زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان: بهترین روش به حداقل رساندن عوارض

مجله آموزشی

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان: بهترین روش به حداقل رساندن عوارض

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان: بهترین روش به حداقل رساندن عوارض

به همان میزان که خانم ها به زیبایی پوست و بدن خود اهمیت می دهند، آقایان بسیاری نیز وجود دارند که این مسئله برایشان حائز اهمیت است. از این رو به سراغ روش های مختلفی از جمله روش لیزر موهای زائد می روند. اما آیا لیزر موهای زائد برای مردان ضرری دارد؟ عوارض لیزر موهای زائد برای مردان چیست؟ چگونه می توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد؟

استفاده از تیغ، کرم های موبر، ماشین های اصلاح، وکس، موم و بسیاری دیگر از روش هایی که می توان با استفاده از آنها از شر موهای زائد در بدن خلاص شد، در بلند مدت مردان را خسته می کند. از این رو بیشتر مردانی که از داشتن موهای زائد زیاد در بدن خود رنج می برند، به سراغ روش های موثرتر دیگری می روند تا بتوانند از شر این موهای زائد برای همیشه خلاص شوند.

یکی از بهترین و موثرترین روش خلاص شدن از شر موهای زائد، لیزر است. مسلما به همان میزان که باید فواید لیزر موهای زائد برای آقایان را در نظر بگیریم، لازم است به عوارض لیزر موهای زائد برای مردان نیز توجه کنیم. تنها در این صورت است که می توان با کمترین میزان خطر، در کوتاه ترین زمان برای همیشه از شر تمام موهای زائد بدن خلاص شد. 

لیزر موهای زائد در آقایان

خطرات و عوارض لیزر موهای زائد برای مردان

بسیاری از مردم دنیا تصور می کنند که با انجام لیزر درمانی، به بافت های بدن، سیستم تناسلی و غدد لنفاوی آسیب بسیار زیادی وارد می شود. اما باید بگوییم که چنین باوری غلط است. مردان که از پوست و موی ضخیم تری نسبت به خانم ها برخوردار هستند و مسلما زمان بیشتری برای لیزر موهای بدن خود نیاز دارند، ممکن است در طول درمان خود با برخی عوارض محدود مواجه شوند. از جمله این عوارض لیزر موهای زائد برای مردان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. ایجاد تاول های پوستی و بروز عفونت پس از لیزر درمانی در محل لیزر( این مورد از عوارض لیزر موهای زائد برای مردان نادر بوده و معمولا در صورتی اتفاق می افتد که پزشک مورد نظر از مهارت و تخصص لازم برخوردار نبوده باشد، یا محل لیزر درمانی استریل نباشد).
  2. ایجاد التهاب پوستی به صورت مقطعی
  3. احتمال پوسته پوسته شدن منطقه لیزر شده در دبن که پس از مدتی با انجام برخی مراقبت های لازم برطرف می شود و به هیچ عنوان خطرناک نیست.
  4. تغییر در رنگدانه های پوست که از جمله عوارض لیزر درمانی هم در خانم ها و هم در آقایان است. البته لازم است بیان کنیم که این مورد از عوارض لیزر موهای زائد برای مردان کوتاه مدت بوده و پس از گذشت مدت زمان محدودی مجددا پوست به رنگ اولیه خود باز می گردد.

تمامی این عوارض یاد شده برای آقایانی که اقدام به لیزر درمانی می کنند، معمولا زمانی دیده می شود که نکات بهداشتی توسط خود شخص و پزشک رعایت نشده باشد. از این رو برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد برای مردان بهترین روش مراجعه به بهترین مرکز لیزر مو و لیزر درمانی زیر نظر پزشک باتجربه و متخصص است. همچنین قبل لیزر حتما از مشاوره پوست و مو مشورت بگیرید.

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان

آمادگی های لازم پیش از لیزر برای کاهش عوارض آقایان

مردانی که پیش از اقدام به لیزر درمانی آمادگی های بهداشتی و لازم را در نظر می گیرند، می توانند میزان عوارض ناشی از لیزر درمانی را به شدت کاهش دهند. از جمله این آمادگی ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دوری کردن از نور خورشید

یکی از دلایلی که بیشتر افراد فصل زمستان را برای لیزر موهای زائد خود انتخاب می کنند، عدم قرارگیری در معرض نور خورشید به مدت سه هفته پیش از لیزر درمانی است. این فرایند می تواند درصد تحریک و تاول پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مردان در حالت معمول دارای رنگ پوست تیره تری نسبت به خانم ها هستند.از این رو لازم است برای کاهش عوارض لیزر موهای زائد برای مردان، چند هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرند. تا رنگ پوست آنها روشن تر شده و از لیزر درمانی نتیجه بهتری به دست آورند.

مردانی که قصد دارند در فصل تابستان لیزر موهای زائدخود را شروع کنند حتما مقاله ” راه های مراقبت از پوست در تابستان ” را مطالعه کنند.

  • تراشیدن موهای بدن

مردان لازم است پیش از مراجعه به مراکز لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد بدن، مناطقی را که می خواهند لیزر کنند، اصلاح کرده و موهای آنها را بتراشند. ممکن است در برخی مراکز پزشک بدون اصلاح کردن محل مورد نظر اقدام به لیزر درمانی نماید، اما این مسئله می تواند عوارض لیزر موهای زائد برای مردان را افزایش دهد. 

از سوی دیگر زمانی که مو در قسمت لیزر به میزان مناسب کوتاه باشد، نور لیزر می تواند بهتر به فولیکول مو آسیب رسانده و نتیجه بهتری از لیزر درمانی به دست آید. به همین دلیل بهتر است حداقل یک روز قبل از لیزر درمانی، موهای محل مورد نظر را اصلاح نمایید، تا کارایی لیزر درمانی بر روی بدن بیشتر شود. 

لیزر درمانی پوست آقایان

  • عدم استفاده از کافئین

بهتر است بدانید که استفاده از کافئین پیش از مراجعه به مرکز برای لیزر درمانی، می تواند مشکلات و عوارضی را برای بدن به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است برای جلوگیری از بروز عوارض لیزر موهای زائد برای مردان، به مدت 24 ساعت قبل از مراجعه به مرکز لیزر درمانی، از مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین خودداری کنید. 

  • تمیز کردن و شستن پوست

در انتها باید به این مسئله اشاره کنیم که پوستی که برای لیزر درمانی آماده می شود، باید تمیز و شسته شده باشد. در غیر این صورت ممکن است شخص پس از انجام لیزر موهای زائد بر روی بدن خود برخی عوارض خاص را مشاهده کند. بهداشت فردی و بهداشت کلینیک لیزر درمانی هر دو به میزان قابل توجهی حائز اهمیت هستند. 

می توانید پیش از اقدام به لیزر درمانی پوست محل مورد نظر را با استفاده از پاک کننده های ملایم تمیز کنید. البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از محصولات شیمیایی و عطردار برای تمیز کردن محل مورد نظر مناسب نیست. زیرا می تواند بر روی پی اچ پوست تاثیر گذاشته و عوارض لیزر موهای زائد برای مردان را تشدید کند. تنها استفاده از آب و محلول های ملایم پاک کننده کافی خواهد بود. 

عوارض لیزر صورت مردان

از نظر ایمنی، لیزر موهای زائد صورت به طور کلی روشی بی خطر است و اگر توسط اپراتور مجرب انجام شود و مراقبت های قبل و بعد از آن انجام شود، عوارض لیزر موهای زائد صورت تقریبا صفر است و هیچ بالینی ندارد. از نظر زمان و مولفه های راحتی، لیزر موهای زائد صورت تا چند دقیقه طول می کشد و مراقبت های بعد از آن بسیار ساده است.

منابع معتبری وجود دارد که نشان می دهد در سال های گذشته بیش از 70 درصد بیماران از لیزر موهای زائد خود راضی بوده اند و کمتر از 30 درصد افراد عوارض لیزر موهای زائد را گزارش کرده اند.

لیزر موهای زائد در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر و بدون عارضه است. به لطف فناوری جدید مورد استفاده در لیزر موهای زائد، لیزر موهای زائد را می توان برای افرادی که پوست تیره تر یا موهای روشن تری دارند انجام داد. به خصوص اگر در یک مرکز معتبر توسط اپراتور مجرب انجام شود.

نحوه لیزر مو های زائد بدن و صورت

قبل از لیزر، صورت شما توسط پزشک یا اپراتور به طور کامل تمیز می شود و پس از اولین جلسه، ژل بی حس کننده روی ناحیه لیزر صورت اعمال می شود تا درد و سوزش طبیعی ناشی از لیزر به حداقل برسد. اگر لیزر موهای زائد را تجربه کرده باشید، می دانید که لیزر باعث سوختگی و سوزن سوزن شدن موقت و سطحی پوست می شود. البته نگران نباشید، لیزر موهای زائد صورت زمان بسیار کوتاهی (حدود 20-15) زمان می برد و احساس سوزش بسیار موقتی است.

سخن پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لیزر موهای زائد به کلینیک پوست و مو و و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در زعفرانیه مراجعه کنید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷