زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری ضروری است؟

مجله آموزشی

آیا استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری ضروری است؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

کرم ضد آفتاب

آیا استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری ضروری است؟

آیا در هوای ابری باید ضدآفتاب زد؟ حتما شما هم راجب استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری شنیده اید و با خود فکر کرده اید چرا وقتی آفتاب دیده نمی شود باید از ضد آفتاب استفاده کرد. در این مقاله به بررسی این می پردازیم که آیا استفاده از ضد افتاب در روزهای ابری ضروری است؟

ما از تعداد زنانی که هنوز معتقدند شما فقط باید در تابستان و هنگامی که خورشید میتابد، کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، شوکه شده ایم. اشعه ماورا بنفش به پوست شما آسیب می رساند!  UV نه تنها باعث آزار پوست ناخوشایند مانند برنزه شدن ، پیری زودرس و بثورات پوستی می شود ، بلکه منجر به مشکلات جدی پوستی مانند آفتاب سوختگی ، بیماری های پوستی و سرطان پوست می شود.

زمان مناسب استفاده از کرم ضد آفتاب

این که بدانید کرم ضد آفتای و استفاده از آن به آب و هوا مربوط نیست قدم اول در بررسی این سوال است که آیا استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری ضروری است یا نه. به جای تصمیم گیری در مورد نیاز به ضد آفتاب با توجه به وضعیت هوا یا دما ، باید پیش بینی محلی و میزان تابش ماورا UV بنفش را بررسی کنید که در بسیاری سایت ها و هواشناسی ها ارائه می شود.

اگر شاخص UV سه یا بیشتر باشد، شما باید از پوست خود محافظت کنید. اولین خط دفاعی شما باید همیشه استفاده از سایه باشد، به خصوص بین ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر، پوشیدن لباس محافظ و ضد آفتاب. با حداقل امتیاز درجه UVA 4 و SPF 30 یا بالاتر ضروری است.

چرا اشعه UV مضر است؟

همیشه شنیده ایم که اشعه UV بسیار برای پوست مضر است، اما دلیل اصلی آن شما را مطمئن می کند که استفاده از ضدآفتاب در روزهای ابری ضروری است. هر زمان پوست شما در معرض اشعه ماورا بنفش (UV) در مدت زمان زیاد قرار بگیرد، شما در معرض آفتاب سوختگی قرار دارید، که نه تنها باعث زیبایی پوست مانند چین و چروک می شود، بلکه شما را در معرض خطر بیشتر سرطان پوست قرار می دهد.

هر بار که پوست شما در اثر آفتاب آسیب می بیند باعث جهش در سلول های شما می شود که منجر به تومورهای بدخیم می شود.

کرم ضد آفتاب

شاخص ماورا بنفش به طور کلی در روزهای گرم و بدون ابر بیشتر است؛ اما با این وجود، پرتوهای ماورا بنفش از لایه های ابر عبور می کنند و کاملا جلوی آن ها گرفته نمی شود. اگر شما در معرض آفتاب قرار بگیرید، احتمال آفتاب سوختگی وجود دارد، اما در صورت آفتابی نبودن، احساس امنیت کاذب خواهید داشت.

این می تواند منجر به آفتاب سوختگی در روزهای ابری و خنک تر در تابستان (و حتی بهار) شود. آسیب در اثر اشعه ماورا UV بنفش در بسیاری کشورها، به جز در افرادی که به طور غیر طبیعی به نور خورشید حساس هستند در ماه های زمستان بعید به نظر می رسد.

UVA و UVB

اشعه UVA و UVB دو اشعه ماورا بنفش اصلی است که توسط خورشید ساطع می شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که در برابر هر دو محافظت می شوید. این به این معنی است که یک ضد آفتاب با SPF به اندازه کافی بالا و امتیاز مناسب UVA خریداری کنید.

طبق بنیاد سرطان پوست ، اشعه UVA تا 95 درصد از اشعه ماورا بنفش که به سطح زمین می رسد را تشکیل می دهد. UVA به لایه داخلی پوست نفوذ می کند که درم نامیده می شود و UVB عمدتا روی لایه خارجی پوست که اپیدرم نام دارد تأثیر می گذارد. هر دو می توانند باعث سرطان شوند.

علت های استفاده از کرم زد آفتاب در هوای ابری

کرم ضد آفتاب

در این بخش ما سه علت را مورد بررسی قرار می دهیم تا پرسش آیا استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری ضروری است؟ را با دلایل منطقی پاسخ دهیم.

1-ابرها نمی توانند جلوی اشعه UV را به طور کامل بگیرند.

تصور می کنید که ابرها وظیفه محافظت از پوست شما در برابر آفتاب را دارند، اما این طرز فکر اشتباه است. گزارشی از بنیاد سرطان پوست می گوید که حدود 80٪ از اشعه UV می تواند از طریق ابرها عبور کرده و به پوست شما آسیب برساند. اگرچه ابرهای متراکم تابش را تا حدی کاهش می دهند ، اما اشعه ها می توانند از طریق آنها نفوذ کنند.

کرم ضد آفتاب

همچنین، آسمان ابری می تواند در هر زمان صاف و آفتابی شود. بنابراین، همیشه بهتر است از SPF با طیف گسترده استفاده کنید تا مطمئن شوید آسیب رادیکال های آزاد یکی از مشکلات پوستی شما نیست.

2-اشعه UVB می تواند از سطح آب و شن بازتاب شود.

یک واقعیت شگفت آور که ما در مدرسه درباره اشعه خورشید یاد گرفتیم، این است که این اشعه ها می توانند از طریق قطرات باران منعکس شوند. نه، ما اینجا در مورد رنگین کمان صحبت نمی کنیم. تحقیقات بیان می کند که 17٪ از اشعه UVB می تواند از طریق برف، آب، چمن و شن منعکس شود، که در نتیجه 80٪ باعث تشدید قرار گرفتن در معرض اشعه UV می شود. بنابراین حتی اگر بیرون باران باریده باشد احتمال تأثیرپذیری از اشعه های مضر وجود دارد. هر دو تا سه ساعت یکبار ضد آفتاب بزنید تا از پوست در برابر آفتاب دفاع کنید

3-آسیب در برابر خورشید ربطی به دمای هوا ندارد.

تصور رایج این است که شما فقط در تابستان و هنگامی که بیرون هوا گرم است به محافظت از آفتاب نیاز دارید و از آنجا که دما در هوای ابری، بارانی و سرد کاهش می یابد، می توانید از ضد آفتاب صرف نظر کنید. میزان اشعه ماورا UV بنفش در یک روز سرد و بادی همانند یک روز گرم و آفتابی است. درجه بندی اشعه ماورا بنفش می تواند در یک روز ابری بسیار شدید باشد و می تواند صدمات مشابهی را به پوست شما بزند حتی در هنگام پایین آمدن دما.

کرم ضد آفتاب

در نتیجه اگر قدم بیرون می گذارید ، باید ضد آفتاب بزنید. حتی اگر بارانی یا ابری باشد. به این دلیل که ابرها مانع نفوذ پرتوهای مضر UVA و UVB به پوست شما نمی شوند. طبق بنیاد سرطان پوست، ابرها کمتر از 25٪ از اشعه ماورا بنفش را که به پوست شما نفوذ می کند، فیلتر می کنند و باعث سرطان پوست می شوند.

حالا پاسخ این سوال را می دانید که آیا استفاده از ضدآفتاب در روزهای ابری ضروری است؟ بله قطعا ضروری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک زیبایی در زعفرانیه مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷