زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

استریا چیست؟ مهم ترین روش های درمان استریا

مجله آموزشی

استریا چیست؟ مهم ترین روش های درمان استریا

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

استریا و روش های درمان آن

استریا چیست؟ مهم ترین روش های درمان استریا

استریا striae یا خطوط چاقی و لاغری یا استرچ مارک یک مشکل پوستی نسبتا رایج است. در این مقاله استریا و روش های درمان آن را بررسی می کنیم تا از علل به وجود آمدن استریا و درمان های موجود برای این مشکل پوستی آگاه شویم. معمولا افرادی که در معرض بارداری، افزایش یا کاهش وزن ناگهانی قرار گرفته اند بیشتر امکان دارد این وضعیت را تجربه نمایند.

استریا و روش های درمان آن

ترک پوستی چیست؟

استریا به طور معمول به صورت نوارهای خطوط موازی بر روی پوست شما ظاهر می شود. خطوط استریا نسبت به پوست طبیعی شما رنگ و بافت متفاوتی دارند و از بنفش تا صورتی روشن تا خاکستری روشن متغیر هستند.

وقتی مناطق دچار استریا را با انگشتان لمس می کنید، ممکن است یک لبه نازک یا تورفتگی روی پوست خود احساس کنید. گاهی اوقات، علائم استرچ مارک احساس خارش یا درد می کند.

استریا و علائم آن خطرناک نیستند و اغلب با گذشت زمان از بین می روند. تقریباً در هر مکانی می توانید علائم کشیدگی داشته باشید، اما این خطوط در شکم، سینه ها، بازوها، ران ها و باسن رایج تر است.

علل ایجاد استریا

استریا نتیجه کشیدگی پوست و افزایش کورتیزون در سیستم شما است. کورتیزون هورمونی است که به طور طبیعی توسط غدد آدرنال شما تولید می شود. با این وجود، داشتن بیش از حد این هورمون می تواند باعث شود تا پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد.

استریا و استرچ مارک ها در شرایط زیر رایج هستند:

  • بسیاری از خانمها استرچ مارک را در دوران بارداری تجربه می کنند زیرا پوست به روش های مختلفی کشیده می شود تا جایی برای کودک در حال رشد فراهم شود. این کشش و کشش مداوم می تواند باعث ایجاد استریا شود.
  • استریا گاهی اوقات هنگام افزایش وزن یا کاهش وزن ظاهر می شود. نوجوانان همچنین ممکن است بعد از رشد ناگهانی رشد، متوجه استرچ مارک ها شوند.
  • کرم ها، لوسیون ها و قرص های کورتیکواستروئیدی باعث افزایش استریا به علت کم کردن کشش پوست می شوند.
  • سندرم کوشینگ، سندرم مارفان، سندرم اِلرز دانلوس و سایر اختلالات غده فوق کلیوی می توانند با افزایش میزان کورتیزون در بدن باعث ایجاد علائم کشش شوند.

 

استریا و روش های درمان آن

دکتر مسعود جعفری

محصولات و رویه های بسیاری وجود دارد که نوید حذف و درمان استریا را می دهند، اما هیچ اثری وجود ندارد که تاکنون اثربخش باشد. از روش های درمان درمان استریا می توان به مرطوب کردن پوست اشاره کرد که ممکن است به رفع خارش علائم استریا کمک کند. استفاده از لوسیون برنزه کننده در روی استرچ مارک روشی موقت برای به حداقل رساندن تفاوت رنگ بین پوست طبیعی و علائم استریا است.

روش های درمان استریا

استریا و روش های درمان آن هنوز در حال پیشرفت هستند. معمولا استرچ مارک ها طی مدت زمان نامشخصی محو می شوند ولی اگر نمی خواهید منتظر بمانید در این بخش روش های درمان استریا را بررسی می کنیم. هر چند باید بدانید هیچکدام از روش های درمان استریا نمی تواند باعث محو شدن کامل استرچ مارک ها شود.

روش های درمان استریا که باعث بهبود ظاهر آن می شوند شامل:

  • کرم ترتینوئین (Retin A, Renova) با بازگرداندن کلاژن، پروتئین فیبری کمک می کند تا به خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک کند. بهتر است از این کرم روی علائم استریا تازه تر استفاده کنید که قرمز یا صورتی است. این کرم ممکن است باعث تحریک پوست شود. اگر باردار هستید، نباید از کرم ترتینوئین استفاده کنید.
  • اولین روش های درمان استریا لیزر درمانی PDL است که باعث تقویت کلاژن و الاستین می شود. بهتر است از این روش درمانی در استریا که تازه ایجاد شده است استفاده شود. افراد دارای پوست تیره ممکن است تغییر رنگ پوست را تجربه کنند.
  • لیزر فرکشنال مانند لیزر درمانی PDL است که از لیزر استفاده می کند. با این حال، با هدف قرار دادن روی نواحی کوچکتر از پوست شما که دچار استریا شده کار می کند و باعث آسیب کمتری به پوست می شود.
  • یکی دیگر از روش های درمان استریا میکرودرم ابریژن شامل صاف کردن پوست با کریستال های ریز برای از بین بردن پوست قدیمی و بیرون آمدن پوست جدید است که در زیر علائم استریا، کشش بیشتری وجود دارد. میکرودرم ابریژن می تواند ظاهر استرچ مارک قدیمی را بهبود بخشد.
  • لیزر excimer تغییر رنگ پوست(ساخت ملانین) را تحریک می کندتا رنگ استرچ مارک ها همرنگ دیگر مناطق پوست شود و یکی از روش های درمان استریا است.
  • از ژل آلوورا استفاده کنید زیرا تحقیقات نشان داده اندآالوورا برای بازسازی و درمان پوستی بسیار قوی عمل میکند
  • روغن نارگیل از آبرسان های بسیار عالی برای پوست است که میتواند به جوان سازی و ترک های پوست شما کمک بسیاری کند

 

استریا و روش های درمان آن

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعغری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷