زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

تفاوت های تزریق ژل و فیلر لب چیست ؟

مجله آموزشی

تفاوت های تزریق ژل و فیلر لب چیست ؟

ویزیت انلاین و دریافت انلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

تفاوت های تزریق ژل و فیلر لب چیست ؟

1- پراکندگی در لب

یکی از رایج ترین تفاوت های این دو ماده پرکننده این است که عموما فیلر لب از Hyaluronic Acid هیالورونیک اسید ساخته می شوند که ماده ای است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و به افزایش حجم لب بسیار کمک می کند. استفاده از این ماده برای زیبایی بسیار مفید است.

2- عوارض

فیلرها عوارض کمتری نسبت به ژل دارند. البته اگر تزریق فیلر و ژل توسط متخصص مجرب انجام شود، احتمال بروز این مشکلات به حداقل می رسد. در مورد سن مناسب برای تزریق ژل و فیلر باید گفت که تفاوت خاصی وجود ندارد، اما کارشناسان توصیه می کنند افراد قبل از بلوغ این گونه تزریقات را انجام ندهند. در اثر بلوغ تغییرات مختلفی در صورت ایجاد می شود که به همین دلیل نتیجه تزریق و پرکردن ژل ناخوشایند است.

لازم به ذکر است بدانید ژل های دائمی و ماندگار، عوارض شدیدی را به همراه دارند و در برخی از مواقع سبب مرگ می شوند به همین دلیل امروزه از این ژل ها استفاده نمی شود. این نوع ژل ها با نام پاژ شناخته می شوند که عموما برای رفع چین و چروک سطحی به کار می روند.

تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب

3- مدت ماندگاری

ژل ها اثر موقتی دارند و پس از مدتی از بین می روند. اما ماندگاری فیلر ها به خصوص مدل دائمی آنها بیشتر است. به این ترتیب ماندگاری ژل بین 6 تا 18 ماه تخمین زده می شود اما ماندگاری ژل حدود 6 تا 12 ماه است.به طور کلی استحکام واقعی ژل و تزریق کامل بستگی به خود شخص دارد. برخی از افراد با شرایط پوستی مختلف و شکل های خاص، ژل یا فیلر را در بدن خود برای مدتی نگه می دارند.

تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب

4- نوع رفع مشکل

معمولاً از فیلرها برای رفع خطوط نیمه عمیق مانند شیارهای زیر چشم یا جای زخم روی پوست استفاده می شود. سپس از ژل برای چین و چروک های عمیق استفاده می شود و متخصصان می توانند از آن برای رفع عیوب صورت و چین و چروک های عمیق استفاده کنند.

تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب

هیالورونیک اسید

1- هیالورونیک اسید:

ماده ژل مانندی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. این گونه فیلر در حجم دادن گونه هاو برای از بین بردن چین و چروک دور چشم، اطراف لب ها و پیشانی کاربرد دارد.

2- هیدروکسی آپاتاید یا آپاتیت:

این نوع حجم دهنده از ذره های میکروسکوپی کلسیم که به یک ژل اضافه می شوند و سپس تزریق می شوند تشکیل شده است.

3- پلی لاکتیک اسید:

عملکرد این فیلر نسبت به سایر فیلر ها متفاوت است و به جای پر کرد با تحریک، پوست را وادار به تولید کلاژن می کند. این فیلر از نوع نیمه دائم است.

امروزه پرکننده هایی که دارای هیالورونیک اسید هستند از رایج ترین ژل های تزریقی محسوب می شوند. همچنین یکی از بهترین مارک ژل برای تزریق صورت نیز میباشند . در مورد مدت زمان ماندگاری ژل با فیلر لب باید بگوییم که ماندگاری این مواد به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به سن پوست فرد، شدت آثار پیری وی و اندازه‌ منطقه‌ مورد درمان و همچنین نوع ژل تزریقی مورد استفاده اشاره کرد.

ویژگی یک ژل ایده آل برای تزریق چیست؟

1- سفتی مناسب ژل

2-وسکوزینه ژل

3- گلوله ای نشدن ژل بعد از گذشت زمان

4- جذب بکنواخت ژل در بافت های تزریق شده

5- چسبندگی مناسب ژل به بافت مورد نظر

6- داشتن زنجیرهمتصل به هم در ساختار ژل

 

 

آیا تزریق ژل یا فیلر در لب خطرناک است

تفاوت بین تزریق ژل و فیلر لب

روش های معرفی شده تزریق ژل در این محتوا خطرناک نیستند و سلامت شما را به خطر نمی اندازند. ولی اگر جذب ژل در لب به صورت یک نواخت صورت نگیرد سبب مشکلاتی خواهید شد.

مهارت پزشک نیز تا حد زیادی از بروز عوارض و مشکلات تزریق ژل و یا فیلر جلوگیری می کند. ولی اگر توسط فرد بی تجربه ای انجام شود، ممکن است دچار عوراض شدیدی شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل به مقاله ی “تزریق ژل ” از همین سایت مراجعه نمایید.

جمع بندی

معمولا از فیلر برای حجم دادن در سراسر بدن استفاده می شود ولی از آنجایی که امکان جذب فیلرها توسط بدن وجود دارد حجم دهی توسط آن ها موقتی است و بسته به عوامل بسیاری هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم خواهد داشت.

امروزه افراد زیادی بنا به دلایلی حجم بافت لب های خود را از دست می دهند و از این رو به دنبال روش هایی برای جبران این تغییرات هستند. یکی از بهترین روش ها تزریق با استفاده از پرکننده ها است. این مواد پرکننده شامل ژل ها و فیلرها هستند که در واقع ژل ها نوعی فیلر هستند.

کلینیک زیبایی در زعفرانیه یکی از بهترین ها در زمینه ی تزریق فیلتر و ژل لب هست. پس این فرصت طلایی را از دست ندهید و برای دریافت مشاوره پوست و مو رایگان با همکاران ما تماس بگیرید.

 

کلینیک پوست وموی دکتر مسعود جعفری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]

سوالات متداول

در طول مشاوره اولیه رایگان شما در کلینیک دکتر جعفری برای درمان پرکننده لب، پرستاران ما فرمولاسیون و محل تزریق صحیح را تعیین می کنند تا بهترین نتایج مورد نظر شما را برای پرکننده لب ارائه دهند. یک بلوک دندانی برای کمک به بی حس کردن محل تزریق فیلر لب اعمال می شود. ممکن است در حین و بعد از درمان پرکننده لب کمی حساسیت در محل تزریق فیلر لب تجربه کنید که با قرمزی و تورم همراه است. با این حال، این عوارض جانبی در طول هفته پس از درمان اولیه پرکننده لب کاهش می‌یابد. کبودی در محل یا اطراف محل تزریق فیلر لب طبیعی است و می‌توانید با مصرف قرص‌های آرنیکا چند روز قبل از درمان پرکننده لب، احتمال کبودی را کاهش دهید. اثرات پرکننده لب می تواند تقریباً 9-12 ماه پس از درمان باقی بماند. بدن به آرامی فرمولاسیون را متابولیزه می کند، که می تواند در طول زمان حجم لب کاهش یابد. البته برند و نحوه ی مراقبت شما تاثیر زیادی در ماندگای فیلر خواهد داشت.

پیروی دقیق از دستورالعمل های مراقبت پس از پرکننده لب که توسط پرستاران ما ارائه شده است، بهترین راه برای اطمینان از این است که پرکننده لب شما ویژگی های شما را بهبود می بخشد. ما یک درمان معمولی سالانه پرکننده لب را توصیه می کنیم، تا نتایج ماندگارتری را تجربه کند.

پرکننده های لب می توانند با توجه به کیفیت فیلر، مهارت پزشک و مراقبت های شما، بین 5 تا 12 ماه دوام داشته باشند.

خیر، فیلر لب نباید باعث سفت شدن لب ها شود.

در حالی که می‌توان از پرکننده‌های لب برای زیبایی لب‌ ها و کمک به رفع کاهش حجم استفاده کرد، اما موقتی هستند و در نهایت لب ها به حالت طبیعی باز می‌گردند.

این مورد به اهداف مشتری و خوب بودن نتایج بستگی دارد.

خندیدن پس از پرکننده لب، تاثیری بر پرکننده لب نخواهد داشت، با این حال به بیماران توصیه می‌کنیم که حداقل تا دو هفته پس از پرکننده لب از نوشیدن با نی، بوسیدن یا دستکاری ناحیه درمان خودداری کنند تا از بهبودی مناسب اطمینان حاصل شود.

پس از تزریق پرکننده لب از خوردن غذاهای تند و نوشیدنی با نی خودداری کنید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷