زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

مجله آموزشی

مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

تزریق ژل پیشانی و تاثیر آن بر جوانسازی صورت

تزریق ژل پیشانی چگونه باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود؟ فیلر ضد چروک پیشانی تا چه حد در از بین بردن چین و چروک موثر است؟ چین و چروک های صورت از چه سنی به بعد ظاهر می شوند و برای رفع آنها چه باید کرد؟ جهت کسب اطلاعات سودمند و دریافت پاسخ پرسش های خود در این متن با ما همراه باشید.

چین و چروک های پیشانی که به آنها چروک های تفکر نیز می گویند، عمدتاً ناشی از دو عامل پیری پوست و انقباض ماهیچه های صورت هستند. اولین قدم برای داشتن پوستی صاف و جوان، آبرسانی است. اما اگر چین و چروک ها قبلا ظاهر شده باشند چه؟ در این مورد، پاسخ را میتوان از علم پزشکی زیبایی دریافت کرد. جدیدترین روش های درمانی به شما این امکان را می دهند که بدون جراحی یا جای زخم به نتایج عالی برسید.

مواردی که امروزه برای رفع این مشکل پیشنهاد می شوند عمدتاً سه مورد هستند: بوتولینوم (بوتاکس)، فیلرها و لیزر درمانی. هر سه مورد از این مداخله ها چین و چروک را اصلاح می کنند. اما هر یک به روش متفاوتی انجام می دهند. به همین دلیل، همیشه باید پزشک متخصص زیبایی، مناسب ترین درمان را پیشنهاد دهد. از همین رو تخصص پزشک بسیار مهم است پس سعی کنید از بهترین دکتر پوست و مو در تهران و شهر های دیگر مشاوره پوست و مو بگیرید.

تزریق ژل به پیشانی

چروک های پیشانی از خطوطی هستند که در چهره بسیار مشخص هستند.چین و چروک های پیشانی و اطراف چشم ها فرد را عصبانی نشان می دهند. این خطوط به خاطر انقباض ماهیچه های پیشانی حین بالا بردن ابرو ها به وجود می آیند.

تزریق ژل پیشانی

بسیاری افراد ابروهایشان را به طور طبیعی برای بیان حالات مثل خنده، اخم یا عصبانیت بالا می برند و حدود 40 درصد افراد به خصوص در افرادی که دچار افتادگی پلک شده اند همیشه ابروهایشان را بالاتر می برند تا بهتر بتوانند ببینند.

معمولا تزریق ژل با هدف صاف کردن تمام خطوط حتی لیفت ابرو انجام می شود ولی در بعضی آقایان زیاد عادی به نظر نمی رسد که پیشانی کاملا صاف داشته باشند به همین علت کاهش خطوط پیشانی هدف قرار می گیرد تا فرد چهره جوانتری به دست بیاورد. خانم ها اما از این نظر مشکلی ندارند و پس از تزریق ژل بسیار خوب به نظر می رسند.

تزریق ژل پیشانی می تواند خطوط اخمی که در اثر متمرکز شدن فرد بر روی یک چیز، اخم یا نگاه با چشم نیمه باز به وجود می آید را نیز کاهش دهد. با بالا رفتن سن و انقباض مداوم ماهیچه های دو ابرو یک یا دو خط در این ناحیه به وجود می آید که چهره را عبوس و گرفته نشان می دهد.

چین و چروک صورت به چه علت به وجود می آید؟

چین و چروک های صورت به هر دلیلی لکه های پوستی محسوب می شوند. این چین‌های نفرت‌انگیز یا شیارهای کوچک به دلایل مختلفی ظاهر می‌شوند: اول از همه از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و سپس یک سری عوامل خارجی مانند کم‌آبی بدن، حالات چهره، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی، عادت‌های بد و غیره … . این چین و چروک ها اساساً باید بعد از 35 سالگی ظاهر شوند، اما همه این عوامل می توانند روند را تسریع کنند و در نتیجه سبب ظهور زودتر آنها شوند.

  ژل پیشانی

اولین چین و چروک ها

اولین چین و چروک هایی که ظاهر می شوند مربوط به حرکت و انقباض عضلات صورت است. این چین و چروک ها مربوط به دوران پیری نیستند، بلکه مربوط به حرکاتی هستند که به طور مکرر انجام می دهیم. چین و چروک بینی، اخم کردن و چشم دوختن همگی حرکاتی هستند که باعث ایجاد لک روی پوست می شوند که معمولاً با تزریق ژل بینی، تزریق ژل خط اخم و تزریق ژل زیر چشم از بین می روند. اما در دراز مدت، پوست نازک‌تر و ظریف‌تر می‌شود و به همین دلیل چین و چروک‌ها به‌طور قطعی و قاطع‌تر شروع به شیار کردن صورت می‌کنند.

تزریق ژل پیشانی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل پیشانی برای دو نوع بیمار بسیار مناسب است:

  • بیماران با خطوط پیشانی عمیق که درمان های ضد خطوط مثل بوتاکس که جنبه پیشگیری دارد به تنهایی نمی تواند این خطوط را به طرز چشم گیری کاهش دهد.
  • افرادی با ابروهای پایین افتاده یا پلک های افتاده که می خواهند چروک های پیشانی را کاهش دهند ولی نمی خواهند ابرو به سمت پایین کشیده شود.

ماندگاری تزریق ژل

در این افراد اگر محصولات ضد چروک را به پیشانی تزریق کنیم امکان زیادی وجود دارد که افتادگی پلک و ابرو بیشتر نمایان شود و به همین علت استفاده از ژل از تزریقات محصولات ضد چروک ارجحیت دارد.

این تزریق برای تمام مردان و زنانی چروک های عمیق دارند مناسب است و معمولا افرادی که به کلینیک پوست و مو مراجعه می کنند بالای چهل سال سن دارند. اشخاص جوان تر از آن جا که خطوط صورتشان عمیق نشده است می توانند از بوتاکس و تزریق چربی برای جلوگیری از این خطوط استفاده نمایند.

تزریق ژل پیشانی برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • کسانی که به ترکیبات ژل ها حساسیت دارند.
  • افراد با بیماری های خود ایمنی مثل دیابت
  • افراد مستعد کلوئید
  • عفونت باکتریایی پوست باید ابتدا درمان گردد و سپس برای تزریق اقدام شود.
  • کسانی که ویروس تبخال در آن ها فعال است و حتما در مورد سابقه تبخال به پزشک اطلاع دهید.
  • خانم های باردار یا در حال شیردهی
  • نوجوان های زیر هجده سال
  • کسانی که از دیگر فیلر های پوستی استفاده کرده اند.

تزریق ژل به پیشانیچه تفاوتی بین تزریق ژل به پیشانی و تزریق های ضد چروک مثل بوتاکس وجود دارد؟

ژل به چروک ها حجم می دهد و آن ها را پر می کند. ژل زیر پوست تزریق می شود تا فرورفتگی ها را بپوشاند و برای چروک های عمیق کاربرد مناسبی دارد.

بوتاکس از حرکت ماهیچه جلوگیری می کند که این کار سبب کاهش حرکت عضله پیشانی هنگام تغییر حالات صورت و در نتیجه کاهش به وجود آمدن و عمیق شدن این خطوط می شود. بوتاکس به تنهایی نمی تواند چروک های عمیق را پر نماید و اثر آن بر خطوطی است که با انقباض ماهیچه نمایان می شوند.

ترکیبی از ژل و بوتاکس برای پر کردن خطوط و هم چنین جلوگیری از عمیق تر شدن آن ها بسیار مناسب است و برای افرادی که به دنبال نتیچه های طولانی و موثرند پیشنهاد می شود.

راهکارهایی برای رفع چین و چروک پیشانی- تزریق ژل پیشانی، فیلر پیشانی و …

علاوه بر تزریق ژل پیشانی، اولین نکته برای مبارزه با چین و چروک، مرطوب کردن مداوم پوست است. مطمئناً رعایت یک رژیم غذایی متعادل، انجام فعالیت بدنی و کاهش استرس نیز به پیشگیری از این مشکل کمک می کند. اما هنگامی که این آسیب ها ظاهر می شوند، تنها راه حل کمک گرفتن از یک پزشک زیبایی است.

در اولین ملاقات برای تزریق ژل یا فیلر پیشانی، از طریق بررسی و مشاوره پزشک زیبایی متوجه خواهید شد که کدام درمان برای شما مناسب‌تر است. در حقیقت، درک مواد فعال در ترکیب مواد مختلف و مقادیر صحیح تزریق برای یک روند درمان تخصصی و مناسب لازم است.

فواید تزریق ژل به پیشانی

هدف این تزریق کاستن از عمق چروک های پیشانی یا برطرف کردن آن ها است اما فواید دیگری نیز نصیب کسانی که این درمان را انجام می دهند می شود.

1-از آن جا که ترکیبات ژل ها مثل هیالورونیک اسید در بدن انسان یافت می شود و یک ماده طبیعی است سبب جذب آب در ناحیه مورد نظر می شود و به علت این آبرسانی، پوست پیشانی کشیده تر و مستحکم تر می شود.

2-با بالا رفتن سن حجم پیشانی به علت کم شدن کلاژن کاهش می یابد. با این درمان کلاژن در پوست افزایش می یابد و سبب جوانسازی پوست می شود و هم چنین حجم پیشانی افزایش می یابد.

عکس قبل و بعد تزریق ژل پیشانی

 بسیاری افراد نگران وقتی هستند که برای درمان اختصاص می دهند و می خواهند هر چه زودتر به کار و فعالیت های عادی خود باز گردند. خبر خوب برای این افراد این است که این روش نه تنها در مدت کوتاهی انجام می شود بلکه هیچگونه زمان ریکاوری ندارد و فرد بالافاصله می تواند به فعالیت های خود باز گردد.

ماندگاری تزریق ژل پیشانی و طول درمان

بسته به ژلی که برای درمان توسط پزشک مناسب شناخته می شود، ماندگاری تزریق ژل، متفاوت و بین چهار ماه تا دو سال است. ژل هیالورونیک اسید معمولا بین چهار تا شش ماه ماندگاری دارد. پس از این مدت باید به متخصص پوست و مو مراجعه نمود و برای ترمیم ژل اقدام نمود.

جلسات درمان کوتاه است و حدود سی دقیقه به طول می انجامد. بعضی ژل ها اثرشان را در همان ابتدا نشان می دهند و بعضی ژل ها مدت زمانی طول می کشد تا نتیجه نهایی خود را نشان دهند و در این مدت کلاژن را در منطقه مورد نظر افزایش می دهند. نتایج نهایی معمولا سه تا چهار هفته پس از تزریق نمایان می شود.

ممکن است این روش عوارضی هم داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض ژل به “عوارض تزریق ژل پیشانی” مراجعه کنید.

مراقبت های پس از تزریق ژل پیشانی

  • از ژل های آلوئه ورا و آرنیکا برای ماساژ پیشانی و اطراف آن روزی دو بار استفاده نمایید.
  • از داروهایی که پزشک برای رفع عوارض مثل قرمزی، حساسیت و کبودی برای شما تجویز نموده است به طور مرتب استفاده نمایید.
  • حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و بهتر است از SPF 50 استفاده نمایید.
  • اگر قصد دارید در فصل تابستان تزریق ژل انجام دهید حتما مقاله ” راه های مراقبت از پوست در تابستان ” را مطالعه کنید.

به هر مقدار که مراقبت شما از پوست بیشتر باشد، ماندگاری ژل نیز بیشتر می شود.سبک زندگی بر میزان ماندگاری ژل بسیار اهمیت دارد. تا بیست و چهار ساعت پس از تزریق ژل به پیشانی فشار وارد نکنید. قرمزی، سوزش یا موارد جزئی دیگر در روز های ابتدایی بعد درمان از بین می روند. از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید و به میزان کافی آب بنوشید. میوه ها و سبزیجات را در رژیمتان وارد کنید.

تغذیه مناسب برای تزریق ژل پیشانی

رفع چین و چروک با استفاده از بوتاکس

تزریق بوتاکس اگر به مقدار مناسبی انجام شود می تواند به طور موثری چین و چروک پیشانی را کاهش دهد. با این حال، درمان با بوتاکس از سن 35 سالگی به بعد توصیه می شود. در این مورد، سم بوتولینوم از تحرک بیش از حد پوست پیشانی جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد پیشانی صاف و کشیده خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. درمان نیازی به بیهوشی ندارد و نتایج حداقل تا 6 ماه به وضوح قابل مشاهده است و پس از آن یک جلسه دیگر ضروری است.

فیلر پیشانی ضد چروک

در سال‌های اخیر، فیلر پیشانی یا پرکننده‌هایی که برای درمان چروک های پیشانی استفاده می‌شوند، عمدتاً بر پایه اسید هیالورونیک و کلاژن هستند. هر دو ژل فرورفتگی ها را پر می کنند و در نتیجه باعث رفع چین و چروک ها می شوند. این پرکننده ها منع مصرف خاصی ندارند و برای انجام آنها نیاز به بیهوشی نیست.

علاوه بر بوتاکس و تزریق ژل پیشانی، در این مورد از لیزر ضد چروک نیز ممکن است استفاده شود. پرتو نور لیزر، سطحی ترین لایه های پوست را تبخیر می کند و سپس آن را مجبور به تولید سلول های جدید و کلاژن جدید می نماید. به این ترتیب پوست آرام تر به نظر می رسد و به جوانسازی عمومی ناحیه تحت درمان کمک می کند. بعد از درمان ممکن است کمی قرمزی یا سوزش احساس کنید، اما همه اینها علائمی هستند که ظرف چند روز از بین می روند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تزریق ژل پیشانی  و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک تزریق ژل در تهران مراجعه کنید.      

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷