زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

درمان جوش صورت پس از اصلاح

مجله آموزشی

درمان جوش صورت پس از اصلاح

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

درمان جوش صورت پس از اصلاح

درمان جوش صورت پس از اصلاح

درمان جوش صورت پس از اصلاح

علت بروز جوش پس از اصلاح

حتما درمان جوش صورت پس از اصلاح برای بسیاری از خانم ها و آقایان معضل محسوب می شود و حتی برای برخی به موضوعی ناراحت کننده در زندگیشان  تبدیل شده است درمان جوش صورت پس از اصلاح بیشتر به جنس پوستشان بستگی دارد واکنش هایی که پوست افراد بعد از اصلاح از خود نشان می دهد در هر شخص متفاوت بوده حتی برخی از افراد دچار جوش و یا مشکل دیگری در پوستشان نشده و فقط بعد از کمی التهاب و قرمزی پوست به حالت عادی خود بر میگردد.

آکنه یا جوش یک مشکل متداول در میان خانم ها و آقایان است که اغلب به دلیل جمع شدن سلول های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی در اطراف فولیکول های مویی ایجاد می شود. جوش های صورت انواع مختلفی دارند جوش های سر سیاه، سر سفید و جوش قرمز التهابی. بهترین پماد های زد جوش کدامند؟ روش های موثر درمان جای جوش چیست ؟ و روش های درمان آکنه چگونه است ؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد، همچنین جوش عارضه ای است که اغلب در دوران نوجوانی شایع است اما افراد در همه سنین نیز آن را تجربه می کنند. یکی از مواردی که منجربه جوش صورت می شود واکنش الرژیک پوست، پس از اصلاح است.

علت اصلی نمایان شدن جوش پس از اصلاح، التهاب پوست در محله ریشه مو است. به دلیل وجود باکتری و عفونت های احتمالی، پوست پس از اصلاح، از محل کنده شدن ریشه مو ملتهب شده و جوش ها نمایان می شوند.

با توجه به دسته بندی انواع جنس پوست که در دسته های چرب، خشک، حساس، مختلط و معمولی دسته بندی می شوند، واکنش های مختلفی به تحریکات پوستی نشان می دهند. اما معمولاً پوست های چرب و پوست های حساس آمادگی بسیاری برای جوش پس از اصلاح دارند.

عکس این موضوع  نیز در این زمینه صدق می کند یعنی پوست افراد کمی پس از اصلاح یا روز بعد دچار واکنش های آلرژیک و یا جوش هایی از نوع مختلف شده بنابراین این افراد برای درمان جوش صورت پس از اصلاح ممکن است راه های مختلفی را امتحان و نتیجه نگیرند و از درمان آن ناامید شوند در مقاله زیر سعی شده در مورد درمان جوش صورت پس از اصلاح توضیحاتی داده شود تا مردم بیشتر با این مورد آشنا شوند.

درمان جوش صورت پس از اصلاح

مواردی که باعث بروز جوش پس از اصلاح می شوند

هر گونه ضربه با شدت زیاد و کم می تواند در افراد مختلف واکنش های آلرژیک و یا مشکلات پوستی به دنبال داشته باشد اصلاح به صورت های مختلفی انجام می گیرد به طور مثال در خانم ها این کار به صورت بند انداختن، وکس صورت، لیزر و … امکان پذیر می باشد آقایان نیز که بیشتر با ماشین و یا تیغ این کار را انجام می دهند.

ابتدا استفاده از تیغ برای اصلاح در خانم ها که معمولا زیاد توصیه نمی شود همینطور استفاده از آن در خانم هایی که دارای پوست حساسی هستند با کشیده شدن تیغ بر روی پوستشان باعث ایجاد التهاب و سپس جوش در آن ها می گردد بند انداختن و وکس به دلیل کندن موها از ریشه نیز همین عوارض را در بیشتر افراد به دنبال دارد به همین خاطر بیشتر خانم ها امروزه برای راحت شدن از شر موهای زائد و جلوگیری از عوارضی مانند جوش در پوستشان به لیزر روی آورده اند البته این مورد نیز در افرادی که پوست بسیار حساسی دارند ممکن است با مشکل همراه باشد.

علاوه بر موضوع ضربه، در صورت افراد ممکن است میکروب های مختلفی وجود داشته باشند و با تحریک آن ها باعث ایجاد التهاب و جوش گردند بنابراین برخی افراد ممکن است گمان کنند تنها افراد دارای پوست حساس دچار چنین عوارضی می شوند اما اینگونه نبوده و باید برای درمان جوش صورت پس از اصلاح از محلول های ضد عفونی کننده مخصوص پوست استفاده شود بهتر است قبل استفاده نوع پوست خود را بدانید و محلول مناسب با پوست خود را تهیه کنید که در این مورد نیز دچار مشکلی جدید نشوید.

مواردی که بعد از اصلاح صورت باید رعایت کنید.

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح، باید نکاتی را که در لیست زیر وجود دارد را رعایت کنید.

  • پس از اصلاح صورت، به مدت 24 تا 48 ساعت هیچ گونه مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • به مدت2 ساعت بعد از اصلاح، دوش نگیرید.
  • بدون کرم زد آفتاب در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • قبل از اصلاح، لایه برداری انجام ندهید.
  • از کمپرس یخ، بعد از اصلاح استفاده کنید.
  • با آب گرم صورت خود را نشورید.

درمان جوش صورت پس از اصلاح

درمان های جوش صورت پس از اصلاح

روش های مختلفی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح صورت وجود دارد که به نوبه خود تاثیر گذار هستند. در ادامه شما را با انواع روش درمان جوش صورت پس از اصلاح صورت آشنا می کنیم.

درمان جوش صورت پس از اصلاح به صورت طبیعی

برخی از موارد طبیعی برای درمان جوش صورت پس از اصلاح وجود دارد که نه تنها در این مورد بلکه یکی از راه های تقویت پوست نیز می باشد. در موارد دیگری مانند تهیه ماسک های طبیعی برای صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از موارد طبیعی و قدیمی درمان جوش صورت پس از اصلاح است اما این مورد زیاد توصیه نشده زیرا با اینکه ممکن است باعث از بین رفتن التهاب شود همانطور که می دانید معایب جوش شیرین از فواید آن بیشتر است بنابراین این مورد بهتر است مورد استفاده قرار نگیرد.

کمپرس یخ

یکی از بهترین درمان های سریع جوش کمپرس یخ است. از یخ می توانید برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است استفاده کنید. قراردادن یخ روی پوست به کاهش التهاب کمک می کند و غدد چربی را وادار به منقبض شدن می کندانقباض غدد چربی سبب می شود چربی اضافه و میکروب های درون آن غدد بیرون آیند.

برای تسکین التهاب با یخ، ابتدا یخ را در تکه پارچه ای تمیز قرار دهید و بر روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید. این عمل را با فاصله چند دقیقه ای چندین بار تکرار کنید.

خمیر دندان

خمیر دندان های سفید هم برای درمان جوش بسیار کاربردی هستند. اگر بلافاصله بعد از گذاشتن یخ  از خمیر دندان استفاده کنید سریعترین اثر بخشی را خواهد داشت. توجه داشته باشید که حتما از خمیر دندان سفید رنگ و غیره سفید کننده استفاده کنید.

شیوه استفاده خمیر دندان به این شرح است که ابتدا قبل از آنکه جوش به صورت کامل بر روی صورتتان نمایان شود مقدار اندکی خمیر دندان را بر روی محل بروز جوش بمالید و اجازه دهید حین خواب بر روی محل جوش بماند. پس از آنکه بیدار شدید صورت خود را با آب سرد بشویید. می توانید این کار را در روز نیز به دفعات تکرار کنید. توجه کنید برای اثر بخشی کافی خمیر دندان باید حداقل 30 دقیقه بر روی پوست شما قرار داشته باشد.

روش های درمان جوش صورت پس از اصلاح در طب سنتی

عسل

بیشتر افراد با خواص بسیار عسل آشنا هستند این ماده درمانی خواص ضد التهابی دارد  پوست صورت را مرطوب نگه داشته همچنین از عفونت های مربوط به صورت نیز جلوگیری می کند این ماده باعث درمان جوش صورت پس از اصلاح می شود البته ممکن است بر وری تمام پوست ها جواب ندهد و برخی از پوست های چرب نیز با استفاده از عسل ممکن است بیشتر دچار عوارضی در صورت گردند بنابراین در استفاده از آن نباید زیاده روی کرد از قبل بهتر است مقداری از آن را بر روی پوست زده تا واکنش پوست خود را در مقابل آن ببینید بعد به راحتی ازآن استفاده نمایید.

درمان جوش صورت پس از اصلاح

 

روغن درخت چای

یکی دیگر از موارد طبیعی درمان جوش صورت پس از اصلاح روغن درخت چای است این ماده خواص ضد التهابی داشته و پوست را بخوبی ضد عفونی می کند شاید افراد دارای پوست چرب در استفاده از آن به دلیل روغنی بودن دچار تردید شوند اما باید بدانید این روغن یکی از محدود روغن هاییست که برای درمان جوش های پوست چرب توصیه می گردد پس می توانید بعد از تست آن برای درمان جوش صورت پس از اصلاح استفاده نمایید.

آبلیمو

آبلیمو معجزه ای برای پوست شما است. آبلیمو خاصیت میکروب کشی دارد از این رو میکرو ارگانیسم های دخیل در ایجاد جوش را می کشد، علاوه بر این خاصیت جمع کنندگی آبلیمو سبب می شود چربی های تجمع یافته در منافظ پوست بیرون رانده شوند.

برای این کار کافی است یک گوش پاک کن را استریل کرده و سپس با آن آبلیمو را بر روی جوش بمالید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز از گیاهان ضد التهابی و آرامش دهنده است که امروزه در بسیاری از موارد بهداشتی برای پوست مورد استفاده قرار گرفته این موارد می توانند انواع کرم، انواع ژل، پمادها و … باشند برای درمان جوش صورت پس از اصلاح و یا حتی بعد از اصلاح و برای جلوگیری از التهاب و جوش می توانید ژل آلوئه ورا را از داروخانه تهیه و یا با خرید برگ های این گیاه می توانید خود آن را بریده و از مواد داخل آن استفاده نمایید.

روش های طبیعی دیگری نیز برای درمان جوش صورت پس از اصلاح وجود دارد اما در این مبحث امکان نام بردن تمام آن ها وجود ندارد با مراجعه به مقاله ی ” 25 روش موثر زیبایی ” از وبسایت کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری  علاوه بر درمان جای جوش روش های زیبایی پوست خود را نیز یاد بگیرید.

درمان جوش صورت پس از اصلاح

روش هایی برای پیش گیری از جوش صورت پس از اصلاح

روش های متعددی برای جلوگیری از جوش زدن صورت پس از اصلاح وجود دارد. قبل از اصلاح، موارد زیر  رعایت کنید تا با خیال راحت و بدون نگرانی از برزو جوش، اصلاح کنید.

دوش آب گرم

یک دوش آب گرم قبل از اصلاح می تواند موهای صورت را نرم و همچنین منافذ پوست را باز کرده و آماده اصلاح کند.

استفاده از خمیر ریش برای آقایان

برای آقایانی که قصد اصلاح کردن صورت خود را دارند، بهتر است از خمیر ریش مناسب استفاده کنند.

مواد ضد عفونی کننده

اگر قصد ندارید قبل از اصلاح کردن دوش بگیرید، می توانید برای جلوگیری هر گونه جوش یا آکنه بعد از اصلاح، صورت خود را با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید.

لیزر

کسانی که برای اصلاح مو های صورت، لیزر می کنند. بهتر است قبل از لیزر کردن، مو های خود را اصلاح کنند تا کمتر دچار هر گونه التهاب و یا جوش شوند. اگر از تیغ برای اصلاح استفاده می کنید سعی کنید تیغ تازه که کند نیست را برای این کار مورد استفاده قرار دهید همچنین در جهت رویش مو ها بهترین جهت برای اصلاح با تیغ است.

استفاده از زینک

از زینک نیز قافل نشوید! زینک یکی از مواد مغذی تاثیر گذار برای رشد سلولی، تولید هورمون، سیستم ایمنی بدن و سوخت و ساز در بدن است. طبق مطالعه محققان زینک یکی از درمان های طبیعی جوش است. تحقیقات نشان دهنده این است که مقدار زینک در بدن افراد مبتلا به جوش یا آکنه  نسبت به افراد دارای پوست سالم کمتر است. همچنین محققان برای کاهش جوش استفاده خوراکی زینک را توصیه کرده اند.

فعلا دوز مشخصی برای مصرف زینک مشخص نگردیده است با این حال می توانید برای مصرف زینک با پزشک مشورت کنید. اگر بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف زینک کرده اید حتما توجه داشته باشید که بیشتر از 40 میلی گرم در روز زینک مصرف نکنید مگر آنکه توسط پزشکتان تجویز شده باشد.

بعد از انجام اصلاح نیز می توانید از مواردی که در بالا گفتیم استفاده کرده تا کمتر با التهاب و جوش مواجه گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره پوست و مو رایگان به کلینیک پوست و موی دکتر مسعود جعفری بهترین کلینیک پوست و مو در تهران مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 3.6]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

12 پاسخ

  1. سلام ببخشید مزاحمتون میشم من صورتم جوش هاش چلکی میزنه خیلی زده شدم از خودم گفتم راهنمایی کنید ممنونم میشم??

    1. سلام دوست عزیز، مشکل شما باید کامل بررسی بشه از این رو میتونین تشریف بیارین کلینیک و یا از ویزیت آنلاین استفاده کنید تا آقای دکتر معاینه و بررسی بکنند و بعد از علت یابی راه درمان قطعی ارائه داده بشه. همچنین میتونید برای مشاوره رایگان با شماره های 02122439094-02122439095 تماس بگیرید.

    2. سلام من چند روز پیش اسلاح کردم صورتمو بعد دیروز جوش های دون دون زدم که قرمز شده باید چیکار کنم ؟

      1. سلام وقت بخیر، چند روز صبر کنید احتمال زیاد خوب میشه. اگه خوب نشد برای دریافت مشاوره آنلاین با شماره های مورد نظر تماس بگیرید، ۲۲۴۳۹۰۹۵ ۰۲۱ – ۲۲۴۳۹۰۹۴ ۰۲۱

  2. سلام خسته نباشید من چند روز پیش شمع انداختم صورتم رو بعد از دوروز جوش های خیلی خیلی زیادی زدم صورتم افتضاح شده خیلی بده میشه راهنمایی کنید چیکاکنم که زود تر خوب شه؟ خیلی ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر
      به احتمال زیاد پوستتون حساست نشون داده و بعد چند روز خوب میشه اگه طولانی شد حتما با شماره های 02122439094-02122439095 برای بررسی دقیق تر تماس بگیرید.

  3. سلام صورتم جوش های ریز قرمز میزنه که جاش میمونه من اصلا جوش نمیزدم نمیدونم چرا الان تو سن ۲۷سالگی جوش میزنم

  4. سلام وقتتون بخیر. من چند وقت پیش برای اولین بار موهای صورتم رو گرفتم بعد صورتم خشک شد و جوش های زیر پوستی که بعضی هاتون هم قرمز بودن درآوردم ، الان التهابی خوابیده اما هنوز اون دون دون هایی که ایجاد شده هستن. من پوستمم چرب هست میتونید راهنمایی ام کنید؟!

    1. سلام وقت بخیر، لطفا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های ۲۲۴۳۹۰۹۵ ۰۲۱ – ۲۲۴۳۹۰۹۴ ۰۲۱ تماس بگیرید. و یا اطلاعات تماس خود را در قسمت تماس با ما وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

  5. سلام من هروقت اصلاح میکنم صورتم بعد از ۴روز میریزه بیرون..من ۱ماه پیش ندلینگ انجام دادم ..بعد از اینکه خوب شد دوران بعد از ندلینگ کامل ..رفتم اصلاح کردم موهای صورتمو…الانم بعد ۴روز صورتم افتضاح تر از قبل شده جوش های ریز مثل کهیر زده ولی چرکی هم هست .چه کنم

    1. سلام، پیشنهاد می کنم برای بررسی دقیق تر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های ۲۲۴۳۹۰۹۵ ۰۲۱ – ۲۲۴۳۹۰۹۴ ۰۲۱ تماس بگیرید. یا قسمت تماس با ما اطلاعات خود را وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷