. از جمله مهم ترین روش های غیرجراحی در زیر بررسی شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کوچک کردن بینی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 2.9]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

2 پاسخ

  1. سلام من ۱۴ سالم هست احساس می کنم دماغم چاق شده توی سن بلوغ هم نیستم ازتون کمک می خواستم باید چیکار کنمم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر، برای بررسی بهتر این موضوع و انجام مشاوره رایگان با شماره ۲۲۴۳۹۰۹۵ ۰۲۱ – ۲۲۴۳۹۰۹۴ ۰۲۱ تماس بگیرید. و یا قسمت مشاوره سایت ثبت نام کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷