زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

نکات طلایی راه های مراقبت از پوست در تابستان

مجله آموزشی

نکات طلایی راه های مراقبت از پوست در تابستان

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

راه های مراقبت از پوست در تابستان

نکات طلایی راه های مراقبت از پوست در تابستان

آشنایی با راه های مراقبت از پوست در تابستان

پیش از اینکه به راه های مراقبت از پوست در تابستان بپردازیم باید بدانید نور خورشید می تواند تاثیرات ناخوشایندی روی پوست داشته باشد. اشعه فرابنفش خورشید می تواند احساس شگفت انگیزی در شما ایجاد نماید. ولی توجه داشته باشید که تاثیرات قرار گرفتن در معرض نور آفتاب با گذشت زمان بسیار ناخوشایند می باشد. و احتمال ابتلا به انواع بیماری های پوستی خارش دار ممکن است.

مطالعات نشان می دهد یک پنجم آمریکایی ها در طول زندگی خود درگیر سرطان پوست می شوند. علاوه بر این قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید موجب مبتلا شدن به آب مروارید می شود. گزارشات نشان می دهد 20 میلیون آمریکایی بالای 40 سال درگیر آب مروارید هستند. از عوارض اشعه فرابنفش می توان به پیری زودرس پوست اشاره کرد. موسسه ملی کهنسال در آمریکا نشان می دهد نور آفتاب عامل اصلی خشکی، لکه های پوستی و چروک های صورت می باشد.

مراقبت از پوست در تابستان

راه های مراقبت از پوست در تابستان

در ادامه به راه های مراقبت از پوست در تابستان بیشتر می پردازیم:

کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست و آفتاب سوختگی

کرم ضد آفتاب می تواند تا حد بسیار زیادی از آفتاب سوختگی و سرطان پوست جلوگیری نماید. هچنین سعی کنید استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری را نیز فراموش نکنید. بهتر است از ضد آفتابی استفاده نمایید که دارای SPF بالایی باشد، اما قبل از آن باید از محصولی استفاده کنید که روی پوست راحت باشد و احساس سنگینی نداشته باشید. حتما 10 تا 30 دقیقه پیش از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده نمایید. ضد آفتاب را به مقدار لازم روی پوست خود بمالید. به گونه ای که این کار حدودا 1 دقیقه طول بکشد. اگر قصد دارید به ساحل بروید، حتما باید 35 گرم ضد آفتاب را به صورت و بدن بمالید. اگر می خواهید پوستتان را بهتر بپوشانید حتما از ضد آفتاب زیادتری استفاده نمایید. اگر عرق می کنید، یا قصد شنا کردن دارید هر دو ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • برای جلوگیری از سرطان پوست باید از ضد آفتابی استفاده کنید که دارای 30SPF یا بالاتر باشد.
  • در برابر آب حتما باید مقاوم باشد.
  • با عرق کردن از روی پوست پاک نشود.

استفاده نکردن از حمام آفتاب

یکی از راه های مراقبت از پوست در تابستان استفاده نکردن از حمام آفتاب می باشد. متخصصین پوست حمام آفتاب را مضر می دانند. آن ها بر این باورند که حمام آفتاب موجب پیری پوست و کاهش آب بدن می شود. در نتیجه چین و چروک های پوستی را افزایش می دهد.

علاوه بر این مبتلا شدن به سرطان پوست هنگام استفاده از حمام آفتاب بسیار زیاد می باشد. اگر قصد دارید که برنزه کنید، می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید. البته باید تعادل را حفظ نمایید. زیرا مواد شیمیایی مانند نور خورشید به پوست آسیب می زند.

جلوگیری از آسیب دیدن پوست در تابستان

رژیم غذایی صحیح و مناسب

یکی از راه های مراقبت از پوست در تابستان مصرف رژیم غذایی مناسب می باشد. برای اینکه پوست خوبی داشته باشید حتما باید تغذیه سالمی داشته باشید. مصرف غذاهای فرآوری شده و شکر قند خون را نامتعادل می کنند و موجب پیری زودرس می شوند. به یاد داشته باشید که حتما سبزی و میوه تازه مصرف کنید. رژیم غذایی فاقد چربی باعث چروک شدن و پیری پوست می شود. برای اینکه پوست مرطوبی داشته باشید حتما چربی های ضروری در رژیم غذایی خود بگنجانید. از مصرف چربی های مضر پرهیز کنید. ماهی تازه و آجیل ها از جمله چربی های مفید محسوب می شوند.

لوازم آرایشی مناسب برای جلوگیری از سرطان پوست

از لوازم آرایشی استفاده کنید که قابلیت محافظت در برابر سرطان پوست و آفتاب سوختگی را داشته باشد. کرم پودرهای تیره از پوست در برابر نور آفتاب به خوبی محافظت می کنند. اما به یاد داشته باشید ابتدا باید از ضد آفتاب استفاده کنید و بعد روی آن آرایش کنید.

پوشش مناسب

یکی از راه های مراقبت از پوست در تابستان استفاده از پوشش مناسب می باشد. به یاد داشته باشید حتما از کلاه مناسب استفاده کنید تا اشعه مضر آفتاب نتواند به پوست سر و گوش هایتان آسیب برساند. از کلاه هایی استفاده کنید که لبه های پهن دارند تا از گوش هایتان محافظت نماید. لباس هایی که ویژگی های زیر را دارند می توانند گزینه مناسبی در فصل تابستان باشند:

  • پیراهن یا لباس هایی که بافت یا گره های فشرده دارند از نفوذ اشعه های مضر جلوگیری می نمایند.
  • پارچه های تیره پرتو UV را به خوبی جذب می کنند و از بدن دور نگه می دارند.
  • لباس هایی که از ابریشم نازک و کتان های غیر رنگی درست شده اند می توانند پرتوهای UV را بازتاب دهند. علاوه بر این با استفاده از این لباس ها اشعه های مضر نمی توانند به پوست آسیب برسانند.

کرم ضد آفتاب مخصوص تابستان

عینک آفتابی

یکی از راه های مراقبت از پوست در تابستان استفاده از عینک آفتابی می باشد. شواهد نشان می دهد که عینک آفتابی، نوری که مستقیم به چشم ها می رسد کاهش می دهد. اگر در طولانی مدت در معرض نور آفتاب باشید، چشم هایتان قرمز می شود و پوستتان می سوزد. علاوه بر این درگیر مشکلاتی مانند آب مروارید می شوید. برای اینکه از چشم های خود محافظت کنید حتما عینک آفتابی انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • عینک آفتابی ضد ضربه: این نوع عینک ها در برابر تصادف و ضربه بسیار مقاوم هستند.
  • عینک آفتابی با UV400: این نوع عینک آفتابی می تواند اشعه UV را جذب نماید.
  • استفاده از عینک آفتابی با رنگ های مناسب: به یاد داشته باشید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید که رنگ ها تیره داشته باشند. رنگ های مشکی، قهوه ای و خاکستری انتخاب خوبی می باشند.

نرم کننده لب

لب یکی از بخش هایی است که مستعد سرطان پوست می باشد. زیرا همیشه در معرض نور خورشید قرار دارد. لب های ترک خورده و خشک امکان دارد نشان دهنده کراتوز اکتینیک باشد. این بیماری باعث شروع سرطان پوست می باشد و امکان دارد تا حد زیادی پیشرفت کند. به همین خاطر برای محافظت از لب هایتان حتما از نرم کننده لب یا ضد آفتاب استفاده کنید و موارد زیر را حتما رعایت نمایید:

  • هر محصول که برای لب هایتان استفاده می کند باید هر دو ساعت تجدید نمایید.
  • از محصولاتی استفاده کنید که دارای15SPF یا بالاتر هستند . اگر سابقه سرطان پوست دارید حتما از ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر استفاده نمایید.
  • بهتر است رژلب هایی استفاده کنید که قابلیت رطوبت رسانی دارند.
  • هنگامی که زیر نور آفتاب قرار دارید هرگز از وازلین، روغن بچه یا رژلب های براق استفاده نکنید.
  • اگر می خواهید از رژلب استفاده کنید، رنگ های تیره را انتخاب نمایید. زیرا می تواند از لب های شما در برابر نور آفتاب محافظت نماید.

مهم ترین راه های مراقبت از پوست در گرما

پیشگیری از بروز مشکلات پوستی در برابر نور خورشید

یکی از مناسب ترین راه ها جهت پیشگیری از بروز مشکلات پوستی در برابر نور خورشید محافظت کردن از پوست می باشد. به یاد داشته باشید اشعه ها می توانند از رطوبت، ابر و مه عبور کنند. خطر اشعه فرابنفش در همه فصول وجود دارد و آسیب آن هر سال بیشتر می شود. تحقیقات نشان می دهد حدود 25 درصد از زمانی که در معرض نور خورشید هستیم به فصل بهار، پاییز و زمستان مربوط می شود. توجه داشته باشید بیشترین آسیب های ناشی از نور خورشید در فصل تابستان رخ می دهد. به همین خاطر شما باید همیشه  به خصوص فصل تابستان مراقب پوست خود باشید و به زیبایی آن توجه کنید. به یاد داشته باشید هنگام رفتن به حیاط خانه، فضای باز و ساحل از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت نمایید. همچنین شادابی و سلامت پوست خود را در همه روزهای سال حفظ نمایید.

سرطان پوست، شایع ترین نوع سرطان در آمریکا محسوب می شود. مطالعات نشان می دهد اگر در بیش از حد در معرض نور آفتاب باشید به ملانوما که نوعی سرطان پوست است مبتلا می شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری، متخصص و جراح پوست تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷