زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل (2019)

مجله آموزشی

مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل (2019)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل (2019)

مراقبت های پس از تزریق ژل

تزریق ژل با رفع چین و چروک ها به افراد چهره جوانتری را ارائه می دهد.این روش کمتر از نیم ساعت وقت می گیرد و می تواند برای چهار ماه تا بیش از یک سال ماندگاری داشته باشد.

تزریق ژل

اغلب کسانی که از درمان با تزریق ژل بهره می برند هیچ مشکلی نخواهند داشت.این درمان ها شامل فیلر های اسید هیالورونیک، کلسیم هیدروکسیل آپاتیت و اسید پلی لاکتیک می باشد.در مجموع این روش بسیار امن با نتایج راضی کننده است.بزرگترین مشکل نداشتن انتظارات واقعی در بیمار است.فیلر ها تمامی چین و چروک صورت را برطرف نمی کنند. اگر نتایج راضی کننده نباشد می توان دوباره به صورت ایمن مقداری ژل تزریق نمود که روند بهبودی را هم سرعت می بخشد.

تزریق ژل

فیلرها به تدریج جذب می شوند و مدت زمان مشخصی ماندگاری دارند. فیلرهای اسید هیالورونیک با نام های تجاری Restylane و Juvederm حدود شش تا دوازده ماه ماندگاری دارند. Radiesseکه نام تجاری فیلر حاوی کلسیم است تا هجده ماه ماندگاری دارد. Sculptraکه حاوی اسید پلی لاکتیک است می تواند تا یکی دو سال ماندگاری داشته باشد.ناگفته نماند که ژل های با ماندگاری بیشتر از نظر قیمت نیز گران تر هستند.2

ماندگاری ژل ها به پزشک بستگی ندارد بلکه به توانایی بدن شما در جذب آن ها بستگی دارد.ممکن است شخصی که متابولیسم بالایی دارد به سرعت ژل را جذب کند و اثر آن کاهش یابد.در این موارد می توان به محل مورد درمان مقداری زل اضافه نمود تا نتایج دلخواه حاصل شود.

با اینکه تزریق ژل یا فیلر غیر تهاجمی است با این حال خطراتی را به دنبال دارند و مراقبت هایی برای آن لازم است.بهتر است قبل از تصمیم گیری برای درمان با این روش از آن ها آگاهی حاصل فرمایید.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

برای جلوگیری از کبودی و تورم در محل تزریق:

  • از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و ایبوپروفن به مدت یک هفته استفاده نکنید.

تزریق ژل

  • از مکمل هایی مثل روغن پریم رز، سیر، جنسینگ و ویتامین E به مدت یک هفته پیش از درمان استفاده نکنید.

تزریق ژل

  • از محصولات موضعی مثل ترتینوئین، رتینول، رتینوئید ها، گلیکولیک اسید یا هر محصول ضد پیری در دو روز قبل از جلسه درمان خودداری کنید.
  • از وکس و اپیلاسیون، سفید کننده، کندن مو با موچین یا کرم های موبر از دو روز قبل از درمان در منطقه مورد نظر استفاده نکنید.

تزریق ژل

  • از نوشیدنی های الکلی یک شبانه روز قبل از درمان استفاده نکنید.
  • از آرنیکا(ارنیقه؛ همیشه بهار کوهی یا گیاه چشم گاو) دو روز قبل از درمان استفاده کنید(این کار ضروری نیست ولی به کاهش کبودی ها کمک می کند).
  • اگر قبلا دچار تب خال شده اید ممکن است این خطر متوجه شما باشد که سوراخ سوزن موجب بروز دوباره تب خال در شما شود پس از قبل به پزشکتان اطلاع دهید.
  • از ژل های پوست برای بارداران، مادران شیر ده، کسانی که به ژل ها حساسیت دارند یا از بیماری های عصبی رنج می برند نباید استفاده شود.

تزریق ژل

در روز درمان

  • با صورت پاک؛ شسته و بدون آرایش به کلینیک مراجعه نمایید.
  • به منظور راحتی شما هنگام تزریق از بیهوشی موضعی استفاده می شود.در بعضی موارد نیز یک داروی بی حسی موضعی به محل تزریق یا اطراف آن تزریق می شود.

تزریق ژل

در ساعت های اولیه پس از تزریق

از پک های حاوی یخ استفاده کنید و از ارنیقه یا گیاه چشم گاو به همراه قرص های بروملین می توانید استفاده کنید.بروملین پروتئینی است که در آناناس به طور طبیعی وجود دارد و کمک می کند تا زخم ها زودتر بهبود یابند.

تزریق ژل

  • برای کاهش درد اگر الزامی بود می توانید از قرص استامینوفن استفاده نمایید.
  • از خارش، ماساژ یا حرکت دادن ناحیه مورد نظر بپرهیزید.این علائم طبیعی هستند و چند ساعت تا چند روز پس از درمان ظاهر می شوند.اگر علائم پوستی بیش از سه روز باقی ماندند به پزشکتان اطلاع دهید.

تزریق ژل

طی شش تا ده ساعت پس از درمان:

  • از نوشیدن الکل و ورزش های سنگین خودداری کنید زیرا سبب افزایش کبودی ها می شوند.
  • تا زمان برطرف شدن تورم و قرمزی از حرارت دادن به منطقه تحت درمان خودداری کنید.این موضوع شامل حمام آفتاب، سونا، جکوزی، برنزه کردن و موم داغ نیز می شود.

تزذیق ژل

  • برای برطرف شدن کبودی ها توصیه می شود از آرنیکا، بروملین یا آناناس طبیعی استفاده کنید و روی منطقه مورد نظر کمپرس یخ قرار دهید.

تزریق ژل

  • برای کاهش تورم بهتر است از آنتی هیستامین استفاده نمایید.
  • اگر برآمدگی قابل رویتی حس می کنید می توانید آن ناحیه را ماساژ بدهید. بسته به مکان تزریق و محصولی که استفاده شده است ممکن است احساس سفتی ناحیه را داشته باشید ولی به مرور زمان ( یک تا دو هفته) نرم خواهد شد.

تزریق ژل

  • از کرم ضد آفتاب و محصولات ارایشی می توان استفاده کرد و بهتر است از پاک کننده ها به آرامی بر منطقه تزریق استفاده نمایید.
  • پس از تزریق ژل به باسن دکتر توصیه خواهد کرد که منطقه مورد نظر روزی پنج بار و هربار پنج دقیقه برای چند روز ماساژ داده شود. بجز این مراقبت کوچک که لازم است، شخص می تواند بلافاصله به کارش برگردد و فعالیت های معمول را انجام دهد. بر خلاف لیفت باسن با نخ یا جراحی فرد مشکلی برای نشستن نخواهد داشت. ولی در روز های اول می توان از بالش برای راحتی بیشتر استفاده نمود.

چند هفته پس از درمان

  • ممکن است تورم بیش از یک هفته بر جای بماند. بعضی بیماران تا یک هفته بعد از درمان ممکن است این حالت را تجربه کنند.این به ان معناست که نتیجه دقیقا بعد از درمان قابل مشاهده نیست و باید دو تا چهار هفته برای دیدن نتایج نهایی منتظر ماند.
  • با توجه به ژلی که برای درمان استفاده می شود به مرور زمان این ژل جذب می شود و بسیاری افراد ترجیح می دهند که این روش را تکرار نمایند.
  • ممکن است در هفته های اول کمی احساس ناهمواری داشته باشید که طبیعی است. بهتر است آن را نادیده بگیرید.
  • پس از سه تا شش هفته به همراه پزشکتان می توانید تصمیم بگیرید که احتیاج به تزریق دوباره است یا از نتایج راضی هستید.

تزریق ژل

در صورت مشاهده موارد زیر به سرعت با پزشک خود تماس بگیرید.

  • اگر تب داشتید یا دچار لرز شدید.
  • اگر دچار لکه های تغییر رنگ یافته پوست در محل های تزریق نشده یا بی رنگ شدن نواحی تزریق شده شدید.
  • اگر منطقه تحت درمان دچار قرمزی شده است یا وقتی آن را لمس می کنید داغ است.
  • اگر دچار درد پیاپی یا افزایش درد در منطقه تزریق شده شدید.

تزریق ژل

باورهای غلط رایج در مورد تزریق ژل

طبیعی به نظر نمی رسد.

زل ها برای پر کردن چین و چروک و فرم دادن و فراهم آوردن حجمی که صورت در طی افزایش سن از دست می دهد استفاده می شود. بنابراین اگر به درستی و با آگاهی انجام گیرد باعث جوانسازی می شود و کاملا ظاهر طبیعی خواهد داشت.

طبیعتا اگر مقدار زیادی ژل یا در مکان نامناسب استفاده شود غیر طبیعی به نظر خواهد رسید.بنابراین توصیه می شود از یک پزشک با تجربه کمک بگیرید.

تفاوتی ایجاد نمی کند.

نتایج تزریق ژل کاملا قابل مشاهده است و بسته به مقدار ژلی که از آن بهره می گیرید می تواند متفاوت باشد.بنابراین اگر می خواهید پول کمی مصرف کنید بهتر است روی یک نقطه تمرکز کنید تا اینکه مقادیر کم در محل های متعدد تزریق انجام دهید.

تزریق ژل

اگر از آن خوشمان نیاید باید تحملش کنیم.

اغلب محصولات تزریق ژل امروزه از جنس هیالورونیک اسید هستند که بعد از چند روز در صورت لزوم با تزریق محصولی به نام هیالورونیداز می توان به حالت قبل برگشت.

کبودی بسیار زیاد یا دوران ریکاوری طولانی مدت دارد.

اغلب کبودی هایی که رخ می دهد می تواند با استفاده از کرم های آرکیا، کمپرس های یخ و قرار دادن سر بالاتر از بدن موقع خوابیدن کاهش یابد. هم چنین طی مدت کوتاهی برطرف می شود بنابراین اگر برای مناسبت خاصی از این درمان بهره می برید بهتر است پیش از ده روز قبل این درمان را انجام دهید.

بسیار دردناک است.

بسیاری از زل ها به صورت مخلوط با بی حسی بسته بندی شده اند. هم چنین استفاده از بی حسی موضعی هم راحتی بیشتری فراهم خواهد کرد. ضمنا میکرو کانولا که نوعی سوزن بسیار کوچک است و برای تزریق استفاده می شود کمترین ناراحتی را فراهم می آورند.

تزریق ژل

باید به طور پیاپی باید از آن استفاده کرد و به ترمیم زیادی نیاز دارد.

درست است که بسیاری از ژل ها باید تزریقشان تکرار شود. اما آن قدر که فکر می کنید به سرعت نیاز به ترمیم آن نیست. با توجه به ژلی که استفاده می شود، منطقه درمان و متابولیسم بدن فرد این تکرار تزریق می تواند بین شش ماه تا دو سال متغیر باشد.

ژل ها می توانند آثاری مشابه جراحی لیفت صورت داشته باشند.

با اینکه فیلر ها حجم و ظاهر لیفت شده فراهم می آورند ولی با نتایج جراحی قابل مقایسه نیستند.جراحی زخم و آثار زخم بسیاری با توجه به برش پوست و روش تهاجمی بودن برجای می گذارد و دوره ریکاوری آن طولانی تر است.

دندان پزشک یا سالن های آرایشی هم می توانند این کار را انجام دهند.

بسیاری از پزشکان و پرستاران می توانند این کار را انجام دهند.ممکن است در سالن های زیبایی یا حتی دندان پزشکتان به شما پیشنهاد تزریق ژل بدهد.بهتر است به دنبال متخصص باشید تا از عوارض جانبی آن جلوگیری شود و یک پزشک با تجربه را انتخاب کنید تا نتایج راضی کننده بگیرید.

فیلر ها می توانند همه جا استفاده شوند و مشابه همدیگرند.

فیلر ها شبیه هم نیستند و نمی توان آن ها را هر کجا تزریق کرد. فیلر های به خصوصی برای استفاده اطراف چشم مناسب نیستند.برای مثال Juvederm آب را جذب می کند و برای دور چشم مناسب نمی باشد.

تزریق ژل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل و انجام مشاوره به کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

2 پاسخ

  1. من ۴ ماه پیش ژل تزریق کردم الان هنوز قسمت که ژل تزریق کردم یه لکه هست هر کاری میکنم نمیره روغن آرنیکا زدم کرم لافار زدم آناناس خوردم قرص آناهیل خوردم،نمیدونم کبودی هست یا لک شده.مارک ژلی هم که زدم هایومکس بود.

    1. سلام دوست عزیز وقت بخیر، برای بررسی بهتر این موضوع و انجام مشاوره رایگان با شماره ۲۲۴۳۹۰۹۵ ۰۲۱ – ۲۲۴۳۹۰۹۴ ۰۲۱ تماس بگیرید. و یا قسمت تماس با ما ثبت نام کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷