زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

پی آر پی مو | برسی تمامی جوانب به صورت تخصصی

مجله آموزشی

پی آر پی مو | برسی تمامی جوانب به صورت تخصصی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

پی آر پی مو

پی آر پی مو | برسی تمامی جوانب به صورت تخصصی

پی آر پی مو مخفف پلاسمای غنی از پلاکت (Platelet-Rich-Plasma) یک روش درمانی جدید بدون نیاز به جراحی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می باشد. در این روش خون گرفته شده از خود فرد پس از جدا سازی پلاسمای موجود در خون، پلاسمای دارای پروتئین و ترکیبات مفید به منظور تقویت مو ها استفاده می شود. در این مقاله از سایت به بررسی کامل این روش پرداخته ایم تا سؤالات موجود در ذهن شما برای همیشه پاسخ داده شود.

پی آر پی مو

تزریق پی آر پی که با استفاده از پلاسمای خون خود بیمار انجام می شود عملکرد فولیکول های مو را بهبود بخشیده و در نتیجه موجب تقویت مو های سر می شود. علاوه بر مورد گفته شده پی آر پی با تحریک کلاژن باعث بهبود پوست سر و ریشه مو ها می شود.

خواص مواد تشکیل دهنده پلاسمای خون پی آر پی را به یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو تبدیل کرده است. پلاسمای خون از موادی مانند پروتئین های رشدی و سایر مواد ضروری تشکیل شده است که به مو های شما کمک می کند تا بهبود یابند و رشد بیشتری پیدا کنند

با وجود عوامل بسیاری که در ریزش مو دخیل هستند عامل اصلی در ریزش مو کوچک شدن فولیکول های می باشد که زمینه را برای ریزش مو فراهم می کند.پی آر پی مو

آیا پی آر پی باعث رشد دوباره مو می شود؟

مطالعات متعدد نشان داده است که درمان با پی آر پی ممکن است به رشد مو کمک کند، ضخامت مو را افزایش دهد و به محافظت از موهای شما در برابر ریزش زودرس کمک کند.

منبع: www.healthline.com

پی آر پی مو

مراحل انجام پی آر پی مو

در شروع کار حدود 10 تا 30 میلی لیتر خون از بازوی بیمار گرفته شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرد. سانتریفیوژ خون گرفته شده را با سرعت بالا چرخانده و پلاسما، گلبول های قرمز و گلبول های سفید را از هم جدا می کند. پس از اتمام کار سانتریفیوژ پلاسمای غنی از پلاکت از سایر اجزا شده شده و با کمک سرنگ جمع آوری می شود.

قبل از تزریق بایستی پوست سر کاملاً تمیز شده و به منظور جلوگیری از عفونت به کمک محلول های ضد عفونی شستشو داده می شود. پس از آماده شدن پوست سر با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ پی آر پی به قسمت های از پوست سر که نازک شده یا ریزش در آن ها اتفاق افتاده تزریق می شود.

پس از تزریق پی آر پی در برخی از بیماران ممکن است در ناحیه تزریق کمی ناراحتی و یا تورم مشاهده شود که موقتی بوده و کمپرس یخ و باروی های مسکن می توان این عوارض را نیز از بین برد.

پی آر پی مو

کاربرد های پی آر پی

با توجه به موارد گفته شده اصلی ترین کاربرد تزریق پی آر پی تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن است اما جالب است بدانید پی آر پی کاربرد های بسیار زیاد دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

جوان‌ سازی پوست دست و صورت

رفع چین و چروک

رفع خطوط اخم یا خنده

از بین بردگی تیرگی دور چشم

از بین بردن اسکار سوختگی، آکنه و جای زخم

از بین بردن ترک های پوستی

درمان زخم های دیابتی و ترک های پوستی

پی آر پی مو

تعداد جلسات مورد نیاز

تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب کاملاً وابسته به وضعیت خود بیمار است. در بیماران با مشکل شدید تر به تعداد جلسات بیشتری نیاز است اما در اغلب موارد بیمار نیازمند 3 تا 4 جلسه تزریق پی آر پی در فواصل زمانی مشخص است.

مزایای روش پی آر پی مو

درمان مو با پی آر پی مزایای بسیاری دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از:

-همان‌ طور که اشاره شده درمان مو با پی آر پی روشی بدون نیاز به جراحی است. همین موضع باعث محبوبیت این روش در بین افرادی شده است که به انجام روش های تهاجی علاقه ای ندارند.

-در این روش به دلیل استفاده از پلاکت های خود فرد احتمال بروز عوارض و واکش های خطرناک بسیار کم است که این روش را به روشی ایمن تبدیل کرده است.

-این روش مانند هر روش دیگر می تواند با توجه به فرد نتیجه متفاوتی به همراه داشته باشد اما در حالت کلی اغلب افرادی که از این روش استفاده کرده اند به نتایج مطلوبی مانند افزایش ضخامت، افزایش تراکم و تغییر در ظاهر خود دست یافته اند.

-این روش درمانی در مقایسه با سایر روش ها از عوارض جانبی بسیار کمتری بر خوردار است. در صورت بروز برخی عوارض مانند تورم در محل تزریق نیازی به نگرانی نبوده چرا که بعد از گذشت یک الی دو روز این عوارض نیز از بین می روند.

پی آر پی مو

معایب روش پی آر پی مو

همان طور که بررسی مزایای درمانی پی آر پی مو پرداختیم بد نیست نگاهی هم به معایب این روش داشته باشیم.

-در اکثر مواقع برای رسیدن به نتیجه مطلوب به تعداد جلسات زیادی نیاز است که می تواند در مقایسه با سایر روش ها هزینه بیشتری نیاز باشد.

-با گذشت زمان برخی نتایج می توانند کاهش یابند و نیاز به برگذاری دوباره جلسات باشد.

-با وجود رضایت اغلب افراد تحت درمان با این روش گاهی ممکن است برخی افراد به نتیجه مطلوب نرسیده و تغییر چشمگیری مشاهده نکنند؛ بنابراین نباید انتظار نتیجه صد در صدی از این روش داشت و باید در نظر داشت نتیجه کار می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

-برای به مشاهده تغییرات و به نتیجه رسیدن این روش فرد تحت درمان به تعداد جلسات متعددی نیاز دارد، این جلسات با فاصله چند هفته یک بار انجام می شوند که این روش را به فرایندی زمان بر تبدیل می کند.

-در حالی که روش درمانی پی آر پی تنها به تزریق نیازمند است و بدون جراحی انجام می شود در برخی از بیماران درد خفیف و یا تورم در ناحیه تزریق مشاهده شده است. موارد گفته شده را می توان با مصرف برخی مسکن ها بر طرف کرد.

-این روش با وجود کاربرد های بسیار خود برای تمامی ریزش های مو پاسخ‌ گو نبوده و مکن است نتیجه ای به همراه نداشته باشد. برای مثال در مواردی که ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی است از این روش نمی توان استفاده کرد.

تمامی کسانی تصمیم به استفاده از روش دارند بهتر است قبل از هر گونه اقدام از مزایا و معایب این روش آگاه شوند.

پی آر پی مو

مراقبت های پس از پی آر پی

پس از تزریق پی آر پی بنا به گفته دکتر مسعود جعفری رعایت برخی نکات برای حفظ نتایج به دست آمده توصیه می شود.

-تا دو روز پس از تزریق از انجام فعالیت های سنگین و ورزش خودداری شود.

-مصرف هر گونه دارو رو با هماهنگی پزشک معالج انجام شود.

-در صورت تجویز آنتی بیوتیک و یا دارو های ضد التهاب به موقع مصرف شود.

-به منظور بهبودی سریع و به نتیجه رسیدن بهتر مصرف موارد غذایی حاوی پروتئین، آهن و ویتامین های B و C را در نظر گرفت.

-از شوینده های ملایم برای شستشوی مو های استفاده شود.

پی آر پی مو

افرادی که پی آر پی مو برای آن ها ممنوع است!

مانند هر روش درمانی دیگر پی آر پی مو نیز در مواردی برای برخی افراد ممنون است مانند:

-افراد دارای عفونت در پوست سر

-افراد دارای بیماری های کبدی

-افراد با پلاکت خون پایین

-بیماران مصرف کننده دارو های ضد انعقادی

-خانم های بارداری و یا شیرده

-بیماران سرطانی

پی آر پی مو

سخن پایانی

کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر مسعود جعفری یکی از بهترین کیلینیک پوست و مو زعفرانیه در تهران است. این کلینیک با بکار گیری به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا آماده ارائه خدمات به تمامی مراجعه کنندگان از سر تا سر کشور است. دکتر مسعود جعفری با تیمی متشکل از بهترین متخصصان زیبایی با استفاده از پلاسمای خون خود فرد موارد مورد نیاز برای تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو را برای شما تأمین می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه می توانید با کلینیک دکتر مسعود جعفری در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷