زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین روش های درمان سیاهی آرنج و زانو چیست؟

مجله آموزشی

مهم ترین روش های درمان سیاهی آرنج و زانو چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

درمان سیاهی آرنج و زانو

مهم ترین روش های درمان سیاهی آرنج و زانو چیست؟

درمان سیاهی آرنج و زانو

سیاهی آرنج و زانو یک مشکل رایج است که با این که از نظر پزشکی آسیبی به بدن نمی زند ولی برای بعضی افراد خوشایند نیست و به دنبال راهی برای درمان سیاهی آرنج و بازو هستند.

درمان سیاهی آرنج و زانو

برای درمان سیاهی آرنج و بازو ابتدا باید بدانیم این مشکل چیست. سیاهیی آرنج و بازو تعریف ساده ای دارد و به تیره بودن پوست آرنج و بازو نسبت به دیگر مناطق بدن گفته می شود و درمان سیاهی آرنج و بازو این امکان را به فرد می دهد که در صورت ناراحتی از این تغییر رنگ اقدام به برطرف کردن آن نماید.

علت سیاهی آرنج و بازو

سیاهی آرنج و زانو یک اتفاق معمول است. این مشکل می تواند افراد از هر نوع پوستی را تحت تأثیر قرار دهد ، اگرچه اغلب در افرادی با رنگ پوست تیره دیده می شود. به این دلیل که پوست تیره به احتمال زیاد بیش از حد ملانین تولید می کند.

ممکن است دلایل مختلفی برای ایجاد تیرگی پوست در زانو ، آرنج و سایر مفاصل وجود داشته باشد. این شامل:

  • تجمع سلول های مرده پوست
  • اصطکاک
  • قرارگیری در معرض نور خورشید
  • برخی بیماری های پوستی مانند اگزما
  • هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب
  • قرص های جلوگیری از بارداری
  • ملاسما (لکه های تیره) ناشی از بارداری اخیر
  • کک و مک و لکه های پیری

در بعضی موارد ، خشکی پوست می تواند زانوهای تیره را سبب شود و باعث بیشتر دیده شدن تیرگی زانو ها شود. گرچه چنین عللی می تواند بر روی هر قسمت از پوست شما تأثیر بگذارد ، اما آرنج و زانوهای شما به دلیل عدم توجه و مراقبت نسبت به سایر قسمت های برجسته بدن مانند صورت ، آسیب پذیرتر است.

درمان سیاهی آرنج و زانو در خانه

درمان خانگی سیاهی آرنج و زانو راحنف در دسترس و نتیجه بخش هستند. درمان خانگی سیاهیی آرنج و زانو بر خلاف محصولات پزشکی ارزان و بدون هیچ گونه عوارض جانبی هستند. موارد زیر در هر خانه ای موجود هستند و در درمان سیاهیی آرنج و زانو موثرند:

1-آلوئه ورا

در یک تحقیق معتبر در سال 2012 بررسی شد که آلوئه ورا می تواند پوست را روشن کند. این به دلیل فرایندی به نام تحریک گیرنده های آدرنرژیک آلفا است که هنگامی که شما این محصول را روی پوست خود قرار می دهید اتفاق می افتد. به دنبال ژل یا لوسیون با آلوئه ورا باشید و تا دو بار در روز استفاده کنید.

درمان سیاهی آرنج و زانو

2-جوش شیرین

جوش شیرین هم خاصیت لایه برداری و هم روشن کنندگی پوست دارد که ممکن است به درمان آرنج های تیره کمک کند. ابتدا با اضافه کردن یک قاشق چای خوری همزمان با آب به یک کاسه شروع کنید. ادامه دهید و خوب مخلوط کنید تا زمانی که مقدار دلخواهی از محصول را داشته باشید. سپس ، مستقیماً روی آرنج یا زانوی خود قرار دهید.

جوش شیرین را شبیه به ماسک صورت برای مدت 10 تا 15 دقیقه روی نواحی تیره آرنج و زانو بگذارید و سپس آن را بشویید ، به همین سادگی سیاهی آرنج و زانو را درمان کنید. هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید. اما از استفاده جوش شیرین روی صورت خودداری کنید.

3-میوه های خانواده مرکبات

یک مطالعه در سال 2014 پیشنهاد کرد که مکمل های خوراکی حاوی عصاره میوه مرکبات به ویژه در روشن شدن لکه های پوست تیره که به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب به وجود امده اند مفید هستند.

با این حال ، بدون استفاده از مکمل ها ، می توانید به طور بالقوه برخی از مزایای آن را با استفاده از لیمو یا سایر مرکبات در آشپزخانه خود بدست آورید.

به راحتی آب میوه های مرکبات را درون یک فنجان بچکانید. سپس ، با استفاده از یک پنبه یا پارچه شستشو ، آب را مستقیم به آرنج و زانوی خود بمالید. می توانید این روند را روزانه تکرار کنید.

4-جوی دو سر و ماست

هم بلغور جو دوسر و هم ماست دارای کیفیت تسکین دهنده ای هستند که می توانند رطوبت بیشتری به پوست خشک اضافه کنند. مانند جوش شیرین ، این دو ماده به عنوان ماسک بهترین عملکرد را دارند.

درمان سیاهی آرنج و زانو

در قسمتهای مساوی بلغور جو دوسر و ماست را با هم ترکیب کنید تا خوب مخلوط شوند ، سپس به آرنج و زانوی خود بمالید. بگذارید هر بار تا 20 دقیقه بماند و سپس بشویید تا شاهد درمان سیاهی آرنج و زانو باشید.

5-زردچوبه

این ماده از یک گیاه ریشه هندی است که مانند زنجبیل است. طبق منبع ملی معتبر سلامت ملی ، پودر زردچوبه هنگام استفاده به عنوان خمیر ممکن است به انواع بیماری های پوستی کمک کند.

پودر را با آب مخلوط کرده ، و سپس مستقیماً به آرنج بمالید. بگذارید تا 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

محصولات داروخانه ای در درمان سیاهی آرنج و زانو

درمان ارنج و زانو با محصولات بدون نسخه ای که می توانید از داروخانه ها تهیه کنید نیز ممکن است. اگر درمان های خانگی نتوانستد سیاهی آرنج و زانو را برطرف کنند می توانید از این محصولات که قوی تر هستند استفاده کنید.

محصولی با هیدروکینون را که به روشن شدن رنگدانه های پوست تیره کمک می کند یا محصولی با لیپوهیدروکسی اسید را امتحان کنید.

نقطه ضعف محصولات داروخانه ای بدون نسخه این است که آنها می توانند به سرعت برای مقدار محصولی که در هر بطری دریافت می کنید گران شوند. همچنین ممکن است چندین هفته – یا حتی ماهها – طول بکشد تا اثر بگذارد.

برخی از عوارض جانبی عبارتند از:

  • تحریک
  • لایه برداری پوست
  • افزایش حساسیت به آفتاب

موادی مانند شیرین بیان و کوجیک اسید در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کرده است. اگر باعث ایجاد قرمزی ، جوش و خارش می شود ، استفاده از آن را متوقف کنید.

اگر این محصولات جواب ندهند برخی محصولات سفید کننده با نسخه درمانی نیز در دسترس هستند. با متخصص بهداشت خود در مورد این گزینه ها ، از جمله موادی مانند هیدروکینون یا سایر مواد لایه بردار ، صحبت کنید.

روش های درمانی

اگر از درمان های خانگی و درمان های دارویی جوابی نگرفتید، برای موارد شدید ، لیزر درمانی گزینه دیگری است. بیشترین خطر در این روش های درمانی ایجاد زخم است که در نهایت باعث می شود آرنج هاو زانوهای تیره حتی تیره به نظر برسند.

در نتیجه آرنج و زانوهای تیره ممکن است ناامید کننده باشد و معکوس کردن این نوع مشکل پوستی به زمان نیاز دارد. با این حال ، یک طرح دائمی مراقبت از پوست همراه با داروهای خانگی یا محصولات دارویی می تواند به شما کمک کند تا رنگ آرنج های تیره را روشن کنید.

درمان سیاهی آرنج و زانو

اگر طی دو ماه نتیجه نمی بینید ، با متخصص بهداشت خود تماس بگیرید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا برنامه درمانی فعلی خود را ارزیابی کرده و در صورت لزوم سایر توصیه ها را ارائه می دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷