زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

کربوکسی تراپی

مجله آموزشی

کربوکسی تراپی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یا درمان با کربن دی اکسید یک روش بدون جراحی برای درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و ترک پوست است. افرادی که با این روش درمان می شوند دچار بهبود در گردش خون، کشش و الاستیک پوست و بهبود چروک های عمیق می شوند. هم چنین این روش سبب اصلاح کلاژن و نابودی چربی های انباشته شده می شود.

کربوکسی تراپی

به علاوه کربوکسی تراپی زیر چشم می تواند سبب کاهش سیاهی حلقه دور چشم به وسیله افزایش خونرسانی شود. هم چنین بعضی پزشکان از این روش برای درمان آلوپسیایی که به علت عدم خونرسانی ایجاد می شود، آرتریت، سندروم رینود و اختلالات نعوذ نیز استفاده می کنند.

در درمان سلولیت و کاهش چربی های انباشته این درمان نسبت به دیگر روش های درمانی ساده و بی خطر تر است و به روشهایی مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

مناطق درمان با کربوکسی تراپی

  • صورت
  • زیر چشم
  • گردن
  • شکم
  • بازو
  • پا
  • باسن

کربوکسی تراپی از چه چیزی تشکیل شده است؟

کربوکسی تراپی یعنی تزریق دی اکسید کربن به زیر سطح پوست با یک سوزن ظریف. این روش با تزریق  دی اکسید کربن زیر پوست باعث می شود بدن شما احساس کند که کمبود اکسیژن در آن ناحیه وجود دارد و با افزایش جریان خون در آن قسمت از بدن و همچنین گشاد شدن رگ های خونی به این احساس نیاز پاسخ می دهد. این کار منجر به افزایش اکسیژن می شود که به بازسازی سلول ها کمک می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. کربوکسی تراپی بدون درد است، اما برای اطمینان از کرم بی حس کننده موضعی در محل تزریق استفاده می شود. کربوکسی تراپی فقط بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد، اما برای گرفتن نتیجه ی مطلوب نیاز به شرکت در جلسات بیشتر می باشد.

کربوکسی تراپی

نحوه انجام کربوکسی تراپی

خصوصیات درمان بر حسب منطقه ای که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. هرچند مکانیسم درمان تقریبا شبیه است. یک مخزن دی اکسید کربن به صورت گاز با لوله های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می شوند.

پزشکان با دقت انتخاب می کنند که چه میزانی از چریان گاز جاری شود سپس گاز از طریق لوله های استریل با فیلتری در انتهایشان جاری می شوند. فیلتر سبب جداسازی هر گونه ناخالصی احتمالی قبل از رسیدن به بدن می شود.

در سمت دیگر فیلتر یک سوزن کوچک وجود دارد که گاز از آن طریق به زیر پوست تزریق می گردد.کربوکسی تراپی

درد و ناراحتی در حین کربوکسی تراپی

کل این فرآیند بدون درد است و برای بی درد شدن تزریق از کرم های بی حسی روی موضع مورد نظر استفاده می شود. به جز بی درد بودن بعضی افراد گفته اند که بعد از تزریق دچار حس عجیبی شده اند.

کربوکسی تراپی

مدت زمان انجام کربوکسی تراپی

این روش بسیار ساده است و کل فرایند تزریق بیش از پانزده تا سی دقیقه به طول نمی انجامد که برای افراد با مشغله های زیاد خبر خوبی است.

اغلب افراد برای بهبودی کامل به هفت تا ده جلسه درمان نیاز دارند. البته تمام فعالیت های معمول از سر گرفته می شوند زیرا این روش ریکاوری ندارد.

آماده شدن برای کربوکسی تراپی

آمادگی این روش هیچ نکته به خصوصی ندارد ولی با توجه به شرایط شما ممکن است پزشک مواردی را به شما گوشزد نماید.

نحوه اثر کربوکسی تراپی

علت به وجود آمدن سلولیت، ترک بدن و سیاهی اطراف چشم به علت کاهش خونرسانی به بافت های مختلف بدن است. سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان ماده اضافی دفع می کنند. سلولهای قرمز، اکسیژن را از شش ها می گیرند و در خون به بافت ها حمل می کنند و دی اکسید کربن اضافی را از بافت گرفته و توسط شش ها این گاز خارج می شود.

پزشک با تزریق دی اکسید کربن می تواند خونرسانی به یک منطقه را افزایش دهد که موجب افزایش سرعت رسیدن گلبولهای قرمز  به محل می شود و با رسیدن آنها به منطقه جریان خون افزایش می یابد که موجب بهبود کشش پوست و این موارد موجب کاهش حلقه سیاه زیر چشم و تغییر پیگمانت به حالت عادی و سالم می شود.

حالاتی که ممکن است طی هر جلسه بوجود بیاید را بررسی میکنیم

در طول درمان:

حین تزریق شاید کمی احساس درد بکنید که کاملا توسط پزشک کنترل شده و گذرا است.

ممکن است ترک هایی در زیر پوست به وجود بیاید که در عرض یک ساعت برطرف میشود.

احساس یخ زدگی، سوزش، خارش که در عرض چند ثانیه از بین می رود.

همچنین تورم و کشش در پوست که در عرض چند دقیقه از بین رفته و جای هیج نگرانی نیست.

بلافاصله بعد از استفاده از کربوکسی تراپی:

از موج گرمایی که حین درمان استفاده میشود باعث ایجاد خارش و سوزش میشود. که این عوامل عمر کمی داشته و زود از بین می رود. عوارض موج گرما تا 10 الی 20 دقیقه فروکش می کند. گاهی اوقات افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است تا 24 نیز طول بکشد. اگر ادامه دار شد حتما با پزشک مشورت کنید.

تاثیر کربوکسی تراپی روی ترک بدن:

ترک بدن که روی پوست ایجاد می شود به علت کمبود کلاژن است و کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند که عمق پوست را افزایش می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

کربوکسی تراپی

تاثیر کربوکسی تراپی روی سلولیت:

دی اکسید کربن هم چنین می تواند به سلولهای چربی تزریق شود که موجب از هم پاشیدن سلول چربی و محو آن می شود. سلولیت هنگامی تشکیل می شود که چربی در پوست انباشته می شود و تحقیقات مختلفی در مورد تاثیر کروبکسی تراپی روی درمان سلولیت وجود دارد.

کربوکسی تراپی

حلقه زیر چشم:

حلقه سیاهی که اطراف چشم به وجود می آید اغلب به علت کم بودن خونرسانی به بافت است. تزریق دی اکسید کربن به بافت سبب افزایش خونرسانی و تغییر پیگمانت مایل به آبی به پیگمانت سالم و سرخ و سفید می شود.

کربوکسی تراپی

آلوپسیا:

آلوپسیا که نوعی ریزش مو است که می تواند در مناطق گسترده یا به صورت پراکنده رخ دهید نیز می تواند به علت کاهش خونرسانی رخ دهد و به همین علت کربوکسی تراپی در درمان این عارضه نیز موثر است.

کربوکسی تراپی

عوارض جانبی انجام کربوکسی تراپی:

این روش تقریبا هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد و ممکن است بعضی افراد دچار کبودی در محل وارد شدن سوزن شوند، به خصوص در پاها و بازو ولی در کمتر از یک هفته این علائم برطرف می شود.

افرادی که از این روش برای درمان سلولیت بهره می گیرند برای 24 ساعت نباید در آب فرو روند و از فعالیت هایی مثل شنا یا جکوزی برای یک روز خودداری نمایند.

چه کسانی نباید از کربوکسی تراپی استفاده کنند

این روش درمان روشی کاملا مطمعن و بی خطر است ولی مانند سایر روش ها برای افرادی که بیماری های زیر را دارند غیر قابل استفاده است.

افرادی که نارسایی کلیوی، فشار خون بالا، سکته مغزی، بارداری، شیردهی، چاقی شدید (پس از کانتور کردن بدن)، بیماری عفونی حاد، تب و لخته شدن خون را دارند از انجام کربوکسی خوداری کنند.

سایر موارد منع استفاده از این روش نیز شامل انتظارات غیر واقعی از جانب بیمار و سن بیولوژیکی بالا است.

کربوکسی تراپی

موارد مورد انتظار از انجام کربوکسی تراپی:

ممکن است در درمان اسکارهای ناشی از ترک بدن کمی احساس خارش کنید که طبیعی است و طی پنج دقیق رفع می شود. این روش درد ندارد زیرا محل اسکار فاقد سلول های عصبی است.

در درمان سلولیت و چربی های انباشته ممکن است کمی احساس فشار کنید که مشابه احساسی است که ممکن است هنگام گرفتن تست فشار خون به شما دست دهد.

در پایان دوره ی درمان شما شاهد کاهش رسوبات چربی و در نتیجه، پوستی زیبا و جوان تر خواهید داشت.

شما حتی پس از اولین جلسه تفاوت را احساس خواهید کرد ولی برای گرفتن نتیجه ی بهتر حداکثر نیاز به 6 جلسه درمان خواهید داشت.

کربوکسی تراپی

پس از تزریق به مدت 24 ساعت محل تزریق گرم خواهد ماند که به علت اثر گذاری گاز است و نشان دهنده افزایش جریان خون می باشد. بلافاصله پس از تزریق می توانید به فعالیت های نرمال و طبیعی خود بازگردید.

استفاده ترکیبی از کربوکسی تراپی و PRP در ناحیه اطراف چشم

در عمل، قبل از کربوکسی تراپی، از خنک کننده بهینه با اسم IceCooler®pro در بیماران حساس استفاده می شود. IceCooler®pro یک سیستم، فوق‌العاده مؤثر و ساده است که در مطب یا مراقبت‌های خانگی قابل استفاده است. هدف از استفاده IceCooler®pro خنک کردن و التیام بخش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷