زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

پی آر پی

مجله آموزشی

پی آر پی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

پی آر پی - کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری

پی آر پی

شاید شما نام‌ روش پی‌ آر پی‌ را زیاد شنیده باشید. پی‌ آر پی‌ یک روش جدید در مبحث زیبایی می باشد. امروزه روش های زیادی برای زیبا سازی و جوانسازی ظاهر انسان ها به وجود آمده است. این روش ها می توانند علائم و نشانه های پیری را تا حدودی از ظاهر افراد پاک کنند و ظاهری جوان و با طراوت به آن ها هدیه دهند.

پی‌ آر پی‌ یک روش نوین است که در آن از خون خود فرد بهره گرفته می شود تا بافت های آسیب دیده را به وسیله آن  تحریک کنند.‌ با این روش می‌توان مشکلات در قسمت های سر، صورت، گردن، سینه و در کل بدن را تا حدود زیادی برطرف کرد. حال با ما همراه باشید تا در رابطه با این روش‌ اطلاعات بیشتری به شما ارائه دهیم. 

پی آر پی چیست

پی آر پی‌ چیست

در روش پی آر پی ابتدا چند سی سی از خون بیمار را پزشک برداشته و با استفاده از وسایل و کیت های مخصوص غلظت خون برداشته شده را تا ۵ برابر افزایش می دهند. در این روش پلاکت ها سبب می شوند که رشد بافتی افزایش پیدا کنند. همچنین نقش مهمی در  ترمیم و بازسازی بافت های بدن دارند. به این ترتیب فاکتور های اصلی برای رشد بافت وارد بدن می شوند و بافت ها بهتر و سریع تر رشد می‌ کنند. پی آر پی‌ همان پلاسمای غنی شده از پلاکت می باشد که می تواند حتی به درمان ریزش مو افراد نیز کمک کند. این روش که یک درمان سه مرحله ای می‌باشد که می تواند تا حدود زیادی ریزش مو افراد را کنترل کند. پی آر پی یک روش سه مرحله ای می باشد که در مرحله اول پزشک متخصص از بازوی فرد بیمار خون را دریافت می کند.

سپس این خون را درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده و با سرعت بالا خون درون دستگاه به گردش در می آید. در مرحله دوم خون  به ۳ فاز تبدیل می شود. این قسمت ها شامل پلاسما کم پلاکت، سلول های قرمز خون و پلاسمای غنی از پلاکت می باشند. در روش پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت مورد نظر است. پزشک این پلاسما را درون سرنگ کشیده و آن را به نواحی مورد نظر تزریق می کند. می توان گفت بهره گرفتن از این روش به صورت تجربی بوده است و هنوز مطالعات گسترده‌ای در رابطه با انجام پی آر پی برای رشد مو سر و بهبود بافت های صورت انجام نگرفته است.

عوارض احتمالی روش پی آر پی 

در روش پی آر پی احتمال ایجاد عوارض وجود ندارد. می توان گفت در این روش به علت اینکه خون خود شخص به سر او تزریق می شود دیگر‌ نگرانی بابت بیماری های واگیر دار وجود ندارد. اما به طور کل ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود آید. مخصوصا اگر پزشک فردی بی تجربه و مبتدی باشد. ایجاد عفونت، ایجاد اسکار، وارد شدن آسیب به عروق و اعصاب و کلسیفیکاسیون در نقاط تزریق را می توان جزو عوارض این روش دانست. البته بستگی دارد فرد نسبت به دارو های‌ بی حسی نیز حساسیت نشان دهد. بهتر است اگر‌ به داروهای بی حسی حساسیت دارد از قبل به پزشک‌ معالج خود این موضوع را اطلاع دهد تا در حین درمان مشکلی ایجاد نشود. البته این روش درمانی برای همه افراد مناسب نیست.

اگر فردی دارای سرطان، بی ثباتی همودینامیک، هیپوفیبرینوژنمی، اختلال متابولیک، سپسیس، تعداد پلاکت پایین، بیماری تیروئید، بیماری مزمن کبدی، عفونت های حاد و … باشد نمی تواند از این روش استفاده کند. داشتن حتی یکی از این مشکل ها سبب می شود که فرد نتواند به راحتی از این روش بهره ببرد. بهتر است قبل از انجام این روش از مشاوره پوست و مو استفاده کنید و توسط یک پزشک متخصص معاینه شوید تا مشخص شود که شما واجد شرایط برای انجام‌ پی آر پی هستید و یا خیر. بعد از آن در صورت مجاز بودن می توانید با خیال راحت این روش درمانی را انجام دهید و از‌ مزیت های آن بهره ببرید. 

پی آر پی صورت

کاربرد های پی آر پی

در این قسمت می خواهیم به بررسی مهمترین کاربردهای روش پی آر پی بپردازیم. برای درمان تیرگی دور چشم، برطرف کردن خطوط ریز اطراف چشم و خطوط ریز اطراف لب، درمان اسکار ناشی از آکنه و جراحی و به طور کلی جوان جوانسازی ناحیه کل صورت استفاده می شود. امروزه اکثر افراد مخصوصا خانم ها به دنبال روش هایی برای زیباسازی هستند. این روش سبب از بین رفتن جای جوش، شفاف شدن پوست صورت، جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک ها نیز می شود. البته برای اینکه از این روش بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است آن را با روش میکرونیدلینگ انجام دهید. امروزه افراد زیادی در کل دنیا طرفدار روش پی آر پی هستند. این روش توانسته است تحولی عظیم در جوان سازی پوست صورت ایجاد کند. شما با کمترین عوارض می توانید بهترین نتیجه را به دست آورد.

توصیه های قبل و بعد از انجام پی آر پی

افرادی که قصد انجام پی آر پی را دارند باید یک سری توصیه های مهم را رعایت کنند. بهتر است قبل از انجام این کار مایعات و آب فراوان بنوشند.

 با این کار بدن آنها پر از آب می شود. چربی کمتر بخورند و میزان مصرف کافئین را کاهش دهند. در صورت مصرف مکمل ها حتماً در این زمینه با پزشک خود مشورت کنند. زیرا این مکمل‌ ها سبب می‌ شود که بعد از انجام این روش کبودی به وجود آید. پس‌ بهتر است دو الی سه هفته قبل و بعد از انجام این کار مکمل مصرف نشود. کل زمان انجام این کار حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. تزریق بیماران می تواند دردناک و آزار دهنده باشد. به همین خاطر پزشک معالج برای بعضی از بیماران بی حسی موضعی استفاده می کند. محلول به دست آمده از خون افراد توسط سرنگ به پوست و محل مورد نظر توسط پزشک تزریق می‌ گردد.

کاربرد پی آر پی

ادامه توصیه ها

بهتر است در پی آر پی صورت تا چند ساعت محل تزریق را لمس نکنید. تا این محل به صورت کامل بهبود یابد. اصلا دست آلوده خود را به محل تزریق نزنید.‌ زیرا ممکن است آلودگی به این طریق وارد پوست شما شود و مشکلاتی را نیز به وجود آورد. تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از تزریق از مواد آرایشی به هیچ‌ عنوان استفاده نکنید. محل تزریق را اصلا نشویید و از قرار دادن کمپرس سرد و گرم خودداری نمایید. بهتر است تا یک‌ ماه پس از انجام تزریق به صورت مداوم از‌ کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در صورت ایجاد کبودی و قرمزی و التهاب پس از تزریق بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و او را از این مشکل مطلع کنید. با رعایت همین چند نکته ساده می توانید مراقبت های لازمه را انجام دهید. 

بهترین کلینیک برای انجام پی آر پی

می ‌توان‌ گفت افرادی که به دنبال انجام‌ پی آر پی‌ مو و پی‌ آر پی صورت هستند همواره به دنبال یک کلینیک عالی و معتبر در این زمینه می‌ باشند. کلینیک های زیبایی بسیاری در سطح کشور وجود دارند که می‌ توانند به این افراد خدمات ارائه دهند. اما معتبر و با سابقه بودن این کلینیک ها بسیار حائز اهمیت است. زیرا افراد می‌خواهند سلامت و زیبایی خود را در اختیار پزشک مربوطه قرار دهند.

کلینیک پوست و مو دکتر مسعود جعفری یکی از آن مراکز با سابقه و بسیار معتبر جهت انجام کار های زیبایی افراد می باشد. این کلینیک با داشتن مراجعین بالا و همچنین داشتن میزان رضایتمندی صد در صد بین مراجعین توانسته است رتبه اول بهترین کلینیک پوست و مو در تهران را در بین تمام‌ مراکز زیبایی از آن خود نماید. بسیار مهم است که شما قبل از انجام روش های زیبایی در رابطه با پزشک مورد نظر خود تحقیق کرده و درصد رضایت افراد از خدمات انجام‌ گرفته شده توسط پزشک را بررسی نمایید. هزینه پی آر پی توسط دکتر جعفری بسیار قابل منطقی و مناسب می باشد.

پی آر پی مو

جمع بندی

در مطالب بالا سعی شد تا در رابطه با روش پی آر پی‌ مو و پی آر پی صورت اطلاعاتی داده شود. اگر شما قصد دارید تا روش پی آر پی را انجام دهید باید بدانید که این روش برای همه افراد مناسب نیست. این روش برای افراد زیر مناسب نمی باشد. خانم های باردار، افرادی که مشکلات ژنتیکی پوستی و مویی دارند، افرادی که به دلیل مشکلات قلبی عروقی از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کند، افرادی که سابقه مصرف مواد مخدر و اعتیاد به الکل را دارند، افرادی که به صورت مداوم و به صورت سنگین از مواد مخدر استفاده می کنند، افرادی که بر روی سطح پوست خود زخم های ماندگار دارند و  پوست شان در اثر تابش نور خورشید آفتاب سوخته شده است.

این افراد قبل از انجام این روش باید توسط پزشک مربوطه بررسی و معاینه شوند. زیرا ممکن است روش پی آر پی برای این افراد خطر آفرین باشد. این روش با توجه به مشکل بیمار ممکن است از یک تا شش جلسه به طول  بیانجامد تا فرد  بتوانند نتیجه دلخواه خود را به دست آورد. در روش پی آر پی شما نمی توانید نتیجه را به سرعت مشاهده نمایید. بعد از گذشت چند جلسه و داشتن استمرار در این کار می توانید نتایج شگفت انگیز آن را بر روی پوست و موی سر خود مشاهده نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷