زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

راهکار‌های داشتن موهای سالم و پرپشت (10 تا از سریع‌ترین و بهترین راهکارها)

مجله آموزشی

راهکار‌های داشتن موهای سالم و پرپشت (10 تا از سریع‌ترین و بهترین راهکارها)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

راهکار‌های داشتن موهای سالم و پرپشت (10 تا از سریع‌ترین و بهترین راهکارها)

1-به نحوه شستشوی موهایتان توجه کنید.

قبل از شستشوی موهایتان آنها را شانه بزنید. این کار باعث باز شدن گره ها، مرتب شدن موهای آشفته و آماده شدن مو برای شستشو می شود و از وارد شدن شوک به موهایتان و ریزش مو جلوگیری می کند.

مدت زمان خیس بودن موهایتان را کاهش دهید . دوش گرفتن را به زمان کمی محدود کنید تا از شکسته شدن موهایتان جلوگیری کنید.

از شوینده های طبیعی و نرم کننده های طبیعی، ماسک ها و روغن های طبیعی و خانگی استفاده کنید و زمانی را در هفته برای مراقبت از موهایتان اختصاص دهید.

پس از شستن موهایتان تمام رطوبت ان را خشک نکنید و تا حد امکان از وسایل گرمایشی حالت دهنده مو استفاده نکنید.

مو

2-روتین شستن موهایتان را تغییر دهید.

شست و شوی موها در هر روز هفته می تواند سبب خشک شدن موهایتان شود. از آن جا که سبب شسته شدن روغنی می شوید که پوست سر تولید می کند تا موها را درخشان و سالم نگه دارد. هر روز شستن موها، ممکتن است سبب چرب شدن مو ها شود، زیرا غددی که مسئول تامین چربی مو های شما هستند تحریک می شوند تا روغن بیشتری تولید کرده تا جبران روغن هایی که شما از سرتان می شویید بشود. از این روش به جای هر روز شستن موهایتان استفاده کنید:

موهایتان را فقط سه یا چهار بار در هفته بشویید. اینکه بین هر شسشتو به موهایتان استراحت می دهید سبب بازیابی تعادل آن می شود.ممکن است برای هفته اول کمی چربی در موهایتان حس کنید اما به زودی موهایتان به سلامت و شادابی بیش از پیش می رسند.

نرم کننده موهایتان را با آب سرد بشویید. آب گرم موهایتان را سخت می کند و ممکن است سبب وزشدگی و پیچ خوردگی در انتهای موهایتان شود. شستن نرم کننده با آب سرد سبب استحکام پوسته سر می شود و در نتیجه به شما موهای درخشان و متعادل می دهد.

مو

3- با موهایتان به خوبی رفتار کنید.

استفاده از یک حوله ی میکروفایبری، رطوبت مورد نیاز موی شما را تامین می کند و از خشکی بیش از حد که توسط حوله های نامناسب ایجاد می شود جلوگیری می کند پس به این نکته در رفتار با موهایتان توجه کنید.

اگر موهای خود را به شکل دم اسبی جمع می کنید، بهتر است روزی چند ساعت موها را آزاد بگذارید. سعی کنید موها را محکم پشت سر جمع نکنید.

سعی کنید خیلی فوری از حمام بیرون بیایید، زیرا هر چقدر موهایتان بیشتر خیس بمانند، همانقدر در وضعیت شکننده و ترد خواهد ماند.

باز کردن گره مو ها با زور بسیار آسیب زننده است.شانه های پهن و با دندانه بزرگ برای باز کردن گره های مو بهترین انتخابند زیرا شانه های با دندانه نازک سبب ایجاد شکاف و آسیب در موهای شما می شوند.

مو

4-از وسایل گرمایشی استایل مو جدا اجتناب کنید.

سشوار کردن در حد خشک‌کردن مو بلامانع است ولی اگر هر بار بخواهید موهایتان را سشوار کرده و مدل بدهید، به بافت پروتئینی مو که کراتین سخت است و پیوندهای خاص پروتئینی دارد، آسیب می‌رسد.

دلیل اینکه با گرم‌ کردن مو و سشوار، موهای پیچ‌خورده و فردار را صاف می‌کنند، همین است که پیوندهای یاد شده را با حرارت می‌شکافند. اگر این اتفاق مکرر رخ دهد، به بافت مو آسیب می‌رسد.

مو

برای خشک شدن موها بهترین راه ، آن است که آن را به تدریج با یک حوله خشک کنیم و استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن مو و یا حالت دادن آن می تواند باعث آسیب رسیدن به موها شود و در صورت استفاده از سشوار بهتر است آن را با درجه کم و از فاصله ی دور به کار بریم.

اگر میخواهید گاهی از سشوار استفاده کنید بهتر است که آن را روی باد خنک (نه حرارت) تنظیم کنید.اگر می‌خواهید از وسایل گرمایشی استایل مو برای مناسبت های خاص استفاده کنید مطمئن شوید که قبل از آن از سرم مراقبت کننده مو استفاده می کنید.

مو

5-از درمان های خانگی برای داشتن موی سالم بهره ببرید.

آووکادوی

یک آووکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.

تخم مرغ

از زرده تخم مرغ یا ماسک روغن زیتون استفاده کنید یا ماست ساده یا خامه ترش روی گره های موهایتان قرار دهید.

 

دستگاه بخور

برای جلوگیری از خشک شدن مو به خصوص در فصل سرما دستگاه بخور در اتاق خواب قرار دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی مفید است، و یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است. با استفاده از آلوئه ورا از مشکل شوره سر و شپش خلاص می‌شود، و در عین حال، مو را صاف و نرم می‌کند.

حنا

حنا، به عنوان یک ماده طبیعی برای رنگ آمیزی موها استفاده می‌شود مزایای دیگر از جمله به عنوان یک تهویه کننده مو استفاده می‌شود که ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد. حنا می‌تواند با تخم مرغ، قهوه، ماست، آب لیمو و آب ترکیب شود. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را به حنا اضافه کنید، زیرا این کار باعث می‌شود موهای صاف و نرمی داشته باشید.

از دیگر روش های برای حفظ و درمان مشکلا مو:

تقویت کننده ساده مو را در منزل تهیه کنید. برای داشتن موهای نرم و براق، سس مایونز به موها بمالید و پس از یک ساعت بشویید.۵۶ گرم روغن زیتون، ۵۶ گرم ژل آلوورا را با ۶ قطره روغن رزماری و ۶ قطره روغن چوب صندل مخلوط و استفاده کنید.

6-از آیووا یا روغن تخم مرغ استفاده کنید.

تخم مرغ منبع بسیار عالی از پروتئین ها است که می تواند سبب تحریک رشد مو شود. چربی که این روغن در اختیار موی شما می گذارد از شکستگی موهای شما جلوگیری می کند. روغن تخم مرغ حاوی اسید چربهای امگا-3 ، آنتی اکسیدان ها و کلسترول است و همانند یک راه حل کامل برای مشکلات مو مثل ریزش مو، سفیدی مو و موخوره عمل می کند.

این درمان خانگی بی خطر و موثر است و می توانید تا دوبار در هفته هم از آن استفاده کنید. روغن تخم مرغ برای شوره سر به تنهایی تشدید کننده است ولی در ترکیب با مواد دیگر مثل روغن یاس بنفش که در درمان شوره سر مفید است استفاده شود هم مواد مغذی و هم ترکیبات از بین برنده شوره سر را در اختیار شما می گذارد.

مو

7-از محصولات سالم استفاده کنید و درمان های مخرب مو را کنار بگذارید.

تبلیغات محصولات محافظت از مو وعده بهترین نتیجه ها را می دهند، ولی آنها معمولا حاوی موادی هستند که باعث خشکی مو می‌شود و سبب می شود که موی شما ملال انگیز و بی حال به نظر برسد. اگر از شوینده های طبیعی مو که از گیاهان و روغن های تغذیه کننده مو تولید شده اند استفاده کنید احتمالا بلافاصله متوجه تغییر می شوید.

از شامپوهای سولفاتی (SLS) و پارابن استفاده نکنید. پارابن ها به عنوان نگهدارنده اضافه میشوند، و SLS به تشکیل کف کمک می کنند هر دوی این مواد شیمیایی برای مدتی طولانی باعث تحریک پوست و واکنش های آلرژی می شوند.

مطالعات اخیر نشان داده که آنها همچنین می توانند سرطان زا باشند و باعث آسیب شدید چشم در کودکان شوند. بنابراین بهتر است از شامپو های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید، که بدون SLS و پارابن هستند.

مو

نرم کننده های حاوی آلوئه ورا، روغن نارگیل، روغن شی باتر و دیگر اجزای خالص و طبیعی موهایتان را رطوبت رسانی می کنند و به ان ها ظاهری سالم می دهند.

سعی کنید از حالت دهنده های مو که از مواد شیمیایی با نام هایی تشکیل شده اند که حتی تلفظشان هم سخت است استفاده نکنید.شما می توانید ژل یا اسپری موی طبیعی و خانگی خود را بسازید جای اینگه نمونه های شیمیایی موجود در بازار را خریداری کنید.

از مصرف رنگ کننده های مو، رنگبرها و مواد فر کننده شیمیایی به مقدار زیاد خودداری کنید.

8-روغن درمانی برای داشتن موی سالم

برای بازگرداندن لطافت و درخشندگی به موهایتان یکی دو بار در هفته به ریشه ها، ساقه و مخصوصا نوک موهایتان روغن بزنید.می توانید به جای نرم کننده از روغن استفاده کنید یا حتی استفاده از آن را به بعد از خشک شدن موهایتان موکول کنید.

هر چند هفته یکبار به صورت زیر موهایتان را نرم و درخشان کنید

موهایتان را با روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ دهید.سپس موهایتان را بوسیله یک پوشش پلاستیکی بپوشانید. اجازه دهید روغن به مدت دو ساعت یا در طول شب روی موهایتان بماندو سپس روغن را با آب خنک بشویید تا زمانی که آبی که از آن می چکد کاملا تمیز و عاری از روغن باشد سپس طبق معمول همیشگی تان از شامپو یا نرم کننده مخصوصتان استفاده کنید.

بهترین روغن ها برای مو 

  • روغن بادام پوست سرتان را نرم و مرطوب می کند.
  • روغن چوب سدر پوست سر را تحریک می کند و باعث رشد مو می شود.
  • روغن بابونه به موها لطافت و درخشش اضافه می کند و پوست سر را نرم می کند.
  • روغن مریم گلی باعث افزایش رشد موها می شود و پوست سر را تحریک می کند.
  • روغن نارگیل موها را نرم می کند و به درخشش آنها می افزاید.
  • روغن جوجوبا موها را مرطوب می کند، به آنها مواد معدنی اضافه می کند و پوست سر را تحریک می کند.
  • روغن اسطوخودوس موها را از ریشه نرم می کند، آنها را براق نگاه می دارد و شوره سر را کنترل می کند.
  • روغن رزماری ریشه های مو را تحریک و سرعت رشد مو را زیاد می کند و گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد.
  • روغن چوب صندل برای بهبود بخشیدن به انتهای موها موثر است و همچنین موها را خوشبو می کند.

 

مو

9-ماسک درمانی برای داشتن موهای سالم

ماسک های طبیعی مو بهترین راه برای درمان مشکلات مو مثل شکنندگی، ریزش و خشکی مو هستند.در ماسک مو با توجه به نوع مویتان و درمانی که می خواهید بر موهایتان اعمال شود دست به انتخاب ماسک مناسب خود بزنید.

ماسک ها را می توانید از گیاهان، روغن ها و مواد طبیعی مثل میوه های موجود در خانه تان تهیه کنید. تخم مرغ، آلوئه ورا، روغن های گیاهی، سیر، عسل، ماست، حنا، آووکادو جوی دوسر، رزماری و بیشمار محصولات طبیعی موجود در خانه تان می توانند به شما در ساخت ماسک مناسب با توجه به نیاز موهایتان کمک کنند.

دقت کنید که ماسک ها باید به مقدار و در طول زمان مشخصی استفاده شوند تا ناخواسته آسیبی به مویتان وارد نکنند. با شناخت نیاز موهایتان اقدام به تهیه ماسک های مناسب مویتان کنید و در بازه های زمانی مشخص این عمل را تکرار کنید تا نتایج بی نظیری بگیرید.

مو

10-سبک زندگی سالم برابر است با موهای سالم

سلامتی مو های شما تابع سلامتی بدن شما هستند. سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب و کم کردن استرس و درمان افسردگی تاثیر زیادی روی سلامت مو ها دارند. پس از مدتی تغذیه‌ نامناسب بدن را با کمبود ویتامین و پروتئین مواجهه می‌کند و هر یک از این کمبودها می‌تواند باعث ریزش شدید موی سر شود.

ویتامین‌های مختلفی برای تقویت مو وجود دارد، برای انتخاب ویتامین مناسب میتوایند از توصیه های دکتر جعفری برای بهترین ویتامین برای پوست و مو استفاده کنید.

به طور طبیعی درصد کمی از مو های ما در حالت استراحت به سر می برند که استرس می تواند این درصد را بسیار افزایش دهد و رشد را متوقف کند و مدتی بعد به صورت ریزش های شدید و نگران کننده بروز کنند.

بیماری هایی که باعث آسیب و ریزش مو می شوند

  • لوپوس
  • اریتروماتوز
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک

بیماری هایی که تعادل هورمونی بدن را بهم می زنند باید با مراجعه به پزشک درمان شوند و گرنه ممکن است به صورت ریزش مو یا آسیب های این چنینی بروز کنند.

محصولاتی که باعث آسیب به مو می شود

مواد شیمیایی زیبایی مثل رنگ موهای شیمیایی سبب آسیب جدی به مو های شما می شوند و باعث خشکی و شکنندگی مو های سر هستند.هم چنین این دسته از رنگ مو ها واکنش های آلرزیک در افراد ایجاد می کنند و حتی تحقیقات نشان داده است که احتمال ابتلا به نوعی سرطان سیستم لنفاوی در مقایسه با افرادی که از این رنگ ها استفاده نمی کنند بسیار بیشتر بوده است.

.شما علاوه بر مراجعه حضوری میتوانید به صورت تلفنی از هر نقطه از کشور با مشاور پوست و مو کلینیک دکتر جعفری در ارتباط باشید

مو

جمع بندی

هر شخصی فارغ از جنسیت با داشتن عادات سالم در زندگی و رعایت برخی نکات مانند موارد مطرح شده می‌توانید مو های سالم و زیبایی داشته باشد. در این مقاله سعی خود را کردیم تا عملی و کاربردی ترین راهکاری های مورد نیاز برای داشتن مو های سالم، زیبا و پرپشت را به صورت جامع با شما به اشتراک بگذاریم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به کلینیک زیبای در زعفرانیه مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷