زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

برداشتن خال گوشتی(انواع روش ها | تضمینی)

مجله آموزشی

برداشتن خال گوشتی(انواع روش ها | تضمینی)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

برداشتن خال گوشتی- کلینیک زیبایی دکتر جعفری

برداشتن خال گوشتی(انواع روش ها | تضمینی)

ادبیات کهن ما پر است از ستایش خال دوست است. اما کافی است یک نگاه به خال گوشتی بندازیم تا فقط به یک چیز فکر کنیم : برداشتن خال گوشتی! خال کانون تجمع و گردهمایی سلول های رنگدانه ای است که در زبان علم به آنها ملانوسیت می گویند. این یاختۀ ملانوسیت نام، ملانین می سازد. ملانین ماده ای رنگی است که رنگ نهایی پوست را مشخص می کند. وقتی این کلونی ها در یک جا گرد هم آیند، دو کار می کنند. یکی اینکه تراکم رنگی در محل تجمع خود ایجاد می کنند و دیگری اینکه پوست را بالا آورده و آماس کوچکی در آن منطقه پدید می آورند.

نحوه ی برداشتن خال گوشتی

دلیل ایجاد خال گوشتی

متخصصین با مطالعاتی که در این زمینه انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که دلیل ایجاد خال گوشتی به وراثت برمیگردد و به صورت مادرزادی است و دلیل که بیان کرده اند ایستادن بیش از حد زیر نور خوشید میباشد.

نحوه جراحی خال گوشتی 

جراحی خال گوشتی بسیار اسان و بدون درد بوده است و در چند دقیقه به پایان میرسد. پزشک ابتدا ناحیه مورد نظر را با استفاده از تزریق آمپول بی‌حس کرده  و در مرحله بعد خال را تراشیده و آن را داغ میکند تا رگ های خونی پوست در آن ناحیه بسته شود. هنگام جراحی خون ریزی بسیار کم طبیعی است.

روش های برداشتن خال گوشتی

برداشتن خال گوشتی با لیزر یکی از روش های ایمن و علمی است. گر چه روش های دیگری نیز برای از میان برداشتن خال گوشتی از گذشته وجود داشته است. مثلا یکی از این روش ها به آر اف معروف است. در این روش از نوعی تابش موجی استفاده می شود که مکان خال را نخست سرخ رنگ کرده و سپس به رنگ صورتی در می آورد. مدت درمان در این روش یک بازه سه تا چهار هفته ای را به خود اختصاص می دهد. پس از طی این دوره رنگ صورتی ایجاد شده به مرور ناپدید می شود. مزیت این روش در این است که فرد عمل شده به سرعت می تواند به زندگی عادی خود بازگردد. با این حال برای برانگیخته نشدن پوست، بهترین کار استفاده از کرم های ضد آفتاب در فضاهای باز است.

روش دیگر کرایوتراپی است که در آن از نیتروژن مایع برای از میان برداشتن بافت های غیر طبیعی بهره برده می شود. این روش در خال برداری نیز کاربرد یافته است. در این روش یاخته ها فریز می شوند. به این ترتیب که نیتروژن مایع به ناحیه مود نظر پمپاژ می شود و سرمای پدید آمده رگ های خون رسان را منجمد می کند. این روند به نکروز یا مرگ بافتی منجر می شود. با پدید آمدن این وضعیت، خال برداشته می شود. مشکل این روش لکه پر رنگ یا کم رنگی است که بعد از عمل باقی می ماند. این لکه معمولا ماندگار است.

لیزر درمانی : راهی که خال ها را ناپدید می کند!

در برداشتن خال گوشتی با لیزر، اگر از بهترین دستگاه لیزر برای برداشت خال استفاده شود یکی از روش های بی حاشیه است. برخورد نقطه ای لیزر با خال، از آسیب رسانی به بافت های مجاور جلوگیری می کند. با این کار رنگدانه خال متلاشی می شود و به عنوان یک جسم خارجی توسط دستگاه ایمنی بدن دفع می شود. البته پس از عمل حبابی بر روی خال تشکیل می شود که به مرور کنده می شود. ممکن است که ناحیه لیزر خورده، تیره تر از بخش های دیگر پوست دیده شود. برای پنهان سازی آن می توانید آن را تا زمان بهبودی با مواد آرایشی بپوشانید. در هنگام بیرون رفتن هم حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. دکتر مسعود جعفری توصیه می کند که بیماران دستکم تا شش هفته از تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنند.

خال گوشتی

لیزر و درد برداشتن خال گوشتی

برداشتن خال گوشتی با لیزر معمولا دردی ندارد. به ویژه اینکه از بی حسی موضعی هم استفاده می شود. با این حال برخی از بیماران که آستانه دردشان پایین تر است ممکن است مختصر دردی احساس کنند که خیلی نمی پاید. بعضی دیگر هم ممکن است احساسی شبیه سوزن سوزن شدن پیدا کنند که کم دوام است.

مزیت برداشتن خال گوشتی با لیزر در این است که یک روش غیر تهاجمی است و زخم و برشی بدن به خصوص در چهره باقی نمی گذارد. به این ترتیب خطر عفونت نیز به طرز محسوسی کاهش می یابد و بیمار به راحتی می تواند کارهای روزانه اش را از سر بگیرد. لیزر به ویژه برای درمان خال ها و زگیل های صورت و بینی مناسب تر از روش های دیگر است.

البته بنا به گفته دکتر مسعود جعفری توصیه این روش و تعمیم آن به همه خال ها درست نیست. چون هر کدام از آنها ویژگی یکسانی ندارد. اصولا در کلینیک برداشت خال گوشتی که یکی از زیر مجموعه های کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری است، نخست مشاوره پوست و مو مفصلی انجام می شود تا یکی از روش های خال برداری تعیین شود. روش هایی که معمولا برای برداشتن خال گوشتی استفاده می شوند بر سه نوع اند :

  • جراحی
  • لیزر فرکشنال
  • آر اف سرجیکال.

برداشتن خال گوشتی

مراقبت های پس از جراحی

کرم هایتان را به موقع استفاده کنید

پانسمان را در موقع خود انجام دهید

از قرار گیری در معرض نور خورشید خود داری کنید

از انجام حرکات کششی پرهیز کنید

جای خال خود را دستکاری نکنید

از خاراندن خال خود داری کنید

لیزر یک فن آوری بی رقیب

در برداشتن خال گوشتی لیزر همچنان پیشتاز است. لیزر درمانی سرآمد روش های درمانی است. همانطور که گفتیم در وهله اول خال را با بی حس کنندهای موضعی بی حس می کنند. این بی حس کننده ها چنان قوی عمل می کنند که در هنگام لیزر درمانی بیمار هیچ دردی را حس نمی کند. در گام بعدی دکتر مسعود جعفری رنگدانه های خال گوشتی را با فن آوری لیزر تخلیه می کند. محل تجمع رنگدانه ها با این روش مدرن کاملا پاکسازی می شود. اسکاری که با این شیوه پدید می آید با گذشت زمان به تمامی از روی پوست ناپدید می شود. در روزهای اول و پس از عمل لیزر رنگ محل عمل شده تغییر می کند که با گذشت زمان از بین می رود.

پس از برداشتن خال گوشتی با لیزر درمانی از هر گونه تماسی با خورشید پرهیز کنید اگر در فصل تابستان خال برداری را انجام می دهید حتما راه های مراقبت از پوست در تابستان را نیز یاد بگیرید و انجام دهید. در مواقعی که ناچارید بیرون بروید حتما از کرم های ضد آفتاب پرهیز کنید. دکتر جعفری عقیده دارد که لیزر درمانی بی عارضه ترین روش خال برداری است. عوارض و دوره نقاهت ندارد. درد آن هم در مقایسه با روش های دیگر درمان اندک است. ولی به شرطی که به توصیه های دکتر گوش دهید.

توصیه های دکتر مسعود جعفری در مورد خال برداری

دکتر مسعود جعفری برای کسانی که عمل برداشتن خال گوشتی را انجام داده اند چند توصیه مهم دارد :

1 – زخم را هرگز دستکاری نکنید. هر چه ناحیه عمل شده کمتر تماس ببیند، زخم های ایجاد شده و اسکارها زودتر ناپدید می شود.

2 – نور خورشید تا زمان بهبودی کامل دشمن شما است. از آن تا می توانید دوری کنید.

3 – تا شش ماه از کرم ضد آفتاب تایید شده و معتبر استفاده کنید. کرم های تقلبی زخم ها را بدتر می کنند.

4 – زخم پدید آمده را همواره نمناک و تمیز کنید. هر چه اسکار و زخم شما خشک تر باشد روند بهبودی آن نیز زودتر صورت می گیرد.

4 – برای مدت شش هفته از پانسمان هایی که توسط دکتر تایید شده اند استفاده کنید.

جراحی خال گوشتی

کلینیک برداشت خال گوشتی

کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر مسعود جعفری با جدید ترین فن آوری ها و تکنولوژی های جهان بدن شما را از هر نقصی می پیراید. دکتر، متخصص برجسته پوست و مو است و با راه اندازی کلینیک شخصی خود مدرن ترین و به روز ترین تجهیزات و دستگاه های پزشکی را در آن گرد آورده است. وی فارغ التحصیل ممتاز دانشکده علوم پزشکی تهران و بیمارستان رازی است که به قطب پوست ایران مشهور است. تخصص های ایشان گستره وسیعی از بیماری های پوست و مو و شاخه های گوناگونی از زیبایی را در بر می گیرد.

 کلینیک پوست و مو در زعفرانیه دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک پوست و مو در زعفرانیه در زمینه برداشتن خال گوشتی در منطقه است. به این دلیل می گوییم بهترین که بخش جداگانه و مستقلی برای این کار به دست دکتر جعفری پایه گذاری شده است. کلینیک برداشت خال گوشتی همه کارهای تخصصی خال برداری را با کمترین هزینه برداشت خال پوشش می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷