زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا میدانید چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

مجله آموزشی

آیا میدانید چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا میدانید چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند. این سوالی است که بیشتر مردم جهان را پیش از لیزر درمانی به خود درگیر می کند. لازم است به این مسئله اشاره کنیم که تمام مردم دنیا می توانند لیزر انجام دهند. در صورتی که برخی از شرایط را نداشته باشند. از این رو لازم است در مورد این که چه کسانی نمی توانند لیزر انجام دهند اطلاعات دقیقی به دست آورید.

در ابتدای این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر درباه ی باورهای غلط در مورد لیزر به مقاله ی ” 9 باور غلط درباره ی لیزر موهای زائد ” مراجعه کنید.

آیا می دانید چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

با وجود تمام مزایای ویژه ای که برای لیزر موهای زائد می توانیم بیان کنیم، آیا می دانید انجام این روش برای برخی از افراد ممنوع است؟ چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟ علت ممنوعیت لیزر درمانی برای این دسته از افراد چیست؟ بدون شک تمام افرادی که قصد دارند این روش درمانی را برای خلاص شدن دائمی از شر موهای زائد خود انتخاب کنند، در مورد اینکه آیا کاندید مناسبی برای لیزر مو هستند، تحقیق و بررسی انجام می دهند.

تنها در این صورت است که می توانند به این اطلاعات دست یابند که چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند. ممکن است لیزر مو برای برخی از افراد بدون تاثیر باشد. اما برخی دیگر از افراد به طور کلی نباید اقدام به انجام لیزر درمانی نمایند. زیرا این مسئله عوارض شدیدی را برای آنها در پی خواهد داشت. اگر از پزشکان و متخصصان پوست بپرسید که لیزر موهای زائد برای چه کسانی ممنوع است، اطلاعات مناسب را در اختیار شما قرار خواهند داد. میتوانید جهت کسب مشاوره ی رایگان با همکاران ما در کلینیک پوست و موی دکتر جعفری در تماس باشید.

اما ما در این مطلب قصد داریم به این سوال که چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند، پاسخ دهیم تا شما دوستان عزیز در زمان و هزینه ی لیزر پوست صرفه جویی کرده باشید. پس با ما همراه شوید تا بدون نیاز به مراجعه مطب پزشک، بدانید که آیا لیزر موهای زائد برای شما مشکلی به همراه خواهد داشت یا نه؟ 

لیزر موهای زائد

به نظر شما چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند؟

تمام انسان ها بدون هیچ محدودیتی می توانند اقدام به لیزر موهای زائد بدن خود نمایند. اما در این میان برخی از افراد کاندید مناسبی برای انجام این روش درمانی نیستند و نباید اقدام به لیزر درمانی کنند. افرادی که از خصوصیات و شرایط خاصی برخوردار هستند. از جمله:

  1. افرادی که به کلوئید مبتلا هستند و ممکن است در پی لیزر درمانی دچار سوختگی پوستی شوند، افراد مناسبی برای لیزر درمانی نیستند. این دسته از افراد ممکن است به ندرت بعد از لیزر موهای زائد بر روی بدن خود با گوشت اضافی روبه رو شوند.
  2. افرادی که به بیماری های حساسیت نوری همچون لوپوس مبتلا هستند، کاندید مناسبی برای لیزر درمانی به شمار نمی روند. از این رو در پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند، باید به افرادی اشاره کنیم که به نور لیزر حساسیت دارند و دچار زخم و سوختگی پوستی می شوند.
  3. افرادی که به آکنه و اگزما مبتلا هستند، در صورتی که لیزر درمانی بر روی پوست آنها عفونت ایجاد نکند، می توانند لیزر مو انجام دهند. در غیر این صورت لیزر منجر به پخش شدن عفونت بر روی پوست این دسته از افراد خواهد شد.
  4. در پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنندباید بگوییم، برخی از افراد به بیماری های پوستی مبتلا هستند. بدون تردید لیزر مو برای این دسته از افراد می تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. مگر این که پزشک ایشان انجام لیزر را بدون مانع بدانند.

چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند

  1. در صورتی که از داروهای خاصی همچون ماینوکسیدیل برای پرپشت شدن و پرمویی استفاده می کنید، بهتر است لیزر مو را به بعد از پایان دوره مصرف دارو اختصاص دهید. زیرا استفاده از این دارو و لیزر درمانی همزمان می تواند مشکلاتی را برای بدن به همراه داشته باشد.
  2. از میان افرادی که باید بدانند چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند، لازم است به مصرف کنندگان راکوتان اشاره کنیم. زیرا این دارو نه تنها منجر به نازک شدن پوست می شود، بلکه اثر بخشی لیزر مو را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  3. افرادی که از موهای کرکی، روشن و پوست خیلی تیره ای برخوردار هستند نباید لیزر مو انجام دهند.
  4. لیزر برای دوران بارداری بهتر است بر روی شکم و ناحیه تناسلی انجام نشود. هر چند از نظر عملی برای جنین مشکلی در پی نخواهد داشت اما مادر ممکن است در این دوران دچار درد و اضطراب شود.
  5. از میان افرادی که نمی دانند چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند، باید به اشخاصی اشاره کنیم که حمام آفتاب یا سولاریوم گرفته اند و یا تبخال فعال دارند. این دسته از افراد نیز کاندید مناسبی برای لیزر نیستند.
  6. داشتن زخم عفونی بر روی محل لیزر دلیل دیگر است که لیزر مو را ممنوع می کند. زیرا لیزر قادر است عفونت این محل را به دیگر قسمت های بدن نیز منتقل کند.

لیزر درمانی ممنوع

آیا لیزر برای بیماران ام اس مضر است؟

افرادی که به بیماری ام اس مبتلا هستند، از آنجایی که این بیماری از جمله بیماری های ناشناخته به شمار می رود و راه درمانی هنوز برای آن پیدا نشده است، نمی توانند کاندید مناسبی برای لیزر مو باشند. از این رو در پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند، باید افرادی که به بیماری ام اس مبتلا هستند را نیز قرار دهیم. 

در این بیماری افراد با مشکل ضعف عضلانی مواجه می شوند که ممکن است لیزر درمانی مشکلاتی را برای آنها به بار آورد. به همین دلیل بهتر است پیش از اقدام به لیزر درمانی، این دسته از افراد در این خصوص با پزشک مشورت نموده و تاییده دریافت کنند. 

آیا بیماران تیروئیدی می توانند لیزر انجام دهند؟

بسیاری از افراد در جهان با مشکل کم کاری و پر کاری تیروئید مواجه هستند. این مسئله مشکلاتی را برای پوست و مو به بار می آورد. از این رو برخی از اشخاص که به این مشکل دچار هستند و تمایل دارند لیزر درمانی شوند، لازم است پیش از اقدام به لیزر درمانی در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایند. 

در صورتی که پزشک انجام لیزر برای بیمار را بدون مانع بداند، می توانند اقدام به انجام لیزر مو نمایند. در غیر این صورت در لیست این که چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند، بیماران تیروئیدی نیز جای خواهند گرفت. در حالت کلی تمامی این مواردی که بیان نمودیم قادر نیستند اقدام به لیزر درمانی نمایند. اما در صورتی که پزشک متخصص انجام لیزر را برای این دسته از افراد بلامانع بداند، می توانند کاندید مناسبی برای لیزر مو باشند. 

از این رو بهتر است پیش از آنکه بخواهید اقدام به لیزر درمانی نمایید، به دنبال پاسخ درست این که چه کسانی نباید از لیزر استفاده کنند باشید. تنها در این صورت است که با اطمینان و کسب اطلاع لازم قادر خواهید بود خود را برای لیزر درمانی آماده کنید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزرموهای زائد به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷