زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا کوتر برای پوست عوارض دارد؟

مجله آموزشی

آیا کوتر برای پوست عوارض دارد؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

جوان سازی پوست

آیا کوتر برای پوست عوارض دارد؟

آیا کوتر پوست عوارض دارد؟

به عنوان یک روش مرتبط با جراحی الکتریکی ،  کوتر از گرما برای بستن جای ضایعات پوستی پس از برداشتن آن ها استفاده می کنند. جراح متخصص پوست ابتدا ضایعه را قبل از درمان ناحیه زخم با حرارت (cautery)بر می دارد. این روش معمولاً برای از بین بردن زگیل های سبوروئیک ، ترمیم مناطقی که تحت تأثیر کراتوز خورشیدی (آسیب خورشید) قرار دارند و گاهی به عنوان درمانی برای سرطان پوست استفاده می شود. به بخیه نیازی نیست و جای زخم حداقل است تا زخم کاملاً ترمیم شود و اسکار باقی نگذارد.

کوتر معمولاً هنگامی انجام می شود که ضایعات در مقایسه با پوست اطراف نرم باشد ، یا اگر ضایعه با یک شکاف طبیعی ایجاد شده باشد و آن را از بافت اطراف جدا کند. ضایعات پوستی که بد تعریف شده ، لبه های آن تار شده یا به راحتی جدا نمی شوند ، با روش های جراحی جایگزین درمان می شوند. ضایعاتی که با موفقیت توسط کورتاژ و کوتر درمان می شوند عبارتند از:

  • زگیل های ویروسی
  • کراتوز خورشیدی
  • کراتوز سبورئیک
  • برآمدگی های پوستی
  • گرانولوم پیوژنیک
  • کارسینوم سلول بازال

ضایعات پوستی

متخصص پوست شما درک کاملی از روش قبل از جراحی را ارائه می دهد. گزینه های جایگزین دیگری وجود دارد ، بنابراین او نشان می دهد که چرا کوتر برای بیماری پوست شما توصیه می شود. اگر دارو مصرف می کنید ، از آلرژی رنج می برید یا سایر بیماری های پزشکی از قبل وجود دارد ، باید به متخصص پوست خود اطلاع دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی “کوتر” از همین سایت مراجعه کنید.

عوارض کوتر پوست و مراقبت های پس از کوتر پوست

پانسمان باید در روز اول بهبودی روی پوست بماند. در این مدت ، بهتر است صبور و آرام باشید و در مقابل وسوسه خاراندن پوست مقاومت کنید. از ورزش در 24 ساعت اول بهبودی خودداری کنید زیرا باعث افزایش جریان خون می شود و به طور بالقوه بر روند بهبود تأثیر می گذارد.

برداشتن خال

در صورت وجود خونریزی از ناحیه زخم ، با یک حوله تمیز و نرم به مدت بیست دقیقه منطقه را تحت فشار قرار دهید و در مقابل تمایل به جست و خیز و تحرک مقاومت کنید. اگر خونریزی بدون وقفه ادامه داشت ، برای مشاوره و دستورالعمل فورا به پزشک خود اطلاع دهید، اگر بعد از اتمام وقت اداری است ، با متخصص پوست یا سایر متخصصان پزشکی یا اورژانس تماس بگیرید. در صورت تشخیص پزشک هر گونه عفونت پس از کوتر پوست با قرص های آنتی بیوتیک جلوگیری می شود.

دستگاه کوتر

ناحیه زخم باید در 24-48 ساعت اول بهبودی خشک بماند تا به بهبود زخم کمک کند. بعد از این مدت ، پانسمان را برداشته و محل را به آرامی بشویید و خشک کنید. در طی دو تا سه هفته زخم باید به طور کامل بهبود یابد و فقط یک زخم صاف باقی بماند که به آرامی محو می شود تا کاملاً با پوست اطراف مطابقت داشته باشد.

در نتیجه کوتر پوست عوارض جدی ندارد و خطرناک نیست. این روش همچنان یک دارایی ارزشمند برای علم پزشکی است که به متخصصان پوست در بهبود بیماری ها ، ارتقای سلامت پوست و اعتماد به نفس و کیفیت زندگی بیشتر در بیماران کمک می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷