زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

اثر گرما بر بوتاکس

مجله آموزشی

اثر گرما بر بوتاکس

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

اثر گرما بر بوتاکس

اثر گرما بر بوتاکس

درمان بوتاکس با اثر سم بوتولینوم بر روی عضلات هدف باعث کاهش چین و چروک می شود. سم بوتولینوم باعث نرم شدن عضلات صورت و نرم شدن خطوط می شود و در عین حال از ایجاد چین و چروک های بعدی نیز جلوگیری می کند. پس از تزریق ، نتایج باید بین 3-6 ماه ماندگار باشد. پس از درمان با بوتاکس باید از قرار گرفتن در معرض گرما جلوگیری نمود زیرا اثر گرما بر بوتاکس مانع دستیابی به بهترین نتایج می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

آماده سازی برای تزریق بوتاکس

اگر قصد درمان با بوتاکس را داشته باشید یا قبلا تحت درمان قرار گرفته باشید، حتما شنیده اید که می گویند از گرما دوری کنید. در این مقاله اثر گرما بر بوتاکس را بررسی می کنیم. اثر گرما بر بوتاکس چگونه است؟ آیا راهی برای کنترل اثر گرما بر بوتاکس وجود دارد؟ چرا اثر گرما بر بوتاکس منفی است؟ همه این سوالات را پاسخ خواهیم داد.

اثر گرما بر بوتاکس چگونه است؟

بیشتر پزشکان توصیه می کنند تا 48 ساعت پس از درمان بوتاکس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا خودداری کنید. اثر گرما بر بوتاکس شامل ورزش شدید و استفاده از اتاق بخار یا حمام آفتاب است. دلیل اصلی قرار نگرفتن در معرض گرما پس از بوتاکس کاهش خطر تورم و کبودی است. اثر گرما بر بوتاکس باعث افزایش جریان خون و گشاد شدن رگ های خونی می شود که به نوبه خود می تواند هر التهاب پس از تزریق را بدتر کند. با گذشت 48 ساعت ، از سر گرفتن هر یک از این فعالیت ها بی خطر است

علاوه بر افزایش خطر تورم ، برخی از جراحان توصیه می کنند که اثر گرما بر بوتاکس در 48 ساعت اول پس از درمان باعث پراکندگی محصول سم بوتولینوم می شود. سم بوتولینوم با اتصال به گیرنده هایی که عملکرد عصبی عضلانی را کنترل می کنند ، عمل می کند ، تکمیل این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد. به همین دلیل است که نشان می دهد نتیجه نهایی و کامل درمان بوتاکس اغلب تا 2 هفته طول می کشد.

قرار گرفتن بدن در معرض گرمای زیاد یا فعالیتهایی که باعث افزایش جریان خون می شوند ، ممکن است این روند را مختل کرده و یا منجر به مهاجرت سم بوتولینوم به مناطق دیگر شود و بر نتایج کلی تأثیر بگذارد. هنگامی که سم بوتولینوم کاملاً حل و فصل شد ، اثر گرما بر بوتاکس مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا در محیط های گرم نمی تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

ثر گرما بر بوتاکس مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا در محیط های گرم نمی تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

یک نظریه وجود دارد که تماس مکرر و طولانی مدت با دمای گرم یا انجام ورزش های شدید ممکن است بر طول عمر نتایج تزریق تأثیر بگذارد.

در حال حاضر شواهد کمی برای تأیید این موضوع وجود دارد ، اما برخی گزارش ها نشان می دهد که این ممکن است رخ دهد. یک توضیح برای این موضوع کم آبی بدن به علت اثر گرما بر بوتاکس است. قرار گرفتن در محیط های گرم و یا ورزش زیاد می تواند شما را دچار کم آبی کند که ممکن است بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

توضیح دیگر ممکن است این باشد که کسانی که به طور منظم ورزش های شدید انجام می دهند یا در محیط گرم هستند ممکن است سم بوتولینوم را سریعتر از سایرین متابولیزه کنند که به این ترتیب ماندگاری بوتاکس به علت اثر گرما بر بوتاکس کاهش می یابد.

اتفاق نظر کلی این است که پس از 48 ساعت اولیه در معرض دمای بالا یا پایین قرار گرفتن ، نباید تأثیر منفی بر سم بوتولینوم داشته باشد. در واقع اثر گرما بر بوتاکس فقط در چهل و هشت ساعت اولیه منفی است.

در نتیجه اثر گرما بر بوتاکس ممکن است سبب کاهش ماندگاری نتایج یا تحرک بوتاکس و عدم رضایت از نتایج شود به همین علت توصیه می شود در 48 ساعت اول پس از بوتاکس در مجاورت گرما قرار نگیرید. هم چنین اثر گرما بر بوتاکس ممکن است به صورت افزایش تورم و کبودی در محل تزریق یا طولانی شدن بهبودی این عوارض نیز نمایان شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و  زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.1]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷