هر آنچه که در مورد مزوتراپی پوست باید بدانیم

هر آنچه در مورد مزوتراپی پوست باید بدانیم

آیا شما با  فواید مزوتراپی پوست آشنایی دارید؟ آیا مزوتراپی دردناک است ؟ با افزایش سن،  چربی پوست کم شده و پوست نازک می شود. این تغییرات گاهی ممکن است به علل ژنتیکی باشد. با مزوتراپی به جوان سازی و شادابی پوست خود کمک کنید. ما  قصد داریم اطلاعات بیشتری را درباره مزوتراپی پوست و فواید آن در اختیار شما قرار دهیم.

در ابتدا یک پزشک فرانسوی به نام میشل پیستور،  این روش را ابداع کرد. او از این روش،  برای از بین بردن درد بیماران استفاده می کرد. به مرور زمان این روش درمانی،  مورد استقبال، در آمریکا و سایر نقاط جهان قرار گرفت. در مزوتراپی پوست با انجام تزریق های زیر جلدی، انواع ویتامین، اسید هیالورونیک، آمینو اسیدها، عصاره های گیاهی،  مواد معدنی، آنتی اکسیدان های لازم برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و عناصر فعال برای تغذیه پوست، تامین می شود و مشکلات پوستی نواحی گردن، صورت و منطقه فوقانی سینه بهبود می یابد.

مزوتراپی پوست

در مزوتراپی ممکن است از داروهای وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها، هورمون های تیروکسین و کلسیتونین، آنزیم های هیالورونیداز و کلاژناز و کوکتل های آماده برخی از شرکت های دارویی معتبر، وابسته به نوع پوست فرد و سن او استفاده شود. فرمول مشخص و استانداردی برای مواد تزریقی در انجام مزوتراپی وجود ندارد. پزشک به صلاحدید خود از ترکیباتی که قبلا ذکر شد، استفاده می کند.

کاربرد مزوتراپی پوست

• کمک به تامین ویتامین ها، آنزیم ها و هورمون ها برای سلامت پوست
  • کمک به افزایش سرعت جریان خون
  • کمک به رفع التهاب
  • کمک به تولید کلاژن
  • کمک به شادابی و جوان سازی پوست
  • کمک به از بین بردن کک و مک
  • کمک به بهبود چین و چروک پوست و از بین بردن خطوط روی پوست
  • کمک به سفت شدن پوست شل شده
  • کمک به درمان آکنه
  • کمک به بهبود افتادگی پلک ها
  • کمک به برطرف کردن تیرگی دور چشم ها
  • کمک به درمان ترک های پوستی
  • کمک به بهبود پوست کدر
  • کمک به حذف چربی اضافی در نواحی شکم، باسن، ران، بازوها، پاها و صورت
  • کمک به درمان آلوپسی یا طاسی که باعث ریزش موی سر می شود.

مزوتراپی پوست چگونه انجام میشود

مزوتراپی پوست چگونه انجام می شود؟

انجام مزوتراپی در هر شخص با توجه به مشکل او، متفاوت با بقیه اشخاص می باشد، همچنین مواد ترکیبی استفاده شده برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. ترکیب تهیه شده،  به وسیله سوزن های خیلی ریز با فاصله های چند میلی متری از هم به داخل لایه درم یا لایه میانی پوست تزریق می شود.

هدف از انجام مزوتراپی افزایش سرعت جریان خون در زیر پوست می باشد. خون رسانی سریعتر به پوست باعث می شود،  التهابات ایجاد شده به علت آسیب پوست سریعتر درمان شوند. جهت دستیابی به یک نتیجه رضایت بخش،  بهتر است که چندین جلسه مزوتراپی پشت سر هم انجام شود. معمولا دوره مزوتراپی 4 الی 6 جلسه 40 دقیقه ای در طی 2 تا 4 هفته به افراد توصیه می شود.

اگر سطح پوست فردی از بین رفته باشد و پوست خیلی نازک شده باشد،  پزشک با تزریق اسید هیالورونیک به ایجاد حجم در پوست کمک می کند. همچنین هیالورونیک اسید کمک می کند تا پوست درخشان تر و جوان تر شود. به این ترتیب فعالیت سلولی بیشتر شده و تولید الاستین و کلاژن افزایش می یابد، در نتیجه پوست محکم و سفت می شود. وجود اسید آمینه ها و آنتی اکسیدان ها در مواد ترکیبی  تزریق شده به زیر پوست، به درمان التهاب، شفاف کردن ، صاف کردن و نرم کردن  پوست  کمک شایانی می کنند.

خواص ترکیبات موجود در مواد تزریقی در مزوتراپی پوست

• ویتامین های گروه B : این ویتامین ها باعث حفظ سلامتی پوست و جوان سازی آن می شوند.
  • ویتامین های C، E: این ویتامین ها، آنتی اکسیدان های قوی می باشند که برای از بین بردن رادیکال های آزاد کاربرد دارند. همچنین خاصیت ضد التهابی دارند.
  • هیالورونیک اسید: به ایجاد حجم در پوست کمک می کند.
  • استیل تتراپپتید 5: افزایش حالت ارتجاعی پوست و کمک به شفافیت پوست
  • استیل هگزاپپتید 3: کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست شبیه عملکرد بوتاکس

اقدامات لازم قبل از انجام مزوتراپی پوست

یک هفته قبل از انجام مزوتراپی از  داروهای  ضد التهابی غیر استروئیدی و آسپرین استفاده نکنید. مصرف این داروها احتمال بروز خونریزی و کبودی  در طی انجام مزوتراپی را افزایش می دهد.

اقدامات لازم بعد از انجام مزوتراپی پوست

• از حمام کردن و شستشوی منطقه تزریق شده تا 24 ساعت بعد از انجام مزوتراپی اجتناب کنید.
  • از کرم های دیگر تا 24 ساعت بعد از تزریق استفاده نکنید.
  • از پمادهایی که پزشک معالج شما تجویز کرده است، طبق دستور پزشک به طور مرتب تا 48 ساعت بعد از انجام مزوتراپی استفاده کنید.
  • احتمال ایجاد قرمزی و تورم در نواحی که تزریق انجام شده، وجود دارد. بهتر است برای کاهش تورم از کمپرس آب سرد و یا یخ استفاده کنید. این تورم طی 24 الی 48 ساعت بهبود می یابد ولی در نواحی اطراف چشم مدت زمان بیشتری برای بهبودی لازم است.
  • قبل از قرار گرفتن در برابر تابش اشعه خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • مزوتراپی یک تکنیک درمانی غیر تهاجمی می باشد و شما می توانید بعد از انجام مزوتراپی به امور روزانه خود بپردازید.
  • توصیه می شود که برای حفظ جوان سازی پوست، حداقل سالی یک بار به پزشک زیبایی خود مراجعه کنید و در صورت لزوم درمان را تکرار کنید. زیرا فرایند پیری به طور طبیعی انجام می شود و متوقف نمی شود.

چه کسانی نباید مزوتراپی پوست را انجام دهند

• خانم های باردار و مادران شیرده
  • بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی
  • بیماران مبتلا به انواع سرطان
  • بیماران مبتلا به صرع و تشنج

کاربرد مزوتراپی پوست

مزایای استفاده از مزوتراپی پوست

• قیمت مناسب
  • بدون عوارض
  • بدون تاثیر جانبی
  • بدون اسکار
  • روش درمان کم درد
  • درمان انواع پوست
  • تغییرات پوست مثل هیدراته شدن پوست بعد از جلسه اول خود را نشان می دهد.
  • احتیاجی به زمان ریکاوری ندارد و فرد می تواند بعد از مزوتراپی پوست مستقیم از کلینیک به سرکار خود برگردد و فعالیت های روزمره خود را انجام دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزوتراپی و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.