زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو موثر است؟

مجله آموزشی

آیا بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو موثر است؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تاثیر بیوتین بر ریزش مو

آیا بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو موثر است؟

تاثیر بیوتین بر ریزش مو

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است که بخشی از خانواده ویتامین B است. همچنین به عنوان ویتامین H شناخته می شود. بدن شما برای کمک به تبدیل برخی مواد مغذی به انرژی به بیوتین نیاز دارد. همچنین نقش مهمی در سلامت مو، پوست و ناخن شما دارد.

تاثیر بیوتین بر ریزش مو

اگر به اندازه کافی بیوتین مصرف نمی کنید، ممکن است ریزش مو یا ورم قرمز پوستی داشته باشید. با این حال، یک کمبود  ویتامین نادر است. در اکثر موارد، بیوتینی که از رژیم غذایی خود دریافت می کنید برای شما کافی است تا به مزایای سلامتی که ارائه می دهد دست یابید.

یک تحقیق  در سال 2012 در مورد تاثیر بیوتین بر ریزش مو انجام شده و شرکت کنندگان پس از 90 و 180 روز بهبود رشد و کیفیت مو را مشاهده کردند.

میزان مصرف روزانه بیوتین

کمبود بیوتین بسیار نادر است، بنابراین سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک رژیم غذایی توصیه شده (RDA) را پیشنهاد نمی کند. رژیم های مختلف بر اساس سن، جنس و سلامت کلی فرد می توانند متفاوت باشند.

تاثیر بیوتین بر ریزش مو

در عوض، متخصصان دستورالعمل دوز مصرف زیر را توصیه می کنند. هرکسی از 10 سال یا بالاتر باید بین 30 تا 100 میکروگرم بیوتین در روز مصرف کند. نوزادان و کودکان باید مقادیر زیر را دریافت کنند
تولد تا 3 سال 10 تا 20 میکروگرم (میلی گرم)
سنین 4 تا 6 سال 25 میکروگرم
سنین 7 تا 10 سال 30 میکروگرم

زنانی که باردار هستند و یا در دوران شیردهی هستند ممکن است به سطوح بالاتری از بیوتین نیاز داشته باشند.
با پزشک خود در مورد میزان مناسب روزانه اختصاصی برای خودتان صحبت کنید. آنها می توانند راهنمایی در مورد چگونگی افزایش ایمن دوز بیوتین را برای ارائه حداکثر مزایا ارائه دهند. شما می توانید میزان کمبود بیوتین را از طریق رژیم غذایی یا با مصرف مکمل بیوتین کسب کنید.

غذاهای غنی از بیوتین

شما احتمالاً مقدار بیوتین مورد نیاز را از غذایی که می خورید دریافت می کنید. اما اگر مایل به افزایش مصرف خود هستید، می توانید غذاهای غنی از بیوتین بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این مواد شامل:

  • گوشت اعضایی مانند کبد یا کلیه
  • زرده تخم مرغ
  • آجیل مانند بادام، بادام زمینی و گردو
  • سویا و حبوبات دیگر
  • غلات کامل
  • موز
  • گل کلم
  • قارچ

گرما می تواند اثرات بیوتین را کاهش دهد، بنابراین غذاهای خام یا حداقل پردازش شده را انتخاب کنید. مقدار بیوتین نیز می تواند از مواد غذایی تا مواد غذایی متفاوت باشد، بنابراین حتماً اطلاعات غذا ها را پیش از مصرف بررسی کنید.

مکمل های بیوتین

اگر فکر می کنید که به میزان کافی بیوتین از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، یا اگر فقط به دنبال بالا بردن دوز مصرفی خود هستید، مکمل ها می توانند گزینه خوبی باشند.

تاثیر بیوتین بر ریزش مو

مکمل های بیوتین از طریق پیشخوان داروخانه ها بدون نسخه به شکل کپسول یا قرص قابل تهیه است. اگرچه مکمل های غذایی توسط سازمان غذا و دارو تنظیم می شوند، مهم است که بسته بندی ها را با دقت بخوانید و فقط از تهیه کننده مورد اعتماد خریداری کنید.

اکثر افراد می توانند مکمل های بیوتین مصرف کنند بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند، اما عوارض جانبی جزئی نیز ممکن است رخ دهد:

  • حالت تهوع
  • گرفتگی عضلات و درد شکم
  • اسهال

ممکن است با مصرف مکمل همراه با غذای خود، احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش دهید. مکمل ها برای همه مناسب نیستند، بنابراین قبل از استفاده با پزشک متخصص پوست و مو خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد خطرات و مزایای احتمالی و همچنین دوز مناسب با شما صحبت کنند.

چه مدت طول می کشد تا نتایج را مشاهده کنید؟

بیشتر افراد تا زمانی که میزان مصرف آنها را برای چند ماه افزایش ندهند، هیچ مزایای قابل توجهی را مشاهده نخواهند کرد. برای بهترین نتیجه، باید در میزان مصرف خود تداوم داشته باشید. اگر میزان مصرف غذای خود را افزایش می دهید، باید روزانه چندین غذای غنی از بیوتین بخورید تا در واقع به اندازه کافی بیوتین مصرف کنید تا تغییری ایجاد کند. اگر مکمل مصرف می کنید، مهم است که آن را روزانه یا مطابق دستور پزشک متخصص پوست مصرف کنید.

اگرچه تحقیقات محدود است، اما مطالعات سال 2012 و 2015 از منبع معتبر نشان می دهد که نتایج ممکن است در مدت کوتاه 90 روز مشاهده می شود. این نتایج شامل افزایش رشد و درخشش مو است. تصور می شود که هرچه دوز بیشتر را برای مدت طولانی تری مصرف کنید، نتایج شما بهتر می شود.

جمع بندی

اگر دچار ریزش مو یا ریزش مو هستید، بیوتین ممکن است در رشد مجدد کمک کند. برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد افزایش مصرف بیوتین می تواند کیفیت کلی مو، از جمله ضخامت و درخشش مو را بهبود بخشد.

تاثیر بیوتین بر ریزش مو

ممکن است در حال حاضر از طریق رژیم غذایی خود میزان بیوتین مورد نیاز خود را دریافت کنید، بنابراین با پزشک خود در مورد بهترین گزینه صحبت کنید. آنها ممکن است تغییرات رژیم غذایی خاص یا مکمل بیوتین را توصیه کنند. حتماً از راهنمایی های دوز مصرفی پیروی کنید.
در صورت بروز علائم غیرمعمول مصرف را قطع و به پزشک خود مراجعه کنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷