زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین روش های از بین بردن خال روی چشم چیست؟

مجله آموزشی

بهترین روش های از بین بردن خال روی چشم چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

خال روی چشم

بهترین روش های از بین بردن خال روی چشم چیست؟

خال روی چشم که به آن نیز خال ها تگ پوستی می گویند، معمولا از پوست روی پلک می روید و همرنگ بافت اطراف یا کمی تیره تر است. خال گوشتی روی پلک به نظر می رسد از یک رشته آویزان هستند و منظره گوشتی و ناخوشایندی ایجاد می کنند.

خال روی چشم

تقریبا 25 درصد افراد حداقل یک خال پوستی بر روی پوست خود دارند. معمولا این نوع خال ها در نواحی ای از پوست مانند:

  • خال گوشتی زیر چشم
  • زیربغل
  • گردن
  • زیر سینه
  • اطراف نواحی تناسلی
  • و در نقطه کمتر معمول پلک ها دیده می شود.

 

خال ها مشکل سلامتی ایجاد نمی کنند، ولی احساس ناراحتی و ناهمواری سطح پوست برای افراد ناخوشایند است. هم چنین ظاهر آن ها برای افراد خوشایند نیست و سبب کاهش اعتماد به نفس می شود. متخصصان پوست با روش های ساده ای می توانند ان ها را بهبود ببخشند.

خال روی چشم

 

بهترین روش از بین بردن خال گوشتی روی پلک چشم

بهترین روش برای از بین بردن خال گوشتی، مخصوصا در ناحیه پلک، جراحی، با تکنیک تراش و برداشتن است. پزشکان و جراحان نیز توصیه می کنند از روش جراحی استفاده کنید، جراحی بهترین روش از بین بردن خال گوشتی است، مخصوصا در نواحیه حساس مانند پلک است.

این روش ها سبب درمان خال ها می شوند، ولی جلوی بروز خالهای دیگر را نمی گیرند و ممکن است باز هم با این مشکل روبرو شوید. در ادامه شما را با تعدادی از روش های خال برداری را آشنا می کنیم.

 

 درمان خال روی چشم با جراحی

1-کرایوتراپی

کرایوتراپی روشی است که در آن از سرمای بسیار زیاد برای یخ زدن خال پوستی استفاده می شود. پزشک نیتروژن مایع را با یک سوآب پارچه ای یا به وسیله ی موچین خاصی روی پوست قرار می دهد. این مایع ممکن است در ابتدا کمی پوست را بسوزاند.خال پوستی طی 10 روز بعد از این روش می افتد.

یک حالت تاول روی پوست شکل می گیرد که به مرور بین دو هفته تا 4 هفته از بین می رود.

خال روی چشم

2-روش جراحی

 در این روش ابتدا پوست استریل و بی حس می شود و به وسیله تیغ جراحی یا قیچی پزشکی خال را از پوست جدا می کند. سپس ناحیه را با دقت تمیز می کنند و به شما نکات لازم را برای مراقبت ان گوشزد می کنند و چند روز بعد جای این برش بهبود می یابد.

خال روی چشم

3-الکتروسرجری

در این روش از حرارت برای سوزاندن قسمت خال گوشتی پوست استفاده می شود. سوزاندن خال سبب جلوگیری از خونریزی زیاد نیز می شود.

خال روی چشم

4-انعقاد

در این روش که به لیگاشن نیز معروف است، پزشک زیر این خال را می بندد که سبب نرسیدن خون به خال می شود و در نتیجه آن خال روی پوست می میرد و به مرور می افتد.

 

درمان خانگی خال گوشتی دور چشم

اگر به دنبال روش غیر جراحی برای رفع خال روی چشم هستید، روش های سنتی و خانگی نیز وجود دارد که در کنار هزینه کم، به راحتی در تمام خانه ها یافت شده و می توانید برای رفع خال گوشتی بر روی پلک از آن ها استفاده کنید.

توجه کنید:پیش از انجام این روش ها بهتر است با مشاوره پوست و مو مشورت کنید. زیرا پلک از نواحی دیگر پوست بسیار نازک تر و حساس تر است.

 

سرکه سیب

خال روی چشم

اسید سرکه سیب باعث خشکی و دلمه بستن خال گوشتی می شود و به مرور باعث از بین رفتن خال می شود.

مقداری از سرکه سیب را درون کاسه بریزد. تکه کوچک پنبه بردارید کامل درون کاسه با سرکه خیس کنید. سپس بر روس خال بگذارید جازه دهید به مدت 6 ساعت روی خال بماند. تا زمان رفع خال این روش را تکرار کنید.

 

پوست موز

موز، میوه اسیدی است و یکی از روش های درمان خال گوشتی در منزل است. در طول شب، مقداری از پوست موز را برداشته و با نوار چسب بر روی خال قرار دهید و بگذارید تا صبح بر روی خال بماند. این روش را تا زمان رفع خال، هر شب ادامه دهید.

خال روی چشم

 

روغن کرچک و جوش شیرین

جوش شیرین باعث خشک شدن خال می شود و روغن کرچک نیز در فرایند بهبودی کمک می کند. روغن کرچک نمی گذارد خال هیچگونه لکه ای از خود به جا بگذارد.

خال روی چشم

یک کاسه برداشته و روغن کرچک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن، مقداری از محلول را بر روی خال بمالید و با نوار چشب آن را بپوشانید بگذارید در تمام مدت شب بر روی خال بماند. این روش را تا زمان بهبود خال ادامه دهید.

نخ دندان

اگر خال گوشتی یا تگ پوستی تان خیلی ریز است می توانید از نخ دندان یا نخ معمولی برای بستن دور قسمت پایین آن استفاده کنید. این کار سبب می شود تا به آن ناحیه خون نرسد و آرام آرام بیفتد.

جلوگیری از خال پوستی

 برای کاهش احتمال بروز این خال ها و حفظ سلامتی بدن می توانید از روش های زیر استفاده کنید. همچنین، می توانید از یک پزشک برای بررسی تغذیه و گرفتن برنامه غذایی که مقدار چربی اشباع شده کمی داشته باشد کمک بگیرید.

  • ورزش با شدت متوسط تا سخت برای 30 دقیقه و 5 روز هفته می تواند مفید واقع شود.
  • پوست را تا حد ممکن خشک نگه دارید و از تجمع رطوبت در پوست به وسیله پودر بچه به خصوص در زیر بغل جلوگیری کنید. این کار سبب از بین بردن رطوبت اضافی پوست می شود.
  • از لباس یا جواهری که سبب خراش پوست می شود خودداری نمایید. لباس های نرم که گردش هوا را ممکن می کنند مانند نخ به جای نایلون استفاده نمایید.خال روی چشم

علت ایجاد خال روی پلک

عواملی که باعث ایجاد خال بر روی پوست می شوند شامله:

  • بالا رفتن سن
  • اختلالاته هورمونی در بدن
  • ژنتیک
  • نور خورشید
  • بارداری
  • افزایش وزن
  • بارداری
  • افراد دیابتی مقاوم به انسولین
  • سرطان پوستی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره رایگاه به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.6]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷