زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا تزریق چربی در افراد لاغر انجام می شود؟

مجله آموزشی

آیا تزریق چربی در افراد لاغر انجام می شود؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا تزریق چربی در افراد لاغر انجام می شود؟

تزریق چربی در افراد لاغر

تزریق چربی یکی از روش های پر استفاده و محبوب برای افزایش حجم بخشی از بدن مثل صورت است که در نتیجه افزایش سن و تحلیل رفتن چربی های زیر پوست، حجم خود را از دست داده است و منظره افتاده و چروکیده پیدا کرده است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به مقاله ی “تزریق چربی و کاربردها و مزایای آن” از همین سایت مراجعه نمایید.

تزریق چربی در افراد لاغر

هم چنین برای مصارف زیبایی مثل داشتن لب، گونه، سینه و باسن بزرگتر نیز از تزریق چربی استفاده می شود. تزریق چربی و تزریق ژل هر دو جز درمان های معروف زیبایی هستند و سالیانه افراد زیادی تمایل به درمان با این روش ها دارند.

در فرآیند تزریق چربی، در ابتدا باید چربی از یک بخش بدن مثل شکم یا ران که معمولا چربی انباشته زیادی دارد گرفته  شود. این سوال پیش می آید که پس افرادی که لاغر هستند یا چربی انباشته زیادی ندارند هم می توانند از این روش استفاده کنند؟

در ادامه این مقاله بررسی می کنیم که چگونه می توان تشخیص داد که فرد چربی لازم برای تزریق یا انتقال چربی را دارد یا خیر. این مقاله برای افراد لاغری که تمایل به انجام عمل تزریق چربی دارند مناسب است.

تزریق چربی در افراد لاغر

آیا چربی من برای تزریق چربی کافی است؟

وقتی صحبت از تزریق چربی می شود پیش آمدن سوال در مورد اینکه متقاضی تزریق چربی خیلی لاغر است و چربی کافی ندارد رایج است. بخش های مختلف برای تزریق چربی به میزان مختلفی چربی نیاز دارند. مثلا چربی مورد نیاز برای لب یا گونه بسیار کمتر از چربی مورد نیاز برای باسن یا سینه است.

در بیشتر موارد یک جراح فقط با دیدن فرد نمی تواند نظر قطعی بدهد که او چربی کافی برای تزریق را دارد یا نه. همه این ها بستگی به فیزیک بدن مختص آن فرد دارد که در جلسه مشاوره پیش از درمان باید بررسی شود. بعضی افراد این موضوع را مطرح کرده اند که افراد با شاهص BMI بالا 22 مشکلی در تزریق چربی نخواهند داشت ولی BMI شاخص معتبری برای توده بدنی نیست.

در جلسه مشاوره بررسی می شود که فرد قصذ انتقال چربی به کدام نقطه بدن را دارد. از آن جا که تزریق چربی به صورت به میزان خیلی زیادی چربی نیاز ندارد بسیاری از افراد بدون مشکل می توانند این تزریق را انجام دهند.

لازم است به یاد داشته باشید که چربی مناطق مختلف بدن برابر و از یک نوع نیستند و بسته به این که چربی از کدام ناحیه گرفته شده باشد نتیجه تزریق متفاوت است. این نکته اهمیت انتخاب یک جراح با تجربه و متبحر را مشخص می کند.

تزریق چربی در افراد لاغر

در افراد لاغر نیز چربی وجود دارد ولی نسبت به چربی های افراد چاق تر از نظر ساختار متفاوت است و رفتار متفاوتی بروز می دهد. به طور عمومی سلول های چربی در افراد لاغر نسبت به برداشته شدن و آسیب در اثر لیپوساکشن مقاومت بیشتری دارند.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود رفتار چربی گرفته شده از مناطق مختلف است. به طور معمول جراحان ترجیح می دهند منطقه ای را انتخاب کنند که در اثر کاهش یا افزایش ججم به سرعت تحت تاثیر قرار نگیرد.

به طور مثال برای افرادی که حتی در اثر کاهش وزن هم چنان حجم چربی ران هایشان ثابت می ماند، گرفتن چربی از ران ها گزینه خوبی به نظر می رسد. این موضوع به این معنی است که چربی تزریق شده به صورت احتمال بیشتری دارد که سالم بماند و توسط بدن جذب نشود.

تزریق چربی در افراد لاغر

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد “تزریق چربی” و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷