زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بوتاکس و نحوه ی استفاده از آن

مجله آموزشی

بوتاکس و نحوه ی استفاده از آن

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

یوتاکس-کلینیک پوست و مو

بوتاکس و نحوه ی استفاده از آن

ارتباط غیر مستقیمی بین بوتاکس  ویا تزریق بوتاکس و چین و چروک صورت وجود دارد. هرگاه وجود چین و چروک در صورت برای کسی ناراحت کننده باشد، اولین اقدامی که به ذهن می رسد درمان با استفاده از بوتاکس است.
بوتاکس یک نام درمان نیست.
“بوتاکس” یک نام تجاری درمان نروتوکسین است. به همین ترتیب، نام های تجاری دیگر مانند دیسپورت و اگزومین وجود دارند که نوروتوکسین های تزریقی هستند که از سم بوتولینوم نوع A استفاده می کنند. این سه برند از محبوب ترین مارک هایی هستند که پزشکان برای انجام درمان استفاده می کنند.

سم بوتولینوم نوع A چیست؟

سم بوتولینوم نوع A یک نوروکسین تزریقی است که معمولا توسط پزشکان برای کاهش چین و چروک های دینامیک استفاده می شود. چین و چروک های دینامیک در نتیجه ی خندیدن، بالا بردن ابرو، اخم کردن و … ایج می شوند. سم بوتولینوم نوع A از باکتری هایی تشکیل شده است که سبب بوتولیسم می شوند. هنگامی که در دوزهای کوچک (چند میلیاردم یک گرم) استفاده می شوند، در محلول نمک حل می شوند و فعالیت عصبی ماهیچه ها را بطور موثری متوقف میکند. به عبارت دیگر، سم بوتولینوم نوع A برای پیشگیری از ظاهر شدن چین و چروک صورت استفاده می شود.

بوتاکس- کلینیک پوست و مو
بوتاکس

 

تفاوت بین بوتاکس، دیسپورت و اگزومین چیست؟

این سه محصول حاوی یک ماده فعال سم بوتولینوم نوع A هستند. هدف از این محصولات کاهش چین و چروک صورت و نگرانی های دیگر است. اگرچه این محصولات با هدف ایجاد نتایج مشخصی تولید شده اند. تفاوت اساسی بین آن ها در فرمولاسیون، محتوا، زمان مورد نیاز برای مشاهده ی نتایج است. بطور مثال بوتاکس شامل آلبومین (پروتئین موجود در پلاسمای خون انسان) و کلرید سدیم است.

از سوی دیگر، دیسپورت حاوی آلبومین و لاکتوز است و همچنین ممکن است حاوی پروتئین شیر گاو نیز باشد.

اگزومین از هر پروتئین پیچیده و آلبومین آزاد است به همین دلیل مولکول های آن خالص است و این موضوع باعث به حداقل رساندن واکنش های آلرژیک نسبت به این دارو می شود. مدت زمان لازم برای مشاهده نتایج در دیسپورت، 24 ساعت است که نسبت به بوتاکس و اگزومین کمتر است. این زمان در بوتاکس 3 الی 4 روز و در اگزومین، 4 الی 5 روز است که نسبت به روش های دیگر بیشتر است. میزان پخش دارو روی پوست نیز در این سه روش متفاوت است. دیسپورت میزان پخش بیشتری روی پوست نسبت به بوتاکس دارد به همین علت احتمال عوارض ناخواسته مانند افتادگی پلک (اگر در اطراف چشم استفاده شود) و انقباض غیر عادی عضلات اطراف آن در این روش بیشتر است.

موارد استفاده ی سم بوتولینوم نوع A کدام است؟

بوتاکس-کلینیک پوست و مو
بوتاکس

 

هنگامی که در مورد زیبایی صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می آید خلاص شدن از چین و چروک و خطوط مختلف در صورت است. این جایی است که این نوروکسین ها وارد می شوند. سم بوتولینوم نوع A می تواند چین و چروک های روی پوست را به راحتی با استفاده از برخی از میکرو تزریق ها پاک کند. ناحیه های درمان شده از پوست صورت  با سم بوتولینوم عبارتند از:

1-ناحیه ی بین دو ابرو

2-پیشانی

3-ناحیه ی چروک شده اطراف چشم

4- ناحیه اطراف دهان

استفاده های دیگر از سم بوتولینوم نوع A عبارتند از:

5- درمان تعریق بیش از حد: سم بوتولینوم نوع A می تواند برای کاهش عرق بیش از حد با کاهش اندام های عصبی که غده عرق را فعال می کنند مورد استفاده قرار گیرد. سم بوتولینوم نوع A بطور موثر باعث کاهش ترشح عرق از غدد می شود.

6-لاغری صورت: معمولا افراد به دنبال روش هایی برای لاغر و خوش فرم کردن صورت خود هستند. استفاده از سم بوتولینوم نوع A  یکی از روش هایی است که می تواند شما را به این هدف برساند.

7- لیفت گردن: سم بوتولینوم نوع A  باعث انقباض عضلات گردن می شود و در نتیجه به لیفت آن کمک می کند. با انجام لیفت، گردن زیباتر و خوش فرم تر دیده می شود.

8-سر دردهای میگرنی: بوتاکس توسط FDA برای درمان سردردهای میگرنی مزمن در بزرگسالان تایید شده است. اگر بوتاکس به درستی تزریق شود، ممکن است سردرد های میگرنی را تا سه ماه کاهش دهد.

9- اسپاسم عضلانی: پزشکان برای درمان اسپاسم عضلانی در بیمارستان ها از بوتاکس استفاده می کنند.

 عوارض جانبی سم بوتولینوم نوع A

برخی از عوارض جانبی سم بوتولینوم عبارتند از:

  • واکنش های آلرژیک
  • جوش
  • سفت شدن ماهیچه ها
  • به وجود آمدن مشکل در بلع
  • تنگی نفس
  • حالت تهوع
  • مشکل در تنفس، صحبت کردن
  • ضعف عضلانی غیر عادی
  • از دست دادن کنترل مثانه
  • تاری دید
  • خشکی دهان

مواد مطرح شده لیست کامل عوارض جانبی که ممکن است فرد با آن روبه رو شود نیستند. سم بوتولینوم می تواند به سایر قسمت های بدن که نیازی به آن نیست نیز نفوذ کند. سم بوتولینوم اگر به درستی تزریق نشود، می تواند منجر به عوارض جانبی جدی و تهدید کننده برای فرد شود. هنگام مشاهده ی یکی از عوارض فوق سریعا با پزشک خود مشورت کنید.

انتخاب پزشک مناسب برای تزریق سم بوتولینوم نوع A

تزریق بوتاکس- کلینیک پوست و مو
تزریق بوتاکس

 

با توجه به اینکه درمان زیبایی با استفاده از این نوروکسین ها فقط حدود 15 دقیقه طول می کشد، ممکن است به نظر برسد که این یک روش ساده و بدون دردسر است. اما تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی است که نیازمند آموزش ویژه، تجربه ی لازم و مهارت برای مدیریت درمان به طور موثر است.

به علت صرفه جویی در هزینه، سلامت خود را به خطر نیندازید. همیشه پزشکی را انتخاب کنید که دارای چندین سال تجربه در انجام این روش بدون عوارض جانبی است. هنگام انتخاب پزشک برای یک درمان زیبایی غیر جراحی به همان اندازه ی روش درمان جراحی، توجه کنید.

هرگز تصمیم نهایی خود را بر مبانی هزینه نگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷