زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مهم ترین دانستنی های لیزر جای جوش

مجله آموزشی

مهم ترین دانستنی های لیزر جای جوش

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

لیزر جای جوش

مهم ترین دانستنی های لیزر جای جوش

لیزر جای جوش

آکنه و جوش ها مشکلات موقتی هستند اما اسکارهای ناشی از آن ها معمولا به طور دائمی روی پوست باقی می مانند.هر چند ممکن است این زخم ها خوشایند نباشند اما روند طبیعی پوست برای ترمیم پس از یک زخم یا آسیب هستند.

لیزر درمانی جاهای زخم مانند جای جوش ها که ظاهری ناهموار به پوست می دهند سبب کاهش ظاهری اسکارها می شود.در این درمان از نور درمانی متمرکز هم برای حذف لایه خارجی پوست و هم برای تحریک ساخت سلول های پوستی جدید به منظور ترمیم و پوشاندن سلول های آسیب دیده استفاده می شود.

لیزر درمانی به منظور حذف اسکار می تواند برای کاهش منظره زگیل ها، چین و چروک ها، نقاط رنگی ناشی از افزایش سن، زخم ها و کلوئید ها استفاده می شود ولی به طور کامل ان ها را برطرف نمی کند.

لیزر جای جوش

علل ایجاد جای جوش

آکنه اسکارها معمولا حاصل تورم آسیب هایی مانند جوش، جوشهای چرکی ویا کیست ها هستند.تورم این لکه ها زمانی اتفاق می افتد که فولیکول یا روزنه های پوست به وسیله چربی اضافی، پوست مرده یا باکتری بسته می شوند.

این تورم منافذ سبب ایجاد یک شکست در دیواره فولیکول می شود.اگر نزدیک سطح پوست این آسیب صورت بگیرد جزئی است و بهبود ان سریع است ولی اگر این شکستگی در فولیکول به صورت عمقی باشد، جدی تر است و این مواد عفونی ممکن است به پوست نفوذ کند و سبب نابودی بافت پوست شود.

به منظور ترمیم پوستی که از بین رفت، پوست کلاژن جدیدی را تشکیل می دهد.کلاژن پروتئین رشته ای است که به پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام می دهد.متاسفانه نتایج این ترمیم به صورت صاف و همانند ان چه بود ظاهر نخواهد شد و اثر آن بر پوست می ماند.

لیزر جای جوش

فواید و مزایا

لیزر سایشی که برای هم سطح و هموار کردن پوست استفاده می شود به لایه های زیرین پوست حرارت وارد می کند تا کلاژن سازی را افزایش دهد.این کار به پوست این امکان را می دهد که در نواحی تحت درمان به صورت صاف تر و با ظاهری بهتر ترمیم شود.

آماده شدن برای درمان

لیزر جای جوش

قبل از انجام این درمان یک متخصص پوست ابتدا سوابق دارویی بیمار را بررسی می کند و یک آزمون آمادگی روانی به عمل می آورد.در این زمان پزشک و بیمار می توانند در مورد انتظارات، خطرات احتمالی و نتایج درمان بحث کنند.بیمار هم چنین باید:

  • در مورد حساسیت و سابقه زخم های سرد یا تاول های همراه با تب در اطراف دهان به پزشک اطلاع دهد زیرا ممکن است پس از درمان سبب کاهش سرعت بهبود شوند.
  • از دارو ها یا مکمل هایی که می توانند روی انعقاد خون اثر بگذارند مانند اسپرین، ایبوپروفن یا ویتامین E بمدت ده روز قبل از جراحی پرهیز کند.
  • از سیگار کشیدن به مدت دو هفته قبل و بعد از درمان خودداری نماید.

پس از عمل

پس از درمان متخصص پوست ناحیه تحت درمان را بانداژ می کند.بیمار لازم است اعمال زیر را انجام دهد:

  • ناحیه درمان شده را پس از بیست و چهار ساعت تمیز نمایید و پس از ان روزی چهار تا پنج بار این کار را تکرار کنید.

لیزر جای جوش

  • از پماد ها مثل ژل پترولئوم پس از تمیز کردن ناحیه استفاده کنید تا از ایجاد بیماری های پوستی جلوگیری شود.

لیزر جای جوش

بیماران باید هم چنین انتظار موارد زیر را داشته باشند:

  • ورم ممکن است بیست و چهار ساعت تا چهل و هشت ساعت پس از درمان مشاهده شود.
  • دوازده تا هفتاد و دو ساعت بعد از درمان ممکن است خارش و سوزش حس شود.
  • افتادن یا پوسته پوسته شدن پوسته خارجی بین پنج تا هفت روز پس از درمان رخ می دهد.

ترمیم و بهبودی کامل به طور معمول ده تا بیست و یک روز به طول می انجامد که بستگی به اندازه و محل درمان دارد.بعد از بهبودی کامل منطقه تحت درمان بیمار باید:

  • تا یک هفته یا ده روز پس از درمان ترجیحا آرایش نکنید.
  • فقط از لوازم آرایشی فاقد روغن تا دو یا سه ماه پس از درمان استفاده کند.
  • از تابش مستقیم افتاب پرهیز کنید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید که سبب می شود ناحیه درمان شده روشن تر ظاهر شود.

لیزر جای جوش

  • پوست جدید را به خوبی مرطوب نگه دارید.
  • در جلسات بعد از درمان که برای شما تعیین شده اند به صورت منظم شرکت کنید و از داروهایی که تجویز می شود مرتبا استفاده نمایید.

تعداد جلسات و مدت آن ها

دوران نقاهت این روش زیاد نیست زیرا لیزر یک روش غیر تهاجمی است.مدت زمان جلسه لیزر درمانی بین سی دقیقه تا یکساعت متغیر است که به ناحیه تحت درمان بستگی دارد.سه تا پنج جلسه لیزر درمانی با فواصل یک ماهه تا چند ماهه زیر نظر پزشک کمک می کند که بهترین نتیجه کسب شود.

لیزر جای جوش

 نکات ایمنی

  • این روش درمانی به بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست نیاز دارد.
  • این روش به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به بستری شدن ندارد.حتما پزشک متخصص باید این درمان را اجرا کند.

عوارض جانبی

  • درد
  • ورم
  • قرمزی
  • خونریزی موقت

این عوارض جانبی موقت هستند و معمولا تا چند روز پس از درمان برطرف می شوند. اگر احساس می کنید احتمال عفونت وجود دارد حتما به پزشکتان مراجعه کنید.

نحوه درمان جای جوش با لیزر

این روش یک درمان غیر تهاجمی برای اسکار های باقی مانده از جای جوش است که به پوست منظره ناهموار می دهند و روش مناسبی به عنوان جانشین روش های جراحی است.

نور متمرکز لیزر به اندازه عمق منطقه جای جوش در پوست نفوذ می کند و با تحریک کلاژن سازی پوست را هموار می کند و پوست جدید به صورت هموارتر ظهور می کند و منظره ای بهبود یافته به وجود می اورد.

لیزرجای جوش

کاندید مناسب برای این روش

معمولا با بالا رفتن سن پوست کمتر مستعد جوش زدن است و بسیاری افراد بعد از سنین بلوغ دیگر جوش نمی زنند و به این ترتیب کاندید مناسبی برای برطرف کردن جای جوش های قدیمی هستند.

افرادی که هنوز در سنین بلوغ یا مستعد جوش زدن هستند بهتر است صبر کنند تا جوش ها به طور کامل برطرف شوند و سپس برای لیزردرمانی اقدام نمایند.

لیزر جای جوش

جلوگیری از ایجاد جای جوش

نمی توانید به طور کامل از ایجاد اسکار پیشگیری کنید ولی مراحل زیر سبب کاهش امکان گسترش این اسکار ها می شود:

  • درمان آکنه پیش از پیشرفت آن

بهترین کاری که می شود کرد این است که آکنه را به سرعت کنترل کرد. اگر با روش های معمول آکنه بهبود نیافت حتما به پزشک مراجعه کنید.درمان سریع سبب کاهش آسیب و در نتیجه جای جوش کمتری می شود.

لیزر جای جوش

  • کاهش آسیب

آسیب های بزرگ و جوش های متورم بیشتر ممکن است که از خود اسکار باقی بگذارند. اولویت شما باید این باشد که کاری نکنید که سبب حساسیت بیشتر پوستتان شود. از اسکراب ها و لایه بردار های شدید و محصولات مراقبت پوست خشن استفاده نکنید.

  • جوش را نکنید یا نترکانید.

این کار ها ممکن است سبب شود که آسیب به لایه های پایین تر پوست برسد و ممکن است سبب پخش شدن عفونت در بافت های دیگر شود و اسیب را تشدید کند.به خود یادآوری کنید ترکاندن جوش سبب طولانی شدن مدت زمان بهبودی می شود و امکان به جای گذاشتن اسکار را افزایش می دهد.

لیزر جای جوش

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷