زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

موثرترین دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

مجله آموزشی

موثرترین دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

موثرترین دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

بیشتر ما می دانیم که دمنوش های گیاهی برای سلامتی مفید هستند. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر خواص هستند که باعث تقویت سلامت کلی می شوند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و غیره را کاهش می دهند. نوشیدن چای به تقویت متابولیسم شما کمک می کند و سیستم بدن شما را سم زدایی می کند.

 مطالعات نشان داده اند که مصرف چای، به ویژه چای سبز، ممکن است باعث کاهش وزن شود و به مبارزه با چربی شکم کمک کند. دلیل مفید بودن دمنوش های گیاهی در کمک به کاهش وزن و توصیه شدن آنها این است که دمنوش های گیاهی یک نوشیدنی بسیار کم کالری است.

علاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است، چای های گیاهی که با استفاده از انواع گیاهان مختلف تهیه می شوند، حاوی خواص ضد چاقی هستند که به کاهش اشتهای شما کمک می کنند، سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهند و از تشکیل سلول های جدید چربی توسط بدن جلوگیری می کنند.

در این قسمت برخی چای ها و دمنوش های گیاهی آورده شده اند که به سادگی قابل تهیه هستند و به کاهش وزن کمک می کنند:

چای سبز

یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای کاهش وزن، چای سبز با آنتی اکسیدان های قدرتمندی به نام کاتچین و اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) بسته بندی شده است. این آنتی اکسیدان ها سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و با افزایش وزن و کاهش چربی شکم در ارتباط هستند. چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های کره زمین محسوب می شود و اعتقاد بر این است که مزایای سلامتی بسیاری از جمله پیشگیری از سرطان دارد. چای سبز از برگهای آپیکال گیاه Camellia sinensis تهیه می شود.

گل بامیه Hibiscus یا چای ترش

دمنوش گل بامیه که از  بخش قرمز رنگ کالیس از گل هر نوع گیاه یا بوته یا درخت از جنس بامیه از خانواده پنیر کیان sabdariffa ساخته شده، شامل خواص آنتی اکسیدانی بالا است که ممکن است به افزایش سلامت در بسیاری از موارد کمک کند. مطالعات متعددی نشان داده است که نوشیدن چای هیبیسکوس می تواند به تقویت کاهش وزن و جلوگیری از چاقی کمک کند. این چای گیاهی همچنین ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود سلامت کبد و محافظت در برابر سرطان کمک کند.

دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

چای بابونه

چای بابونه با آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید از جمله خواص ضد چاقی پر شده است. این چای دارای خواص ضد التهابی، ضد افسردگی، تحریک خواب و ضد اضطراب است. از این رو نوشیدن این چای گیاهی می تواند به تقویت خواب، تسکین اضطراب و افسردگی کمک کند، که باعث پرخوری و در نتیجه افزایش وزن است و با کنترل اضطراب و افسردگی و تنظیم شاعات خواب به سلامت فرد و لاغری او کمک می کنند. استفاده از دمنوش بابونه پیش از خواب توصیه شده است.

دمنوش نعنا

یک نوشیدنی خوشمزه و با طراوت، چای نعناع تأثیرات تسکین دهنده و آرامبخشی در سیستم شما دارد که به کاهش استرس و حفظ سلامت بدن کمک می کند. به یاد داشته باشید، استرس می تواند متابولیسم شما را مختل کرده و تلاش های کاهش وزن شما را بی نتیجه کند.

عطر و بوی قوی چای نعناع همچنین می تواند به سرکوب اشتها کمک کند و باعث جلوگیری از تشکیل چربی های جدید می شود. از آنجایی که نعناع حاوی ترکیبات فرار، مانند منتول، میتونین، هسپریدین، ​​لوتولین و اریوسیترین است، نوشیدن این چای می تواند به بهبود سلامتی در بخش های متعددی کمک کند.

دمنوش زنجبیل

چای زنجبیل یکی دیگر از گزینه های محبوب است. در حالی که اکثر مطالعات مرتبط با چای زنجبیل با تنظیم وزن بر روی موش ها انجام شده است، نتایج برای ما انسانها امیدوار کننده به نظر می رسند.

دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

زنجبیل ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده است زنجبیل (1600 میلی گرم در روز یا حدود 1 کیسه چای) در کاهش سطح انسولین، A1C و تری گلیسیرید در گربه های مبتلا به دیابت نوع 2 مؤثر است.

چای اولانگ

چای اوولونگ از همان گیاه چای سبز و سیاه (Camellia sinensis) تهیه می شود، اما این فرایند متفاوت است. در حالی که برگهای مورد استفاده در چای سبز مجاز به اکسیداسیون زیادی نیستند، برگهای چای اولانگ کمی طولانی تر اکسیده می شوند و همچنین تخمیر می شوند که به طعم بی نظیر آن منتهی می شود. برخی از مطالعات حاکی از کاهش چربی بدن، دور کمر و جذب چربی در انسانهایی است که به مدت 6 هفته 8 گرم چای در روز مصرف می کنند.

دمنوش های لاغری ارزان و در دسترس

در نتیجه دمنوش ها با خواص مختلفی وجود دارند که به سلامت و لاغری شما کمک می کنند. این دمنوش ها ایمن شمرده شده اند ولی در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید یا شرایط خاصی دارید با پزشک مشورت کنید. هم چنین از مصرف بیش از اندازه این دمنوش ها خودداری کنید. چای های حاوی کافئین را در صبح و چای های آرام کننده را شب ها مصرف کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ریگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷