زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بعد از کاشت مو چه کنیم؟|مراقبت های ضروری پس از کاشت مو چیست؟

مجله آموزشی

بعد از کاشت مو چه کنیم؟|مراقبت های ضروری پس از کاشت مو چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بعد از کاشت مو چه کنیم؟|مراقبت های ضروری پس از کاشت مو چیست؟

مراقبت بعد از کاشت مو

برای مراقبت از مو های کاشت شده شما به وسایلی نیاز خواهید داشت. هم چنین باید بدانید چه مشکلاتی طبیعی هستند و در مقابل آن ها باید به چه صورت عمل کنید.

کاشت مو

وسیله های مورد نیاز جهت انجام اقدامات پس از کاشت مو:

شامپوی مناسب:

پزشک شامپوی مناسب را در اختیارتان قرار می دهد.ابتدا باید موها را با اسپری استریل خیس کنید( به مدت پنج روز) و سپس با آب معدنی ( شش تا دوازده روز) و دو تا سه قطره شامپو روی محل کاشت بریزید و به سرعت با آب های مخصوص آن را بشویید. مطمئن شوید همه شامپو را شسته اید. با ایستادن زیر پنکه برای یک دقیقه اجازه دهید موها در دمای اتاق خشک شوند.می توانید آب آن را با گاز استریل بگیرید و آماده مرحله بعد شوید.

کاشت مو

اسپری ضد عفونی کننده:

مطمئن شوید مو کاملا خشک شده است زیرا روی موی خیس اثرش کاهش می یابد.اسپری را به طور عمودی و دقیقا سر آن را به سمت منطقه کشت بگیرید. احتمالا به بیشتر از یک پاف برای منطقه نیاز خواهید داشت. نیم متر اسپری با سرتان فاصله داشته باشد و چشمتان بسته باشد و آن را با حوله بپوشانید و بعد از اسپری می توانید حوله را باز کنید.

کاشت مو

آب الوئه ورا:

دستتان را با صابون بشویید و تکان دهید تا خشک شود ضد عفونی کننده را روی دستتان بمالید و تا خشک شدنش صبر کنید. سپس یک لایه نازک از آب آلوئه ورا را روی منطقه کشت بمالید . این کار را با پارچه یا گاز انجام ندهید. اجازه دهید خشک شود و سپس می توانید یک کلاه بگذارید و سر کار بروید.

کاشت مو

سربند یا کلاه:

بهتر است کلاه یا سربند مناسب برای مراقبت استفاده نمایید. فقط برای فعالیت های بیرون از خانه از ان ها استفاده کنید. برای شش ماه از کلاه های پشمی استفاده نکنید.مطمئن شوید کلاه بالای ابرو وزنش را وارد کند و به ناحیه کاشت مو فشار وارد نشود.

کف یا فوم:

ابتدا مویتان با با آب معدنی خیس نمایید پس از شامپو و قبل از خشک شدن با یک لایه نازک کف پوست سر را بپوشانید. می توانید مو های معمولی و ناحیه اهدا را نیز با فوم بپوشانید. با آب معدنی آن را بعد از دو دقیقه بشویید. سپس با یک گاز آب آن را بگیرید و بگذارید در هوای اتاق خشک شود.

کاشت مو

مشکلاتی که که ممکن است بعد از کاشت مو رخ دهند و روش های برخورد با آن ها: ترشح خون

از منطقه کاشت شده:

 از آن جا که ریشه ها در پوست کاشته شده اند چه در منطقه بدون مو یا بین مو های دیگر این امکان وجود دارد که مقداری سرم و خون از این مناطق ترشح کند. به این منظور اسپری هایی وجود دارد که می توانید هر روز بیست دقیقه بعد از انجام درمان و یا هر دو ساعت تا روز بعد و تا صبح روز چهارم استفاده نمایید.

از منطقه اهدا کننده:

این منطقه از پوست را پانسمان می کنند. روز دوم بعد از درمان پانسمان برداشته می شود. شب بعد از درمان می توان انتظار ترشح خون و رنگی شدن پانسمان را داشته باشید. بهتر است از یک حوله استریل برای قرار دادن روی بالشی که استفاده می کنید داشته باشید. این کار هم از آلوده شدن منطقه اهدا جلوگیری می کند و هم از آلوده شدن بالشتان.

از یک ریشه تکی از منطقه کاشته شده:

به طور تصادفی در نتیجه خارش یا افزایش فشار خون در پوست به علت آسیب تصادفی موقع سوار شدن یا پیاده شدن از ماشین یک یا بیشتر از یک ریشه کاشته شده ممکن است بیرون بیاید.این موضوع سبب می شود مقداری خون از یک منطقه خاص ترشح کند و حتی تا روی پیشانی چکه کند.

در این هنگام لازم است وحشت زده نشوید و از یک آینه استفاده نمایید. سعی کنید منطقه در آمدن مو را پیدا کنید و با انگشت اشاره تمیز روی آن یک فشار کم برای پنج دقیقه متوالی وارد نمایید. به دلایل طبیعی خونریزی متوقف خواهد شد. برای بررسی کاهش یا افزایش خونریزی هر چند ثانیه انگشتتان را روی سوراخ ناشی از کنده شدن مو قرار ندهید. اگر بعد از پنج دقیقه خون ریزی متوقف نشد منطقه را با فشار برای مدت بیشتری نگه دارید و صبور باشید.

کاشت مو

فشار زیاد وارد نکنید که بقیه مو ها شروع به بیرون آمدن کنند و خونریزی وخیم شود. پس از اتمام خونریزی از یک اسپری ضد عفونی کننده استفاده نمایید و آن را از فاصله نیم متری روی سر اسپری نمایید. هیچ اقدامی برای جا زدن ریشه بیرون آمده توسط خودتان انجام ندهید.

اگر روی بالش یا پانسمانتان خون مشاهده کردید بدانید که این یک فرآیند طبیعی است و نیاز نیست نگران باشید. به طور طبیعی پس از دوازده ساعت منافذ باز بسته می شوند و خونریزی متوقف خواهد شد.

درد و ناراحتی پس از کاشت مو

به علت استفاده از تکنولوزی های پیشرفته مثل استفاده از خنک کننده ها، سوزن های مخصوص جلوگیری از خونریزی، ویبره و بیهوشی موضعی هنگام درمان فقط یک ناراحتی جزئی حس خواهد شد. حتی بعضی بیماران اصلا دردی احساس نمی کنند.

درد و ناراحتی در محل کاشت مو و محل اهدا پس از برطرف شدن بیهوشی موضعی مقداری حس خواهد شد.این مقدار درد و ناراحتی به آسانی با مسکن ها و مراقبت های پزشک قابل تحمل و کنترل خواهد بود.

کاشت مو

تورم پس از کاشت مو:

بعد از هر عملی به طور طبیعی بدن تورم ایجاد می کند و این پاسخ در محل های اسیب دیده تا سه روز ادامه پیدا می کند. در مورد کاشت مو این منطقه بالای سر خواهد بود. پس تورم بالای سر چیزی است که باید توقع آن را داشته باشید.میزان این تورم به مواردی مثل تعداد مو های کاشته شده، منطقه کاشته شده (جلو یا عقب)، بزرگی منطقه، کشش پوست و واکنش متفاوت هر بدن نسبت به تروما بستگی دارد. با تورم کمتر تنش کمتری حاکم خواهد بود که به درد کمتر می انجامد و بهبودی را سرعت می بخشد.

به منظور کاهش تورم توصیه می شود سه شب بعد از عمل سر را در مکانی بالاتر از قلب قرار دهید. به این منظور توصیه می شود در حالت بین نشسته و خوابیده ( زاویه چهل و پنج درجه) سرتان را قرار دهید. می توانید از دو بالش بزرگ برای بالا نگه داشتن سر در این موقعیت استفاده نمایید.

کاشت مو

در پوست های کشسان در کسانی که مقدار بیشتری مو کاشته اند و در منطقه جلوی سر تورم بیشتر خواهد بود.آن ها یک تورم ناهموار روی پیشانی خود حس می کنند که به طور معمول دو یا سه روز بعد از عمل ظاهر می شود و ممکن است از نظر ظاهر کمی ناخوشایند باشد.

لطفا از یخ یا پک های حاوی یخ استفده نکنید!

ما به شما یاد می دهیم چطور تورم را کنترل کنید تا روی پیشانی تان راه نیفتد و به ابروهایتان نرسند. به شما توصیه می کنیم که به ناحیه تورم به سمت پیشانی فشار وارد کنید و به آرامی از میان پیشانی به دو طرف بروید. این کار هر بار حدود پانزده تا سی ثانیه وقت می گیرد و لازم است این کار را بیست بار در دو ساعت در زمان هایی که بیدار هستید انجام دهید.

اگر جاذبه پیروز شد و تورم تا ابروهایتان پایین آمد دیگر به ناحیه متورم فشار وارد نکنید و اطراف ابرو را فشار ندهید. هر گونه تورم در ناحیه صورت زیر ابروها باید به حال خود رها شود.ممکن است این تورم چشمتان را بادامی کند ولی به زودی ابتدا از پلک بالا و سپس پلک پایین برطرف می شود و نیاز نیست مطالعه یا تماشای تلوزیون را محدود نمایید.

پوسته دار شدن

در کاشت مو صدها ریشه مو در یک ناحیه کوچک با فاصله بسیار کم کاشته می شود و از هر منطقه کاشت، خون و سرم ترشح می شود.به همین دلیل روز بعد از کاشت این منطقه پر از نقاط قرمز به نظر می رسد. با گذشت زمان و خشک شدن خون و سرم کم کم سیاه به نظر می رسند و این لایه پوست را می پوشاند. هر روز این ناحیه باید به وسیله ضد عفونی کننده و شامپو تمیز شود.

پس از پنج تا ده روز این پوسته ها کم کم با شستشو شروع به کنده شدن می کنند و پوست طبیعی خود را نشان می دهند.در انتهای هفته دوم می توان با انگشت پوست های شل و در آمده را جدا نمود.از فوم های ژیلت برای دو هفته استفاده نمایید. و پس از دو هفته می توانید از شامپو بچه ملایم استفاده کرده و زیر دوش رفتن را شروع کنید و با یک پارچه نرم منطقه را بشویید تا پوست ها از سرتان جدا شوند.

خارش پس از کاشت مو:

خارش نوعی نشانه بهبودی می باشد.ممکن است بعد از پنج روز شروع شود و می توانید از اسپری و اب آلوئه ورا استفاده نمایید. لوسیون آلوئه ورا برای ناحیه اهدا می تواند کمک بزرگی به بهبودی نماید. خارش ها را می توانید با لمس ارام انگشت (نرمی انگشت) بهبود ببخشید ولی به هیچ وجه از ناخن برای خارش پوست استفاده ننمایید. و دقت کنید دستتان تمیز باشد.

بی حسی پس از کاشت مو:

تا یک روز پس از عمل این بی حسی ممکن است باقی بماند. تورم داخلی نیز ممکن است پس از درمان سبب بی حسی شود که به آن ادم (edema) می گویند.پس از گذشت روزها کم کم این بی حسی برطرف می شود و احساس لامسه برخواهد گشت.

بعضی اوقات ممکن است دوازده هفته طول بکشد تا احساس عادی و قبلی لمس پوست باز گرددو شما در این زمان موقع شانه زدن حس کنید کسی دارد از پشت یک ورقه پلاستیکی به سرتان دست می زند. و با کاهش تورم داخلی اینطور به نظر می رسد که لایه پلاستیک نازک و نازکتر شده و سپس برداشته می شود.

کاشت مو

سفتی و فشار پس از کاشت مو:

پس از برطرف شدن بی هوشی عمومی کمی سختی و فشار حس خواهید کرد. بعضی می گویند انگار پوستشان کشیده شده است و احساس بدی به آن ها دست می دهد ولی به زودی بهبود می یابد.

کاشت مو

ریختن موی کاشته شده پس از کاشت مو:

پس از پنج تا ده روز بعد از عمل پوسته نازکی از موی کاشته شده ممکن است بریزد و شما را نگران کند که شاید موهایتان در حال در آمدن است.جای نگرانی نیست. این ریزش های مو طبیعی است و ریشه مو نمی ریزد و صرفا ساقه مو شروع به در آمدن می کند. در حین ریکاوری و بیت سه تا ده دفعه بیشتر مو ها خواهند ریخت و تا هفته چهاردهم موهای تازه و نرم به جای آن شروع به رویش می کند و تقریبا ماهی یک سانتی متر بلند می شوند.نتایج اولیه پس از بیست و چهار هفته کاملا حاکم می شوند و زودتر از این زمان انتظار نتیجه نداشته باشید. نتیجه به طور معمول شش ماه بعد حاصل می شود و تا ماه نهم تا دوازدهم رویش مو ادامه می یابد که بستگی به سن و مصرف داروها دارد.

کاشت مو

کاهش آزردگی

در طی سه روز ممکن است احساس کشیدگی پوست به علت تورم وجود داشته باشد و بعد از این زمان از روز پنجم احساس خارش به وجود می آید و ناحیه شروع به بهبودی می کند.برای کاهش رنج و ناراحتی بهتر است از آب آلوئه ورا برای ناحیه کاشت و لوسیون آلوئه ورا برای ناحیه اهدا استفاده کنید تا احساس نرمی و لطافت شستن مو ها در صبح و غروب حفظ شود.

کاشت مو

اسیدی شدن معده و سنگینی شکم

بیشتر دارو ها برای کاهش تورم، کنترل درد و جلوگیری از عفونت باعث به وجود آمدن احساس اسیدی شدن معده می شوند. افرادی که قبلا مشکلات اسید معده داشتند بیشتر دچار این عارضه می شوند.

به منظور جلوگیری از این حادثه پیشنهاد می شود از یک جدول زمانی برای مصرف قرص ها استفاده کنید و بین داروهای مختلف دو ساعت فاصله قرار دهید. هم چنین این دارو ها را با شکم خالی مصرف نکنید و قبل از مصرف آن ها چیزی بخورید. می توانید قرص های مسکن را قطع کنید ولی باز هم اگر اسید معده خیلی اذیتتان کرد بهتر است یک پزشک را ببینید.

کاشت مو

تعریق پس از کاشت مو:

غدد عرق و ریشه مو ها دو ساختار متفاوت پوست هستند. تعریق میان یا اطراف ناحیه کاشت کاملا طبیعی است. معمولا تعریق هنگام کاشت هم به علت دمای بالا رخ می دهد.اگر تعریق زیاد حس نمودید آسیب زا نیست و با شامپو شسته خواهد شد.

کاشت مو

شانه زدن پس از کاشت مو:

بیشتر مردم موها را قبل از عمل کوتاه می کنند ولی اگر مو ها کوتاه نشوند،اگر بانداژی روی آن ها وجود نداشته باشد می توانید مو های باقی مانده را شانه بزنید. توصیه می شود دندانه را از پوست سر دور نگه دارید و از تماس مستقیم دندانه با ناحیه کاشت خودداری نمایید. اگر مو های بلند دارید طوری آن را حالت بدهید که روی منطقه کاشت قرار بگیرد و اصلا مشخص نباشد. به این صورت مشکلی برای در اجتماع بودن نخواهید داشت و حس بهتری در طول درمان به شما دست خواهد داد.

کاشت مو

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷