زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا پس از تزریق بوتاکس فرد دچار حالت تهوع می شود؟

مجله آموزشی

آیا پس از تزریق بوتاکس فرد دچار حالت تهوع می شود؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا پس از تزریق بوتاکس فرد دچار حالت تهوع می شود؟

حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس نیز مانند هر گونه درمان دیگری عوارضی دارد. با اینکه حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس از عوارض رایج تزریق بوتاکس شناخته نمی شود ولی اگر شما نیز دچار حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس شده اید یا می خواهید با عوارض تزریق بوتاکس به طور کامل آشنا شوید این مقاله می تواند به شما کمک کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین نکات بوتاکس چیست؟” از همین سایت مراجعه نمایید.

حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس یک درمان ایمن است ولی عوارضی هم دارد که ممکن است فرد را درگیر کند. عوارض معمول تزریق بوتاکس شامل سر درد، خشکی چشم و دهن، عوارض شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا، ضعف عضلات نزدیک منطقه تزریق و حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس می باشد.

با اینکه بوتاکس از سم بوتولینوم نوع A تشکیل شده است که سبب مسمومیت غذایی می شود ولی میزان و نوع در معرض بوتاکس قرار گرفتن متفاوت است. بوتاکس در مقادیر کم و به ماهیچه های خاصی تزریق می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض بوتاکس به مقاله ی “مهم ترین عوارض بوتاکس در دراز مدت” مراجعه نمایید.

حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس

همانطور که در بخش بالا گفتیم حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس از عوارض کمتر رایج تزریق بوتاکس است ولی این که کسی دچار آن شود غیر ممکن یا غیر عادی نیست و این مشکل طی چند ساعت تا نهایت چند روز برطرف می شود.

اگر حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس برطرف نشد و به طور طولانی مدت ادامه پیدا کرد، اگر تزریقتان را در مرکز معتبر و توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام داده اید به او مراجعه کنید ولی اگر تزریقتان را توسط پزشک انجام نداده اید حتما به یک پزشک عمومی مراجعه کنید از آن جا که ممکن است حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس ناشی از مشکلات دیگری باشد.

وقتی در مراکز غیر استاندارد اقدام به تزریق بوتاکس می کنید احتمال این که فرد اشتباه کند و مقادیر بیشتری بوتاکس تزریق نماید ممکن است وجود داشته باشد. علاوه بر این که ممکن است مقادیر بالای بوتاکس شما را دچار مشکلات ظاهری مثل افتادگی و مصنوعی شدن ظاهر کند، ممکن است شرایط پزشکی و عوارضی مثل حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس را برایتان پیش بیاورد.

جلوگیری و درمان حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس

بهترین راه جلوگیری از عوارض تزریق بوتاکس از جمله حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس، مراجعه به یک پزشک معتبر و با تجربه است. در این صورت می توانید از تسلط او به درمان خود مطمئن باشید و عوارض بسیار کمی را تجربه کنید.

بوتاکس دارویی است که روی مسیر های عصبی عضلانی اثر می گذارد و استفاده نادرست آن می تواند شما را آزرده خاطر کند در حالی که بوتاکس به تنهایی خطرناک نبوده و بسیار ایمن شناخته شده است. پس به مراکز غیر ایمن و افراد غیرمتخصص اطمینان نکنید.

از دیگر نکاتی که می تواند به پیشگیری از عوارضی از جمله حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس کمک کند موارد زیر است:

 

از وارد کردن فشار، ماساژ و مالش منطقه تزریق خودداری کنید زیرا ممکن است سبب پخش شدن سموم به ماهیچه های غیر هدف شوید و خطر عوارضی مثل حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس را افزایش دهید

  • از آن جا که عوارض بوتاکس معمولا بلافاصله پس از تزریق رخ می دهند بهتر است از یک نفر بخواهید شما را همراهی کند و پس از تزریق بوتاکس به خانه برساند تا موقع رخ دادن عارضه ای مثل حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس تنها یا در حال رانندگی نباشید.
  • از ورزش های سنگین و جدی پس از بوتاکس خودداری کنید.
  • داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده را به درستی مصرف کنید تا جلوی بسیاری از عوارض گرفته شود و نتیجه تزریق بوتاکس راضی کننده تر باشد.
  • پس از تزریق بوتاکس حداقل یک هفته تا دو هفته از استعمل دخانیات، مصرف مشروبات الکلی و داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.

حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس

در نتیجه حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس یک عارضه رایج نیست ولی احتمال آن وجود دارد و در صورتی که با آن روبرو شدید باید بدانید طبیعی است و آرامش خود را حفظ کنید. انتخاب پزشک و مرکز معتبر تزریق بوتاکس به پیشگیری از عوارض این چنینی کمک می کند. در صورتی که حالت تهوع پس از تزریق بوتاکس بیش از چند روز مشاهده شود باید به پزشک خود مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷