زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

انواع بیماری های پوستی

مجله آموزشی

انواع بیماری های پوستی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

انواع بیماری های پوستی

بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی انواع مختلفی دارند که گاهی میتوانند خطرناک و حتی مرگبارباشند، این بیماری‌ها حالت مسری یا غیر مسری دارند و به همین دلیل باید افراد به طور مرتب تحت مشاوره و کنترل متخصص برای بررسی وضعیت پوست خود قرار داشته باشند و به زیبایی پوست خود اهمیت دهند. زیبایی پوست در خانم ها نقش مهمی در ایجاد اعتماد به نفس در آنها را دارد. از اینرو  در این مقاله به شایع ترین بیماری­های پوستی نظیر

اشاره خواهد شد.

عفونت­های قارچی پوستی

عفونت های قارچی پوست به وسیله ی قارچ هایی مانند پوست رست و کاندیدا ایجاد میگردند. قارچ‌های پوستی می‌توانند به دلیل در معرض قرار گرفتن پوست با مواد آلوده و یا دارای قارچ ایجاد شوند، برخی از بیماری‌های پوستی حالت واگیر دارند. قارچ هایی که منجر به بروز عفونت های پوستی در بدن ما میگردند از پروتئینی به نام کراتین در بدن ما تغذیه می نمایند. این نوع پروتئین در لایه ی بیرونی پوست بدن و همین طور به خوبی در ناخن ها و مو نیز موجود هستند. قارچ به کراتین مرده پوست حمله می‌کند و در آنجا رشد می‌کند.

عفونت های پوستی میتوانند در هر نقطه ای از بدن ما پدید آیند، از جمله نواحی ای مانند پاها، ناخنها، پوست سر و ناحیه ی کشاله ی ران. اکثر این عفونت ها با تجویز داروهای موضعی و دهانی قابل کنترل هستند. با این وجود آنها میتوانند موجب بروز برخی از بیماری های حاد در برخی از نقاط بدن شوند، به خصوص زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد. خوشبختانه بسیاری از بیماری‌های پوستی با استفاده از دارو، انجام آزمایش و مراقبت‌های درمانی بهبود پیدا می‌کنند.

سلولیت

سلولیت نوعی عفونت باکتریایی در لایه‌های عمیق پوست است، که به سرعت رشد می‌کند و می‌تواند به سرعت در سراسر بدن گسترش یابد. سلولیت بیشتر قسمت پایین پا را تحت تاثیر قرار می دهد، البته این در حالی است که این عارضه ممکن است در تمام پوست بدن و یا حتی پوست صورت بروز کند. ممکن است سلولیت تنها لایه ی بالایی پوست را تحت تاثیر قرار دهد، اما با این وجود ممکن است در برخی موارد این عفونت به بافت های زیر پوست نیز رسیده و از آنجا به غدد لنفاوی و جریان خون منتشر شود.

تشخیص سریع و درمان این بیماری بسیار مهم است لذا مراجعه ی زود هنگام به پزشک اهمیت ویژه ای پیدا می کند زیرا عفونت‌های شدید ممکن است بسیار خطرناک و کشنده باشند. در اکثر موارد این اختلال پوستی با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود. در این بیماری قسمتی از پوست ممکن است قرمز و متورم شود و در آن احساس حرارت و درد داشته باشید و همین‌طور می‌تواند نسبت به لمس حساس باشد.

حساسیت­های پوستی

حساسیت­های پوستی به راحتی توسط بعضی محصولات تحریک، خشک، قرمز، پوسته پوسته و دچار خارش می شوند. علل اصلی حساسیت پوستی شامل اگزما، پوست خشک، آکنه و روزاسه (التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت) می باشد. زنان اغلب بیش از دیگران دچار حساسیت های پوستی می شوند، زیرا معمولا بیش ترین تمایل را به مصرف مواد آرایشی و بهداشتی نشان می دهند. علت این بیماری هنوز به خوبی تعریف نشده است اگرچه محققان بر این باورند که عوامل متعددی وجود دارد ،که می تواند منجر به آلرژی پوست شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷