زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

اصول مراقبت از موهای کراتینه

مجله آموزشی

اصول مراقبت از موهای کراتینه

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

موهای کراتینه

اصول مراقبت از موهای کراتینه

اصول مراقبت از موهای کراتینه

موهای تحت درمان با پروتئین کراتین امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. آرایشگران ادعا می کنند که می تواند موهای وز ، موج دار و غیر قابل کنترل را تا سه ماه صاف و براق کند. اما درمان با کراتین بدون مشکلات نیست و نیاز به مراقبت از موهای کراتینه دارد تا موها صاف و صیقلی به نظر برسد.

موهای کراتینه

اصول مراقبت از موهای کراتینه به شما این امکان را می دهد که نتایج حاصل از درمان را برای مدت بیشتری حفظ کنید. اگر اصول مراقبت از موهای کراتینه به درستی و به طور مداوم رعایت نشود مو ها با سرعت بیشتری به حالت قبل از درمان با کراتین برخواهند گشت و هزینه و وقت شما هدر می رود و جز نارضایتی نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت.

نکاتی در لیست اصول مراقبت از موهای کراتینه گنجانده شده اند که بهتر است پیش از درمان مو ها با کراتین آن را مطالعه و در صورت نیاز محصولات مناسب را تهیه کنید. در صورتی که درمان را انجام داده اید هنوز برای دانستن اصول مراقبت از موهای کراتینه دیر نیست و می توانید مدت ها از خواص درمانی آن بهره ببرید.

درمان با کراتین

کراتین یک ترکیب پروتئینی قوی است که به طور طبیعی در موهای شما یافت می شود. با این حال ، با گذشت زمان و شرایط دیگر ، کراتین طبیعی موجود در موهای شما فرسوده می شود. پیری ، مواد شیمیایی و محصولات مو می توانند به موهای شما آسیب برسانند. هم چنین این موارد در لیست اصول مراقبت از موهای کراتینه نیز وجود دارند که سبب از بین رفتن سریع نتایج درمان کراتین مو می شوند.

به عنوان یک راه حل ، متخصصان مو راهی برای تزریق کراتین به رشته های شما از طریق درمان کراتین پیدا کرده اند. اساساً ، این روش درمانی با استفاده از پروتئین بر روی موهای شما و افزودن لایه دیگری از آن کار می کند. این روند موهای شما را تقویت و آرام می کند. در نتیجه ، موهای شما نه تنها نرم و قابل کنترل می شوند ، بلکه سالم تر می شوند.

موهای کراتینه

اصول مراقبت از موهای کراتینه؛ باید ها و نباید ها

در لیست اصول مراقبت از موهای کراتینه کارهایی را که نباید انجام دهید تا بتوانید خاصیت درخشندگی و صافی مو را برای مدت طولانی تر حفظ کنید گنجانده شده است.

1-شستن و حالت دادن به مو ها پس از درمان مو با کراتین

به طور معمول ، شما نباید سه روز متوالی پس از درمان موهای خود را بشویید ، ببندید یا گیره بزنید. بسته به نوع درمان کراتینه که انجام می دهید ، ممکن است طولانی تر باشد. برخی از درمان ها ممکن است مدت زمان کوتاه تری منع شستشو را داشته باشند در حالی که بعضی از آنها ممکن است روزهای بیشتری را شامل شوند.

شستن فوری موهای خود پس از درمان کراتینه باعث از بین رفتن زودرس مزایای کراتین می شود به همین علت رعایت این نکته در اصول مراقبت از موهای کراتینه حائز اهمیت است.

پس از درمان کراتینه نباید مرتباً موهای خود را بشویید! شستشوی مکرر هرگونه روغن طبیعی مو و پوست سر شما را از بین می برد و باعث خشکی و وز شدن آن می شود. همین مورد در مورد موهای تحت درمان با کراتین نیز وجود دارد. اگر آن را روزانه بشویید ، پس فقط زودرس هر درمانی را که روی موهای شما اعمال شده است ، از بین می برید.

2-شامپو و نرم کننده مناسب

شامپو معمولا در لیست خرید همه افراد است و بیشتر افراد شامپوهای ارزان قیمت را ترجیح می دهند که صرفه اقتصادی بیشتری دارد. اما اگر درمان با کراتین انجام داده اید شرایط کمی برای شما فرق دارد و موظف به رعایت اصول مراقبت از موهای کراتینه هستید.

اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی تری موهایتان براق و سالم بماند ، وقت آن است که شما آن بطری ارزان شامپو را کنار بگذارید و سرمایه گذاری در شامپوهای مناسب یرای موی تحت درمان با کراتین را شروع کنید.

موهای کراتینه

شامپوها و نرم کننده ها نقش بزرگتری از آنچه فکر می کنید بازی می کنند. و موادی که در این محصولات مو به کار رفته است تأثیر زیادی بر سلامت موهای شما دارند ، به خصوص اگر شما به تازگی درمان کراتینه انجام داده اید. شما هرگز نباید شامپوها و نرم کننده های حاوی مواد زیر را خریداری کنید:

سولفات

از محصولات دارای سولفات به هر قیمت خودداری کنید! زیرا سولفات از بین برنده روغن های طبیعی روی مو و پوست سر شما است و پوست سر و هم موها را خشک و وز می کند.

سدیم کلرید

نمک اغلب به عنوان غلیظ کننده محصولات مو استفاده می شود ، بنابراین بهتر است مراقب این محصول باشید. سدیم کلراید می تواند به موهای تازه درمان شده شما آسیب برساند و پوشش کراتینه را از روی موهایتان جدا کند.

3-شامپوهای قوی مو

شامپو های قوی مو و تمیزکننده های عمقی می توانند بسیار وسوسه انگیز باشند ، مخصوصاً این محصول نویدبخش احیای مجدد پوست و موهای شما می باشد. با این حال ، اگر درمان کراتینه داشته اید این شامپو ها یک ممنوعیت بزرگ به شمار می روند.

اساساً ، شامپوهای تمیز کننده عمقی برای استفاده قبل از درمان بسیار مناسب هستند ، زیرا موهای شما را عمیقا تمیز می کند و باقی مانده هایی را که می تواند موانعی در درمان کراتین شما ایجاد کند ، از بین می برد. همچنین پوست و موهای شما را برای درمان آماده می کند ، به آنها اجازه می دهد به همان اندازه محصولات را در ساقه موهای شما جذب کنند.

این شامپو ها به این دلیل در اصول مراقبت از موهای کراتینه نهی شده اند که باعث زدودن کراتین از موها پس از درمان می شوند و خواص درمان با کراتین را از بین می برند.

4-فعالیت بدنی شدید

پس از درمان ، بهتر است از فعالیتهای بدنی که بیش از حد زیاد هستند دوری کنید. به عنوان مثال از رفتن به سالن ورزشی باید حداقل در سه روز اول خودداری شود و در دو هفته آینده باید به طور متوسط ​​انجام شود

موهای کراتینه

تعریق شدید می تواند باعث تداخل و آسیب موهای شما شود ، خصوصاً اگر درمان کراتینه انجام داده اید. سعی کنید حداقل تا دو هفته از انجام کارهایی که باعث تعریق شدید هستند خودداری کنید.

5-روبالشی نخی

فعلاً روبالشتی های ابریشمی را انتخاب کنید! خوابیدن آنها نه تنها راحت تر است ، بلکه نسبت به موهای شکننده شما سخت و خشن هم نیست.

روبالشتی های نخی روی موهای شما خشن است ، به خصوص اگر ساعت ها روی آن دراز بکشید ممکن است باعث شود کراتین روی موهای تازه درمان شده شما سریعتر از آنچه که باید از بین بروند.

6-استخرهای شنا

کلر عنصری بسیار خشن است که می تواند به راحتی موهای شما خصوصاً کراتین را خراب کند. این توانایی را دارد که به راحتی هر نوع کراتینه موجود در رشته های موی شما را حل کرده و حتی در این روند موهای شما را خشک می کند.

همین امر در مورد ساحل صدق می کند: تا آنجا که ممکن است ، از سفر به ساحل نیز خودداری کنید.به یاد داشته باشید که نمک همچنین می تواند به موهای تازه درمان شده شما آسیب برساند. رجیحا این برنامه های تابستانی را دو هفته به تعویق بیاندازید.

7-رنگ کردن مو

اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید ، بهتر است این کار را قبل از درمان کراتینه انجام دهید! انجام این کار بعد از درمان فقط نفوذ رنگ به موهای شما را دشوار می کند ولی اگر قصد این کار را دارید پس از سه هفته یا بیشتر اقدام کنید.

با این حال ، نکته جالب در مورد درمان پس از رنگ آمیزی این است که کراتین رنگ را در ساقه مو مهر و موم می کند. همچنین به عنوان یک پوشش محافظ برای موهای شما عمل خواهد کرد ، بنابراین پس از رنگ آمیزی مو ، اگر تحت درمان با کراتینه قرار بگیرید ، انتظار داشته باشید که این رنگ حتی بیشتر دوام داشته باشد.

موهای کراتینه

8-ماسک مو

مورد دیگری که می تواند موهای تحت درمان با کراتین را در بهترین حالت خود نگه دارد ، استفاده از ماسک های موی هفتگی است!

ماسک های مو که با تمام مواد مغذی و مواد لازم برای نرم و مرطوب نگه داشتن موهایتان احتیاج دارند ، بهترین دوست شما هستند اگر می خواهید موهای تحت درمان با کراتین بیشتر دوام داشته باشند!

در نتیجه درمان با کراتین ظاهر زیبا، صاف و درخشنده ای به موی شما می دهد ولی این را در ذهن داشته باشید که پیش از تحت درمان قرار گرفتن باید یکسری نکات را بدانید و آماده باشید.

اصول مراقبت از موهای کراتینه بسیار ساده است ولی با کمک آن می توانید موهای خود را سالم نگه دارید و خواص درمان با کراتین را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. این کارهای ساده مثل انتخاب شامپو و دیگر محصولات مو و دانستن کارهای ساده ای که باید از ان اجتناب کنید به شما در حفظ نتایج درمان با کراتین کمک می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷